OVer je reiservaringen in december 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Frank93 »

Afgelopen nacht voor het eerst 2 personen uit de bus gezet omdat ze niet wilde stoppen met snacks eten in de bus. Bij binnenkomst heb ik ze een kans gegeven om het dicht in de zak te laten maar dat deden ze niet. Toen ik zag dat ze toch aan het eten waren bij de eerstvolgende halte gezegd dat ze het buiten mogen weggooien. Dat is gedaan maar blijkbaar hadden ze nog wat overgehouden en ging het eten gewoon door. Toen was ik het zat en moesten ze de bus verlaten van mij. Dat weigerde ze en was ik natuurlijk diegene die moeilijk aan het doen was. Inmiddels kwamen 2 andere passagiers zich ermee bemoeien waarvan eentje ook vond dat ik moeilijk aan het doen was en zo ''geen lange carrière bij Connexxion'' zou hebben en de ander nam het voor mij op. Na een paar minuten zijn ze toch maar uitgestapt.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Durashift »

^^^^ :pos:
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door SLToilet »

Frank93 schreef:Afgelopen nacht voor het eerst 2 personen uit de bus gezet omdat ze niet wilde stoppen met snacks eten in de bus. Bij binnenkomst heb ik ze een kans gegeven om het dicht in de zak te laten maar dat deden ze niet. Toen ik zag dat ze toch aan het eten waren bij de eerstvolgende halte gezegd dat ze het buiten mogen weggooien. Dat is gedaan maar blijkbaar hadden ze nog wat overgehouden en ging het eten gewoon door. Toen was ik het zat en moesten ze de bus verlaten van mij. Dat weigerde ze en was ik natuurlijk diegene die moeilijk aan het doen was. Inmiddels kwamen 2 andere passagiers zich ermee bemoeien waarvan eentje ook vond dat ik moeilijk aan het doen was en zo ''geen lange carrière bij Connexxion'' zou hebben en de ander nam het voor mij op. Na een paar minuten zijn ze toch maar uitgestapt.
Dat ze eten in de bus is al erg genoeg, dat een paar figuren denken dat ze eventjes kunnen bemoeien met alles waar alleen het personeel over beslist is nog het ergste. Zij doen moeilijk terwijl je gewoon je best doet.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door nvdw »

Hoe lang je carrière bij CXX duurt is natuurlijk geheel afhankelijk van een komende aanbesteding, ja toch.

Donderdagavond ben ik ook onprofessioneel genoemd door een jongedame die het mij kwalijk nam dat ik in de drukste avondspits van het jaar zodanig te laat kwam dat ik haar rit moest laten vervallen. Ik denk dat de klacht niet eens mijn teammanager haalt. 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Mijn 887 rijdt met maar liefst tien bakken VIRM, ze hebben d'r zin in :mrgreen:
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Chrysa »

Ach, de 886 rijdt met VIRM12. :')
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door VIRM »

Ik zie in de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] in ieder geval op de zaterdag wel vaker VIRM8/10 voorbij komen.

Vandaag naar Groningen geweest. Op Amsterdam Centraal kwam de 2629 met ICM7 binnen, maar in de trein zelf werd omgeroepen dat het achterste stel zou achterblijven wegens een defect. Bij de overstap in Almere gemerkt dat de verschuiving van DDZ naar de series richting Groningen/Leeuwarden is begonnen, aangezien de 729 met een DDZ6 reed, terwijl de avond daarvoor nog ICM9 op de planning stond. Overigens liep de railcatering tweemaal langs, zonder iets te zeggen.

Op de terugweg reed de 580 met ICM *O*. Aankomst in Zwolle was met +2, maar de 1880 (die met een ander nummer rijdt wegens werkzaamheden, dus er moet nog iets voor) bleef netjes wachten (reed overigens ook met DDZ). In de aansluitende 2680 werd al omgeroepen dat de trein na Amsterdam Centraal door zou gaan naar Hilversum en Amersfoort. Overigens viel het mij op dat in deze trein wel twee (niet Nederlandssprekende) zwartrijders in de eerste klas werden beboet door de plaatselijke Mikos (reden voor niet inchecken was geen geld), terwijl vanochtend er slechts een persoon door d eHC werd doorverwerzan naar de tweede klas.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Z2N »

Dag 1 van Keolis Blauwnet, en wat loopt het soepel: mijn slagje Kampen vertrok te laat uit Zwolle, met bovendien een defect toilet en defecte reisinfo. Daarna had men alsnog een minuut langer dan de geplande drie minuten nodig om in Kampen te keren. Later, op de lijn naar Enschede, ging de rit ook te laat weg uit Zwolle (vlak voor vertrek kwam er nog een mannetje van Stadler naar de trein rennen), en in Heino werd de uitstaprichting verkeerd omgeroepen. Alle begin is moeilijk, laten we maar zeggen... :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door cassie127 »

Het grootste deel rijd nu op tijd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door DrechtBlub »

Stadsbus Dordrecht Compleet Ontwricht nu. (Er is hier lokaal op sommige punten ruim over 10cm sneeuw gevallen en de zoutwagens kunnen het niet bij benen)

De stadsbus staat bijna compleet stil, alleen lijn 10 lijkt merkwaardig genoeg nog steeds constant bijna op tijd te rijden.

Alle overige bussen in de regio rijden met +10-+50 en/of zijn uitgevallen - En er is al een behoorlijke tijd geen spurt te zien op de merwedelingelijn

Ik ga nu naar station Stadspolders, Updates op de ontwrichting volgen.
Ik blub in het Drecht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Mijn tram had een minuut of 4,5 vertraging, en mijn trein een minuut of 5. Tot nu toe gaat het dus best prima :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

Op Rotterdam Centraal ligt de verbinding naar Utrecht en naar de HSL richting Breda eruit. Dak zit potdicht maar de verlichting staat uit wat het erg donker maakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Ik ben zowaar keurig op tijd op 't vliegveld van Eindhoven aangekomen *O*

Ik zag op het station in 10 minuten tijd een 319, een 4 en mijn bus naar het vliegveld vertrekken, dus volgens mij had ik mazzel :Y
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Durashift »

...en nu is de vraag: komt de vlucht waarop je wacht wel op tijd...?

:D
Laatst gewijzigd door Durashift op zo 10 dec 2017, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Etienne »

Omstreeks 12:00 vertrok ik uit Almere en daar was het inmiddels wel aan het sneeuwen, maar nog niet noemenswaardig. In Weesp moest ik echter 15 minuten wachten omdat de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] uitgesneden was dankzij de LUD. In Weesp sneeuwde het dan wel goed door en bleef het nog best aardig liggen.
Daarna op de terugweg vanaf Schiphol zat ik in de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie], die iets te laat reed, maar het reed allemaal wel door de sneeuw. De treinvervangende bus naar Den Haag reed wat langzamer en er waren dan ook genoeg bussen ingezet.

Kortom, prima dagje om met de trein te reizen. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Durashift schreef:...en nu is de vraag: komt de vlucht waarop je wacht wel op tijd...?

:D
Die is nagenoeg op tijd geland, alleen duurde het even voor er een parkeerplaats voor dat ding vrij was. Maar we zitten ondertussen in de Airport express, dus tot nu toe gaat alles buitengewoon *O*
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Durashift »

Mooi man, romantisch ook, lijkt mij, zo met die sneeuw. :)

Al zal jouw lief wel wat meer aan sneeuw gewend zijn dan wij, denk. :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Wubbo »

Etienne schreef:In Weesp moest ik echter 15 minuten wachten omdat de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] uitgesneden was dankzij de LUD.
Die was uitgesneden vanwege werkzaamheden volgens mij.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door isadora »

Uitgesneden betekent hier opgeheven?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Jawel :)

Overigens vond de Mikos van de 862 het daarstraks nodig om tijdens het instappen van reizigers vanaf de achterste deur de deuren dicht te flikkeren, waarmee de trein 30 seconden te vroeg vertrok. Fijn als de volgende trein 30min later gaat -o-
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door DrechtBlub »

wilburg22 schreef:Stadsbus Dordrecht Compleet Ontwricht nu. (Er is hier lokaal op sommige punten ruim over 10cm sneeuw gevallen en de zoutwagens kunnen het niet bij benen)

De stadsbus staat bijna compleet stil, alleen lijn 10 lijkt merkwaardig genoeg nog steeds constant bijna op tijd te rijden.

Alle overige bussen in de regio rijden met +10-+50 en/of zijn uitgevallen - En er is al een behoorlijke tijd geen spurt te zien op de merwedelingelijn

Ik ga nu naar station Stadspolders, Updates op de ontwrichting volgen.

Op stadspolders aangekomen rond 15:00 reden de treinen in ieder geval weer ongeveer iedere 30 minuten, De lijn 5 niet lang nadat ik aankwam reed met een dikke +16, daarna voor zover ik door heb alles weer optijd rond stadspolders. - Toen ik aankwam op stadspolders was op een deel van de wegen odnerweg tevens nog geen zout gestrooit, toen ik weer uit het winkelcentrum kwam lopen wél. - Dat heeft toch een flinke hoeveelheid tijd gekost voordat de straten een beetje begaanbaar waren. Er is hier lokaal ~6-12cm gevallen. (Eigen metingen in gras/nog niet betrapte voetpaden en hekjes). Dat is aardig wat meer dan de 1-3cm die hier voorspeld was. Mijn 5 uiteindelijk naar huis reed met -1 :)
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Daniel »

Goed, ik deed er anderhalf uur langer over dan normaal maar op m'n omreisroute ging het treinverkeer vanmiddag nog redelijk vlot...

Kwam bij m'n ouders in Capelle Schollevaar vandaan waar het inmiddels al flink aan het dooien was, maar om een of andere reden is er een periode van grofweg 2 uur ten tijde van de storing bij Gouda geweest waarin de Sprinters niet tot aan Nieuwerkerk a/d IJssel reden. Wel waren er toen nog pendel-ICs tussen Rotterdam Centraal en Alexander.
Na een enkele uitgevallen rit door grote vertragingen dus maar bus 30 gepakt naar Alexander. Die moest bij enkele haltes waar een drempel achter lag wel even achteruit om weer weg te komen, maar verder ging die rit redelijk vlot door de sneeuw heen. Gelukkig werd de chauffeur door instappers geïnformeerd dat er verderop een auto vast stond in een bussluis, dus kon 'ie nog even een stukje achteruit om om die bussluis heen te rijden.

Aangekomen op Alexander waren, dat zal je net zien, de pendel-ICs eruit gegooid en vervangen door pendelsprinters. In plaats van daar 25 minuten op te gaan wachten dan maar de metro naar Blaak gepakt. Vanaf daar had ik al snel een IC naar Rotterdam Centraal en uiteindelijk ging het dan maar via Amsterdam Centraal naar Amersfoort. Ook maar net die trein gehaald door een vertraging van de IC direct, maargoed, beter net wel dan net niet natuurlijk. Die eerste klasse afdeling in het Bordbistro-rijtuig maakt wel hongerig rond 19.00 uur trouwens :P
En met alle glibberzooi op straat er uiteindelijk ook nog wel ongeveer twee keer zo lang over gedaan om vanaf het station thuis te komen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Mjah los van het kleaudtzakje dat de deuren dichtflikkerde en ons zo +30 opleverde is mijn retour Kanaleneiland - Eindhoven Airport vandaag zonder noemenswaardige vertraging verlopen, volgens mij zijn we overal precies tussendoor gefietst *O*
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door regenmaker »

Mijn dag begon goed. De eerste stadsbus rit naar het Station was uitgevallen. Ik moest een halfuur wachten op de volgende bus. Toen ik op het station aankwam moest ik 55 min wachten op de volgende 102 naar Wittenberg. Toen wist ik al dat ik de 160 rond 12 uur naar Almere niet meer ging halen. Ik bedacht me dat ik dan maar eens een Kolibrie ritje ging maken met de 112 van Wittenberg naar Nunspeet. Op de site van Syntus Gelderland stonden nog netjes de oude lijnen vermeld, de 112 stond er niet eens tussen. :') Dus maar de klantenservice gebeld, want hè ik moest toch nog "even" wachten. Nou rit geserveerd, prima. Ik stapte een tijdje later in de 102 naar Wittenberg, bleek de Amersfoortseweg te zijn afgesloten vanwege gladheid. We moesten via de A1 omrijden. Maar toen was het nog maar de vraag of ik mijn aansluiting zou halen. De chauffeur heeft nog de centrale voor mij gebeld om te vragen of de Kolibrie op mij wacht, prima dacht ik weer.

We waren uiteindelijk nog mooi op tijd op Wittenberg Busstation. Daar kwam de Kolibrie rit niet opdagen. Na een kwartier nogmaals de klantenservice gebeld, want ja op Wittenberg is verder niets te doen. Kreeg te horen dat de bus onderweg was, maar dat die vanwege gladheid rustig aandeed. Uiteindelijk na een half uur kwam het busje speciaal voor mij aanzetten, op naar Nunspeet. Onderweg zagen we verschillende mensen staan te wachten op de 112. Helaas was die sinds vandaag op zondag als Kolibrie gaan rijden. :')

In Nunspeet had ik toevallig goede aansluiting op de 111. De nieuwe buslijn tussen Harderwijk en Nunspeet die de 103 op dit traject heeft vervangen. Deze reed door als de 205 richting Barneveld. Onderweg begon het aardig te sneeuwen. Ik wilde eigenlijk naar Otterlo en dan de 108 naar Apeldoorn. De chauffeur zei niet te weten of ie na Barneveld nog verder ging rijden naar Arnhem. Ze adviseerde me mee te reizen tot Barneveld en daar de trein te pakken. Ik dacht ik ga toch zeker geen geld betalen met mijn OV Oost Weekend Vrij. Dus de gok genomen en in Voorthuizen gewacht op de 102. Na uiteindelijk 45 min kwam de bus eraan rijden. De chauffeur zei dat het in Amersfoort super glad was en dat hij net 5 min eerder te horen had gekregen dat de bussen naar de stalling moesten. We reden via de A1 direct naar de stalling.

Eenmaal daar aangekomen zei ie dat ik geluk heb gehad, want de bus na hem reed vanuit Amersfoort direct over de A1 terug naar Apeldoorn. Dit was (voorlopig) de laatste bus vanuit Voorthuizen. Vanuit de stalling moest ik nog wel zo'n 40 min door de sneeuw naar huis lopen, aangezien de stadsbus niet reed. Maar al met al was het een dagje met mooie uitzichten op de Veluwe. Wel zonder de nieuwe bussen uit Almere gezien te hebben. Maar dat komt nog wel. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Durashift »

regenmaker schreef: (..)Uiteindelijk na een half uur kwam het busje speciaal voor mij aanzetten, op naar Nunspeet. Onderweg zagen we verschillende mensen staan te wachten op de 112. Helaas was die sinds vandaag op zondag als Kolibrie gaan rijden. :')

(..)
De chauffeur heeft ook geen moeite gedaan om die mensen te informeren / mee te nemen op de rit, nu jullie toch naar het eindpunt moesten?
Lijkt mij op zo'n eerste dag van nieuwe dienstregeling, mét deze weersomstandigheden, wel een stukje service. Werkt gelijk goed voor de bezettingsgraad van de rit, nietwaar?

Okay, het is niet volgens de regels.. maar dit is ook wel weer erg 'bot'. Als de halte-informatie ook niet op orde is.. hoe moeten die mensen ter plekke dan weten dat de reguliere verbinding vervallen is?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten