OVer je reiservaringen in januari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Ik heb opzettelijk zo weinig mogelijk details genoemd om te voorkomen dat een meelezende collega deze persoon een standje gaat geven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Chrysa »

Wat maakt het uberhaupt uit? :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Mikos »

Dat is voor KM's adninistratie, dat snap je toch wel? :')
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door dennistd »

Je kunt er sowieso vanuit gaan dat het geen groter station was met wissels in de rijweg: dan krijg je niet eerder dan een minuut voor vertrek of zo veilig.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door cassie127 »

Ik heb dat wel eens in Delft gehad. Toen de deuren dicht zaten heeft de conducteur de mensen nog een minuut lang via zijn deur naar binnen gelaten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Bemined »

Zojuist een chauffeur van de RET die eens ruim op tijd naar de beginhalte toe reed op Rotterdam Alexander. Prima service natuurlijk, die 60 seconden vanuit de dienstregeling om van buffer naar instaphalte te rijden en iedereen in te laten stappen zijn veel te krap. Alleen was de chauffeur even vergeten dat lijn 36 een minuut eerder van hetzelfde perron moest vertrekken. Dus terwijl lijn 30 rustig zijn vertrektijd stond af te wachten, liep lijn 36 vertraging op want die stond erachter :@
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Meltrain »

Als gevolg van de werkzaamheden tussen Schiedam Centrum en Den Haag dit weekend en de slechte aansluitingen te Rotterdam Centraal later op de avond, gaat de reis van Den Haag Centraal naar Rotterdam Lombardijen zaterdagavond het snelst via Schiphol. :')
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Mijn trein deze avond was tegelijkertijd een bioscoop! Naast de schermpjes met koptelefoon bij de hoofdsteunen waren er gordijntjes, een rood tapijtje in het gangpad, er was een piccolo en gratis popcorn.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door isadora »

Kijk, dat begint er op te lijken. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Bemined »

Ik hoop dat de proceduremannetjes vandaag niet meekeek met mijn trein, in Rotterdam was men aan het rangeren (splitsen/achteruitrijden/combineren nadat de eerste combineerpoging mislukt was) met geopende deuren, op Rotterdam Alexander werd er een bakbordje te vroeg gehalteerd.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Chrysa »

Ach, in ieder geval stopte jouw trein aan een perron. Ik moest een stuk naar voren lopen. :')
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door cassie127 »

Onderweg met de auto naar station Wijhe omdat de Keolis automaat hier in Raalte niet kan wat ik wil. 1e klas upgrade daluren van €9,-

Dat hele product kent de automaat niet. En zo zijn er wel meer producten die de automaat niet kent... Har liever een NS automaat gezien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door isadora »

_O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Chrysa »

En toen stonden we op de CXX stalling in Dirksland te tanken. :')
Normaal doe je dat toch zonder reizigers in je bus lijkt me.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door dennistd »

Tja, als de tank bijna leeg is en er niemand is om een andere bus te brengen... Dan kun je beter de reizigers in de warme bus laten zitten dan ze eruit gooien, gaan tanken en dan weer oppikken.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Chrysa »

Nee snap ik, maar ik ging er van uit dat het zo gepland is dat tanken nooit met reizigers gebeurt.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door dennistd »

Ik kan me ook echt niet voorstellen dat zoiets gepland wordt. Maar nood breekt wet, nietwaar?

Ik ben zelf in december 2016 ook met een bus met reizigers naar de stalling in Amersfoort gereden vanwege een lege tank. Zou ik eerst van station naar stalling hebben gemoeten om de bus te ruilen dan had ik geen 10 maar dik 20 minuten vertraging opgelopen.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Durashift »

^^^de planning liep een beetje spaak, Chrysa. :)
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door en-es »

Het is een zooitje tussen Utrecht en Den Bosch. IC naar Maastricht van 7.39 en 8.09 uitgevallen. Seinstoring en koperdiefstal. De IC naar Venlo van 7.54 heeft geen Wifi. Kon in Eindhoven overstappen op de IC naar Heerlen die om 9.09 vertrok. Mijn reisschema voor een dagje euregio kan de prullebak in.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door SLToilet »

cassie127 schreef:Onderweg met de auto naar station Wijhe omdat de Keolis automaat hier in Raalte niet kan wat ik wil. 1e klas upgrade daluren van €9,-

Dat hele product kent de automaat niet. En zo zijn er wel meer producten die de automaat niet kent... Har liever een NS automaat gezien
Zulk soort automaten, om van te gruwen! Gelukkig hebben NS-stations wel altijd goed automaten staan al staan ze soms maar aan één perron (met het andere perron louter per trap te bereiken). Ik heb bijvoorbeeld weleens moeite gehad met het kopen van een dagkaart fiets en met een kaartje Tbr-Rta (in 2012, het aantal bestemmingen op dat kreng was toen mega-beperkt).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door en-es »

Om mijn verhaal van gisteren af te maken: Met een geimproviseerde reisplan begon ik in Heerlen met mijn euregio-dagje. Ik kocht het kaartje uit de Arriva automaat en kreeg een turkoois/creme kleurig kaartje, altijd leuk voor mijn verzameling. Ik Aken zag ik op het stationsplein van Hbf drie lange bussen van de TEC aankomen. Er stapte een gigantisch leger van koffervolk uit en ze begaven zich naar gleis 2 waar de RE naar Keulen klaar stond. Treinvervangend vervoer zeker? De stopper van 14.04 naar Spa had +5 vertraging omdat de tegentrein laat kwam. In Verviers het fraaie gerenoveerde station bekeken. Maar de stad zelf is niks bijzonders.

Terugreis vanuit Luik met de stopper van 16.09 naar Maastricht die echter met +8 vertrok. Er moest gewacht worden op de IC uit Oostende-Brussel. Desondanks haalde niet iedereen de aansluiting, er kwamen nog mensen aanrennen toen de trein net vertrok. Na een intermezzo in Maastricht ging ik met een moderne Arriva stoptrein naar Sittard. Daar nam ik de IC van 19.17 naar Utrecht. Door stilstanden vlak voor Eindhoven en Utrecht aankomst met 7 minuten vertraging. Maar het had geen gevolgen voor mijn aansluiting naar Amersfoort.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door isadora »

Ondanks de moeilijke start toch nog een leuk tripje gemaakt. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Meltrain »

Vanwege de werkzaamheden tussen Schiedam en delft, ben ik gisteravond maar met metrolijn E naar Den Haag gegaan. Bijkomend voordeel is dat ik in de metro gratis mijn fiets kon meenemen, zodat het voor- en natransport per fiets kon plaatsvinden.
Nu kost een enkele reis Rotterdam - Den Haag met de metro echter (afhankelijk van het opstapstation) ongeveer €4,50, terwijl RET 2 Uur €3,50 kost. Die keus was dus snel gemaakt. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door VIRM »

Gisteravond gaf de reisplanner van Den haag Centraal naar Zaandam de IC van 23:05 aan, met een overstap van 13 minuten van spoor 8 naar 9 op Sloterdijk. Even verder kijken leerde dat er 3 minuten eerder nog een [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] reed, en dan hoefde ik slechts een cross-platformoverstap op Schiphol te maken op diezelfde [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]. In die [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] heette de HC iedereen van harte welkom in de IC naar de Europese culturele hoofdstad van 2018. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Ferdinand »

Ik probeerde vandaag naar Tiel te gaan, maar dat ging niet helemaal goed.

Ik ben vertrokken vanaf huis in Zeist en ben met de fiets naar station Houten gegaan. Hier kwam de sprinter (11:50) netjes op tijd aan en alles ging goed totdat we in de buurt kwamen van Geldermalsen. Hier moesten wij even stil staan. Ik dacht dat het een vertraagde trein was ofzo, maar blijkbaar had iemand zich voor de trein geworpen. Eerst dacht de conducteur nog dat wij er misschien nog langs konden omdat we na Geldermalsen van het hoofdspoor moeten, maar het bleek bij het station gebeurd te zijn. We moesten dus keren en gingen zonder te stoppen op de tussengelegen stations naar Utrecht. Hier ben ik op een sprinter gestapt die tot Castellum reed en ben uitgestapt op station Houten.

Ik kan NS hier niet verantwoordelijk voor stellen en zij hebben goede informatie geleverd. Hopen dat het volgende week wel goed gaat! Poging 2! *trein*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten