OVer je reiservaringen in september 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Daniel »

Breukelen van 14/15, Woerden van 20/21 (en 11 2x/uur), da's vanaf de Jaarbeurszijde niet extreem ver lopen toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Aking »

Ah ja, ik zit nog steeds met 12 centrumzijde in m'n hoofd, maar dat is al een tijdje niet meer zo :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Door een wisselstoring heeft men voor de rest van de dag alvast alle treinen van de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] opgeheven. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Aking »

Bus 4145 heeft een identiteitscrisis, volgens het scherm is ie van Syntus Gelderland, maar volgens het folderbakje van Syntus Overijssel.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Lijn 45 »

En op de buitenzijde staat nog restanten van het logo van Syntus Utrecht. :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Aking »

Oh, die zijn me niet opgevallen :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Door een wisselstoring heeft men voor de rest van de dag alvast alle treinen van de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] opgeheven. :')
Hebben overige treinen hier dan geen last van :? ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Schijnbaar de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] en [serie=Thalys|2017|Amsterdam Centraal - Parijs Noord9300[/serie] richting Amsterdam ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Vanochtend was men op spoor 11 in Rotterdam bezig een DDZ4 met een andere DDZ4 te combineren voor de t523. Dat lukte pas op vertrektijd. Deze trein stond ook in de weg voor de t905 die zonder verdere mededeling naar spoor 12 verhuisde. Wel was er tijd voor vier mededelingen over de t9212 die van spoor 1 zou vertrekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Daniel »

Het moet niet gekker worden: waar je vanuit Amersfoort veelal voor een rood sein wordt gezet als de voorgaande trein met vertraging nog van spoor 8 in Utrecht moet vertrekken werd de 1718 vanmorgen zowaar naar spoor 9 gestuurd.
Reizigers wilden blijkbaar graag snel in Gouda zijn gezien de 516 met +10 de balkons van het losse viertje vol had staan terwijl in de 1718 vervolgens nog talrijke zitplaatsen vrij waren. (Die reizigers zaten immers al in die eerdere trein). Achja, met de vertraging scheelde het ook wel 2 minuten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Vanochtend was men op spoor 11 in Rotterdam bezig een DDZ4 met een andere DDZ4 te combineren voor de 523. (..)
Potver, heeft men niet het advies van Bemined opgevolgd.. :wink:
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door VIRM »

Gistermiddag had ik de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:18 uit Den Haag Centraal. Na Haarlem ging de snelheid eruit en tot Sloterdijk met een slakkengangetje gereden (aankomst daar was met +13). De machinist riep om dat er ergens een alarm was afgegaan. Op Amsterdam Centraal riep Tuffy om dat er een persoon langs het spoor was.

Later die avond had ik de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 23:09 uit Amsterdam Centraal naar Zaandam. Deze vertrok van spoor 7b (een instapbalk zou dan geen slecht idee zijn, want de wachtende reizigers staan altijd onhandig t.o.v. de plek waarop de trein wordt geplaatst). De IC naar Enkhuizen van twee minuten eerder hoorde ik met veel kabaal van de loc binnenkomen; die vertrok met +5 en haalde mijn [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] pas in Zaandam in.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Vierde dag forensen deze week en deze keer zag ik de t523 zowaar op tijd vertrekken. Grote verschil met maandag, dinsdag en donderdag: nu reed er een DDZ6...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door isadora »

isadora schreef:Ik mag aanstaande vrijdag nog eens verschijnen in het UMC.
Zal kijken, of het een toevalstreffer was, of dat Sterrenwijk wederom veel uitstappers kent.
Deze observatie zal niet doorgaan in verband met verschoven afspraak.
Als ik zo naar buiten kijk, heb ik daar ook niet echt spijt van. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend naar Amsterdam Centraal geweest. Wegens een defecte trein op de Zaanlijn waren er diverse treinen uitgevallen en gespoorwijzigd. Ik wilde de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 09:35 of de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 09:38 hebben. De eerstgenoemde reed met +11, daarna +19, de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] werd met +3 op spoor 5 aangegeven.
Eerst kwam er nog een IC op spoor 4 binnen: dat bleek de (kerende) [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] te worden van 09:53. Er was al een hele schoolklas naar binnen gegaan, en de leerkrachten besloten maar niet iedereen te verhuizen naar de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 09:38 op spoor 5, die uiteindelijk met +9 vertrok.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door en-es »

Zit nu in een volle wagon 29 van ICE125 naar Duitsland. Wie geen reservering heeft kan het wel schudden. Aantal reizigers moesten hun plek afstaan. Overigens moest ik me haasten in Utrecht Centraal want de sprinter van 12.22 uit Baarn kwam met +4 aan.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door JWM »

Ik hoor her en der alleen maar slechte verhalen over die hippe snelle trein tussen Den Haag en Eindhoven die maarliefst 8 minuten sneller is dan voorheen. Is het voor de NS geen optie die gewoon weer via Dordrecht te sturen totdat het materieel wat er wel voor geschikt voor is beschikbaar komt en de vrijgekomen rijtuigen te gebruiken om de ICd's naar Amsterdam te versterken want daar is extra capaciteit ook hard nodig. Of zou zoiets veel te veel gezichtsverlies betekenen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Hainje »

Je bedoelt totdat de ICNG zijn ingestroomd weer via Dordrecht rijden?
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door JWM »

Exact. Liever een wat langzamere betrouwbare verbinding dan een snellere waar je niet op kan vertrouwen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Daniel »

Zal je net zien... net zo'n zeldzame keer dat ik met de fiets naar het station gekomen was, is er ten tijde van de terugreis een storing :P Achja, in plaats van de overstapverbinding die me net wat dichter bij huis brengt dan 't station is dan maar de rechtstreekse bus van werk naar huis genomen (die komt wel bij station Amersfoort).
Best een prima verbindinkje ook die lijn 72, net iets langzamer maar toch ben je voor je het weet weer in Amersfoort. En gelijk mooi wat aanvullinkjes voor de wiki kunnen spotten :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Exact. Liever een wat langzamere betrouwbare verbinding dan een snellere waar je niet op kan vertrouwen.
Als het uit kan met materieel dan is het misschien niet zo'n gek idee inderdaad. Hoewel ik er vorig jaar nog op tegen was, kom ik er nu toch wel van terug. En het is ook niet zo dat we in Brabant op alle ritten 9 bakken nodig hebben, verre van zelfs. In de piekspits misschien, maar bijvoorbeeld in de avond echt niet.
🍉
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Bemined »

JWM schreef:Is het voor de NS geen optie die gewoon weer via Dordrecht te sturen totdat het materieel wat er wel voor geschikt voor is beschikbaar komt en de vrijgekomen rijtuigen te gebruiken om de ICd's naar Amsterdam te versterken want daar is extra capaciteit ook hard nodig.
Dat gaat niet, want het materieel dat nu via de HSL rijdt is hetzelfde materieel wat destijds via Dordrecht reed. Ik ben het er mee eens dat men de verbinding gehaast ingevoerd heeft (en in tijden van materieeltekort materieel uit de dienst heeft onttrokken hiervoor), maar het materieel is fysiek aangepast, je kunt er niet zomaar weer een 1700 locomotief voor hangen (de NS heeft sowieso niet meer voldoende 1700en) en de BDs weer in dienst stellen. En ander materieel inzetten wil zeggen dat we weer een ernstig materieeltekort krijgen. Het TRAXX + ICR materieel is dus hard nodig nu.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door JWM »

Als er ergens sprake is van nijpend materieeltekort is het wel op de HSL tussen Rotterdam en Amsterdam :X

volgensmij sla je met het terugleggen van de IC Den Haag - Eindhoven via Dordrecht twee vliegen in één klap!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door Suus »

Vanavond na het werk weer de ICD genomen. Tja, en als je die zoals gepland op spoor 15a neerzet dan gaat met dit weer natuurlijk niemand in de voorste drie rijtuigen zitten. De conducteurs hebben nog flink lopen jagen achterin, want vlak voor vertrek kwamen de reizigers dan toch en masse door de bakovergang. Zo kwam er toch nog een Brits omaatje naast mij zitten. Ze viel bijna direct in slaap en werd pas wakker werd toen de trein op Schiphol tot stilstand kwam. Daarna moest ze dwars door de instappers naar buiten.

Het vertrek van Schiphol leek goed te gaan totdat we vlak voor de uitgang van de Schipholtunnel bijna tien minuten stil stonden. Of de locomotief produceerde vreemde geluiden of de trein stond precies onder iets van een ventilator, er klonk een vreemd geluid in ieder geval. Daarna ging het gewoon steeds op volle snelheid naar Rotterdam, zelfs nog met railcatering aan boord *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2017

Bericht door ArrivaBas »

JWM schreef:Ik hoor her en der alleen maar slechte verhalen over die hippe snelle trein tussen Den Haag en Eindhoven die maarliefst 8 minuten sneller is dan voorheen. Is het voor de NS geen optie die gewoon weer via Dordrecht te sturen totdat het materieel wat er wel voor geschikt voor is beschikbaar komt en de vrijgekomen rijtuigen te gebruiken om de ICd's naar Amsterdam te versterken want daar is extra capaciteit ook hard nodig. Of zou zoiets veel te veel gezichtsverlies betekenen?
Zit jij ook af en toe op Somda te lurken? :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten