OVer je reiservaringen in augustus 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door wouter15 »

De 4021 vertrok keurig op tijd uit Wd maar is uiteindelijk met 13 minuten vertraging in Rtd aangekomen omdat we een paar keer voor een rood sein zijn gezet (voor Gdg en na Rtn) en een heel stuk tussen Gdg-Rtd uiterst langzaam moesten rijden ivm een langzame goederentrein met daarachter weer een aantal reizigerstreinen. Hopelijk gaat het de komende dagen wat beter.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door MdJ »

Door wandelende personen langs het spoor, aldus de HC van de 2818. Na een lange haltering op Rta daarna voor rood gezet, vanaf daar op kruipafatand van sein tot sein verder.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door SLToilet »

Dit verklaart dus ook de lege treinen, waarvan ik dat iig van VIRM 9597 kan zeggen dat deze zonder reizigers zijn vertrokken. Nu staat in Rtd ook de SGMm 2975, waar niemand in kan stappen. Er staat geen duidelijke uitleg in de reisplanner maar dank voor de uitleg :pos:

Update: inmiddels ingestapt in een SLT. Uitleg wordt gegeven en de conducteur is nog onderweg volgens de machinist. Hij zegt ook "rijdt als eerste naar Gouda", kon alleen niet verstaan of dat misschien de IC was.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

En toen vloog ook de HSL eruit tussen Rotterdam en Amsterdam en verscheen in Rotterdam het reisadvies "Amsterdam via Breda en Den Bosch". Extra reistijd 90 minuten.

En toen gingen er gelukkig toch weer treinen naar Gouda en Utrecht rijden. Gelukkig kan ik ook iets later bij de polikliniek terecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Aking »

Groetjes uit de Ister! *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Stefan »

Krijg je nog steeds van die kleine zoute pretzels als ontbijt in dat ding? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Aking »

Ik weet niet in welke tijdzone jij zit, maar hier is het avond :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Groetjes uit de Ister! *O*
Ben je weer onderweg naar ons land :wink: ?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Aking »

Nope, de andere kant op! Over ongeveer een uurtje zit ik in Roemenië *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Stefan »

Aking schreef:Ik weet niet in welke tijdzone jij zit, maar hier is het avond :mrgreen:
Was alvast de vraag voor morgenochtend. :X :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

De reiziger in de tweezitter naast mij zat vanochtend artikelen te scheuren uit kranten. Naast het feit dat dit al een zeer inefficiënte manier van werken is, dacht deze man bij het uitstappen in Schiphol ook nog eventjes alle overbodige kranten tussen de stoel en de wand te kunnen laten liggen. Na een subtiele hint dat hij zijn kranten liet liggen werd hij knalrood en verzamelde hij al zijn kranten en nam deze toch maar mee. Vanuit het raam zag ik dat hij ze buiten direct in de prullenbak propte :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Aking »

Stefan schreef:
Aking schreef:Ik weet niet in welke tijdzone jij zit, maar hier is het avond :mrgreen:
Was alvast de vraag voor morgenochtend. :X :mrgreen:
We kregen geen ontbijt :o -o-
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door VIRM »

De reisplanner had voor mijn reis van vanochtend weer eens last van de Hemboogfetish: er stond dat ik de 3323 naar Sloterdijk kon nemen en dan in 6 minuten kan overstappen op de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] op spoor 7. Op Leiden Centraal stoppen beide treinen gewoon op 9b.
Uiteindelijk was ik vroeg genoeg op het station om de 800 van 06:53 te pakken en dan op Sloterdijk op bovengenoemde 2200 te stappen. Daar werd op Den Haag Centraal het aankomstspoor overigens gewijzigd van 7 naar 10. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Stefan »

Aking schreef:We kregen geen ontbijt :o -o-
Oh, beetje jammer. Wij kregen die pretzels en een lading flesjes water. :') :P "This is your breakfast", was blij dat we zelf wat mee genomen hadden. (A) :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wubbo »

Trein 749 met een losse VIRM-4, terwijl er werkzaamheden zijn bij 't Harde en Lowlands begint. Geen succes.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door SLToilet »

De 3664 stopt tijdens de storing extra voor ons te Gz en Tbr *O*

Dan hoeft de sprinter eventjes niet te rijden
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wageningen1998 »

We tikten net tussen Wolfheze en Oosterbeek even de 151km/h aan :shock: (gemeten met een snelheidsmeter, viel me al op dat het behoorlijk hard ging)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door ODRAIL »

Kan dit wel?

Een trein mag in ons land toch niet harder dan 140km/h?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Er zit een bepaalde afwijking in. Als ik me niet vergis wordt de snelheid voor de ATB bepaald uit het aantal wielomwentelingen per minuut, maar als een trein met vierkante wielen de kuilwielenbank bezoekt dan wordt de wieldiameter kleiner. En als dan niet direct de systemen opnieuw afgesteld worden kunnen kleine snelheidsverschillen ontstaan.
Nu is het natuurlijk niet zo dat je dan opeens 200 kunt rijden, het gaat immers om millimeters en als de wieldiameter te klein wordt moet het wiel ook vervangen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:Trein 749 met een losse VIRM-4, terwijl er werkzaamheden zijn bij 't Harde en Lowlands begint. Geen succes.
1864 met een andere losse VIRM-4, daar bleven de balkons ook niet leeg. En dan was het na de spits en in de tegenspitsrichting.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Post »

Daniel schreef:Er zit een bepaalde afwijking in. Als ik me niet vergis wordt de snelheid voor de ATB bepaald uit het aantal wielomwentelingen per minuut, maar als een trein met vierkante wielen de kuilwielenbank bezoekt dan wordt de wieldiameter kleiner. En als dan niet direct de systemen opnieuw afgesteld worden kunnen kleine snelheidsverschillen ontstaan.
Nu is het natuurlijk niet zo dat je dan opeens 200 kunt rijden, het gaat immers om millimeters en als de wieldiameter te klein wordt moet het wiel ook vervangen worden.
Met een kleinere wieldiameter zou je toch juist minder hard moeten kunnen? Want iedere omwenteling is een kleinere afstand.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wageningen1998 »

KM46 schreef:Kan dit wel?

Een trein mag in ons land toch niet harder dan 140km/h?
Ja, behalve de HSL (300km/h, NS 160km/h), Utrecht-Bijlmer, Schiphol-Leiden C, gedeelte tussen Eindhoven en Venlo nabij Helmond (Spoor geschikt voor 160km/h, maar beveiligingssysteem is daar nog niet op aangepast.) Eindhoven-Venlo is volgens mij alleen voor testritten beschikbaar met 160 km/h.

De hanzelijn is overigens geschikt voor 200 km/h, maar dat zal nog wel een tijd duren wil dat er ook echt gereden worden.. (en met 200km/h door de Drontermeertunnel lijkt me overigens niet erg prettig :P )

Vanaf 145 km/h (zoiets toch?) klinkt er een signaal in de cabine dat er vaart verminderd moet worden. Vermoedelijk had de machinist daar even lak aan, we hadden ook 8 minuten vertraging en Arnhem-Ede is ook een nagenoeg recht stuk dus de neiging om dan even flink door te rijden snap ik ergensweg wel, maar 150 is te hard en veiligheid is toch prioriteit nummer 1
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door dennistd »

Wageningen1998 schreef:(en met 200km/h door de Drontermeertunnel lijkt me overigens niet erg prettig :P )
Zolang je maar drukdicht materieel hebt. Toen ik laatst in een omgeleide IC Berlijn zat had ik er met 140km/h ook geen last van.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Durashift »

Wageningen1998 schreef:
KM46 schreef:Kan dit wel?
(..)

Vanaf 145 km/h (zoiets toch?) klinkt er een signaal in de cabine dat er vaart verminderd moet worden. Vermoedelijk had de machinist daar even lak aan, we hadden ook 8 minuten vertraging en Arnhem-Ede is ook een nagenoeg recht stuk dus de neiging om dan even flink door te rijden snap ik ergensweg wel, maar 150 is te hard en veiligheid is toch prioriteit nummer 1
Je reed dus (mee) van Arnhem naar Ede? Welk treintype?
Volgens mij loopt het op dat stukje toch ook wat naar beneden? (vals plat)... Kan best dat combinatie van vermogen, gewicht, en spoorbed leidt tot deze pieksnelheid..

Ja, niet netjes misschien.. maar wellicht wel effectief.. daar waar het kan naar mijn mening.
Buiten dat.. of er met 140 of 150 kilometer per uur een klapper wordt gemaakt.. qua impact zal het niet heel veel schelen, denk ik..
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Het was van Ede richting Arnhem, met een Virm-10 (8731+9524).
Hoewel, nummer van die 87xx is wat ik me kan herinneren, want ik zat in de 9524. In ieder geval merkte ik wel dat we een beetje begonnen te stuiteren en elke kleine afwijking in het spoor voel je wel wat meer dan met 140 :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten