OVer je reiservaringen in november 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:Het antwoord op je vraag heb je uit de quote geknipt. Het past gewoon niet in de dienstregeling, is niet de eerste keer dat dit gebeurt en dat het me opvalt.
Want een paar minuten kun je er onmogelijk uitrijden op Den Haag - Utrecht? :')
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Pascal1998 »

Vanmiddag reed er een DDZ op het Sprinter traject Zwolle - Amsterdam Centraal, was voor het eerst in lange tijd dat die trein weer in gezet werd, gelijk aan een HC gevraagd waarom die reed, en niet een SLT die normaal op dat traject rijdt, antwoord, het wordt drukker op dat tijdstip omdat er meerdere scholen op het traject tegelijk uit zijn, dus hebben we gekozen voor een dubbeldekker, Dank je wel NS in ieder geval, dat jullie mee denken
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Trein 1180 kon niet op tijd uit Eindhoven vertrekken omdat het personeel van de trein daarvoor de 1179 met +4 had gereden. Klinkt als een gevalletje bijsturing.
Klopt, dat gebeurd dagelijks (meerdere keren). In het afgelopen half jaar heb ik regelmatig gependeld tussen Eindhoven en Tilburg en regelmatig dat dit het geval was bij mijn trein.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Suus »

Machinist heeft het er iig prachtig uitgereden. Op tijd in Rotterdam.

Edit: En slechts één minuut hoeven wachten op de warme tram naar huis. Heerlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door MdJ »

Stap je net in Utrecht op de IC naar Amersfoort en qua snelheid gaat dat wel lekker bij Overvecht. Lees je in de OVInfo-app dat er een overwegstoring is tussen Amersfoort-Utrecht. Gek, daar merk ik nog niks van.

Nadat ik klaar was met die zin in mijn hoofd, ging de snelheid er ook meteen uit. :')
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Etienne »

Vanmiddag toen Braamt in zicht kwam op een etappe van het Pieterpad checkte ik alvast OV-info even voor de terugweg en zag dat de bus van 14:39 met 6 minuten vertraging bleek te rijden en ben ik maar even doorgestapt, zodat ik die nog kon halen. Vanuit die bus zag ik namelijk dat de heenrit naar 's-Heerenberg en de terugrit naar Doetinchem helemaal niet zou rijden. De treinaansluiting in Doetinchem was dan wel vertrokken, maar met elk kwartier een trein maakt dat niet zoveel uit.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door VIRM »

De 3058 stond in de app met een VIRM6 weergegeven, in plaats van de gebruikelijke VIRM8/10. Ik stond eerst even te twijfelen of ik toch niet de 4058 van drie minuten later zou nemen, aangezien de 3058 met twee stellen ook al druk is. Toen ik besloot te blijven staan, hielp Tuffy een handje door om te roepen dat de 3058 met +15 reed. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Daantje »

Ik ging vandaag naar Zwolle voor een congres en stond netjes om zeven uur op het Rotterdam centraal maar vanwege een seinstoring reed de trein van 7.05 uur naar Groningen niet. Eerstvolgende mogelijkheid, de trein van 7.35 uur naar Leeuwarden. Iedereen rende gelijk daarheen. Er zou een extra stel bijgeplaatst worden maar dat lukte vanwege de seinstoring ook niet. Was dus bommetjevol maar de conducteur deed absoluut zijn best om er het beste van te maken, eerste klas werd ook open gesteld voor alle reizigers. Veel lovende reacties gehoord. En stipt op tijd kon ik de congreszaal in rennen, voor koffie en toilet helaas geen tijd meer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Suus »

Ik weet niet wat er vanochtend aan de hand was, maar ik had het idee dat de 905 zo'n beetje de enige trein was die nergens last van heeft gehad. Alles voor een recordpunctualiteit van de ICD :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door VIRM »

Dan kunnen ze de achterstand in claims die ze bij jou hebben eens even flink inlopen? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Daantje »

Ik had helemaal niet gedacht aan GtbV dus dat ga ik ook nog even regelen. Nou was ik om 06.56 ingecheckt om de trein van 7.05 uur te nemen, die reed niet en toen besloot ik om uit te checken om even bij de kaartautomaten nog een bestelling op te halen. Om 7.04 uur checkte ik vervolgens weer in om uiteindelijk de trein van 7.35 uur te nemen. Bij welke checkin moet ik dan mijn claim doen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Suus »

Je kan check-ins samenvoegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Frank93 »

Vandaag even een rondje Provincie Utrecht gedaan en ik heb toch wat dingen meegemaakt _O-

Zal even een van de momenten uitlichten. Ik was vanuit Utrecht onderweg naar Veenendaal en in het centrum van Utrecht stapt er een meisje al bellend de bus in. Even later komt datzelfde meisje wat vragen aan de chauffeur, die vervolgens begon over bellend de bus binnenkomen en ze was het niet helemaal eens met de toon van de chauffeur.

Ergens in Zeist dacht ik moest ze eruit en bij de halte stond haar moeder te wachten. Die kwam boos in de deuropening staan en wilde de naam van de chauffeur weten, die hij natuurlijk niet gaf. Ze bleef in de deur staan en roepen dat de politie maar gebeld moest worden. Dus de chauffeur schakelde de centrale in die vervolgens de politie ging sturen. Toen de chauffeur zei dat de politie onderweg is ging ze er toch maar vandoor :lol:

Verder was de rondrit door de provincie gevuld met wat gekken op de weg, iemand die na 4 minuten eindelijk een keer betaalde, een chauffeur die een route voor het eerst reed en een paar keer verkeerd reed (kan gebeuren natuurlijk), en een slagboom bij Leusden die geen zin had om omhoog te gaan. Een top dag dus :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Vinny »

Bizar voorval in het treinvervangend busvervoer vanmorgen: De stoptrein Stavoren-Sneek-Leeuwarden werd in zijn geheel door meerdere busdiensten vervangen, en mijn bus zou moeten stoppen op Sneek-Noord. Daar kon de bus niet komen omdat er in Sneek een brug was afgesloten. De touringcarchauffeur besloot maar te keren op een parkeerplaats en vervolgens het hele station niet aan te doen :shock:

Misschien op zich begrijpelijk, maar dan had de communicatie toch echt een stuk beter gemoeten. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door VIRM »

Frank93 schreef:Even later komt datzelfde meisje wat vragen aan de chauffeur, die vervolgens begon over bellend de bus binnenkomen en ze was het niet helemaal eens met de toon van de chauffeur.
Tja. Ik heb het wel eens dat als ik aan de telefoon met iemand ben, diegene bij bijvoorbeeld het instappen van de bus of bij controle in de trein, het gesprek heel eventjes ontbreekt om de bestuurder of HC te begroeten. :pos:

Vandaag naar Zwolle en Eindhoven geweest.
Op Schiphol blijft het stiekem toch best leuk dat treinritnummers hetzelfde kunnen zijn als vliegtuigtypes. Zo had ik vanochtend geen Boeing 737, maar de 737. Die reed vandaag vanwege werkzaamheden tot en met Hoogeveen, dus die zullen wel blij zijn met hun Intercitystatus dit weekend. :P Overigens reed deze trein met ICM12. :O Een Een V&S'er op het perron die mij de trein in hielp vertelde dat ze nog bezig waren met de instapbalk, en dat de begeleiders op het perron tot en met februari blijven. Een van de medewerkers van de Schiphol Schreeuw Service, die een tikkeltje geirriteerd was over het niet spreiden van reizigers over de deuren ('this thing has more doors!'), mompelde iets over 'cows and sheep'. :mrgreen:

Op station Zwolle grappig om te zien dat de geleidelijn die van de ingang aan de busstationkant richting het centrum gaat, vlak voor de Starbucks eindigt. He tbusstation van Uithoorn is dus niet de enige halte voor nietsvermoedende blinde en slechtziende reizigers de lokale horeca en wordt gestuurd. :D

Later de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] van 14:50 genomen. Deze was van een DDZ4 omgetoverd tot een VIRM6. Opvallend was dat de sporen tussen Zwolle en Deventer erg glad waren: de trein had best wat moeite met optrekken.

Nog later de IC van Eindhoven naar Utrecht genomen (voor een corssplatform op de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]), die om 20:47 vertrok. Het eindpunt van deze trein was Dordrecht (kennelijk gekoppeld aan de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] vanaf Schiphol), wat dus ook op de TBP stond vermeld, samen met de aanduiding 'extra trein'. Op Eindhoven werd netjes omgeroepen dat voor Dordrecht en Rotterdam beter via Breda gereisd kon worden. Overigens vertrok de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] van spoor 3, dus is daar ergens een cross-platformoverstap de soep ingegaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Pascal1998 »

VIRM schreef: Op[/station] station Zwolle grappig om te zien dat de geleidelijn die van de ingang aan de busstationkant richting het centrum gaat, vlak voor de Starbucks eindigt. He tbusstation van Uithoorn is dus niet de enige halte voor nietsvermoedende blinde en slechtziende reizigers de lokale horeca en wordt gestuurd.
Oh, maar dat gevalletje dat de geleidelijn zomaar eindigt zie ik ook op station Almere Centrum, daar ontbreekt het zowel ri het centrum in als ri het busstation, en die geleidelijn schijnt niet opnieuw aangebracht te worden, want het schijnt dat de jongeren deze geleidelijnen kapot maken (of het ligt gewoon los)
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door cassie127 »

Die halte van lijn 9 in Zwolle (voorbij de Starbucks thv de ABN Amro) heeft inderdaad geen geleidelijnen. Op de busstation Oostzijde en Westzijde liggen wel geleide lijnen die op de halteperrons nog verder gaan. Alle lijnen hanteren dus op een halte met geleidelijnen behalve lijn 9 dus
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door VIRM »

Door een 'eerdere defecte trein' was de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 07:05 van Zaandam naar Rotterdam Centraal vanochtend uitgevallen. In de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van drie minuten later die ik meestal neem, was mijn balkon ineens tjokvol.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Suus »

Er werd in de ICD van 17:49 om 17:51 omgeroepen dat we nog niet vertrekken omdat er nog een kruisende trein is. Om 17:56 werden we vervolgens opgeheven door een defecte trein maar de ICD van Amsterdam naar Breda van 18:08 reed gewoon wel.

Anyway, sinds vorige week heeft NS pagina 2 van het claimformulier aangepast, maar niet echt verbeterd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5826
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Bemined »

RET had het vanmorgen voor elkaar een deadlock situatie te creëren met drie trams. Door een gestrande tram op het Kruisplein reden er diverse lijnen een omleiding door het centrum via normaal niet gebruikte wissels. En toen ging het mis toen er gelijktijdig een tram vanaf de Ban Oldenbarneveltstraat linksaf, vanaf Eendrachtsplein rechtdoor en vanaf Kruisplein linksaf wilde gaan. Tegen de tijd dat de bestuurders elkaar hadden gezien stonden alle drie de trams al half op de kruising, waarbij geen van de trams verder kon rijden zonder de ander voor te laten :lol:

Kort daarvoor had de NS ook al zoiets voor elkaar gekregen, er stond een SGM-III opgesloten op spoor 15 achter 8 bakken defecte DDZ waardoor er een slag uitviel in de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie].
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Daniel »

Aan het eind van de ochtend probeerde ik richting Almere te komen, maar dat kostte toch wat moeite... Er viel net wat regen en dat maakte blijkbaar dat de sporen spekglad werden, want de 1536 kwam al met enige moeite in Amersfoort tot stilstand en was op weg naar Hilversum behoorlijk aan het doorslippen waardoor de trein amper snelheid wist te maken.
In Hilversum met een dusdanige vertraging binnengekomen dat de Sprinter naar Almere al weg was, dus dan maar via Weesp. In de tussentijd zag ik nog een IC richting Amersfoort binnenkomen die zo'n beetje een noodremming in moest zetten om nog langs het perron tot stilstand te komen. Mijn Sprinter richting Weesp leek nog een ATB ingreep te krijgen want die stond opeens helemaal aan het begin van het perron al stil. Ook die was nog behoorlijk aan het glijden onderweg, maar zowaar in de nog resterende 3 minuten op het andere perron weten te komen waardoor de geplande aansluiting haalbaar bleef.

Op de terugweg waren de gevolgen nog hoorbaar: bij binnenkomst van m'n IC terug naar Amersfoort in Hilversum hoorde je bij de eerste paar bakken die passeerden wel wat vlakke plaatsen, maar de laatste bak van het voorste stel klonk alsof er letterlijk vierkante wielen onder zaten zo luid was het KABONK - KABONK toen deze bak mij passeerde. In de dive-under bij Amersfoort galmde het ook nog lekker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Milco »

Tja, je komt Almere niet zo maar binnen. :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Daniel »

Niemand hield me tegen anders toen ik in jouw buurt even uitstapte :P En je komt Almere ook niet zomaar goedkoop weer uit, want was net 1 minuut te laat op station Oostvaarders :P Nougoed, zo'n schokkende ritprijs is Almere - Amersfoort op vol tarief ook weer niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5826
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Bemined »

ProRail leert het ook nooit he :N Vanmorgen had trein 2814 weer eens +7 bij vertrek uit Utrecht, en uiteraard vond men het nodig om de 7714 vooruit te sturen bij Gouda. Want op tijd rijdende treinen gaan voor natuurlijk vanwege het sneeuwbaleffect. Alleen is dat in de praktijk juist andersom, want als gevolg van het voorlaten van trein 7714:
- Reed trein 2825 met +12.
- Werd trein 2820 opgeheven.
- Werd trein 2831 opgeheven.
- Reed trein 4020 met +10 en werd vanwege 'te hoge vertraging' opgeheven bij Wormerveer.
- Werd trein 4035 tussen Uitgeest en Wormerveer opgeheven vanwege 'te hoge vertraging'.
- Liep trein 625 10 minuten vertraging op.
- Liep trein 725 bij de aansluiting van de Hanzelijn voor rood sein.
- Kwamen diverse overstappen in de Zwolse knoop in gevaar.

Maar goed, trein 7714 was op tijd, daar ging het op *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2017

Bericht door Wubbo »

Is dat niet gewoon door ProRail uitgevoerd conform de afspraken die hierover zijn met NS?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten