OVer je reiservaringen in december 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door isadora »

nvdw schreef:........
Maar het was dus goed te doen, begrijp ik.
Klaarblijkelijk. Want rond een uur of half vijf stond er zo'n 1500 kilometer aan auto's stil.
Kan toch niet zo zijn, dat al die mensen het allemaal verkeerd in hadden geschat? :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door julsteren »

Rond Hengelo reden vanmiddag alle bussen op tijd, de treinen grotendeels ook (alleen de Blauwnet Zwenzwoka en NS IC's uit het westen hadden een plus). Dus ik kwam overal waar ik wou zijn op tijd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Bemined »

Suus schreef:Wisten jullie trouwens dat een perron in Schiphol dusdanig lang is dat er tien bakken VIRM en 10 bakken SLT achter elkaar langs passen. Vanmiddag na half zes werd het even uitgetest :shock:
Is 16 bakken niet de norm voor internationale perrons?
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend reed alles nog niet helemaal soepeltjes rond Zaandam. Er stond rond 06:55 een SLT teniksen op spoor 2 en er waren in ieder geval diverse treinen uit de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] uitgevallen.
Ik had zelf de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van 06:55 naar Sloterdijk, die met +5 reed en vanwege de SLT4 achterblijvers op het perron kende. De [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] van 07:10 op Sloterdijk reed met +9, waardoor de aansluitende IC naar Den Haag Centraal in Leiden al was vertrokken. Dus werd het proppen in de solo SGM3 (Sprinter van 07:50).

Op de terugweg had de reisplanner de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 17:45 uit Sloterdijk richting Den Helder over het hoofd gezien, want ik kreeg de daaropvolgende [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] in het reisadvies te zien. Juist ja. De [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] reed op volle oorlogssterkte (VIRM12). Opvallend was dat op Sloterdijk, met uitzondering van de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie], alles richting Zaanda/Hoorn/Alkmaar vanaf spoor 3 vertrok.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Wubbo »

Bemined schreef:
Suus schreef:Wisten jullie trouwens dat een perron in Schiphol dusdanig lang is dat er tien bakken VIRM en 10 bakken SLT achter elkaar langs passen. Vanmiddag na half zes werd het even uitgetest :shock:
Is 16 bakken niet de norm voor internationale perrons?
Ja, voor 2xICE, 2xThalys of een Eurostar.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Etienne »

Vanmiddag was er 'wederom' een wisselstoring rond Gouda en de 654, waar ik normaliter mee reis, mocht als eerste weer door vanaf Utrecht. De 6 bakken ICM zaten dan ook goed vol. Maar rondom Gouda waren nog wel de [serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle6800[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] uitgevallen, waardoor overstappen zinloos was. De metro van Rotterdam naar Pijnacker zat helemaal stampensvol.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Bemined »

En vanmorgen leek er een storing rondom Nieuwerkerk te zijn ter afwisseling, trein 2814 was hier gestrand met daarachter trein 7714. Vanaf de andere kant was er vanaf Rotterdam Alexander een file ontstaan. Uiteindelijk is alles na een paar minuten verder gereden met maximaal 40km/u, heb de seinen ook niet beter dan geel zien tonen die kant op, leverde een kleine +20 op voor de treinen die vooraan de file stonden.

Treinstel wat de 2814 reed had overigens pech, want vanmiddag stapte ik in hetzelfde stel, dit maal als trein 2861, en vrijwel direct na het instappen hoorde ik via de portofoon van in de buurt staand personeel dat er een storing was. Drie keer raden: men had net geprobeerd een tweede stel bij te plaatsen, en dat tweede stel gaf vervolgens een storing. Na 5 minuten koppelde men het stel weer los, om het met een flinke klap opnieuw te combineren (trein schoot rustig een meter vooruit met de machinist nog op het perron en de deuren geopend) waarna we na het opnieuw doen van de remmentest toch konden vertrekken, weliswaar met 7 minuten vertraging. Een minder cruciale storing aan stel 7506 liet men voor wat het was: de reisinformatieschermen toonden een ondersteboven Linux inlogscherm :P
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Etienne »

Vanochtend had bus 55 naar Zoetermeer 7 minuten vertraging en dat is precies de overstaptijd op de 7823. Wonderwel kwam ik precies op het perron aan, toen deze binnen kwam rijden. In Gouda was de 7723 weer zoveel te laat, dat alles wat daar weer achter zat ook +10 bleek te hebben. De drukte in Gouda viel alleszins mee, omdat natuurlijk de beide Haagse intercity's al eerder vertrokken waar.

Vanmiddag kwamen we met de 654 op de hooggelegen sporen bij Overvecht voor het rode sein, omdat op spoor 8 de t301759 bleek te staan die niet naar Den Haag is geweest door een defecte trein tussen Den Haag en Gouda. Wij kwamen aldus met +8 aan en weer wordt die trein slecht neergezet en is de spreiding verre van optimaal. Diezelfde vertraging was er in Gouda nog steeds, maar daar was de sprinter al vooruit gestuurd. Zelf had ik de daardoor de 7854, die eveneens voor de 11756 uit mocht (die +13 had) en kwam daardoor stipt op tijd in Zoetermeer en daar kon direct in bus 55 stappen die ook al de hele rit met +10 reed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Etienne »

Voor de verandering werd de 523 vanochtend opgeheven in Rotterdam vanwege een 'te hoog opgelopen vertraging' volgens de omroep op het perron. Gek genoeg was de 516 volledig op tijd aangekomen in Rotterdam en is de 523 daar nooit vertrokken. Aldus moest iedereen met de 2025 mee naar Utrecht, dat ging nog wel aardig. Maar de 5623 kon de drukte totaal niet verwerken met z'n DD-AR-6. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

Ik kwam vanavond aan op Rotterdam Centraal met de ICD en er stonden zeker twee groepen schoolkinderen op het perron.

Nadat ik met de roltrap in de tunnel was afgedaald liepen er nog een paar groepen schoolkinderen. Bij de poortjes nog meer schoolkinderen. In de hal schoolkinderen. Het metrostation was helemaal gevuld met schoolkinderen. Het hele station was een groot schoolplein met navenant geluid erbij. :shock:
Laatst gewijzigd door Suus op do 14 dec 2017, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Hainje »

Instant nachtmerrie.... :shock:
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door isadora »

Leerlingenstaking?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Frank93 »

Ze kwamen blijkbaar van een kerstgala:
https://twitter.com/AbDonkerFoto/status ... 2346281984
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond stapte ik in een lekkere warme [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]. Om de IC naar Enkhuizen voor te laten gaan, blijft deze overigens lekker 6 minuten wachten op Sloterdijk sinds de nieuwe dienstregeling. Bij de controle heb ik aan de HC gevraagd of de instapbalk al in werking in gezet: die bevestigde dat hij hem had zien werken voor deze trein; ondanks getuur naar boven heb ik niet echt iets kunnen waarnemen, maar dat ligt denk ik aan mij. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Wubbo »

Uit de categorie "reiziger op 1, 2 en 3":

Gisteravond stond ik op het perron te wachten op mijn trein naar huis. Naast mij stond een IC naar Rotterdam. De conducteur stond in de deuropening te wachten tot het vertreksein ging branden. Een man met een rollator kwam kwiek uit de lift naar de trein lopen, en wil instappen bij de eerste de beste deur: de deur waar de conducteur stond. In plaats van even te helpen met het in de trein tillen van de rollator is de conducteur alleen maar even aan de kant gaan staan, heeft de man met de rollator met de grootste moeite de rollator de trein in gekregen (het lukte net voor er een reiziger bij hem was) waarna de conducteur weer in de deuropening kwam staan om te wachten tot het vertreksein ging branden.

Een beetje service kan soms zo makkelijk zijn.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Mikos »

Niet te snel oordelen: wist je dat niet iedereen het waardeert om ergens mee geholpen te worden? En dat ook niet iedereen mag tillen? Bovendien, als die man er hulp bij had willen hebben, had hij het ook kunnen vragen.

Het is niet altijd maar onwil :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Wubbo »

Je opmerking onderschrijft precies waarom ik dit schrijf. "hij had het toch kunnen vragen". Ja, die man had het kunnen vragen. Die conducteur had het ook kunnen vragen. Of even dusdanig kunnen gaan staan dat die man alle ruimte had. Gebeurde niet.

En ja, ik weet dat niet iedereen het waardeert om ergens mee geholpen te worden. Maar dat weet je pas zeker als je het vraagt. Dit is gewoon geen sociaal gedrag.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Mikos »

Daarin zit meteen weer een oordeel. En daar zit ook meteen een probleem: we oordelen altijd direct. Wanneer je als conducteur die man gaat helpen, trek je je aandacht van de vertrekprocedure af, of die nu wel of niet gestart is. Daarin moet je keuzes maken. En dat doe je toch nooit goed.

Hetzelfde als die mensen die bij mij komen wanneer ik de deuren aan het sluiten ben, die negeer ik volkomen. Is dat onwil? Is dat botheid? Is dat 'asociaal gedrag? Nee, dat is prioriteiten stellen.

En uiteraard zal er wel eens een botte hork tussen de collega's zitten, echt wel. Maar wanneer de beste man echt hulp nodig zou hebben gehad, had hij dat ook kunnen vragen. Kennelijk lukte het hem zonder die hulp ook wel.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Op algemene schaal speelt dit probleem natuurlijk veel breder: vroeger stond je op voor iemand, tegenwoordig kan die kreupele bejaarde toch best vragen of ze mag zitten? :(
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Mikos »

En ik snap Wubbo's punt ook wel, ook zonder erbij te zijn geweest. Maar er zitten altijd meerdere kanten aan een verhaal. En een conducteur doet het al snel toch niet goed, dus daar ga ik een beetje voor staan. :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Maar conducteurs zijn dan ook conducteurs, dus die hebben het altijd gedaan :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Daarin zit meteen weer een oordeel. En daar zit ook meteen een probleem: we oordelen altijd direct. Wanneer je als conducteur die man gaat helpen, trek je je aandacht van de vertrekprocedure af, of die nu wel of niet gestart is. Daarin moet je keuzes maken. En dat doe je toch nooit goed.
Ja, er zit een oordeel in. Als ik er geen oordeel over had gehad had ik het niet gepost. En afleiden van het vertrekproces deed die man toch wel: zolang hij met zijn rollator halverwege de deur is kan die deur echt niet dicht. Kun je hem beter even helpen, kan die trein daarna tenminste weg.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Hendrik »

Aking schreef:Maar conducteurs zijn dan ook conducteurs, dus die hebben het altijd gedaan :Y
En Mikos zegt daarom altijd dat de conducteurs het niet hebben gedaan... :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door webguy »

Sorry maar als klantoordeel belangrijk is, dan win je meer punten met een oude man in een rollator dan dat je toevallig 10s eerder kan vertrekken omdat je gefocust bent op de vertrekprocedure. En trouwens: focussen op de vertrekprocedure is ook oude mensen helpen zodat ze wel mee kunnen en niet je deur blokkeren...
PHS

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door PHS »

En zo is het ook. Vandaag zag ik nog een buschauffeur een oudere mevrouw met halfblindenstok die ook moeilijk liep de bus in helpen. Bovendien joeg hij een paar jongens van de gehandicaptenplaatsen weg zodat deze vrouw daar kon zitten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten