OVer je reiservaringen in september 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door VIRM »

Zag tot mijn verbazing nog geen topic hierover. Dus laat ik hem dan maar aanmaken. :)

Vandaag naar Hilversum Media Park geweest.
Ergens na 15:00 kwam er vanuit de richting Hilversum een goederentrein met (los) zand erop voorbij rijden. Had dit iets met de werkzaamheden te maken?

De Sprinte rrichting Weesp reed met een kleine vertraging. Zowel voor als na Naarden-Bussum werd er nog even handig roestgereden.

Ander opvallendheidje: naast de reguliere verlichting op spoor 1 op Schiphol hing er een lange (blauwkleurige?) balk. Navraag bevestigde mijn vermoeden: de instapbalk hangt er. Ik ben benieuwd hoe dat er in de praktijk uitziet.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Daniel »

'tis de week van de wonderen blijkbaar deze week op station Amersfoort... Eerst na maanden de klokken weer terug op de gevel en dit weekend wordt zowaar (na ruim een jaar geloof ik) de kop van perron 6/7 aan de oostzijde verlaagd naar dezelfde hoogte als de rest van het perron. Dat was toch al een aardig tijdje een soort van hellingbaantje daar.
Al vraag ik me af of ze de Kiosk ook een stukje lager plaatsen of dat die rondom trappetjes/hellingbaantjes krijgt om erin te komen

Edit: En owja, in de 567 was men een rolstoel kwijt... de passagier in rolstoel die in Utrecht de trein uit moest werd verzocht even te zwaaien om z'n locatie kenbaar te maken. Lijkt me eerlijk gezegd nog knap lastig als je in een rolstoel zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door VIRM »

Hoe is dat afgelopen? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Daniel »

Geen idee eigenlijk, we vertrokken een paar minuten later keurig op tijd dus die rolstoelgebruiker heeft nu of ongewild een uitstapje naar Groningen gemaakt of zat gewoon niet in die trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door SLToilet »

Vandaag met mijn dalvrijabonnement maar eens lekker op pad gegaan. Lekker 350km aftikken met de trein *O* . De reis voer naar Meppel waarna ik al fietsend richting het Azië, :X eh, Venetië van het Noorden ben afgereisd en veel natuur heb gezien in de omgeving. Prachtige natuur natuurlijk. En daarnaast heb ik ook de steigers onder het welbekende kroepoekdak in mijn thuishaven Tb gekiekt.

Maar goed. Twee jongedames die net als ik instapten op een 3500 in Utrecht Centraal (richting Heerlen/Venlo) waren nogal ongeduldig. Nadat de grootste stroom reizigers uit Schiphol/Amsterdam was uitgestapt kwamen de laatste paar passagiers. Het duo wrong zich tussen de uitstappende reizigers door maar werd teruggeduwd door een andere vrouw :pos: . Eén van de dames uit het duo duwde nogmaals terug en zei "wat een k**wijf zeg! Ik moet er toch in wat een ongelofelijke k**wijf! Geweldig hoe ik haar duwde man"

:')

Ik moest even lachen om de domheid die één van de dames uitstraalde maar dit soort gedrag is natuurlijk onwenselijk.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door VIRM »

Oh ja, mensen die verontwaardigd zijn als je ze weer naar buiten duwt...

Vandaag nog wat interessante materieeldingen i.v.m. he twijzigingsblad:
- Mijn 3023 reed vanochtend met een VIRM8 i.p.v. de reguliere VIRM6.
- Ik zag vanmiddag in de app dat de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 uit Den Haag en de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 17:33 uit Den Haag beiden weer zijn verlengd naar VIRM10. Sinds de nieuwe dienstregeling pingpongen deze treinen bij ieder wijzigingsblad tussen VIRM8 en VIRM10.
- De [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] van 18:14 uit Sloterdijk naar Enkhuizen reed met een VIRM6.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Mikos »

De materieelwijzigingen van dit wijzigingsblad:

- Intercity Eindhoven-Amsterdam CS (3900) wordt VIRM (nieuw ingelegde treinserie die alleen op woensdag rijdt).
- Intercity Enkhuizen-Amsterdam CS (4500) wordt VIRM6 (was: DDZ6) en op woensdag DDM1 (was: DDZ6).
- Intercity Enkhuizen-Amsterdam (14500) wordt op woensdag VIRM6 (was: DDM1).
- Intercity Utrecht-Rotterdam wordt DDZ6 (was: VIRM6).
- Intercity Amsterdam CS-Amersfoort  (1522) wordt DDZ6 (was: VIRM6).
- Intercity Amsterdam CS-Almere (2626 en 2627) wordt DDZ6 (was: VIRM6).
- Intercity Amsterdam CS-Amersfoort (1533) wordt DDZ6 (was: VIRM6).
- Sprinter Nijmegen-Arnhem-Zutphen (7600) geen solo inzet SGM-II. Alle treinen gaan gekoppeld rijden met een SGM-III als gevolg van het niet solo mogen inzetten van SGM-II in de herfst. 

Daarnaast wordt er gewerkt aan:
- Instroom Flirt:  Sprinter Dordrecht-Roosendaal (5900) wordt volledig met Flirt gereden, in de Sprinter Dordrecht-Den Bosch (6600) wordt één compositie Flirt ingezet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:- Intercity Utrecht-Rotterdam wordt DDZ6 (was: VIRM6).
Da's slechts één omloop, niet de hele dienst. En je mist de DDZ-omloop in de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] nog, net als de VIRM-omloop in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] die er sinds vandaag zijn (maar helaas beide alleen in de ochtendspits echt op een nuttig tijdstip voor dubbeldeksmaterieel rijden, in de avondspits rijden ze vooral tegenspitstreinen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Mikos »

Ik geef enkel de informatie door die ik tot mijn beschikking heb gekregen. Gelukkig zijn er altijd mensen die het beter weten :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Vanavond een bos bloemen gevonden in de Intercity Direct, die ik heb afgegeven bij het loket van Rotterdam Centraal. Gelukkig stond de naam van de ontvanger erop, die heb ik een berichtje via LinkedIn gestuurd waarna hij direct aangaf het op te gaan halen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Daniel »

Lol, en geen raar kijkende lokettist(e) op Rotterdam Centraal toen je opeens met een bos bloemen aan kwam zetten?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Ik moest eerst even wachten want het is altijd druk bij de loketten daar, maar ze ging de bloemen achter in een vaas zetten. Bij de balie naast haar kwam iemand haar verloren tas ophalen dus het was sowieso raak met de spulletjes :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Tweede dag op rij dat in Rotterdam de 523 werd opgeheven. Ligt dat nu aan DDZ of is dit domme pech?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Reiziger Delft »

Laat me raden, deze trein wordt in Rotterdam gecombineerd? DDZ combineren is elke keer weer een bron van ellende. Gedurende een lange periode vertrok de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] Utrecht --> Zwolle van 16:48 standaard te laat omdat het combineren niet lukte. De rangeermachinisten wisten vaak niet dat je het 2e stel er redelijk hardhandig tegenaan moet zetten. Elke keer ging het weer fout. Na een tijdje stonden de ritten van de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] die gecombineerd moesten op het rechtere spoor 4; toen ging het beter. Nu combineert men in Zwolle. Ook toen de s1900 met DDZ ging rijden, ging het in het begin geregeld mis met combineren in Eindhoven. Dus je kon erop wachten dat het nu mis zou gaan in Rotterdam.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Bemined »

Nee, de trein begint in Rotterdam.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Reiziger Delft »

Ja, maar het kan dan toch zijn dat men 2 stellen moet combineren om deze rit mogelijk te maken?
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Bemined »

Daar heeft men dan de hele nacht de tijd voor gehad.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door isadora »

Viel me gisteren op, na een tijd niet in Utrecht te zijn geweest, dat lijn 12 Uithof-CS op halte Sterrenwijk voor zeker een derde leegliep.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Daniel »

Tja in die omgeving zitten genoeg studentenhuizen.

NS leek vanmiddag een aardige groep reizigers vergeten. Geen treinen Apeldoorn - Deventer door een aanrijding meldde de omroep, maar het was tegelijk zo goed als onmogelijk in Apeldoorn te komen per trein omdat in elk geval op de [serie=Intercity|2017|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] en [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] alles al in Amersfoort keerde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Aking »

Maar bij de halte ervoor heb je de IBB zitten, je zou verwachten dat er daar meer uitgaat.

Rond de Albatrosstraat zitten inderdaad wel wat studentenhuizen, maar niet zoveel dat het het leegstromen van een bus verklaart...
verfmeer
Berichten: 776
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door verfmeer »

Zouden het overstappers zijn die de trein op Vaartse Rijn willen halen? De omweg via Centraal kan zo een kwartier kosten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Aking »

Maar Vaartse Rijnis dan toch nog wel een stukje lopen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Daniel »

In theorie zou je daarvoor nog over kunnen stappen op lijn 41, maarja, dat hoeft niet persé bij halte Sterrenwijk natuurlijk.
Als het al treinoverstappers zijn is het de vraag op welke treinen: richting Breukelen / Woerden levert het denk ik weinig reistijdwinst op en richting Driebergen / Houten is het überhaupt merkwaardig dat ze dan met lijn 12 naar Vaartsche Rijn reizen terwijl je naar Driebergen ook gelijk met een bus de goeie kant op kan, naar Houten een bus hebt en voor verdere bestemmingen een aansluitgarantie bij Utrecht Lunetten vanuit de 31.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door isadora »

Ik mag aanstaande vrijdag nog eens verschijnen in het UMC.
Zal kijken, of het een toevalstreffer was, of dat Sterrenwijk wederom veel uitstappers kent.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Aking »

In hoeverre vertrekt Breukelen/Woerden nog van joge sporen op Utrecht Centraal? Dan zou je nog kunnen denken dat het lopen uitspaart, al doet het dat volgens mij nauwelijks :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten