OVer je reiservaringen in augustus 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door cassie127 »

Komt het niet omdat de ICE daar 160 mag rijden?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

Nee, de ICE mag alleen 160 tussen Bijlmer en Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door reisthijs »

Wageningen1998 schreef:We tikten net tussen Wolfheze en Oosterbeek even de 151km/h aan :shock: (gemeten met een snelheidsmeter, viel me al op dat het behoorlijk hard ging)
Hoe nauwkeurig is die snelheidsmeter? Die kan er best een beetje naast zitten. Dat in combinatie met een te ruim afgestelde ATB en misschien reed je in werkelijkheid tegen de 145 km/h
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wageningen1998 »

In de auto is hij eigenlijk altijd precies nauwkeurig. Toen we 151 aantikten gingen we wel weer terug naar 145. Het liep op, 145, 148, 149, 151, toen weer terug naar 145.

Vind het sowieso wel jammer dat er overal standaard max 140 gereden wordt. Tussen Utrecht en Bijlmer/Schiphol-Leiden kunnen de reguliere intercity's ook best 160 lijkt me. Laat staan op de Hanzelijn. Maar dat ligt aan de beveiliging toch? Grootste verbazing vind ik Amersfoort-Apeldoorn met 130km/h nog wel, waarom daar geen 140 gereden mag worden weet ik echt niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Allemaal eigenwijze reizigers trekken zich niks aan van de materieelplanning van NS: zag vanmiddag een [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] met 10 bakken IRM in Gouda ri. 't Harde die verre van zitvol was. De reizigers die normaal de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] nemen hadden blijkbaar alleen hun schema daar niet op aangepast want juist de extra rijdende [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] met losse SGM drietjes zat goed vol waarbij in elk geval op Nwk niemand en op Cps één reiziger (ik) uitstapte. Die zat dus duidelijk vol IC reizigers.

Net in Gouda nog een uitzonderlijker geval met een IC naar Rotterdam met 10 bakken ICM waarvan het voorste stel geheel leeg was, het middelste meerdere reizigers op klapstoeltjes op de balkons en het achterste stel steeds leger werd naar mate je verder naar achter zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Bemined »

Het omreisadvies Den Haag - Rotterdam is per sprinter, want de intercity's hebben in Gouda een overstap van 26 minuten...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Vinny »

reisthijs schreef:
Wageningen1998 schreef:We tikten net tussen Wolfheze en Oosterbeek even de 151km/h aan :shock: (gemeten met een snelheidsmeter, viel me al op dat het behoorlijk hard ging)
Hoe nauwkeurig is die snelheidsmeter? Die kan er best een beetje naast zitten. Dat in combinatie met een te ruim afgestelde ATB en misschien reed je in werkelijkheid tegen de 145 km/h
Dat mag dus ook niet. Nu weet ik dat de ATB wel eens wat ruimer staat "afgesteld" dan zou moeten, maar 151 is gewoon onacceptabel. Gele kaart voor de machinist :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Bemined schreef:Het omreisadvies Den Haag - Rotterdam is per sprinter, want de intercity's hebben in Gouda een overstap van 26 minuten...
Mja, in zoverre logisch dat er extra Sprinters reden. Echter was het perron in Gouda nog vrijwel leeg toen ik er met de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] aankwam en stond het na aankomst vol met wachtenden op de Sprinter. Dat waren dus reizigers Utrecht - Rotterdam en niet Den Haag - Rotterdam want die Sprinter was nog niet aangekomen op dat moment.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door MdJ »

Lijn 55 van 18:43 uit Utrecht reed een rondje rotonde Berekuil. Een rondje sightseeing :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Lol, afslagje gemist dus? :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door SLToilet »

Hé wacht, er is iets met de middentunnel in Utrecht Centraal! Dan heb ik het over spoor 5/7, de snelle doorgang naar andere treinen is tijdelijk dicht. Dat geldt overigens niet voor alle perrons waar de middentunnel op aansluit. Heeft het iets te maken met de fietsenstalling?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Aking »

Wat hebben ze in Timisoara toch rare trams, die dingen zien er niet uit :')

Maarja, je moet wat als je op je shuttlebus moet wachten, omdat men de laatste internationale verbinding tussen Roemenië en Servië heeft opgeheven...

Dus nu mag ik nog een paar uur naar die lelijke bakbeesten hier kijken *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft Timisoara alle Hansa-wagens uit Bremen, Bremerhaven en München overgenomen. Dat zijn wel wat lomp voorgegeven trams.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door VIRM »

Eerder vanmiddag kwam ik met metro D op Rotjeknor Centraal aan, en er was weer bonje op de HSL. Dus de Benelux van 16:03 genomen (en uiteraard gelet op de uitstapzijde netjes werd omgeroepen ;)), op Schiphol overgestapt op de Sprinter van 17:01 en op Sloterdijk de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]. Met +19 thuisgekomen.
De heenreis ging overigens wel heerlijk soepel. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

De 1060 stond twee minuten voor vertrektijd nog niet langs het perron in Amsterdam en de trein uit Rotterdam had niet gereden, maar er kwam toch nog een trein aangereden vanaf de Watergraafsmeer.

Vervolgens trof ik een rijtuig dat in de accustand-stond, met slechts 50% verlichting en geen airco. Na de koeientunnel ging de conducteur een poging tot herstel doen, waarna de gangpadverlichting wel ging branden maar de airco nog niet zijn werk deed. De conducteur heeft toen maar de ramen opengedraaid. Terwijl hij dat deed viel alle verlichting uit en sjeesden we de Zestienhoventunnel in, dat werd dus een dark ride.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door JWM »

Ga je nu proberen geld terug te krijgen voor deze reis vanwege de matige reiservaring?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

Nee. NS heeft net al een smak geld overgemaakt dus I'm fine.

Lekker zweten voor je geld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Wat was er vanmiddag op Utrecht Centraal aan de hand eigenlijk: zo rond 16.30 uur waren ongeveer alle treinen die van de sporen 8 t/m 12 vertrekken van spoor gewisseld. Zo ging een IC vanuit Amersfoort naar Den Haag van spoor 11, terwijl ik de trein andersom had die dan weer van spoor 9 ging.
De 1759 vertrok ook rechts rijdend uit Utrecht om pas vlak voor Overvecht naar het linker spoor te gaan, de tegentrein stond daar al op ons te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door VIRM »

Op Sloterdijk werd vanmiddag rond 17:45 heel netjes omgeroepen dat er extra treinen naar Zandvoort reden en dat reizigers naar Zandvoort in Haarlem konden overstappen. :pos: Wanneer worden die extra treinen ingepland, dag van tevoren?
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door jelmerrr »

Volgens mij rijden die treinen altijd wel in de zomer, alleen reizen er nier veel mensen mee en de reguliere 5400 zat vaak vol volgens nfl.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Etienne »

Die treinen rijden de hele zomerperiode. Maar op http://www.somda.nl wordt genoemd dat reizigers in Zandvoort liever wachten op de [serie=Sprinter|2017|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] omdat die rechtstreeks naar Amsterdam rijdt. De s15400 geeft in Haarlem echter aansluiting op de intercity en is dus een snellere reismogelijkheid, maar wordt niet zo veel gebruikt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door JWM »

jelmerrr schreef:volgens nfl.
Volgens wie?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door ArrivaBas »

Iemand die hij kent die niet hier op het forum zit (NFL=Niet ForumLid). Op somda.nl komt die afkorting geregeld voor.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door ODRAIL »

Voluit schrijven is duidelijker :idea: :wink: .
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Chrysa »

"Is dit de snelbus of stopbus naar Lage Zwaluwe?"
"Er is geen snelbus."

Godverdomme.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten