OVer je reiservaringen in oktober 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Bemined
Berichten: 5827
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Bemined »

Mikos schreef:De nieuwe Bijbel heet "Stick to the plan".
Dat ervaarde ik ook te Rotterdam, waar men vanmiddag opnieuw stug trein 2848/2859 op spoor 13 liet keren, ondanks dat deze treinen respectievelijk +12 en +7 hadden. Gevolg was dat trein 548 5 minuten voor een rood sein kwam te staan vanwege een conflicterende rijweg (het is tevens traditie om de rijweg alvast te stellen terwijl de machinist nog 8 of meer bakken terug moet wandelen), terwijl spoor 14 (vanaf waar je geen conflicterende rijweg hebt) gewoon leeg was. Wordt tijd om hier ook dynamische spoortoewijzing toe te passen, beide intercitysporen zijn gewoon uitwisselbaar en zijn crossplatform, dus reizigers hebben er geen last van als de sporen bij vertragingen omgewisseld wordt.

Waar men overigens juist niet strikt aan het plan vasthoudt is Gouda Goverwelle, want daar gooit men standaard de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] vlak voor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] als deze ook maar 3 minuten vertraging heeft. Vandaag bij zowel de 2814 als 2850 zien gebeuren, waarbij in het eeste geval de intercity tot Rotterdam achter het boemeltje mocht rijden, en in het tweede geval men de intercity er in Gouda alsnog voorbij liet waardoor zowel sprinter als intercity +8 kregen....
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Wubbo »

Bij 2814 was er wel wat meer aan de hand dan +3. De 7700 was al lang en breed uit Gouda vertrokken toen de Haagse IC nog moest binnenkomen, de Rotterdamse IC zat daar weer achter. Ik zat in een [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] de andere kant op dus ik kon het niet op de minuut zien, maar dat leek meer op +10 dan op +3.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Suus »

Vanochtend op Rotterdam Centraal had het DDZ-zesje van de t523 naar Groningen zich verslapen. Pas na vertrektijd kwam het aanrijden en werd het aan het al veel langer klaarstaande viertje gekoppeld. Vertrek had nog niet plaatsgevonden toen de t905 om 7:11 wegreed.

De t1116 was ook alvast opgeheven. Kan die geen brokken maken in Delft ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag is het mat van de 1116 voor de verandering al defect gegaan in Eindhoven... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Daniel »

Ach, dat kan eerder... het materieel voor de 15818 was al defect voor het als leeg materieel uit Amersfoort naar Vathorst kon vertrekken. Stellen stonden donker op spoor 4 in Amersfoort en de 15818 was hierdoor opgeheven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Milco »

Mijn moeder had vanochtend in de Sprinter van Weesp (v. 9.29) naar Hilversum een DDM-1 en aan de omloop te zien was dat de invaller voor de defecte SLT's.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door VIRM »

Mijn 2129 kwam bij vertrek uit Haarlem vanochtend na twintig meter al tot stilstand en de deuren gingen open om zo toch nog overstappers van de [serie=Intercity|2017|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] binnen te laten. Ben benieuwd of deze overstap wordt verruimd in de nieuwe dienstregeling.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Etienne »

Door een defecte trein tussen Gouda en Rotterdam was het treinverkeer in de middagspits een beetje een zooitje geworden. Circa 1,5 uur heeft alleen de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] gereden op genoemd traject. Voor de 4065, die met een solo SLT6 reed, leidde dat in Gouda tot een bestorming en deze vertrok meer dan propvol richting Rotterdam.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door OV-Hobbyist »

Gezellig, Japanse taferelen. Was er ook personeel aanwezig om al die reizigers de trein in te proppen :P
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Daniel »

Tuffy was wel erg specifiek bij die bewuste storing trouwens: in Utrecht hoorde ik een omroep over een beperking in de treindienst tussen Nieuwerkerk a/d IJssel en Capelle Schollevaar :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door ODRAIL »

En terwijl tussen deze stations en Utrecht al jaren geen rechtstreekse trein (sprinters) meer rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Suus »

Dat maakt toch niet uit. Op Rotterdam Centraal werd gisteren een verstoring in de treindienst tussen Maastricht en Luik omgeroepen. Daar komen ook geen rechtstreekse treinen vanuit Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5827
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Bemined »

KM46 schreef:En terwijl tussen deze stations en Utrecht al jaren geen rechtstreekse trein (sprinters) meer rijden.
Die rijden er nog gewoon hoor, het zijn er alleen slechts twee per dag :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door ODRAIL »

Ja ... je heb gelijk ... even helemaal over het hoofd gezien :pos: :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Wubbo »

Etienne schreef:Door een defecte trein tussen Gouda en Rotterdam was het treinverkeer in de middagspits een beetje een zooitje geworden. Circa 1,5 uur heeft alleen de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] gereden op genoemd traject. Voor de 4065, die met een solo SLT6 reed, leidde dat in Gouda tot een bestorming en deze vertrok meer dan propvol richting Rotterdam.
Ik denk dat die het beter aankon dan de 11756 die met een losse ICM-4 reed, terwijl de Rotterdamse IC ervoor en erna opgeheven waren. Mijn [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] van een kwartiertje was dan ook sardientjesdruk.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Ferdinand »

Vandaag heb ik een prachtig rondje gedaan door Nederland met de OV-dagkaart van de Primera.
Dit was mijn route:
[START] De Dreef/Panweg, Zeist -> Utrecht Centraal (U-OV bus 52)
Utrecht Centraal -> Akkeroord, Rotterdam (Arriva bus 90)
Akkeroord, Rotterdam -> Rotterdam Centraal (RET Tram 23)
Rotterdam Centraal -> Delft (NS InterCity)
Delft -> Den Haag Centrum (HTM Tram 1)
Spui, Den Haag -> Den Haag Centraal (HTM Tram 3)
Den Haag Centraal -> Leiden Centraal (Snelbus i.p.v. trein)
Leiden Centraal -> Haarlem (NS Sprinter)
Haarlem -> Schiphol Airport (Connexxion bus 300)
Schiphol Airport -> Breda (NS InterCity Direct)
Breda -> Utrecht Centraal (Arriva bus 401)
Utrecht Centraal -> De Dreef/Panweg, Zeist [FINISH]

Ik wil alle vervoerders bedanken voor deze aangename reis.
Ik heb geen vertraging gehad en heb zelfs een trein eerder genomen op Schiphol omdat ik had verwacht dat ik de krappe overstaptijd niet zou halen.
Bus 300 is een aanrader! Prachtige route met bijna overal een vrijliggende busbaan!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door JWM »

Je woont in de omgeving van Zeist en dan een route door Hoofddorp als 'prachtig' bestempelen :shock:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Ferdinand »

Het is maar wat je prachtig noemt.
25 km lange busbaan vind ik mooi en alle bruggen en tunnels die speciaal gebouwd zijn voor deze lijn.
Steden als Almere, Lelystad, Houten en Emmeloord vinden mensen vaak vreselijk omdat ze zo nieuw zijn, maar die inrichting gericht op de fiets en OV is toch prachtig, of niet?
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 14 okt 2017, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Durashift »

JWM schreef:Je woont in de omgeving van Zeist en dan een route door Hoofddorp als 'prachtig' bestempelen :shock:
Die bomen heb je (ik) ook wel een keer gezien.
Voor eekhoorns hoe je er ook niet naar toe.. die kan men tegenwoordig gewoon, overdag, zelfs op een industrieterrein tegenkomen, zoals ik vanmiddag merkte. :shock:

Ik was vandaag ook ff in Hoofddorp. Prachtig zonnetje erbij, mooi zicht op de diverse vaarten, de polder, de zonneweide etc.
Veel kunstwerken te zien. 8-) :pos:

Je weet niet wat je mist, JMW.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door JWM »

Ik vind alleen dat voormalige Floriade-park wel mooi, staan nog wat bijzondere bouwwerken.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Stadsbus »

Ik was vandaag op Gvc, even in de 9422 kijken, kwam ik in de mBvk(, naast de ABv6) was er allemaal melk over de stoelen heen, M&M's tussen de stoelen, rare rode vlekken op de grond en graffiti op de leuning van het balkon. Van het laatste hoop ik dat de beveiligingscamera het heeft vastgelegt.
Zo zag het er uit
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door JWM »

Hoe weet je zo zeker dat die witte vlekken melk is
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Stadsbus »

Het stonk er, en op het balkon stond een Campina pak, dus ik denk dat dat met elkaar te maken heeft :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

Ik neem aan dat je dat filmpje ook naar de CIE hebt gestuurd? :') :X _O-
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Stadsbus »

:mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten