OVer je reiservaringen in december 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door dylanwild94 »

En de HTM gaat over 30 min weer rijden. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Nou, we zijn zonder al te grote problemen op het leidseplein aangekomen. Onze IC strandde bij Bijlmer in verband met een wisselstorong bij Amsterdam CS, dus daar vandaan maar de metro naar Weesperplein gepakt. Daar een minuut of 10 op de tram gewacht en tadaa *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

Op 82 minuten geplande treintijd vandaag 86 minuten vertraging opgelopen.

Maar ik klaag niet, ik kon in alle treinen zitten (wel een keer #meldpuntgroenebankjes) en ik heb ook nog eens twee claims kunnen indienen, die volgens mijn berekening goed zijn voor € 36,52.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door dylanwild94 »

Arriva gaat morgenochtend pas de dienstregeling hervatten in Zuid-Holland, Noord-brabant en Rivierenland. Ook Qbuzz gaat morgenochtend pas rijden. :shock:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Chrysa »

Je zou maar ergens gestrand zijn...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

#Jammerdan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

Wisten jullie trouwens dat een perron in Schiphol dusdanig lang is dat er tien bakken VIRM en 10 bakken SLT achter elkaar langs passen. Vanmiddag na half zes werd het even uitgetest :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Daantje »

Ik had vandaag maar besloten om weer eens met de trein ipv de auto te gaan. Vanmorgen ging alles vlekkeloos. Vanmiddag ging ik om half vier weg vanaf mijn werk, daar vijftig minuten op de bus staan te wachten maar het was ontzettend gezellig. Onderweg nog wel een glijpartij toen de bus wou optrekken oo de niet geveegde busbaan en tegen een auto aan gleed.Geloof dat het meeviel want we gingen redelijk vlot weer verder. Op het station in Delft kon ik vrijwel gelijk met de s1900 mee die vollop zitplaatsen had. Op Rotterdam centraal was het zo verschrikkelijk winderig en koud dat ik maar de eerste de beste tram de goede kant op genomen heb. Was om kwart voor zes thuis maar blij dat ik niet met de auto gegaan was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

dylanwild94 schreef:En de HTM gaat over 30 min weer rijden. :')
Je kan zeggen wat je wil, maar de HTM en RET hebben op dit moment als enige nog bussen rijden in de Randstad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Somoht »

Connexxion rijdt nog in het noordlijkste stukje van de Randstad, in Noord-Holland NOord. Purmerend, Alkmaar zijn nog onderdeel van de Randstad ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Nou, ook over de terugweg mag ik niet echt klagen geloof ik *O*

We kamen aanlopen op het Leidseplein en hebben 2 Minuten op tram 5 staan wachten, vervolgens hadden we een minuut of 5 om bij de 3083 te komen, die had geen machinist en men "wist ook niet of die nog kwam" maar ze hebben er blijkbaar een gevonden want we rijden nu met ongeveer +20 Asa uit. Als het goed is rijdt zo in Utrecht de tram nog, dus prima wel allemaal :Y
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door DrechtBlub »

dylanwild94 schreef:Arriva gaat morgenochtend pas de dienstregeling hervatten in Zuid-Holland, Noord-brabant en Rivierenland. Ook Qbuzz gaat morgenochtend pas rijden. :shock:
Waar slaat dit nou weer op? Dat kunnen ze niet maken. - Ik stap toch nog altijd liever 20 minuten te laat in dan helemaal niet.
Lijn 2 heb ik hier voor het laatst gezien op de rit van 21.4*, al weet ik niet precies wat de tijd daarvan is want die schuift op over de dag heen, met ongeveer 5-10 minuten vertraging, daarna idd. niks meer, schandalig.
Ik blub in het Drecht.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door dylanwild94 »

Dat werd gemeld op Twitter. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Etienne »

De bussen waren vanochtend gelukkig weer opgestart, maar de eerste rit van lijn 55 begon al met 4 minuten vertraging en met een overstap van 7 minuten op de trein in Zoetermeer wordt die wel lekker krap. Gelukkig had de 7823 11 minuten vertraging en deze reed met de geplande STL-10. :)
De 523 reed vanaf Rotterdam slechts met de losse DDZ4 7507 :cry: Hier was vanaf Gouda al geen beginnen meer aan, weliswaar was de 2023 eerder weg. Maar hij stond wel aardig vol en in Utrecht ging dat natuurlijk ook niet heel erg passen. Bovendien mochten we in Bilthoven aanschuiven achter de 5623, die weer achter de 1723, waardoor de aankomst in Amersfoort voor mij met +12 was.
----
De wisselstoring tussen Den Haag en Gouda is in elk geval nog steeds niet opgelost, want elke [serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] vanuit Den Haag moet bij Ypenburg 10 wachten om de IC door te laten. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Geert »

Volgens mij rijdt elke [serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] momenteel met +10, en mijn IC Den Haag->Utrecht reed bij Ypenburg over het middenspoor in plaats van het perronspoor (geen sprinter langs het perron gezien overigens)...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Stefan »

wilburg22 schreef:Waar slaat dit nou weer op? Dat kunnen ze niet maken. - Ik stap toch nog altijd liever 20 minuten te laat in dan helemaal niet.
Als ik de veiligheid van mijn passagiers niet meer kan garanderen, ga ik niet rijden. Dáár slaat het op. Maar als jij dat niet kan begrijpen, dan kun je beter je mond houden geloof ik.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

De t905 kwam vanochtend abrupt vroeg tot stilstand op Rotterdam Centraal, waarna het nog een paar minuten duurde voordat de deuren ontgrendelden.

Nu op Amsterdam Centraal (10:00 - 10:10) is men weer ICR aan het verzamelen, met net een Benelux op 15a en 11a en ICD’s op 14a en 13a plus nog een wachtende ICD net voor het station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Hainje »

Valt me sowieso erg op, dat het altijd wat langer duurt voordat de deuren bij ICR worden ontgrendeld. In mijn herinneringen was dat nooit zo lang. Zijn we verwend met dat nieuwe spul, of duurt het echt wat langer dan vroeger? Niet dat het onoverkomelijk is, maar het valt wel op.
🍉
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Jultar »

Hainje schreef:Valt me sowieso erg op, dat het altijd wat langer duurt voordat de deuren bij ICR worden ontgrendeld. In mijn herinneringen was dat nooit zo lang. Zijn we verwend met dat nieuwe spul, of duurt het echt wat langer dan vroeger? Niet dat het onoverkomelijk is, maar het valt wel op.
Bij de Traxx moet je eerst links de kant kiezen die je wilt ontgrendelen, daarna rechts daadwerkelijk ongrendelen. Daarna wordt het signaal naar de FMZ module in de rijtuigen gestuurd, die dat weer moeten vertalen naar alle rijtuigen als zijnde: deuren rechts/links ontgrendelen.
Dat duurt een paar seconden.
Ik probeer hier zelf een beetje in te multi-tasken. Met linkerhand zijdekeuze maken, rechterhand ontgrendelen. Dan duurt het niet zo heel erg lang.

Bij de oude trek/duwformatie met 1700 was het een simpele draaiknop. Even de juiste kant op draaien, en de deuren ontgrendelden.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Hendrik »

Ik had gisteren veel geluk: tegen 16.00 uur had ik lijn 437 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland), die volgens de dienstregeling om 15.52 uur had moeten vertrekken. Amper een kwartier later riep de buschauffeuse door de bus dat Connexxion stopte met rijden... Ritten waaraan men al begonnen was, werden nog wel afgemaakt. Uiteindelijk waren we om 17.40 uur in Dirksland. Drie kwartier later dan normaal. Mij hoor je niet klagen!
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door DrechtBlub »

Stefan schreef:
wilburg22 schreef:Waar slaat dit nou weer op? Dat kunnen ze niet maken. - Ik stap toch nog altijd liever 20 minuten te laat in dan helemaal niet.
Als ik de veiligheid van mijn passagiers niet meer kan garanderen, ga ik niet rijden. Dáár slaat het op. Maar als jij dat niet kan begrijpen, dan kun je beter je mond houden geloof ik.
Aan de ene kant heb ik daar heel veel begrip voor, maar aan de andere kant zijn mensen van het OV afhankelijk en het is niet zo geweest dat het rijden onmogelijk was, in ieder geval niet op de hoofdwegen, aangezien de RET, al dan wel flink vertraagd (Aldus hun woorden: Niet volgens de dienstregeling maar wel zo vaak mogelijk) op bijna hun hele vervoersgebied (Inclusief regionale lijnen) gewoon netjes heeft doorgereden.

Dan is er een Dillema, Maar het enige wat dit heeft gedaan is het probleem opschuiven naar de taxiboeren en de mensen zelf, Vervolgens duizenden gestrande mensen over alle concessies waar gestopt is samen, Vervolgens die mensen deels woekerkosten laten maken voor eerder genoemde taxi (Wat vooral voor regionale ritten echt geen prikkie is, en taxi's nog duurder zijn omdat de ritten langer duren), en vervolgens geen verantwoordelijkheid nemen voor de kosten daarvan terwijl Arriva toch echt verantwoordelijk is voor het rijden zolang er geen overmacht is, En aangezien de wegen (In ieder geval hier in de wijk) prima begaanbaar waren en de RET wel gewoon zijn dienstplicht heeft uitgevoerd, zet ik daar toch zeer sterk mijn vraagtekens bij.
Ik blub in het Drecht.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Michael »

Stefan schreef:
wilburg22 schreef:Waar slaat dit nou weer op? Dat kunnen ze niet maken. - Ik stap toch nog altijd liever 20 minuten te laat in dan helemaal niet.
Als ik de veiligheid van mijn passagiers niet meer kan garanderen, ga ik niet rijden. Dáár slaat het op. Maar als jij dat niet kan begrijpen, dan kun je beter je mond houden geloof ik.
Ook ik kan beamen dat het gewoon niet meer te doen was. Mijn bus was alleen maar aan het slippen en aan het glijden. Ik moest ergens bij een kruising links afslaan maar mijn bus ging toch echt rechtdoor in plaats van linksaf. Het was gewoon echt niet meer verantwoord om te blijven rijden.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Stefan »

wilburg22 schreef:Aan de ene kant heb ik daar heel veel begrip voor, maar aan de andere kant zijn mensen van het OV afhankelijk en het is niet zo geweest dat het rijden onmogelijk was, in ieder geval niet op de hoofdwegen, aangezien de RET, al dan wel flink vertraagd (Aldus hun woorden: Niet volgens de dienstregeling maar wel zo vaak mogelijk) op bijna hun hele vervoersgebied (Inclusief regionale lijnen) gewoon netjes heeft doorgereden.

Dan is er een Dillema, Maar het enige wat dit heeft gedaan is het probleem opschuiven naar de taxiboeren en de mensen zelf, Vervolgens duizenden gestrande mensen over alle concessies waar gestopt is samen, Vervolgens die mensen deels woekerkosten laten maken voor eerder genoemde taxi (Wat vooral voor regionale ritten echt geen prikkie is, en taxi's nog duurder zijn omdat de ritten langer duren), en vervolgens geen verantwoordelijkheid nemen voor de kosten daarvan terwijl Arriva toch echt verantwoordelijk is voor het rijden zolang er geen overmacht is, En aangezien de wegen (In ieder geval hier in de wijk) prima begaanbaar waren en de RET wel gewoon zijn dienstplicht heeft uitgevoerd, zet ik daar toch zeer sterk mijn vraagtekens bij.
Het is allemaal makkelijk praten zo achter je toetsenbord. Maar zodra je zelf op de weg zit met een bus, waar eigenlijk de meest kostbare 'vracht' in zit, die niet doet wat jij zelf wilt, vind ik het niet verantwoord om te rijden... En 'de wegen bij mij in de wijk' als leidraad nemen... Tsja... Dan kom ik weer op m'n punt, als je niet weet waar je over praat, moet je je mond maar houden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door nvdw »

wilburg22 schreef:Aan de ene kant heb ik daar heel veel begrip voor, maar aan de andere kant zijn mensen van het OV afhankelijk en het is niet zo geweest dat het rijden onmogelijk was, in ieder geval niet op de hoofdwegen, aangezien de RET, al dan wel flink vertraagd (Aldus hun woorden: Niet volgens de dienstregeling maar wel zo vaak mogelijk) op bijna hun hele vervoersgebied (Inclusief regionale lijnen) gewoon netjes heeft doorgereden.
Hoe ver moet het dan gaan voor het rijden 'onmogelijk' is?

Natuurlijk was het 'mogelijk' om te rijden. Het was alleen niet meer verantwoord. Niet voor de bussen, niet voor de taxi's, niet voor de papa's en mama's die zoon- of dochterlief op moesten halen omdat die wel op hun telefoon kijken of Enzo Knol nog op de juiste vrouw ligt en niet of de treinen en bussen nog rijden.

Zelfs de hoofdwegen waren maar slecht begaanbaar. Er was weliswaar gestrooid en ook de veegwagens heb ik regelmatig zien rijden, maar dat het alsnog dichtliep was ook een gevolg van het (zeer verstandige) advies van de instanties om als het even kon niet meer de weg op te gaan. Zonder verkeer heeft strooizout geen zin. Die pap die je dan overhoudt wordt dan een ijsplakkaat op de weg, met nog een laagje verse sneeuw eroverheen. Het heeft op momenten zelfs geijzeld.

Rond 18.30 uur kregen we (lees: het DAV-gebied) het bericht om onze ritten uit te rijden en vervolgens naar de stalling te komen. Toen heb ik nog twee man zo goed en zo kwaad als het ging met lijn 75 (dus hartje Alblasserwaard) thuisgebracht, maar vraag me niet hoe. Op station Gorinchem stonden nog twee man voor Heukelum, die heb ik via de snelste route weggereden. Ook via de A15, waar het bar slecht was. Vervolgens nog in Leerdam gekeken (het was inmiddels 19.30) of er nog volk vanaf het station terug met de 73 moest. Niemand. Dan heb ik al meer gedaan dan van me verwacht werd.

Elders is een lijn 90 van de Lekdijk afgetakeld die was uitgegleden en niet meer uit de sneeuw kwam. Ik heb ook wel een paar glijmomenten gekend, gisteravond. Dan helpt het ook niet dat je de weg moet delen met mensen die in hun Dacia Ceaucescu met Chinese trekdropbandjes naar hun 'belangrijke afspraak' (blokfluitles?) denken te moeten.

Maar het was dus goed te doen, begrijp ik.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door DrechtBlub »

Als de situatie daadwerkelijk zo slecht is geweest in de regio heb ik daar begrip voor, Dan heb ik misschien op die manier de ernst niet goed ingeschat, Het is niet dat ik iemand probeer aan te vallen die (om duidelijke) redenen vind dat het niet veilig is, Ik heb daar mijn commentaar zo te zien té eenzijdig gemaakt, en dat is zeker niet mijn bedoeling geweest. Dit geeft zo te zien een situatie waar er geen goede oplossing is - En dat is voor zowel passagier, chauffeur en bedrijf natuurlijk hartstikke vervelend. Ik bedank iedereen hier dan ook voor de duidelijke uitleg waarom het niet werkte. Mijn welgemeende excuses voor het commentaar wat ik heb gemaakt, ik bedoelde het zo boos niet, en het was me blijkbaar gewoon echt niet duidelijk.
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast