OVer je reiservaringen in oktober 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

"Dames en heren, we wachten even op de aansluiting van de intercity naar Schiphol. Dit gaat ongeveer een paar minuutjes duren dus het komt allemaal goed" :lol:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Hainje »

nvdw schreef:Vanavond in Utrecht een complete horde Walking Dead opgeladen in de 85 naar Leerdam. Met bagage! Leuk gezelschap. De bus zat afgeladen vol. "Had u geen grotere bus mee kunnen nemen?" Nou, de 85 is nooit leeg maar staanplaatsen tot achterin heb ik op vrijdagavond kwart over acht meestal niet... :lol:
Laat me raden, Huize Avondrood is wezen 'Nordic Walken'? :lol:
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door reisthijs »

Ik zit in de IC naar Eindhoven die 2 min voor patroontijd uit Amsterdam vertrekt om in Bijlmer te kunnen stoppen. Dat laatste was de machinist blijkbaar even vergeten, we reden daar op volle snelheid doorheen. Reizigers die er in Asb uit hadden gewilld wordt geadviseerd in Utrecht over te stappen op de trein terug.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Vandaag liep ik ongeveer 15 minuten vertraging op met de trein. Reden: in St-Flour-Chaudes-Aigues was op het perron een demonstratie van burgemeesters, burgers en de communistische partij tegen de sluiting van het loket.

Gelukkig regelde de conducteur dat alle aansluitingen behouden bleven :)
Er stoppen letterlijk twee treinen per dag op het station, het nabij gelegen Garabit-viaduct mag maar met 10 km/h bereden worden, en de lokale bevolking klaagt over de sluiting van het loket. Ergens is er toch iets mis in Frankrijk als het gaat over visie op het spoor... :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door dennistd »

Ik heb wel een oplossing: een kwartier voor vertrek van beide treinen gaat de burgemeester het loket bemannen. Heeft die man ook wat (lees: niks) te doen :mrgreen:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door en-es »

Gisteravond te maken gehad met een afgeschafte Benelux Express. Om precies te zijn die van 18.43 uit Antwerpen Centraal naar Nederland. Had te maken met een defecte goederentrein, ook de tegentrein naar Brussel reed niet. Ik overwoog de stoptrein van 18.50 naar Roosendaal maar zag er van af toen ik merkte dat er een gigantische menigte op die trein stond te wachten. Ik had geen zin om in een propvolle aftandse stoptrein te reizen. Ik besloot een maaltijdstop in te lassen en de volgende Benelux Express te nemen. Die van 19.43 reed gelukkig wel maar met een paar minuten vertraging. In Rotterdam Centraal zag ik dat diverse ICDirects fors vertraagd waren en ook afgeschaft. Dit vanwege inzet brandweer aldus NS. Daarna merkte ik dat op deze vrijdagavond de verbinding Rotterdam-Baarn slecht was. Ik moest ruim een half uur wachten in Amersfoort.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Raymond »

Rare constructie vandaag in Eindhoven met IC 3534 en 13534. De 3534 uit Heerlen met VIRM6 werd binnengenomen op spoor 5 en die trein zou verder gaan als het voorste deel van 834 een kwartier later. De VIRM4 uit Venlo op spoor 6 ging hierdoor los verder naar Schiphol. "Gelukkig" waren de reizigers uit de trein op spoor 5 in het ongewisse gelaten. De trein zat nog behoorlijk vol met reizigers die hierdoor wat extra vertraging opliepen en die reizigers hadden er niet bijgepast in die losse VIRM4 die nu richting Schiphol ging.

Zie dat dit bij nog een paar treinen is gebeurd, maar ondertussen is het wel hersteld: nu rijden zowel de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] als [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] met dubbele stellen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

Ik zit in de 878, en "wij hebben helaas te maken met een aanrijding met een persoon". :(

Het heeft 30 jaar geduurd, maar ik zit voor het eerst in een aanrijdingstrein...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

En we rijden weer *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

Er gaat iets niet helemaal goed in Delft...

Op station Delft stond een ICd (met reizigers, open deuren en personeel buiten de trein) stil richting Den Haag, met daar achter net buiten de tunnel een SGM, en daar achter nog een VIRM. Gelukkig kon mijn trein daar linkerspoor langs, dus wij hadden er weinig last van. *O*

Edit: Die ICd kan ook best een [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] geweest zijn, logischer denk ik.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door VIRM »

Volgens mij lag de HSL er dit weekend tussen Rotterdam en Schiphol uit. ICD's hebben overigens zes rijtuigen, de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] negen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

Dat eerste klopt inderdaad, vandaar mijn verbetering (A)

En het aantal rijtuigen heb ik, in het voorbij rijden, niet op gelet. Ik zag 'n Traxx met rijtuigen en zat zelf in de Benelux, dus ik dacht ICd, maar dat Venlo-apparaat is er ook tegenwoordig :')
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag kwam ik iets na vijven spoor 10 van Den Haag Centraal oplopen, en het bleek dat de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 nog niet was vertrokken. Die vertrok uiteindelijk met +10. De HC riep om dat er een passagier onwel was geworden en dat er even op de ambulance en politie werd gewacht.
In Leiden werd de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] binnengenomen op 5b en de 3360 stond aan de overkant nog gereed, omdat die uiteindelijk de IC moest laten voorgaan. Dit zou uiteindelijk een -10 betekenen voor mij. Echter bleek uit de app (al verschilde de info van stations-AV tot stations-AV) dat hij niet verder zou rijden dan Sloterdijk vanwege een bovenleiding. De omroep in het achterste treinstel deed het niet, en opvallend genoeg had de HC in die 35 minuten ook geen servicerondje gemaakt. Op Sloterdijk dus maar aan de wandel naar het hoofdgebouw.
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Chrysa »

En ik ben weer terug van 2 weken lang in het noorden, 4 dagen Kopenhagen en Malmö gevolgd door anderhalve week Helsinki en omstreken. Toch wel wennen, ijs van de auto krabben in Oktober. -o-

Wat is het toch met die landen en 15 meter bussen? Lijkt me geen toeval meer met de aantallen die ze daar hebben.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Bemined »

Ging weer heerlijk met de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] vandaag :N

De DDZ die in deze serie rijdt (deze week een DDZ8 i.p.v. DDZ6 vanwege werkzaamheden elders in het land) had gelijk bij het begin van de dag in trein 2814 al +10. Uiteraard kwam deze achter de sprinter te hangen, waardoor de kerende 2825 (extra druk want trein 523 was weer eens defect) ook vertraging had. En ook die werd achter de sprinter gegooid! En de kerende 2820 weer! En trein 2831 ook! En vijf maal is scheepsrecht, dus trein 2826 kwam ook achter de sprinter, waardoor de vertraging drie uur later nog steeds bijna een kwartier was. Uiteindelijk heeft men de treinen 2837 en 2832 maar opgeheven, waarna vanaf trein 2843 de dienstregeling opnieuw opgestart kon worden zonder vertraging.

Was overigens niet de enige [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] met problemen, 2823 begon met vertraging en werd bij de kerende 2818 achter de sprinter gegooid. Deze kreeg vervolgens toch maar wel voorrang op de sprinters en reed vanaf trein 2835 weer zo goed als op tijd. Minder succesvol was de derde en laatste compositie, die viel uit als trein 2822 en ook de kerende 2833 kon hierdoor niet rijden.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door VIRM »

Gisteren was de verwachting dat de verstoring rond Purmerend rond 1:30 zou zijn verholpen. Vanochtend hoorde ik Tuffy op het station omroepen dat dit pas rond 07:45 zou zijn. Dat moet wel een nare klap zijn geweest bij die overweg...
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Bemined »

Opvallende ICR stam door Rotterdam vanmiddag:
Afbeelding

Zou gaan om de reserverijtuigen, hiermee werd vandaag een testrit door het land gemaakt. En de NS maar beweren dat er absoluut geen materieel over is om de IntercityDirect mee te versterken :roll:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Hainje »

Natuurlijk is er wel wat reservematerieel, maar het zal niet over houden. Daarnaast heb je toch ook een stam nodig om testritten te doen richting Antwerpen.
🍉
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Bemined »

Reservestammen en reserverijtuigen zijn natuurlijk iets geheel anders, deze rijtuigen zitten niet eens in een stam.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door julsteren »

Aking schreef:Er gaat iets niet helemaal goed in Delft...

Op station Delft stond een ICd (met reizigers, open deuren en personeel buiten de trein) stil richting Den Haag, met daar achter net buiten de tunnel een SGM, en daar achter nog een VIRM. Gelukkig kon mijn trein daar linkerspoor langs, dus wij hadden er weinig last van. *O*

Edit: Die ICd kan ook best een [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] geweest zijn, logischer denk ik.
Ah. Dat trafeel heb ik die dag ook meegemaakt, met een [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] er liks voorbij. Heerijk. Zelfde trein toevallig?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

Daar lijkt het wel op... Heb je niet gezien overigens (ondanks dat ik de hele trein ben doorgelopen)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door julsteren »

Ik had mij helemaal vooraan verstopt in het 1e klas rijtuig waarvan alle 4 de deuren kaduuk waren (ingestapt te Essen, waar het ding extra stopte omdat de varkensneus de geest gaf).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

Ah, daar stonk het nogal (maar dat was jij dus? (A)), dus ik ben maar weer naar het coupérijtuig achterin (waarvan de verwarming het niet deed) terug gegaan :mrgreen:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door julsteren »

Coupérijtuig? Waar? Had op de heenweg naar het beloofde land der Belgen dezelfde stam rijtuigen mee, maar heb toen geen hokjeswagen gevonden, maar met dat ene half kapotte 1e klas rijtuig kom ik ook niet daar _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017

Bericht door Aking »

Helemaal achterin dus, daar zat zo'n 2e klas ding met fietscoupé
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten