OVer je reiservaringen in september 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Ik was vanochtend aan de late kant op Rotterdam Centraal, maar hoorde om 7:09 achterin de tunnel DDZ wegrijden. Het zou toch niet zo zijn dat de 523 weer vertraagd was (A)

Een trein die zeker weten wel vertraagd was, was de 905. De apps gaven in de vertrektijdenlijst al tijden als +7, +10, maar in het detailoverzicht vertragingen als +4 of +6. Uiteindelijk was het +12 (ook bij aankomst in Amsterdam) en tijd inhalen zat er echt niet in, aangezien diverse deelnemers van het WK Triatlon van afgelopen weekend hun enorme fietskoffer meesleepten.

Overigens ging het bij Thalys ook niet helemaal lekker. In Rotterdam heb ik de 9310 nooit aan zien komen, daar was de vertraging flink aan het oplopen. En toen ik om 8:03 Amsterdam Centraal binnenreed met de ICD, reed daar net een koppelstel van Thalys weg. Dat zou een vertraging van zo'n 45 minuten inhouden van de 9316.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Bemined »

De 523 had inderdaad zo'n 5 minuten vertraging, ik zag deze te Rotterdam Noord in het pad van de sprinter rijden.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door SLToilet »

Vandaag is het weer woensdag testdag *O*

Extra treinen dus. Vanmorgen heeft de dienst aan de zuidkant van de test ietwat averij opgelopen met uitgevallen 800jes en zojuist een vertraagde 3500 in Ht die niet om 7:07 maar 7:20 vertrok. Met vier bakken welteverstaan. Dat gaat natuurlijk niet zonder dat een hele horde reizigers achterbleef, waaronder ik.

Maar ik zou gekke Henkie zijn om mezelf te wringen en een halfuurtje te gaan staan dus heb ik de extra trein van 7:17, eh... 7:26 genomen. Maar hierin kan ik tenminste mijn benen strekken :mrgreen: .

De gevolgen voor mijn reis? Wel wat latere aankomst maar zonder overstap in Zwolle dus stiekem had ik al gehoopt op vertraging mede vanwege mijn dalvrijabonnement en financiële situatie :twisted: .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door SLToilet »

Die 3900 is trouwens wel weer de held van de dag! Te Ut weer eens een stukkie eerder overgestapt uit de 500 op deze extra "tienminutentrein", dus tien minuten langer om wat te bestellen, op te drinken en te lanterfanten op Ht (niet meer asociaal haasten als je moet wachten op je bestelling). Voor de reizigers naar Vught/Boxtel/Best betekent dit overigens dat ze eindelijk een degelijke aansluiting hebben vergeleken met eerst.

En net als vanmorgen kun je hier lekker zitten *trein*

Oh ja ik ben vandaag eens in Fryslân geweest en deze keer ook voorbij Ljouwert en ook met de trein. Tot aan Mantgum zit je zowat onder de rook van Leeuwarden door de weidse landschappen zonder ook maar één boom die je horizon blokkeert. En natuurlijk heel station IJlst op de foto, in het echt nóg kleiner dan het lijkt. Maar ik heb slechtere uitzichten gehad vanaf stations, of sterker: ik heb ze zelden beter gezien.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Ik zat vandaag in de Intercity Direct, verliep allemaal prima van Amsterdam tot de tunnelbak in Bergschenhoek. Opeens ging de trein langzamer rijden en na een bericht van de machinist dat we geen toestemming hadden de tunnel in te rijden kwamen we tot stilstand, met uitzicht op de buitenwijken van Rotterdam. Na enige minuten konden we door, om vervolgens voor het laatste sein voor Rotterdam Centraal nog bijna tien minuten stil te staan. Het treinverkeer naar Lombardijen en naar Delft was namelijk ernstig verhinderd door mensen op het spoor. Op Rotterdam stonden de sporen daardoor behoorlijk vol met treinen die daar op dat moment niet hadden moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door ODRAIL »

Heb je hierover je beklag gedaan bij de NS?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Nee, want de vertraging was 14 minuten, dus dat is te weinig voor een claim.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Aking »

Dat je geen claim in kunt dienen zegt natuurlijk niks over het feit dat je je beklag niet kan doen... (A)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door ODRAIL »

Precies ... maar:

Suus wil nu eenmaal graag claimen :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal vertrok alles op tijd: om 17:17 de Thalys naar Parijs en dan om 17:22 de ICD naar Rotterdam. De ICD stond weliswaar een paar minuten stil in de Schipholtunnel, maar dat gebeurt vaker als je direct achter de Thalys zit, daar gaat het nu eenmaal niet zo snel mee op Schiphol. Dus om 17:40 komt de ICD met +5 aan op Schiphol. Staat er Thalys er nog steeds! (Die moest daar om 17:33 weg zijn). Nog verbazingwekkender: de conductrice van de ICD sluit de deuren terwijl de Thalys nog steeds de deuren open heeft. En verrek, de ICD mag ook als eerste weg. En als eerste de HSL op.

Gevolg was wel, omdat er in Rotterdam plotseling een plaatsgebrek ontstond op spoor 3/4, moest de ICD achter de Benelux geparkeerd worden. Dat paste wonderwel en ging zonder veel gedoe, maar wel klonk al bij Bergschenhoek de omroep door de trein dat reizigers naar België naar het voorste rijtuig moesten lopen om de overstap te halen. Logisch, want door dat gedoe met Thalys hadden we wel zo'n +5 met een overstap van 6 minuten.

Thalys stond overigens in Rotterdam al met een kwartier vertraging op de borden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Geert »

Vanmorgen zat ik rustig in de trein te werken, gebeurde er ineens dit: :shock:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Aking »

Is dat niet die operazangeres die ook meedeed aan beste zangers?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Gekko123 »

Haar gezicht kwam mij ook al erg bekend voor. En ik meen dat er een paar jaar terug een opera-zangeres mee heeft gedaan aan "Wie Is De Mol?".

Even snel googlen gaf bij mij als resultaat Tania Kross. En die heeft inderdaad ook meegedaan aan "Beste Zangers".
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door ArrivaBas »

Ik ken haar vooral als jurylid bij Maestro (A) . Wel bijzonder om mee te maken overigens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Zittend in de IC naar Groningen krijg ik de mededeling dat we zijn gestrand in Hoogeveen (Staan we al 20 min) wegens een (jonge) vrouwelijke spoorloper :( Aan de andere kant heeft deze machinist wellicht een heldendaad verricht door niet door te rijden, als er eventueel zelfmoordintenties waren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Daniel »

Drukke boel in Utrecht door werkzaamheden elders. Toen m'n trein er net binnen reed kwamen er tegelijk een autotrein uit Eindhoven ri. Gouda en een containertrein uit Arnhem ri. Amsterdam door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Op station Tilburg is maar een spoor in gebruik, en alleen bereikbaar vanaf Breda. Dan is het lekker rustig met goederentreinen daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door en-es »

De IC van 9.22 uit Gouda naar Rotterdam Centraal viel uit. Daardoor was ik na aankomst uit Amersfoort aangewezen op de volgende IC die om 9.37 ging. Die vertrok op tijd maar kwam dankzij langzaam rijden met +5 aan in Rotterdam Centraal. In de Benelux Express van 10.08 vroeg de conducteur bij de controle mij of ik van plan was naar Belgie te gaan nadat hij mijn kruidvatkaartje zag. Nee dus, Roosendaal.

In Dordrecht wilde ik de IC van 13.24 naar Amsterdam Centraal nemen. Er kwam een driedelige koploper op spoor 1 binnenrijden en iedereen stapte in. Maar op het perron stonden groepen reizigers en nogal opgewonden NS-ers. Toch vertrok de trein maar reed via een wissel spoor 2 binnen en daar was het einde reis: iedereen moest er uit en op spoor 1 reed gewoon een IC weg richting Rotterdam.

Op spoor 3 in Utrecht centraal rond 17.00 zag ik twee veiligheidsmedewerkers in het geel/zwart bezig zijn met een groepje Gothics waarvan er een lang groen haar had. Het was me niet duidelijk wat er aan de hand was. Er werd van beide kanten druk getelefoneerd en de twee veiligheidsmensen communiceerden regelmatig via hun oordopjes. Van een dreigende en vervelende sfeer was echter geen sprake.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag de 9240 van 13:08 van Schiphol naar Rossendaal genomen. Deze vertrok met +9 uit Schiphol, maar in Rotterdam was de vertraging er uiteraar dal uitgereden. Onderweg kwam alleen de enthousiaste jongeman van de railcatering langs (verderop in de coupe hoorde ik twee Amerikaanse toeristen met hem in gesprek gaan, die waren heel erg onder de indruk van het systeem :mrgreen:). De HC's lieten na om bij elk station de uitstapzijde om te roepen, wat eigenlijk wel moet volgens hun werkinstructie.

Eerder vanavond de 'extra trein' van 22:22 uit Amsterdam Centraal genomen voor een 4-minuten overstap op Sloterdijk naar de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]. Deze extra trein stond op Amsterdam Centraal met de achterkant bij de roltrap van de westtunnel, wat dus voor de reizigersspreiding heel erg onhandig is. Op Sloterdijk viel he tmij op dat om van spoor 11 naar 5 te gaan, men door de poortjes moet: heel erg handig wordt dat dus niet als die dingen allemaalz ijn geplaatst en in werking worden gezet.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door reisthijs »

Mijn zaterdag eindigt met onverwacht drie kwartier bivakkeren in Den Bosch. De trein uit Eindhoven waar ik in zat werd hier na 10 min opgeheven wegens het ontbreken van een conducteur. En de sprinter naar Utrecht was natuurlijk net vertrokken toen dat werd omgeroepen... -o-
Nu is het wachten op de nachttrein.
edit: Nachttrein blijkt een gewijzigde dienstregeling te hebben: stopt overal tussen Eindhoven en Utrecht. Dat gaat nog wel even duren, zeker met een VIRM...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Ik had het hele weekend al geoefend op mijn spreekkoren voor de Intercity Direct, waar vanaf vandaag tussen 7:00 en 11:00 supporters voor zouden staan op Rotterdam Centraal. *O*

Echter, ik heb geen enkele supporter gezien voor trein 905 -o- Ze zouden wel nuttig geweest kunnen zijn. Want terwijl het balkon steeds voller kwam te staan met mensen met een koffer, bleven er in de coupé gewoon zitplaatsen open. :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Ook gisterenmiddag en vanochtend geen supporters gezien. Bestaan ze wel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Mikos »

Jazeker; gistermiddag nog in Amsterdam mogen aanschouwen. :)
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Jultar »

Jep, gisterenavond in Rotterdam gezien.
Niet dat ze op dat tijdstip veel te doen hadden: er stonden misschien 50 mensen te wachten en ik had de trein grotendeels leeg uit Breda meegenomen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Nou, vier maal is scheepsrecht, ik heb de supporters "beleefd".

Ben niet onder de indruk. Alle reizigers in de voorste vier rijtuigen proppen op Amsterdam Centraal en de achterste twee verbieden voor reizigers en vervolgens in Schiphol geen support bieden, dus reizigers staan in de voorste vier rijtuigen bovenop elkaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten