OVer je reiservaringen in december 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

ICD 905 begint vandaag in Rotterdam en daar vanaf spoor 7. Aangezien het normaal de eerste trein uit Breda is, wel een beetje lullig. Die kunnen nu niet meer voor 8:00 op Schiphol zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Etienne »

Vanochtend in Gouda werd spoor 11 bezet gehouden door een tweetal R-netflirts en de binnenkomende 8713 werd daarom maar binnengenomen op spoor 10, waardoor de IC en SPR naar Den Haag Centraal verhuisden naar spoor 8. Leverde een kleine file op, weliswaar met minimale vertraging.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door VIRM »

Bij een nieuwe serie krijgen we dan Mikos in plaats van Petra? :P
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door AppleMoose »

Krijgen we een nieuwe bonnetjesaffaire (A)

Ik weet niet wat het is, maar ik mag op de een of andere manier niet snel weg uit Nijmegen, na een collegedag.
De trein van 16:03 uur van Nm Heyendaal naar Nijmegen, bestond uit 1 Arriva-lint in plaats van de geplande twee (Althans, zo stond ie gepland in de 'Rijden de Treinen-app') Het paste overigens prima, al zullen de mensen voorin daar wat anders over gedacht hebben. Maar ja, eigen schuld, hadden ze zich maar wat beter moeten spreiden.

Voor de zoveelste keer had de intercity die ik wilde nemen naar Dieren, vertraging. Ditmaal was de intercity van 16.24 uur de klos met +15. Dit werd pas omgeroepen op het moment van originele vertrektijd (Kan dit niet gewoon iets eerder en wellicht iets vaker dan 1 keer?). De CTA's gaven aan dat de sprinter naar Zutphen van 16.31 uur als eerste zou vertrekken van 3b en daarna pas de IC. Dit werd niet omgeroepen...
De sprinter bestond uit slechts 1 SGM-3 en stopte pas bij spoor 3A in plaats van op een fatsoenlijke plek op 3b. Gezien de drukte liet ik deze sprinter dan maar gaan. In de eerder genoemde app zag ik niet veel later dat de IC van spoor 4a zou gaan vertrekken en zag ik dit ook op de borden aangekondigd staan. Ik ben toen maar alvast naar dat spoor gehuppeld, maar de spoorwijziging werd pas 5 minuten later omgeroepen toen de trein al binnenrolde.

Communicatie blijft een dingetje bij NS...

Nu heb ik twee weken geen colleges, maar lieve NS, zullen we afspreken dat over drie weken de treinen op donderdag netjes op tijd gaan rijden? Heel veel dank *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door SLToilet »

Met de huidige storing door de (zoveelste) treinspringer tussen Tb en Bd is een bijzondere trein in de reisplanner verschenen: 29752: hij begint bij Tbr (!) om 21:45 als IC, stopt daarna alleen nog op Tb om 21:50 maar blijft hier wel een ruimte tijd staan. Hij arriveert te Ht om 22:26. Het gebruikte materieel is ICM 3+4.

Jammer dat ik nu niet reis maar ik zou het zo voor eigen ogen willen zien of het inderdaad waar is, prachtig :D
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door AppleMoose »

Klinkt als een setje uit de 3600 dat werkloos staat te zijn en NS met dat stammetje toch iets van een dienstregeling probeert aan te bieden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door OV-Hobbyist »

SLToilet schreef:Met de huidige storing door de (zoveelste) treinspringer tussen Tb en Bd is een bijzondere trein in de reisplanner verschenen: 29752: hij begint bij Tbr (!) om 21:45 als IC, stopt daarna alleen nog op Tb om 21:50 maar blijft hier wel een ruimte tijd staan. Hij arriveert te Ht om 22:26. Het gebruikte materieel is ICM 3+4.

Jammer dat ik nu niet reis maar ik zou het zo voor eigen ogen willen zien of het inderdaad waar is, prachtig :D
Die trein komt van de 3671 welke niet verder is gereden dan Tlburg Reeshof. Is daarna ingezet als evacuatietrein om passagiers over te nemen van de 3674 die gestrand was bij de Hulteneindseweg te Hulten na een aanrijding met een persoon.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door SLToilet »

Dat klinkt logisch. Er moest, naast natuurlijk de treinspringer zelf, een keerzijde zijn van de medaille.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

Ik zit op het moment in de gecombineerde intercity van Antwerpen naar Lille en Poperinge. Zojuist kwam een omroep dat alle toiletten in het treindeel naar Poperinge defect zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door VIRM »

Gisteravond wilde ik in Leiden overstappen op de IC van 19:15 naar Den Haag Centraal. Volgens Tuffy reed hij met +10 en vertrok van 8b (in de app stond +8), dus dan maar met de Sprinter van 19:20. Die werd bij Den Haag Mariahoeve vastgehouden, zodat de vertraagde IC over het binnenspoor voorbij kon en toch eerder aan zou komen op Den Haag Centraal.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

Wat gaat de verbouwing van Gent-Sint-Pieters toch tergend traag. 2 perrons zitten nu in de 21ste eeuw, een perron zit in een tussenfase maar drie perrons zitten nog steeds in de 19e eeuw en nergens een bord wanneer het af is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Western Soldier »

Vandaag had ik een reis vol verassingen. Het begin is nog voorspelbaar, want lijn 352 is gewoon op tijd. Zodra ik op Arnhem Centraal aankom krijg ik echter meteen een verassing voorgeschoteld. Geen treinen tussen Ede-Wageningen en Utrecht Centraal. Het is op dat moment 10.23 en de IC naar Roosendaal is zojuist vertrokken als ik op spoor 7 aankom. Het eerste alternatief is de sprinter naar Dordrecht van spoor 6a.

Tot mijn verbazing zie ik onderweg naar Tilburg in eerste instaan losse ICM-3tjes als tegenliggende intercity's naar Zwolle. Pas vlak voor het binnenrijden van station 's-Hertogenbosch zijn de ICM treinen gekoppeld. Ik kies ervoor om op station Tilburg over te stappen, omdat er ook tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht Centraal geen treinen rijden. De sprinter komt in Tilburg om 11.48 keurig binnenrijden op spoor 3. Terwijl ik sta te wachten op de IC naar Den Haag Centraal zie ik echter tot mijn verbazing de IC naar Zwolle op spoor 3 binnenkomen, terwijl op dat moment op spoor 3 nog de sprinter van 12.18 op de borden staat. De IC naar Zwolle wordt gewoon nog op spoor 1 vermeld. Pas op het moment dat de vertrektijd al is verstreken verschijnt het op spoor 3 op de borden, terwijl op spoor 1 de sprinter naar Weert op de borden komt. Om 12.08 vertrek ik met de IC naar Den Haag Centraal, terwijl de IC naar Zwolle nog niet vertrokken is. Vlak voordat we station Den Haag HS binnenrijden zie ik tramlijn 9 rijden, waarvan ik hoop die op Den Haag Centraal te kunnen rijden. Die blijkt gewoon te wachten tot mijn trein om 13.12 binnen is gekomen en zodoende kan ik meteen instappen. Zonder verdere problemen kom ik om 13.29 aan op mijn bestemming Zwarte Pad, terwijl ik om 13.30 op mijn bestemming moest zijn. Daar kwam ik uiteindelijk enkele minuten te laat aan. Dat terwijl ik om 10.21 al op station Arnhem Centraal binnenkwam rijden. De 1,5 uur die ik extra voor mijn reis extra had ingepland, bleek dus achteraf nodig te zijn.

De terugweg was een stuk minder spectaculair, maar ook de terugweg was niet zonder verassingen. Tramlijn 9 van 18.43 reed veel haltes overslaand vlug richting Den Haag Centraal, alwaar ik om 19.08 de IC naar Utrecht Centraal heb genomen. Tot Gouda was er niks aan de hand, maar vlak nadat we waren vertrokken vanuit Gouda riep de conducteur om dat we later op de route vertraging op zouden lopen, omdat we tijdelijk langzamer moesten gaan rijden. Wat het probleem was, weet ik niet, maar ik vond het keurig hoe de conducteur een minuut of 5 voor het voorval al de melding maakte dat de trein vertraging zou krijgen. Uiteindelijk was het maar een kort stukje en om 19.48 kwamen we op Utrecht Centraal aan op spoor 12. Terwijl ik de roltrap van spoor 18/19 afkwam zag ik op spoor 18 een ICM staan met bestemming Venlo. Ik zag hem al aan komen rijden terwijl ik de roltrap nam van spoor 11/12 en ik kon niet goed zien waar hij aankwam, maar omdat ik hem sowieso niet verwachte naar zowel Nijmegen als Venlo, hoopte ik dat het op spoor 19 de IC naar Nijmegen zou zijn. Op spoor 19 stond gewoon een VIRM klaar en om 19.54 vertrok hij op tijd richting Nijmegen. Doordat hij kortstondig een fractie langzamer moest rijden vlak voor Maarn kwam hij om 20.30 één minuutje te laat aan op spoor 4 in Arnhem Centraal. Met lijn 352 van 20.43 werd de reis echter zonder verdere vertraging afgesloten.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door NintendoC »

Gisteren weer verwelkomt met een reis naar 'Prettige feestdagen' in Kampen (lijn 11). Nu nog de vertragingen op deze lijn onder controle brengen en dan hebben we ook nog 'Prettige werkdagen' :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Vinny »

Reizen op Tweede Kerstdag is niet meer rustig en stil zoals vroeger: alle stoelen waren bezet in de trein Leeuwarden-Den Haag. Verder vind ik de nieuwe dienstregeling het busvervoer in Amstelland-Meerlanden nog onoverzichterlijker hebben gemaakt dan het al was. De informatie op de vertrektijdenborden vind ik ook tamelijk magertjes. Het klopt allemaal, voor zover ik kon zien, wel, maar de informatie was niet behulpzaam. Op station Hoofddorp staan er dan bussen aangekondigd met "Station Zuid", blijkbaar is het te veel moeite om daar Amsterdam bij te zetten. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Chrysa »

Leuk, zo'n vakantiedienstregeling. Precies in de ochtendspits rijden er geen bussen in het dorp. :') Dan maar de bus van 7:30...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

7:30 is peak ochtendspits, dus ik snap niet wat je bedoelt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Durashift »

^^ De bus van 7:30 uur vertrekt buiten het dorp?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Chrysa »

Tussen 7:30 en 9 rijdt er nu niets, terwijl dat buiten de vakanties de volste twee bussen zijn.

Ach ja, er zaten net maar 3 mensen in dus denk niet dat het zo'n probleem is. :')
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door dennistd »

Anderhalf uur geen bus? Wat een rare dienstregeling :')
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door cassie127 »

Ach in Overijssel zijn er inmiddels genoeg buurtbussen met een zo'n 1x per 1,5 uur frequentie (lijnen 506, 513, 516, 568)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Hainje »

Heb je toch nog de mogelijkheid om het traject Hengelo - Bad Bentheim af te leggen, gaat er iemand een dreigbrief sturen waardoor heel station Oldenzaal een no-go area is. :')
🍉
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door dennistd »

Ik zie inderdaad ineens allemaal bussen op het Molkenboer die er normaal gesproken niet komen:
Afbeelding

Toch handig dat daar nog steeds een busstation ligt, hoewel in het de normale situatie tegenwoordig slechts nog een halte voor 60 en 65 is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Hainje »

Zometeen dan maar met de bus naar Bentheim en dan wacht ik daar wel op de trein terug richting Amsterdam. Er staan nog een paar tramritjes op de planning, maar die kan ik desnoods morgen of zondag ook nog ergens tussen frutten.
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Hainje »

De eerste trein uit Bentheim naar Amsterdam vertrekt pas om 18:44u. :')
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Daniel »

Vanmiddag de Keolis FLIRTs eens uitgeprobeerd. Zien er op de foto's best comfortabel uit, maar blijken in de praktijk keiharde stoelen te zijn... Jammer, dat zit dus niet echt lekker :(
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten