OVer je reiservaringen in augustus 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door DrechtBlub »

Ik weet niet wat er de afgelopen dagen aan de hand is maar ik heb lijn 2 in Dordt in de (late) avond nou al 3 keer zitvol voorbij zien rijden (Dinsdag, Woensdag en vandaag in elk geval één van de laatste 6 ritten); zeer bizar voor een lijn die normaal net-aan zitvol is in de spits en een gemiddelde in de avond heeft van rond de 2 passagiers per rit; en hij rijd ook weer lekker vaak met een irisbusje recent. :roll: - Is er één of ander evenement gaande in de regio of zo dat er ineens zoveel mensen van lijn 2 gebruik maken in de late avond? Alle andere ritten die ik heb gezien zowel in de avond als middag hebben gewoon gebruikelijke bezetting.
Ik blub in het Drecht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door JWM »

Ik zit al meer dan een jaar te wachten op een nieuwe aflevering van de pizza tour -o-
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door en-es »

Gistermiddag kwam ik aan op Schiphol en moest wegens werkzaamheden via Utrecht reizen richting Hilversum. Wat me opviel dat er in de treinen waar ik zat een zitplaats vinden geen probleem was. Terwijl het spitsuur was. Ik nam eerst de IC van 17.00 naar Utrecht, daar de sprinter van 17.52 naar Hilversum en tenslotte om 18.16 naar Baarn. Overal een zitplaats aan raam met mijn rugtas en koffer. Heb dat wel eens anders meegemaakt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door ODRAIL »

Gisteren maar liefst drie keer controle gehad in vier treinritten :wink: .
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door isadora »

Het traject Hilversum-Utrecht-Den Bosch-Roosendaal-Antwerpen en terug (via dezelfde route, maar dan uiteraard omgekeerd) was goed voor één controle, op de heenreis van Hilversum naar Utrecht.

Verder een uur vertraging vanochtend op de Intercity van Antwerpen naar Rosendaal, inclusief een stop van twintig minuten in Essen. De trein werd in Roosendaal opgeheven.

Aangezien een rit via Rotterdam en Schiphol naar Hilversum me geen goed alternatief leek vandaag, maar weer via Den Bosch teruggekeerd dus.

Verder waren de treinen zeer vol, zelfs eerste klas.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door PatrickM »

De benelux is heel vaak stervensdruk, meestal gangpadenwerk. De IC pakken naar Essen is, als je er in de buurt woont dan, zeker aan te raden. Meestal 1 of 2 desiro's, maar soms M5 langs 't complete perron *O*
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door dylanwild94 »

Ik ben nooit zoveel problemen met een de Beneluxtrein. Kan altijd wel zitten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

Herken de drukte in de Benelux ook niet. Altijd wel een zitplek te vinden, al moet je soms mondig zijn. De eigenaren van koffers doen soms alsof ze geen ogen hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Etienne »

Met de 7058 kwam ik vanmiddag vlak voor Deventer voor een rood sein te staan, omdat een wissel kapot bleek te zijn. Het eerste bericht was, dat we ook zouden maken en helemaal terug gingen naar Rijssen en vervolgens opnieuw Deventer binnen te rijden. Gelukkig kwam vlak daarna het bericht dat we via het goederenemplacement alsnog binnen konden komen. Dit grapje leverde circa +10 op.

Die vertraging werd ook doorgegeven aan de 1758 die tot Apeldoorn achter de Sprinter aan mocht kruipen. Gelukkig konden we in Amersfoort nog wel voor de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] langs, waardoor de vertraging in Utrecht circa +8 was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door reisthijs »

Ik zit nu in de IC Leeuwarden-Rotterdam met een heel los drietje ICM. Was in Lw al bijna zitvol (ook eerste klas, de gratis overgangskaartjes worden goed gebruikt), maar toen in Zwolle de door de conducteur aangekondigde versterking er niet bleek te zijn werd het proppen. Nu schijnt er in Amersfoort een stel bij te komen..
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door ArrivaBas »

En dan te bedenken dat de Dordtse pendel [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie] altijd met gekoppelde ICM's (6 of 7 bakken) rijdt in het weekend, ook op zondagmiddag... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door ODRAIL »

Misschien kan Mikos hier iets mee in z'n "Doorgeefluik" :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Ik heb toch zo m'n twijfels of deze manier van werkzaamheden afzetten nou echt een trein tegen gaat houden :lol:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door dylanwild94 »

Dit is voor de sprinters. Dan weet de NS wie er gewonnen heeft. :mrgreen: *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door JWM »

IC Zwolle > Rotterdam van 20.50 komt binnen rollen met 6 bakken ICM waarvan er 3 achter blijven en een veelvoud aan reizigers. Waarom?
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door SLToilet »

'T is nog maar afwachten of we in de IC-Direct in Breda mogen blijven zitten. Vooralsnog wordt gerept over uitval door de wisselstoring die ineens opdoemde net voor vertrek. De conducteur staat het vooralsnog toe te blijven zitten.

Update: de trein is opgeheven en iedereen moet de trein verlaten. Gelukkig is er nog een IC naar Dordrecht 2322 Het is de vraag of iedereen hiermee vervoerd kan worden maar ik zit erin.
Laatst gewijzigd door SLToilet op ma 14 aug 2017, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een zeldzame route van m´n trein om Utrecht binnen te komen... Bij Blauwkapel Oost ging de 1718 naar links, vervolgens over de fly-over heen en het hele stuk tot aan Utrecht Centraal vervolgens rechts rijdend (daar juist niet gebruikelijk).
Tegentrein 621 kwam dan juist ook weer rechts rijdend Utrecht uit, wisselde voor Overvecht door naar de lage sporen en haalde zo via spoor 2 al links rijdend de 5621 in die op spoor 1 reed.

Nu nog even zien of we straks na de spits opeens een storing hebben of dat het gewoon een mooie actie was om op één na alle wissels hier even roest te rijden.

Zijn ze trouwens nieuwe railpockets aan het uitrollen? Viel op dat de HC van de 1718 de kaartjes met een ander apparaat controleerde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door SLToilet »

Net op station Ddr: de capaciteit van de poortjes onder de loopviaduct is beperkt. Veel reizigers weten dat niet. Vanuit een raampje in de trein zag ik de stroom reizigers uit de 2322 nog overchecken toen de IC om 8:24 naar Rotterdam vertrok :6
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door VIRM »

Aking schreef:Wauw! :shock:

Ik zit in een bus in Budapest en ik hoor net een automatische omroep over een verstoring op een van de tramlijnen. We zagen daarvoor een minuut of 20 geleden redelijk wat OV-busjes met zwaailichten en sirene en politie voorbij Komen, maar binnen een half uur staat het dus niet alleen op de drissen, maar wordt het zelfs in buslijnen automatisch omgeroepen :o
En waarschijnlijk nog tweetalig ook? Viel mij in juni toen ik in Boedapest was ook op dat ze ontzettend hun best deden met de omroepen. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
josdell53
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 16:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door josdell53 »

Vandaag voor het eerst sinds heel lang weer eens vertraging gehad, maar was ook wel gelijk een goede.

De trein vanuit Almelo naar Zwolle had in Almelo vijf minuten vertraging, maar dat ding zit zo ruim in zijn tijd dat we op ruim op tijd in Zwolle waren. In Zwolle overgestapt op de trein naar Groningen. Die stond vrij lang stil in Assen, was in eerste instantie niet helemaal duidelijk wat er aan de hand was. Na tien minuten werd omgeroepen dat de trein niet verder reed en weer terug zou gaan richting Zwolle. Dus maar uitgestapt en richting het busstation gelopen. Daar kwam toevallig lijn 50 richting Groningen aan rijden, dus daar maar ingestapt. Gelukkig was ik een van de eersten en kon ik nog zitten. Vervolgens bij Busstation de Punt overgestapt op lijn 9, zodat ik in een lekkere rustige bus zat en op het Hoofdstation niet meer hoefde over te stappen. Ben uiteindelijk ruim 3,5 uur onderweg geweest van deur tot deur, toch meer dan een uur langer dan normaal.
Laatst gewijzigd door josdell53 op ma 14 aug 2017, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door dylanwild94 »

josdell53 schreef: In Zwolle overgestapt op de trein naar Zwolle.
Doe je dit wel vaker. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
josdell53
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 16:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door josdell53 »

Heel scherp. Zal het even aanpassen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 14 aug 2017, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wubbo »

SLToilet schreef:Net op station Ddr: de capaciteit van de poortjes onder de loopviaduct is beperkt. Veel reizigers weten dat niet. Vanuit een raampje in de trein zag ik de stroom reizigers uit de 2322 nog overchecken toen de IC om 8:24 naar Rotterdam vertrok :6
Maar voor die relatie hoef je toch niet om te checken?
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door MdJ »

De tunnel in de Enschedesestraat te Hengelo staat onderwater. Daardoor rijdt lijn 9 (en 12) een omleiding.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door SLToilet »

Wubbo schreef:
SLToilet schreef:Net op station Ddr: de capaciteit van de poortjes onder de loopviaduct is beperkt. Veel reizigers weten dat niet. Vanuit een raampje in de trein zag ik de stroom reizigers uit de 2322 nog overchecken toen de IC om 8:24 naar Rotterdam vertrok :6
Maar voor die relatie hoef je toch niet om te checken?
Hoeft niet, maar de hordes reizigers die aan de Rotterdamse kant uit de trein kwamen en Dordrecht nog niet zo goed kennen (ongeacht het aantal keer dat ze hier al eerder moesten omrijden dit jaar) zien de passerelle als uitweg om naar spoor 1 te komen. Zodoende liep het daar wat minder goed door dan in de tunnel waar zonder te checken gewoon kan worden overgestapt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten