OVer je reiservaringen in januari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door microshit »

Van de gevolgen daarvan heb ik inderdaad ook "last" gehad (last tussen aanhalingstekens omdat dit uiteraard te verwaarlozen is met wat anderen te verduren hadden die uren). Kwam 13.15 aan op Cl, en zag toen dat er niets reed. Prognose was toen 14.30 en werd al snel bijgesteld naar 15.30. Met bestemming Utrecht maar lijn 146 naar Vianen gepakt, welke uiteraard meteen vol was bij vertrek. Lekker vlot doorgereden, waardoor er een niet-bestaande overstap ontstond op lijn 74, erg gunstig omdat ik toch al bij Europaplein wilde zijn voor de Coolblue.
Reis terug ging gelukkig wel per trein :)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door regenmaker »

Een losse ICM3 op de 1669, strak plan NS.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door groningen »

Het is wachten op goedkope OV/treinkaartjes. Afgelopen weekend was de eerste weekend in jaren, dat er geen aanbieding van enig aanbieder als Kruidvat, Blokker, Etos, Hema, Primera, Albert Heijn of wie dan ook was.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Aking »

Alsin ze werden niet verkocht, of waren niet geldig?
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door diederickx »

Volgens mij schrijft "groningen" dat ze niet werden aangeboden.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door dylanwild94 »

groningen schreef:Het is wachten op goedkope OV/treinkaartjes. Afgelopen weekend was de eerste weekend in jaren, dat er geen aanbieding van enig aanbieder als Kruidvat, Blokker, Etos, Hema, Primera, Albert Heijn of wie dan ook was.
Hier staat dat de appie een dagretour heeft.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door cassie127 »

Ik wou net dus op het station van Heino uit de trein stappen. Ik zat achterin bij de achterste deur zodat ik voor de paaltjes uit kwam en gelijk naar de buurtbus kon lopen.

Ondertussen had ik al op het knopje van de deur ingedrukt zodat ze als de deuren ontgrendeld worden vanzelf openen... Maar de machinist vond dat ik nog wat uitdaging nodig had bij het uitstappen
Spoiler: show
Afbeelding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Durashift »

Mooi toch, een meedenkende machinist. :?: :wink:
Jij wilt voor de paaltjes uitkomen.. nou, dát is gelukt. Paaltjes staan er.. zit alleen een horizontale leuning aan gemonteerd. :P (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Aking »

Nou, daar gaat Marvin zijn baantje... Die zat in die regio toch? :mrgreen:
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door dennistd »

Als dat Marvin was dan zou ie wel aardig verdwaald zijn en ook nog het verkeerde materieel hebben meegenomen _O-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Aking »

Dat hou ik toch allemaal niet bij jongens, na De Venter is het toch allemaal één natte pot? (A)
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Durashift »

Ja, noordelijker en zuidelijker ervan is het wel aardig nat door het hoge water in de Ijssel ja.. 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Afgelopen vrijdag vertrok ICD 1005 met +10 in Rotterdam. De 905 mocht er op spuugafstand achteraan.

Op maandag vertrok de t1005 met +20. De t905 moest ook wachten op een schijnbaar defecte trein en vertrok er opnieuw op spuugafstand achteraan.

Op woensdag (vandaag) had trein 1005 een kwartier vertraging. Die hadden we nog niet gehad de afgelopen 7 dagen. In dit geval hield het in dat toch maar niet gereden ging worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door julsteren »

cassie127 schreef:Ik wou net dus op het station van Heino uit de trein stappen. Ik zat achterin bij de achterste deur zodat ik voor de paaltjes uit kwam en gelijk naar de buurtbus kon lopen.

Ondertussen had ik al op het knopje van de deur ingedrukt zodat ze als de deuren ontgrendeld worden vanzelf openen... Maar de machinist vond dat ik nog wat uitdaging nodig had bij het uitstappen
Spoiler: show
Afbeelding

Als ik vanuit Aml kom en op Amri uit wil stappen als het 8 bakken zijn sta ik vaak te wachten tot de overweg weer open gaat voordat ik kan gaan uitchecken. _O- Heb er al eens een zere enkel aan overgehouden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

groningen schreef:Het is wachten op goedkope OV/treinkaartjes. Afgelopen weekend was de eerste weekend in jaren, dat er geen aanbieding van enig aanbieder als Kruidvat, Blokker, Etos, Hema, Primera, Albert Heijn of wie dan ook was.
Vanaf 12 februari meereisretour voor 1 euro voor reizen die starten in Alphen aan den Rijn, Boskoop, Boskoop Snijdelwijk, Waddinxveen Noord, Waddinxveen, Waddinxveen Triangel en Gouda.

De bestemming mag elk ander station in Nederland zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Etienne »

Vanochtend vanaf Gouda een wat rommelige opstart. Diverse treinen richting Woerden/Utrecht liepen (flink) in de plus en met gevolg dat er weer een omloop van de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] tussenuit gehaald is. Weliswaar met slechts 5 minuten vertraging aangekomen in Amersfoort.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door en-es »

groningen schreef:Het is wachten op goedkope OV/treinkaartjes. Afgelopen weekend was de eerste weekend in jaren, dat er geen aanbieding van enig aanbieder als Kruidvat, Blokker, Etos, Hema, Primera, Albert Heijn of wie dan ook was.
Klopt, er zijn bijv. nog geen kruidvatkaartjes aangeboden. Dat viel me ook op. En die aanbieding van AH geldt maar voor 7 bestemmingen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door SLToilet »

Ik heb hier ook nog wat voordeelbonnetjes uit Spoor maar die zijn ook maar voor twee bestemmingen en alleen voor meereizenden (toevallig wel eentje die ik wil gebruiken maar toch).

Nu ik in de 6639 zit mochten we de wissels berijden bij Tilburg-Noord: ook gelijk mijn eerste keer over dat stukje spoor!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Bemined »

Een mederwerker van Arriva vond het vanmiddag nodig om op Rotterdam Alexander te gaan roken in de bus :neg: Gelukkig niet mijn bus, maar wat een mentaliteit zeg :N
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Durashift »

^^^een chauffeur? Het is een werkplek.. je zou het kunnen melden..

Of was het het aansteken ervan en dan de bus uitlopen? Wil ook nog wel eens gebeuren door verstokte rokers. :wink:
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Bemined »

^^^ Het was een collega (met herkenbaar jasje) die met de chauffeur aan het kletsen was. Leek zichzelf wijs te maken dat hij in de deuropening stond met de sigaret net één centimeter buiten de bus, maar ging (onbewust?) meerdere malen toch de bus in tijdens het gesprek.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten