OVer je reiservaringen in september 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Rond 19:35 vertrok een Thalys in Rotterdam naar Amsterdam. Dat bleek de trein van 19:05 te zijn. Kan gebeuren, is niet anders.

Die trein was nog niet weg en nog een Thalys reed het station binnen richting Amsterdam. Dat blijkt dus die van 18:05 te zijn. Hoe krijg je het voor elkaar dat de een de ander inhaalt :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door diederickx »

Als ik de site van de NMBS mag geloven liepen er personen op het spoor tussen Brussel en Halle, met gevolgen voor zowel binnenlandse als internationale treinen. Mogelijk was die van 18:05 omgeleid.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Bemined »

Deze vorm van instappen na het fluitsignaal had ik nog niet meegemaakt, conducteur had de deuren al gesloten, maar machinist liet nog iemand via de cabinedeur instappen :P
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door OV-Hobbyist »

Heb ik wel vaker meegemaakt. Heb zelf ook eens een keer via de cabine mogen instappen.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door SLToilet »

Vandaag weer veel treinen gezien in zo'n 9 provincies (NB, ZH, NH, FL, OV, DR, GR, GL, UT). Op de heenweg werd de IC uit Den Haag/Lelystad plots gesplitst in een deel naar Leeuwarden en een deel naar Groningen (in de knoop van 9:15). Op deze manier werden beide uiteinden bediend, maar ik moest wel even naar voren lopen (ach ja die VIRM-zitjes knellen toch dus even opstaan is wel lekker) Bij Groningen hadden we nog even tweemaal gewacht vanwege een storinkje aan de wissels, precies vóór de twee Groningse stations.

Op de terugweg in de trein tussen Zl en Amf werd een buitenlander na herhaaldelijk luid bellen in de stiltecoupé gewezen hierop in mooi Nederengels, waarna in Amf een groepje jongeren daarin terechtkwam en daar ook op gewezen werd, ditmaal door een ander. Zo bleef het lekker sereen in de trein, genietend van mijn laatste beetje inhaalslaap (A)

Ondertussen heb ik kunnen aanschouwen hoe het nieuwe Groningse emplacement ervoor staat en heb ik de houten planken gezien op Schiphol die later zullen plaatsmaken voor een langgerekt scherm voor reizigersinformatie om de drukte te spreiden. Ik ben benieuwd naar de uitwerking en resultaten hiervan. Overigens kun je op Schiphol al vinden welk deel van de trein op welk vak terechtkomt in de reisplanner.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door VIRM »

Wanneer wordt de instapbalk op spoor 1/2 overigens in gebruik genomen?
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door dennistd »

Dit weekend wordt ie opgehangen, dan wordt er zes weken getest en half november moet het ding in gebruik zijn: https://www.prorail.nl/nieuws/straks-ma ... ol-airport
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

De 903 heeft vandaag niet gereden. De treinstam van deze trein stond vanochtend nog in Rotterdam, evenals een stam van de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] maar daarvan kan ik niet helemaal plaatsen welke omloop dat had moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Jultar »

Die rijdt als leeg mat naar Eindhoven en begint daar als 1118.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door VIRM »

dennistd schreef:Dit weekend wordt ie opgehangen, dan wordt er zes weken getest en half november moet het ding in gebruik zijn: https://www.prorail.nl/nieuws/straks-ma ... ol-airport
Dank! Op spoor 1 hangt er naast de gebruikelijke verlichting boven de perronrand al een hele poos een brede lichtbalk, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat dat hem was. Ik ben benieuwd. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Wubbo »

Wubbo en een [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] is geen combinatie: bij de vorige poging was er een aanrijding bij Gilze, nu stond er korte tijd een defecte trein waardoor precies mijn trein werd opgeheven...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door ArrivaBas »

De 954 heeft de route via Ddr gepakt met stops tussen Ddr en Bd. Naast de +zoveel die hij al had zal hij wel met +60 of meer in Breda zijn gearriveerd. Hij vertrok pas om 19:03 uit Ddzd. _O_
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door SLToilet »

Afgestreept van mijn lijstje: ooit een keer louter een IC-trein nemen naar een station op loopafstand zodat je zonder meerkosten je behoefte kan doen en daarna weer verdergaat met je activiteiten: tussen Rtd en Rtb :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Durashift »

Moet je rap kakken, denk?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Hainje »

Of gewoon even naar zijn eigen gezeik luisteren, dat is zo gedaan.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door ODRAIL »

SLToilet schreef:Afgestreept van mijn lijstje: ooit een keer louter een IC-trein nemen naar een station op loopafstand zodat je zonder meerkosten je behoefte kan doen en daarna weer verdergaat met je activiteiten: tussen Rtd en Rtb :mrgreen:
Dat doe ik zo vaak in Rotterdam een intercity of sprinter nemen als ik snel van het ene naar het andere punt in de stad moet en geen zin heb om de metro te nemen. Niets mis mee :wink: .
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door dylanwild94 »

SLToilet heeft dat stukje alleen maar gedaan om even naar de WC te gaan. :lol:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Geert »

What's in a (user)name. ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten