Pagina 10 van 10

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: do 28 dec 2017, 16:36
door cassie127
]ik had inderdaad ook liever andere stoelen in de 2e klas gezien. Het model wat in de meeste Arriva treinen zit, zit nog fijner dan de huidige stoelen.

Arriva gebruikt nu dus voor al haar nieuwe treinen de stoelen die in de Keolis treinen zitten... Maar dan zit ik toch nog liever 2e klas dan 1e klas op zo'n harde stoel.

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: do 28 dec 2017, 16:38
door Hainje
Spoiler: show
Afbeelding
De planner weet het ook niet meer geloof ik. :lol:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: do 28 dec 2017, 16:39
door cassie127
Dat 18 delen staat er de laatste tijd wel vaker. Is mij opgevallen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: do 28 dec 2017, 16:40
door nvdw
dennistd schreef:Anderhalf uur geen bus? Wat een rare dienstregeling :')
Zie de wikipagina van lijn 122. Na de rit van voor 7.30 verschuift het uurpatroon ineens met een halfuur. Dat gat wordt normaal opgevuld met twee ritten van schoollijn 622 maar die rijdt nu dus niet.

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: vr 29 dec 2017, 00:49
door Durashift
Hainje schreef:
Spoiler: show
Afbeelding
De planner weet het ook niet meer geloof ik. :lol:
Thuis gekomen?

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: vr 29 dec 2017, 01:47
door Hainje
Jep. Uiteindelijk wel. 8-)

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: vr 29 dec 2017, 03:42
door Durashift
:pos: Een ervaring rijker dus. :)

OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: vr 29 dec 2017, 08:57
door Suus
Gisterenavond in Amsterdam de ICD van 20:07 genomen. Op Schiphol aangekomen mochten we niet vertrekken wegens een defecte trein. Naast ons kwam de Thalys te staan die ook niet weg mocht.

Na meer dan een kwartier roept de conducteur om dat naast ons een trein naar Rotterdam zou vertrekken. Ik bleef gewoon zitten, want als die trein wel naar Rotterdam kan, waarom wij niet. Dat bleek verstandig, want eerst mocht de Thalys weg, waarna de intercity naar Dordrecht binnenreed en direct opgeheven werd, kort daarna gevolgd door een bericht dat de Intercity Direct toch ook mocht vertrekken. Uiteindelijk met +23 aangekomen in Rotterdam.

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: vr 29 dec 2017, 12:39
door ODRAIL
En weer goed voor een formuliertje :wink: .

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: vr 29 dec 2017, 15:14
door dylanwild94
Na 30 minuten toch pas? :roll:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: vr 29 dec 2017, 16:02
door Suus
Intercity Direct heeft een speciaal regime, daar is het vanaf 15 minuten. Je kan alleen geen gebruik maken van Mijn NS.

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: za 30 dec 2017, 16:12
door Daniel
Vanmiddag een chauffeur met humor op de 346 van Amsterdam Zuid naar Haarlem...
Toen we over de snelweg langs Schiphol kwamen en de bus duidelijk wat slingerde door de harde wind riep 'ie via de intercom om "We hebben last van wat turbulentie. Doet u de riemen vast en loop niet door het gangpad" :p

En zo ging hij de rest van de rit ook door: even verderop een bericht dat de verkoop van taxfree artikelen zo begon en toen we afrit Haarlem namen nog "Cabin crew: prepare for landing" :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: za 30 dec 2017, 18:30
door isadora
Gaaf. :D

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: za 30 dec 2017, 18:40
door Daniel
En nou vergat ik nog helemaal dat 'ie ook waarschuwde voor vallende bagage bij het openen van de bagagerekken boven het hoofd :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: za 30 dec 2017, 18:53
door PatrickM
Mijn trein ging in Puttgarden kapot :(

Van wat ik er van begrepen heb is dat het niet mogelijk was om de trein in Duitsland aan te melden. Daarom werd tot een ‘zugtausch’ overgegaan, wat uiteindelijk +50 voor beide treinen opleverde, omdat de boot weer weg was.

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 20:18
door en-es
Vandaag een probleemloze terugreis uit München gehad. Eerst om 9.51 met ICE1122 tot Frankfurt. Dat was een nieuwe ICE4 treinstel. Op alle tussenstations kwam de trein eerder aan dan volgens dienstregeling: Neurenberg -4, Würzburg -2 en Aschaffenburg -2. In Frankfurt Hbf aankomst met +1 omdat de trein vlak voor Hbf even stilstond.

In Frankfurt Hbf een overstap op ICE124 naar Utrecht Centraal. Deze vertrok op tijd om 13.29 maar stond stil ten hoogte van het stadion. Gevolg was een vertraging van 5 minuten na Frankfurt Flughafen. Maar die was na Keulen weer ingelopen. Aankomst in Utrecht Centraal was zelfs 3 minuten eerder dan volgens dienstregeling. Wat een luxe. Tussen Duiven en Arnhem werd langzaam gereden om niet te vroeg aan te komen!

Ook de aansluitende reis naar Baarn met trein 5561 verliep probleemloos. In Soestdijk stapte een luid telefonerend een man in.

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 23:28
door Suus
Net de metro gemist. Nu aan het wachten op de volgende. Erg druk, veel mensen die ook blij zijn dat het gratis is.

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: ma 01 jan 2018, 13:40
door VIRM
Gisteren een ritje gemaakt in het allernieuwste metronetwerk van Nederland in Almere. Bij het binnenstappen van de M7, die ook onder de naam ''Parkmetro' schijnt te rijden, viel op hoe smal de deur bij de bestuurder is. In tegenstelling tot andere lijnbussen hing de CiCo links van d ebestuurder in plaats van meteen rechts naast de deur. Verder deed de halte-afroep het niet, wat de chauffeur doorgaf aan een vrolijke collega bij de verkeersleiding. Maar metrobus? Beetje pretentieus voor een bus met wat meer sta/leunplaatsen; hebben ze een ex-manager van het GVB ingehuurd? :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: ma 01 jan 2018, 19:11
door Zugführer
Twee berichten verplaatst naar het nieuwe topic voor januari 2018 :D

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Geplaatst: ma 01 jan 2018, 19:13
door Milco
@VIRM: de chauffeur kan beide voordeur-delen helemaal openen of kan ervoor kiezen om ze afzonderlijk van elkaar te openen en het deel bij het voorraam volledig af te sluiten zodat de chauffeur letterlijk een eigen (halve) deur heeft. Daarom hangen beide cico's tegenover elkaar in het gangpad, direct áchter de chauffeur. :)