OVer je reiservaringen in oktober 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door OmniLezer »

OV fan Utrecht schreef:Het is maar wat je prachtig noemt.
25 km lange busbaan vind ik mooi en alle bruggen en tunnels die speciaal gebouwd zijn voor deze lijn.
Steden als Almere, Lelystad, Houten en Emmeloord vinden mensen vaak vreselijk omdat ze zo nieuw zijn, maar die inrichting gericht op de fiets en OV is toch prachtig, of niet?
Ik vind die steden juist mooi om de inrichting voor de fiets en de OV. Mooi als lokale inwoner, maar als auto-visite een ramp.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Hainje »

Wilde een dagje gaan toeren, maar het loopt behoorlijk in het honderd. Eerst komt de bus van 6u niet opdagen, kom ik uiteindelijk in Breda, staat er een trein in de wisselstraat bij Prinsenbeek. Alles wordt op Breda vastgehouden. Ik ga maar naar huis, heb nu zoveel vertraging dat mijn planning ook met geen mogelijkheid meer klopt. :') Misschien dat ik vanmiddag maar met de Brabantliner naar Utrecht ga en daar een rondje met Syntus en de sneltram ga doen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Suus »

Ik nam de trein van Clermont-Ferrand naar Nîmes. In Brioude werden we eruit gegooid, er wordt ergens gestaakt. Gelukkig had de SNCF een afgetrapte schoolbus geregeld voor de rest van de rit (meer dan drie uur). Na twee stations gedaan te hebben reden we naar een parkeerterreintje in de middle-of-the-nowhere waar een mini-touringcar stond met een SNCF-logo, waar we in mochten overstappen. Zit in ieder geval een stuk beter. Daarna alle stations tot Langogne overgeslagen. In La Bastide-Saint Laurent les Bains waren we maar tien minuten te laat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Wilde een dagje gaan toeren, maar het loopt behoorlijk in het honderd. Eerst komt de bus van 6u niet opdagen, kom ik uiteindelijk in Breda, staat er een trein in de wisselstraat bij Prinsenbeek. Alles wordt op Breda vastgehouden. Ik ga maar naar huis, heb nu zoveel vertraging dat mijn planning ook met geen mogelijkheid meer klopt. :') Misschien dat ik vanmiddag maar met de Brabantliner naar Utrecht ga en daar een rondje met Syntus en de sneltram ga doen.
Gil ff als je in de tram zit *O*
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door VIRM »

Ging vanochtend soepeltjes met de 2129. Die kwam Sloterdijk met een kleine plus binnenrijden, maar vertrok met +5 vanwege een rood sein (de Sprinter naar Beverwijk en IC naar Vlissingen daarvoor waren ok al vertraagd). Vertrek in Leiden was met +4, maar dit werd weer teniet gedaan door de 6329 die met +8 de boel ophield. Aankomst in Den Haag was dus met +6 (en dat met een kering van 7 minuten).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Ik nam de trein van Clermont-Ferrand naar Nîmes. In Brioude werden we eruit gegooid, er wordt ergens gestaakt. Gelukkig had de SNCF een afgetrapte schoolbus geregeld voor de rest van de rit (meer dan drie uur). Na twee stations gedaan te hebben reden we naar een parkeerterreintje in de middle-of-the-nowhere waar een mini-touringcar stond met een SNCF-logo, waar we in mochten overstappen. Zit in ieder geval een stuk beter. Daarna alle stations tot Langogne overgeslagen. In La Bastide-Saint Laurent les Bains waren we maar tien minuten te laat.
Duidelijk niet de Intercités genomen, de staking betrof alleen de TER-treinen en de Intercités heeft aldus de reisinfo gewoon gereden. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Etienne »

De 523 en DDZ blijft geen goede combinatie. Het koppelen in Rotterdam was schijnbaar niet gelukt, want in Utrecht betrof de vertraging 14 minuten. Omdat vanaf Amersfoort Schothorst de sprinter er voor zat, werd de vertraging ook niet minder. En zodoende was de stoptrein naar Emmen in Zwolle lang en breed vertrokken en kon deze niet wachten. :X -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Suus »

Goed om te lezen dat de t523 ook tijdens mijn vakantie zijn in korte tijd bereikte slechte reputatie in eer houdt.
Z2N schreef: Duidelijk niet de Intercités genomen, de staking betrof alleen de TER-treinen en de Intercités heeft aldus de reisinfo gewoon gereden. :wink:
Nergens in Clermont-Ferrand een berichtje dat er een staking was. Was ik blijven wachten op die trein dan had ik een paar uur in Brioude gezeten, weinig enerverend eerlijk gezegd.

Ik was in mijn planning uitgegaan van de vroege trein omdat ik dan ‘s middags nog Montpellier kon bezoeken en toch nog op een acceptabel tijdstip in mijn hotel in Perpignan kon zijn. Nu ging dat allemaal wel (beetje gehaast) maar met wat improvisatie. Ach, ik kan nog een keertje terug, dan denk ik maar vanuit Nîmes aangezien ik genoten heb van het ruime uur dat ik daar was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Z2N »

Nîmes is inderdaad niet verkeerd, alleen de stationshal al is echt prachtig. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Meltrain »

Door een defecte trein tussen Den Haag en Rotterdam is het een chaos in de treindienst tussen Den Haag en Dordrecht / Breda.
Als vanaf nu alles goed gaat, loop ik 45 minuten vertraging op op het traject Rotterdam Centraal - Rotterdam Lombardijen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Meltrain »

Het werd uiteindelijk (iets meer dan) +60. :')

Oorspronkelijk wilde ik de Sprinter naar Dordrecht van 16:56 nemen, maar die werd zonder enige aankondiging opgeheven, al werd hij een uur later weer in de RdT app weergegeven met +57.
De Sprinter van 17:11 stond als opgeheven in de RdT app, maar op hetzelfde tijdstip zou een vervangende trein rijden. Deze heeft uiteindelijk nooit gereden.
De Sprinter van 17:26 zou eerst van spoor 8 vertrekken, waar een Sprinter vanuit Dordrecht was binnengekomen. Nadat al diverse reizigers waren ingestapt, werd de trein gespoorwijzigd naar spoor 4 en nadat de reizigers een tijdje op dat perron hadden gewacht, uiteindelijk opgeheven.
De hierboven vermelde trein was inmiddels weggerangeerd, maar even later kwam er een nieuwe Sprinter binnen op spoor 8 die de Sprinter van 17:41 zou gaan rijden. Zou, want door een gebrek aan een machinist, is deze uiteindelijk opgeheven en werd met dit materieel (SGM5) de Sprinter van 17:56 gereden (die natuurlijk propvol zat).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Suus »

Vandaag een dagje Barcelona. Blijft wel steeds minder tijd voor over, sinds ik het station binnen liep is de vertraging van de AVE opgelopen tot 40 minuten. Eerst was het een obstakel op het spoor, nu is het een daad van vandalisme.

De omroep dat “een deel van het SNCF-personeel is gestopt met werken, daarom is de treindienst vandaag verstoord” komt mij ondertussen de neus uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain schreef:Het werd uiteindelijk (iets meer dan) +60. :')

Oorspronkelijk wilde ik de Sprinter naar Dordrecht van 16:56 nemen, maar die werd zonder enige aankondiging opgeheven, al werd hij een uur later weer in de RdT app weergegeven met +57.
De Sprinter van 17:11 stond als opgeheven in de RdT app, maar op hetzelfde tijdstip zou een vervangende trein rijden. Deze heeft uiteindelijk nooit gereden.
De Sprinter van 17:26 zou eerst van spoor 8 vertrekken, waar een Sprinter vanuit Dordrecht was binnengekomen. Nadat al diverse reizigers waren ingestapt, werd de trein gespoorwijzigd naar spoor 4 en nadat de reizigers een tijdje op dat perron hadden gewacht, uiteindelijk opgeheven.
De hierboven vermelde trein was inmiddels weggerangeerd, maar even later kwam er een nieuwe Sprinter binnen op spoor 8 die de Sprinter van 17:41 zou gaan rijden. Zou, want door een gebrek aan een machinist, is deze uiteindelijk opgeheven en werd met dit materieel (SGM5) de Sprinter van 17:56 gereden (die natuurlijk propvol zat).
had je niet beter met lijn 20 naar lombardijen kunnen gaan. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Meltrain »

Nee, want dan zou ik geen GtbV kunnen indienen. :N
En ik vraag me af of ik de extra reiskosten (die ik dan bij de RET maak) wel zou kunnen declareren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door JWM »

Dan ook niet klagen dat je lang moet wachten als je graag het geld van je treinkaartje terug wil hebben.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door diederickx »

Suus schreef:Vandaag een dagje Barcelona. Blijft wel steeds minder tijd voor over, sinds ik het station binnen liep is de vertraging van de AVE opgelopen tot 40 minuten. Eerst was het een obstakel op het spoor, nu is het een daad van vandalisme.

De omroep dat “een deel van het SNCF-personeel is gestopt met werken, daarom is de treindienst vandaag verstoord” komt mij ondertussen de neus uit.
Doe je wel voorzichtig meid? Men is daar nogal nerveus dezer dagen en het zou er ook nog eens onstuimig kunnen gaan regenen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Nee, want dan zou ik geen GtbV kunnen indienen. :N
En ik vraag me af of ik de extra reiskosten (die ik dan bij de RET maak) wel zou kunnen declareren.
Je kunt tegenwoordig voor GtbV je aankomststation aanpassen en een toelichting geven via het digitale systeem. Duurt wat langer, maar je krijgt gewoon je geld terug.
Heb zelf onlangs keurig GtbV gekregen voor een reis waarbij de NS-bus een station vergat maar het zo lang zou duren tot er een NS-bus de andere kant op kwam dat ik maar een lijnbus genomen heb (toevallig ook eentje van de RET).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Meltrain »

JWM schreef:Dan ook niet klagen dat je lang moet wachten als je graag het geld van je treinkaartje terug wil hebben.
Ik klaag ook niet, ik geef een objectieve beschrijving van de gebeurtenissen.
Zo ver ik weet, is dat waar dit topic voor bedoeld is. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door waldo79 »

Enkele weken geleden heb ik nog een GtbV toegekend gekregen ondanks dat ik een stukje met een trein van Arriva heb gereisd. Door die trein te nemen heb ik met ten opzichte van een route via het hoofdrailnet minimaal een half uur bespaard. Er bleef nog een mooie +65 over aan vertraging.

Overigens heb ik op de afzonderlijke delen niet genoeg vertraging opgelopen om in aanmerking te komen voor uitbetalen, maar van begin- tot eindpunt wel.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door JWM »

Meltrain schreef:
JWM schreef:Dan ook niet klagen dat je lang moet wachten als je graag het geld van je treinkaartje terug wil hebben.
Ik klaag ook niet, ik geef een objectieve beschrijving van de gebeurtenissen.
Zo ver ik weet, is dat waar dit topic voor bedoeld is. :)
Vandaar dat er in je bericht een zeer objectieve :') staat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Hainje »

"Alternative facts" enzo :h
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Daniel »

Spekgladde bedoeling op ´t spoor vanmorgen: de 618, die blijkbaar op Schothorst al de 5618 voorbij gelaten was want die zat erachter, was al aardig aan het glijden bij aankomst in Amersfoort. Vervolgens had ´ie op het stuk naar Den Dolder ook al grote moeite om vooruit te komen, helemaal nadat hij voor een rood sein vlak voor het station tot stilstand kwam. Uiteindelijk heeft Amersfoort - Den Dolder al een ruime 10 minuten gekost terwijl je onder normale omstandigheden in 14 minuten al op Utrecht Centraal bent.

En een vrijdag in de herfstvakantie met slecht weer heeft blijkbaar veel mensen doen bedenken thuis te blijven... had in Utrecht slechts 4 medereizigers in lijn 77 waar die normaal rond die tijd toch echt wel compleet vol zit. Ook de bus 65 die er vlak vooruit reed was behoorlijk leeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door marvinkok »

Het was lekker glad vanochtend idd... Had alleen de 31215/31228 maar het was echt blij dat ik glij...
Gelukkig hebben we dan zand en magneten _O_
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Suus »

Vandaag liep ik ongeveer 15 minuten vertraging op met de trein. Reden: in St-Flour-Chaudes-Aigues was op het perron een demonstratie van burgemeesters, burgers en de communistische partij tegen de sluiting van het loket.

Gelukkig regelde de conducteur dat alle aansluitingen behouden bleven :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door nvdw »

Vanavond in Utrecht een complete horde Walking Dead opgeladen in de 85 naar Leerdam. Met bagage! Leuk gezelschap. De bus zat afgeladen vol. "Had u geen grotere bus mee kunnen nemen?" Nou, de 85 is nooit leeg maar staanplaatsen tot achterin heb ik op vrijdagavond kwart over acht meestal niet... :lol:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten