OVer je reiservaringen in januari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door VIRM »

Vanochtend stond in de app dat de 2129 met een solo VIRM4 zou rijden. Bij vertrek uit Sloterdijk riep de HC om dat er bij Haarlem nog een treinstel bijgeplaatst zou worden, en vlak voor Haarlem waarschuwde hij nog even voor de schok. :pos:

In de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 18:15 van Sloterdijk naar Zaandam werd vlak voor Zaandam de reizigers herinnerd om de eigendommen mee te nemen, waarbij er nadruk werd gelegd op de handschoenen en mutsen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Vanavond had de RET vertraging door de verkeersproblemen op de ruit van Rotterdam. Hierdoor was er een gebrek aan aflossers op CS en om de dienst niet nog erger te verstoren moest personeel hun pauze overslaan. Halverwege de rit brak er daardoor ruzie uit welke politieke partij de schuldige was van de omstandigheden waarin de RET moet opereren. Iemand begon behoorlijk hard te schreeuwen dat je vooral niet VVD, PVV of Leefbaar moet stemmen als je wil dat de RET menswaardige diensten zou hebben :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Post »

Zozo menswaardig, dat wil ik ook wel :Y
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Etienne »

En voor vanochtend werd een defecte bovenleiding genoteerd bij Gouda Goverwelle. Op dit station werden alleen de sporen 1 en 2 gebruikt en slechts de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] reden tussen Gouda en Breukelen/Utrecht. Het scheelde nog dat de 7823 voorzien was van 10 bakken SLT, want vanaf Woerden werd het best wel druk in de trein. Overigens had dit laatste opgelost kunnen worden door de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] drie minuten op Woerden te laten wachten, maar ja....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Geert »

Mijn trein van 8.53 Den Haag-Enschede werd zo'n beetje op vertrektijd opgeheven (terwijl de storing toen al een half uur voorbij was), dat had toch wel eerder bekend kunnen zijn denk ik dan. Was blij dat ik net op tijd koffie had gehaald en een zitplaats had gevonden want de DDZ-4 van de volgende trein was niet heel ruim.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door waldo79 »

De andere kant op kon ik wel van de eerste reismogelijkheid van 8.30 uit Utrecht gebruikmaken. Die trein was niet eens druk (wel een VIRM12 weliswaar). Een deurstoring veroorzaakte nog enige minuten vertraging.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door SLToilet »

Niks lijkt me nog te kunnen weerhouden van het - eindelijk - completeren van alle (niet HSL-gerelateerde) spoorkilometers in Brabant. Nadat ik eens besloot mijn hoofd leeg te maken van allerlei perikelen ben ik vandaag gaan reizen over het Maaslijntje, het noordelijke deel althans. Voor het overzicht: alle lijnen heb ik sinds mijn studententijd weleens gehad, behalve Lage Zwaluwe-Roosendaal omdat ik deze voor het laatst had in 2002 per Thalys.

En dan ben ik vanmorgen om 10:30 ook nog eens een ICE tegengekomen bij Blerick! Als ik na Cuijk over de Maas ga dan is de provincie compleet. Andere provincies die al compleet zijn: Zuid-Holland, Zeeland en Flevoland.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Meltrain »

Mijn [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] stopt niet in Duivendrecht, maar wel te Amsterdam RAI. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Hendrik »

Dat is i.v.m. Horecava in de Rai. Maar dat is niet echt heel goed gecommuniceerd...
Bij de werkzaamheden-info van NS staat wel iets:
Wanneer
maandag 8 tot en met donderdag 11 januari tussen 09.55 en 12.35 uur en tussen 16.25 en 19.05 uur

Oorzaak
aangepaste dienstregeling

Advies
U kunt gebruikmaken van de overige treinen
de Intercity's tussen Almere Centrum/Hilversum-Schiphol Airport kunnen vanwege Horecava niet stoppen in Duivendrecht, maar stoppen extra in Amsterdam RAI; naar Duivendrecht kunt u gebruikmaken van Sprinters
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door dylanwild94 »

Zit je in de 519 meld de HC bij Hoogeveen dat de trein niet verder rijdt in verband met een aanrijding bij station Assen. -o- gelukkig werd dat bericht door de machinist ontkracht want de aanrijding blijkt mee te vallen en rijden gewoon door naar Groningen. *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Hainje »

Ze laten de sprinter naar Dordrecht eerder vertrekken dan de ICD naar Amsterdam vanaf Breda..... Really??? :') :') :') :') :')

De HC dankt ons voor het begrip.

[Boze Witte Man-modus]WELK BEGRIP!!?! WIE ZEGT DAT IK HIER BEGRIP VOOR HEB!!??!!!! [/Boze Witte Man-modus]

Boze witte man
🍉
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Lijn 45 »

Ik zat vanmiddag in een bus waarvan een deel van de plafondbekleding onderweg naar beneden viel. :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Voorgaand bericht is waardeloos zonder afbeeldingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door reisthijs »

Net stapten er op Amsterdam Amstel een stuk of tien studenten in, gekleed in kilts en met een krat bier per persoon. Zitten nu schunnige Engelse liedjes te zingen op het balkon. Dat maak je ook niet elke dag mee...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Ah, nog nooit op vrijdag met de Intercity Direct gereisd ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Daniel »

Het treinstel wat vandaag tussen Zwolle en Kampen pendelde had een defecte deur precies aan de kant waar zowel het perron in Kampen en perron 12 in Zwolle zit (en Stadshagen ook, maar dat maakt nu even niet zoveel uit) :P Schiet niet heel erg op als je bij een drietje nog maar twee deuren hebt om de trein te verlaten. En 't was de voorste bij aankomst in Zwolle, dus ook extra loopafstand bij krappe overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door VIRM »

Vanochtend vertrok de 733 met +7 uit Zwolle, waarschijnlijk omdat er even verderop een defecte trein stond waardoor de tegentrein er omheen moest. Bij de eerste overweg werd luid getyphoneerd, en vlak na de tweede overweg stond op het andere spoor een trein stil. Het wa sdruk in de voorkant van de trein en er stonden even verderop een aantal touringcars, dus waarschijnlijk werden de reizigers daar geevacueerd. Even verderop werd bij Hoogeveen of Beilen de inspectietrein aan de kant gezet voor de 733. Aankomst in Assen was rond +15.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door VIRM »

Vanmiddag van Zaandam naar metrohalte Waterlooplein en terug.

Op Sloterdijk overgestapt van spoor 5 naar 12. Ging lekker, aangezien er een redelijke drukke VIRM4 leegstroomde. In de GVB-metro viel he tmij op dat Marc Clardie nog steeds in de metro omroept. Oh, en er zijn nu op de metroperrons in de tunnel geleidelijnen aangelegd. Alleen voldoen die niet aan de normen, aangezien ze niet goed contrasteren met de ondergrond; makkelijkste was natuurlijk om zwarte in plaats van witte lijntjes te bestellen.

Op de terugweg had ik de Sprinter van 16:31 van Amsterdam Centraal, die wegens onduidelijke redenen met +4 reed. De overstap op de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] op Sloterdijk was twijfelachtig en de reisplanner gaf dus de overstap op de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] op spoor 9 weer. Dus heb ik het mijzelf maar even makkelijk gemaakt en op Lelylaan de overstap op de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] gedaan. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

De Intercity Direct t905 rijdt!

Ok, wel na een stilstand van 16 minuten in Rotterdam Centraal, waardoor we om 7:26 vertrokken ipv 7:11. En we rijden via de klassieke route want de HSL is kapot. Maar he, we zijn voor de t2416 weggestuurd in Rotterdam dus het kon erger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door ODRAIL »

Rond 10:30 scheen alles weer normaal te zijn op de HSL. Heb op er op Rotterdam Centraal geen berichtgeving over gezien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Op Schiphol stond de 905 tegelijkertijd met de 907 langs het perron, dus in de praktijk zal de storing al vrij kort na vertrek van de 905 uit Rotterdam verholpen zijn geweest.

Overigens heeft de 905 wel een recordtijd neergezet, de trein heeft nog geen 40 minuten gedaan over Rotterdam - Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Chrysa »

Mijn bus reed niet vanochtend. -o-
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Etienne »

Net toen ik vanmiddag van kantoor vertrok was tussen Utrecht en Amersfoort een trein kapot gegaan (welke?) en dat zorgde ervoor dat er helemaal geen intercity's meer reden op genoemd traject. Daarom moest ik met de 5654 mee in plaats van de 654. Vlak daarvoor was net een VIRM-VI aangekomen (1754) die iedereen er uit had gezet. De DD-AR3+3 van de 5654 kon dit wel enigzins verwerken, maar naar mate Utrecht naderde begon dit steeds verder vol te lopen. Voor het binnenrijden van Utrecht hebben we ook nog zo'n 6 minuten stil gestaan en daardoor ging de aansluiting op de t300654 verloren. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Daniel »

Bij Utrecht Overvecht was een goederentrein defect geraakt die net dwars over drie sporen stond, hierdoor waren alleen spoor 1 en het hoge spoor Utrecht -> Amersfoort nog te gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door SLToilet »

Gisteren had ik in Den Haag een nogal apart gevalletje: in bus 24 tussen CS (Gvc) en Banstraat was de ritprijs ~€1,52 zoals gebruikelijk, maar onderweg terug was het maar €0,53. Waarschijnlijk een gevolg van het korte verblijf, maar het valt me wel op gezien ik het buiten de NS om niet vaak meemaak dat een overstap* voordelig kan zijn. In Brabant heb ik het nog nooit gezien in ieder geval.

*Later gaf hij bij een andere rit aan dat het een overstap betrof.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten