OVer je reiservaringen in augustus 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door dylanwild94 »

Wie wil er nou snel naar lage zwaluwe. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Chrysa »

Behoorlijk wat mensen, aan de rij te zien. (A)
Half uur vertraging opgelopen, fijn dit.
PHS

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door PHS »

Chrysa schreef:"Is dit de snelbus of stopbus naar Lage Zwaluwe?"
"Er is geen snelbus."

Godverdomme.
Vanaf Rotterdam Zuid zouden er snelbussen hebben gereden volgens de Reisplanner app.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Zover ik het cryptogram op NS.nl kan oplossen lijken die snelbussen alleen tussen Rotterdam Zuid en Roosendaal te rijden. Uit de reisplanner komen inderdaad ook snelbussen naar Dordrecht, maar ik zag her en der ook de nodige kritiek langs komen dat er juist geen snelbussen zouden rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Chrysa »

Volgens de app waren er inderdaad snelbussen naar Lage Zwaluwe, daarom vroeg ik er ook naar omdat er op de bus die voorreed niets te zien was.
Na nog door station Dordrecht te Usain Bolten nog net de trein naar Lage Zwaluwe gehaald om de vertraging enigszins te beperken.

Ach ja, mijn geld hebben ze niet, want om bij de bussen te komen moest ik uitchecken om door de poortjes van Rdam Zuid te komen, en inchecken kon dan weer niet.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door BR628 »

Vanmiddag in de haast snel omgecheckt in Nijmegen tussen Arriva en NS. Ik dacht dat je dan altijd eerst moet uitchecken bij Arriva en daarna in moet checken bij NS. Maar de in haast (want niet bestaande 2 minuten overstap op de IC naar Zwolle) eerst bij NS ingecheckt en toen bij Arriva uitgecheckt.

In de 3600 meteen naar de HC gelopen en gevraagd of ie kon checken of ik nu goed was ingecheckt. Dat bleek het geval.

Is de omcheckprocedure onlangs aangepast dat de volgorde niet meer uitmaakt?

Vervoerbewijs betreft overigens 1e klas weekend vrij, dus geld wordt er niet afgeschreven.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door en-es »

Gisteren viel de trein van 10.56 naar Herzogenrath uit in Heerlen. Volgens de machinist vanwege een stroomstoring in Landgraaf, volgens een omroepbericht op het station vanwege een wisselstoring. De treinreis naar/van Heerlen ging prima, het busvervoer tussen s'Hertogenbosch en Eindhoven ging prima. Wel overal dranghekken voor de bussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Volgens de omroep in Amersfoort daarover (geen idee waarom Tuffy daar een storing diep in Zuid-Limburg omroept, maargoed) was het dan weer een seinstoring richting Herzogenrath :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door dennistd »

De [serie=Stoptrein (S1)|2017|Roermond - Nijmegen32200[/serie] was gisteren dan weer overvol, iedereen kon maar net mee.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Chrysa schreef:"Is dit de snelbus of stopbus naar Lage Zwaluwe?"
"Er is geen snelbus."

Godverdomme.
Echt he, ik moest gister van Rotterdam C naar Roosendaal, dus tussen Rotterdam Zuid-Dordrecht met de bus en ook nog eens 1 uur en 10 minuten van Dordrecht naar Roosendaal :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

In dat geval had je beter de IC/ICD naar Breda kunnen nemen en daar de IC naar Roosendaal kunnen pakken, was je ongeveer een uur bezig geweest in plaats van twee uur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door regenmaker »

Was de ICD toeslagvrij dan?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door dylanwild94 »

Tussen Rotterdam en Breda heb je geen toeslag nodig.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door regenmaker »

Owja, dat is waar ook. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Suus schreef:In dat geval had je beter de IC/ICD naar Breda kunnen nemen en daar de IC naar Roosendaal kunnen pakken, was je ongeveer een uur bezig geweest in plaats van twee uur.

Ja, maar ik was niet goed op de hoogte van de situatie tussen Dordrecht en Roosendaal, ik dacht dat alleen Rotterdam-Dordrecht busvervoer was. Foutje van mij dus. En op Dordrecht had ik de keuze tussen de bus of nog 25 minuten wachten op de sprinter naar Breda.. Voortaan moet ik beter de app in de gaten houden dus. :')
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wageningen1998 »

3600 rijdt na Roosendaal verder als stoptrein naar Vlissingen. Dat is voor het binnenrijden te Roosendaal omgeroepen, en zelfs vlak voordat we stilstonden nog een keer heel duidelijk 'Dames en Heren, deze trein rijdt verder als stoptrein naar Vlissingen. Rezigers voor de richting Vlissingen kunnen dus gewoon blijven zitten'!

Toch krijgt een groepje mensen het nog voor elkaar om in de stress te schieten en iedereen in de coupe te vragen 'gaat deze trein naar Vlissingen? Zeker weten?!'
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 11:57 uit Zaandam naar Schiphol gegaan, om daar over te stappen op de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] naar Rotterdam. De [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] kwam met +4 binnenrijden, wat best bijzonder is voor in het weekend. Vlak voor de Riekerpolderaansluiting ging de snelheid er weer uit, en aan de app te zien kreeg de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] voorrang en werd naar spoor 6 gestuurd. Mijn [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] ging naar spoor 5. De [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] stond op Schiphol nog langs het perron, en de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] waar ik in zat mocht eerder vertrekken. De [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] moest van spoor 6 vertrekken, en liep hierdoor +5 op. Wat is het nut van een flexibel perronaanwijssysteem als die niet flexibel wordt ingezet?

In Rotterdam een heel stuk meegereden met museumtram 10. In de tram zat een enthousiaste conducteur, die gedurende de rit van alles wist te vertellen over de bijzonderheden langs d eroute. :pos:
Bij het Willemsplein overgestapt op de waterbus naar Dordrecht, wat een leuk tochtje was. In Dordrecht op de stadsbus naar het station, die met een elektrische bus reed.
Op het station kwam er na tien minuten eerst een stopbus naar Rotterdam Zuid. Reizigers die verder moesten, werden verwezen naar de snelbus van tien minuten later. Die werd uitgevoerd door een ietwat claustrofobische dubbeldekker (smalle gangpaden en een laag plafond). Daar wer overgestapt op de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] en in Leiden op de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 18:53. Er ging in Leiden iet sniet helemaal lekker: de SLT8 (wat best bijzonde ris voor het weekend, aangezien enkele stellen dan de norm zijn) werd door de machinist op spoor 4a neergezet i.p.v. de aangekondigde 4b. Op 4a stond echter de Sprinter naar Amsterdam Centraal aangekondigd. Oep! Er staat uiteraard Hoorn op de voorkant van de trein, maar een omroepje d.m.v. de buitenboordomroep van de SLT was wellicht ook een lumineus idee geweest. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Chrysa »

Gisternacht een retourtje gemaakt met nachtlijn 620 Zaventem - Anderlecht.

4 uur 's nachts is Brussel compleet uitgestorven, wat voor de chauffeur een goede reden was om met 60-70km/h door de hele stad heen te crossen. Ben meerdere keren uit mijn stoel gedonderd daardoor. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Hainje »

Vraag ik mij toch af wat de aanleiding was om met die bus mee te reizen. Ben je speciaal naar Brussel gereisd om midden in de nacht met die lijn te reizen?
🍉
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Chrysa »

Nee, zo gek ben ik ook weer niet. :p

Mijn vlucht naar Hamburg ging om 8:30, en de enige verbinding naar vliegveld Zaventem was de Flixbus die om 2:45 daar aankwam. Omdat daar echt niets te doen is 's nachts hebben we maar die bus gepakt.

De vlucht Brussel -> Hamburg was maar 5 euro, maar je moet er wat voor over hebben. :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Aking »

En hoeveel was je kwijt aan het in Brussel komen?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Chrysa »

€12 ofzo.

Voor de volledigheid nog even het volledige reisje:

Hooge Zwaluwe -> Rotterdam CS: Gratis, gebracht door vader van vriend.
Rotterdam CS -> Brussel Zaventem: €12, Flixbus lijn N803
Brussel Zaventem -> Anderlecht en terug: €6, De Lijn lijn 620
Brussel Zaventem -> Hamburg Airport: €5, met Ryanair
Hamburg Airport -> Station Stadthausbrücke en terug: €6.40, S-bahn S1
Hamburg Airport -> Schiphol: €35, met Eurowings.
Schiphol -> Zevenbergen: Gratis, studenten-ov + meereiskaartje

Was een vrij vermoeiende dag, heb in de trein naar huis heerlijk geslapen, maar we hebben ons vermaakt. :p
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Hainje »

Dat heb je in één dag gedaan? :shock: Of lees ik het verkeerd?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Aking »

Och, ik ben ook wel eens dagjes naar Hamburg, Luxemburg, Berlijn of Praag geweest.

Uiteraard per trein, maar zo raar is dat toch niet?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door cassie127 »

Zojuist met ICE 104 weer in Nederland aangekomen *O*

Wat mij opviel en het treinpersoneel ook was dat we 13 minuten te vroeg in Arnhem zijn aangekomen terwijl we in Duisburg vertrokken waren met +5 :shock: :o

Treinpersoneel zelf had het ook pas laat door. Net voordat we Centraal binnenkwamen begonnen ze met een snelle omroep 8-)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten