OVer je reiservaringen in januari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Hainje »

In Brabant hoef je ook geen extra instaptarief te betalen bij een overstap, maar je krijgt idd geen "overstap OK" te zien.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Te Rotterdam Centraal:

Trein 2414 naar Lelystad heeft geen zin te vertrekken, is nu om 7:10 opgeheven.

De trein die t523 moest worden kwam tien minuten te laat Rotterdam Centraal binnen. Vertrok slechts vijf minuten te laat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door MdJ »

Thv Centrumboulevard in Utrecht Leidsche Rijn, worden eventjes wat spullen geleverd... Daardoor stonden er vrachtwagens tussen de halte Centrumboulevard en station Leidsche Rijn een van de twee rijstroken te blokkeren.
Met beide richtingen bij elkaar opgeteld 16x lijn 28, 6xlijn 18, 6(4+2)x lijn 48, 4x lijn 10, 6x lijn 37 en nog wat klein prut wordt dat straks erg krap.
Bij twijfel: gebruik beton.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Bemined »

Suus schreef:De trein die 523 moest worden kwam tien minuten te laat Rotterdam Centraal binnen. Vertrok slechts vijf minuten te laat.
Die was dan wel meer dan 10 minuten te laat, want die trein hoort 45 minuten van te voren aan te komen :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Ik was in de veronderstelling dat in dienstregeling 2018 deze trein niet meer in Rotterdam begon maar al elders vandaan kwam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Bemined »

Dat verschilt per dag. op dinsdag en woensdag combineert trein 512 met trein 614 tot trein 625 en wordt er voor trein 523 een andere trein gepakt (al dan niet leeg vanuit Den Haag eerder in de ochtend), de andere dagen keert de 512 op de 523, op maandag met combineren (DDZ4->DDZ10), op donderdag (ICM9) en vrijdag (DDZ6) zonder.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door VIRM »

Vanochtend lag Zaandam eruit vanwege een seinstoring, dus dan maar met de bus naar Amsterdam toe. Vanaf het station lijn 394 genomen (hoewel er staplaatsen waren, viel het overigens qua drukte nog wel mee). Ergens in het oosten van Zaandam riep de chauffeur al om dat de 395 achter ons reed, en dat er meteen bij de eerstvolgende halte kon worden overgestapt voor Sloterdijk. :pos: Uiteindelijk om 07:39 (dus met +1 ofzo) aangekomen op Sloterdijk, waarna ik kon overstappen op de 2131. Dat was dus slechts +30.

's Middags van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal gereisd. De [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 17:33 reed met een DDZ4 vanwege een defect treinstel. De HC declasseerde ook nog de eerste klas, maar vond het even later toch onveranderd om te gaan rijden en de trein werd opgeheven. Aan de overzijde van het perron stond de Sprinter van 17:38 klaar met een SLT10.
Beul van de blindegeleidelijn
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door chemie »

Door sneeuw was het vanochtend een puinzooi in Enschede. Oh well...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door marvinkok »

Och, klein beetje maar :')
Waren op het stroink en daar kwamen 2 leerkrachten weer terug die vanaf het stroink na een half uur nog niet in de buurt van de snelweg waren gekomen :')
Leek inderdaad 1 lange rij vanaf de haaksbergerstraat tot aan stroinkslanden te staan op de buitenring...
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door chemie »

Het was inderdaad niet veel meer dan een centimetertje of 3.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door marvinkok »

Maar wel veraderlijk glad, was een laagje slushpuppy met de verse sneeuw erbovenop...
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Frank93 »

Gisterochtend kwam ik met lijn 129 Purmerend in en de 301 richting Amsterdam reed vlak voor me weg bij de halte Gedempte Singelgracht. Er was voor die halte gedrukt maar vanuit de bus werd geroepen dat een aantal mensen juist die bus wilde halen en dat ik wel mocht doorrijden naar het Tramplein. Dat heb ik dus gedaan en in plaats van de mensen eruit te laten bij de uitstaphalte ben ik dwars voor de betreffende bus gaan staan zodat deze niet weg kon. Misschien was de chauffeur van EBS er niet zo blij mee maar de passagiers wel 8-)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door regenmaker »

Ik heb net vanaf 10:00 uur bijna alleen maar in de bus gezeten. Kom ik op Nijmegen om de trein te nemen, rijden er geen treinen naar Arnhem wegens herstelwerzaamheden. Lekker vaag weer. Iemand enig idee waarom?

Verder heeft die 1 uur en 45 min in die breng mercedes mij geen goed gedaan. De stoelen mogen wel iets comfortabeler. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Aangezien de 905 überhaupt niet zou rijden, maar de 903 genomen. In Rotterdam kwam ik om 6:23 het station binnen met een bericht dat er geen treinen over de HSL rijden tussen Rotterdam en Amsterdam. Maar de trein van 6:28 stond niet als opgeheven, dus gewoon naar spoor 12 gelopen waar trein 903 al behoorlijk gevuld langs het perron stond, met een berichtje op het bord dat we via een andere route zouden rijden. Ik heb waargenomen maar er geen consequenties aan verbonden dat er geen tussenstops genoemd waren op het bord.

Een paar minuten te laat vertrokken we in Rotterdam, waarna pas een bericht volgde dat we iets te laat vertrokken waren omdat men ons nog moest inplannen en een exacte tijd wilde geven, we zouden namelijk niet via Schiphol rijden maar via een andere route en dan met een extra stop op Sloterdijk. Die stop zou om 7:35 zijn, waarna een golf van paniek uitbrak in de trein. Op een gegeven moment werd het weer wat rustiger. Ik vond de planning wel erg pessimistisch en dat bleek gelukkig het geval te zijn, men had ons vanaf Leiden in een pad van de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] voorzien maar we reden vanaf daar moment circa tien minuten te vroeg. In Haarlem konden we doorrijden voordat de [serie=Sprinter|2018|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] zou vertrekken, zodat we uiteindelijk om 7:25 op Sloterdijk waren.

De aankomst op Amsterdam Centraal was rond 7:32, terwijl de conducteur riep dat we met een vertraging van 32 minuten zouden aankomen in Amsterdam. Nou weet ik niet wat de bron van die conducteur was, maar de geplande aankomsttijd was 7:08 dus ik kwam maar tot 24 minuten :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Etienne »

's Ochtends reis ik naar Gouda altijd met de 7825, deze reed keurig met de geplande SLT-8. Omdat de 523 vandaag niet reed, moest ik met de 2823 naar Utrecht. Deze bleek echter met +10 te rijden, want in Gouda reed in zijn pad een goederentrein en daar konden we vanaf Goverwelle achteraan sluiten, omdat de goederentrein weer achter de 7825 bleek te rijden. Aankomst in Utrecht was dus met +14 en kon ik wel mooi cross-platform overstappen naar de 523.

De terugrit naar Rotterdam, de 2818, was echter flink druk met de DDZ8 waarmee de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] reed. Daar had mijn inziens wel een bakje of 2 meer bij mogen zitten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door PatrickM »

Vanmorgen is op de Philipsdam het dakluik van de gastank van een DoorZeeland-MAN eraf/open gewaaid. Dat werd op de TCR-manier opgelost: met tiewraps (A)
Die bus staat nu nog steeds in Oude-Tonge, te wachten tot 'ie op een fatsoenlijke manier terug naar Tholen kan.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Bemined »

Etienne schreef:Omdat de 523 vandaag niet reed, moest ik met de 2823 naar Utrecht. Deze bleek echter met +10 te rijden, want in Gouda reed in zijn pad een goederentrein en daar konden we vanaf Goverwelle achteraan sluiten, omdat de goederentrein weer achter de 7825 bleek te rijden.
Die 2823 was vertraagd omdat de 4019 aan het spookrijden was vanochtend. Die reed om onbekende redenen linkerspoor van Nieuwerkerk tot Rotterdam Noord Goederen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Chrysa »

Ik ben thuis! Kostte maar 4.5 uur. :')
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door reisthijs »

Mijn reisdag eindigt tenminste vrolijk met een jolige buschauffeur. "Stopt u bij Westraven?" - "Als je op het knopje drukt wel ja". "U gaat toch wel naar Nieuwegein" - "Nieuwegein-Zuid ja, off all places". _O-
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Suus »

Zojuist met een half uur vertraging vertrokken met een Intercity Direct vanaf Amsterdam Centraal naar Rotterdam, Lage Zwaluwe en Breda. De conducteur kan zelf nog niet geloven dat we vertrokken zijn, maar de trein naar Nijmegen laten glippen lijkt toch geen slechte keus geweest te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Etienne »

Vanmiddag had ik een afspraak in Vianen voor mijn afstudeeronderzoek. Omdat vlak daarvoor het treinverkeer gestaakt was, ging ik dus eerder op weg. Als één van de laatste mensen kon ik nog met lijn 52 naar Utrecht mee. Onderweg werd nog 2x gestopt voor instappende passagiers en vervolgens non-stop naar het Oorsprongpark, waar de bus enigszins leeg liep. Met lijn 65 naar Vianen ging verder prima.

De terugreis werd een grotere uitdaging:
Als eerste ging het met lijn 63 naar busstation Lekbrug, waar de aankomst te laat was door een open brug. Aldaar ging ik met lijn 74 van een kwartier later maar Nieuwegein Doorslag. Daar had ik een aansluiting op de Sneltram naar IJsselstein Binnenstad, deze bleef onderweg een beetje hangen waardoor de aankomst met +6 was en ik daardoor net een 195 had gemist. De volgende bus zou een 295 zijn, maar deze was ook al ruim te laat en toen deze aan kwam rijden bleek dat ook wel. De Citea van Arriva stond van voor tot achter helemaal vol, omdat er 2 mensen uit moesten; konden er ook 2 mee, waarvan ik er één was. Door deze vertraging en de lange halteertijden liep de vertraging op tot +14 en bij aankomst in Rotterdam was dit nog +7. Via metrostation Beurs moest ik nog 9 minuten wachten op metro E en zodoende was ik om 19:42 thuis.

Totaal: 3,5 uur reistijd :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Hendrik »

Ik had maar een half uurtje extra reistijd, dus mij hoor je niet klagen... Randstadrail (metro E) reed niet tussen Nootdorp en Melanchthonweg en was bovendien het enige wat reed tussen Den Haag en Rotterdam, dus daar had ik eigenlijk niet zo'n zin in. Ik wilde dus wachten tot er weer treinen gingen rijden. Maar ja, toen kwam om 17.00u het bericht dat er hooguit in de avond nog enkele treinen zouden gaan rijden... Rond 17.15u ben ik naar het station gelopen en heb ik toch maar de metro gepakt. Er stond Rotterdam Centraal op, maar hij reed maar tot Nootdorp (fantastische info dus... :roll: ). Daar stonden meer dan honderd mensen te wachten op een pendelbus... Gelukkig kwam na een paar minuten een metro aanrijden vanuit Den Haag, die als eerste weer naar Rotterdam mocht rijden. Daar heb ik de bus naar huis gepakt (die gelukkig nog geen uursdienst reed...).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door Daniel »

Toen ik terug naar huis reisde waaide het ondertussen amper meer, sterker nog het was zowat windstil. Naar het schijnt was het echter chaos met het verkeer in Rhenen, waar m'n bus normaal vandaan komt.
De X80 die normaal om 15.50 uur vanaf De Klomp zou vertrekken kwam hier met +30 aan met "Geen Dienst" op de bus en stopte net achter het perron om de vertraagde aflossing te laten plaatsvinden, want lijn 5 stond nog in de weg. Na afronding van de aflossing werd de bestemming op de bus gezet, trok de chauffeur op... en vertrok de reizigers toch wel enigszins verbijsterd achterlatend. Hoe die chauffeur nu op het idee kon komen dat een vol perron aan reizigers niet mee wilde, de enige andere bus die bij die halte komt was immers net voor z'n neus vertrokken.

Nougoed, dan de volgende bus dus maar... duurde even voordat die realtime had en je zag de vertraging van die rit ook alsmaar oplopen. Uiteindelijk is de bus van 16.20 uur met maarliefst +60 gearriveerd. De chauffeur vertelde nog dat 'ie alleen maar muurvast gestaan had, maar zijn hele verhaal leverde bij mij alleen maar waardering voor die man op: met een van voor tot achter vol staande bus had hij de opdracht van de verkeersleiding genegeerd om eerder te keren, zodat de reizigers richting Rhenen hun bestemming konden bereiken waar al een behoorlijke tijd geen bus meer heen gereden was (scheen daar al sinds begin van de middag muurvast te staan). Ook met de gigantische vertraging reed hij de terugrit gewoon normaal, daarbij pas bij Woudenberg De Poort vervroegd kerend om z'n eigen dienst weer onvertraagd op te pakken. Dat tot Woudenberg rijden zorgde er echter wel voor dat de passagiers amper een ruime 5 minuten later weer verder konden met de 280, daarmee was dat toch wel de meest reizigersvriendelijke oplossing om van de vertraging af te komen.

Overigens zullen er ook wel elders aflossingen de mist in gelopen zijn, want op een zeker moment stonden er meer aflosauto's dan bussen en chauffeurs op De Klomp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door VIRM »

Vanochtend verliep de reis naar Den haag Centraal soepeltjes. Op Zaandam stond er voor 06:49 een extra [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] ingepland. Iemand is bij NS dan wel heel fantasierijk geweest, want die hele trein heeft nooit bestaan: niks op de borden in Zaandam en ook niks langs het perron. De IC uit Enkhuizen maakte wel een extra stop, en omdat die met +2 reed had ik drie minuten overstaptijd op Sloterdijk op de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie]. In Leiden dan heel soeptlejs naar de [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie], die vanwege de problemen bij Hoofddorp alleen maar tussen leiden en Den Haag pendelde.

Op de terugweg begon mijn reis in tram 4 in Amsterdam. Vervolgens overgestapt op de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 21:43. Die vertrok met +3 en het achterste treinstel was afgesloten.
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je reiservaringen in januari 2018

Bericht door diederickx »

Wat losse observaties van afgelopen dag:

Bij aankomst op Schiphol om 8:10 bleek er al geen treinverkeer meer mogelijk ten zuiden van Hoofddorp (noch naar Leiden noch via de HSL). Tussen Hoofddorp en Leiden reden touringcars van NS. Toen de bus vol zat vroeg de chauffeur via de omroep of er reizigers waren voor Nieuw Vennep en Sassenheim. Bij de eerste stak er een reiziger zijn hand op. Nogal suf want de chauffeur heeft geen ogen in zijn achterhoofd. Pas na enkele keren opnieuw vragen kwam er uiteindelijk een timide stemmetje. Bleek een buitenlander te zijn die niet helemaal begreep wat er gaande was maar alleen zijn stationsnaam herkende. Maar nog niet zo suf als de Nederlander in diezelfde bus die naar Amsterdam bleek te moeten.

In lijn 23 in Den Haag riep de chauffeur (tegen een achtergrond van licht paniekerig mobilofoonverkeer) om: "houdt u zich in godsnaam goed vast". Links en rechts van ons in de Hout zagen we bomen afgeknapt als lucifershoutjes, dus het was niet eens overdreven. Een paar minuten later hoorden we dat de dienst definitief gestaakt werd, dat was rond tienen. Toen waren we net bij de halte Bronovo waar ik moest zijn, dus ik had nog geluk.

Met het oog op de uitvalmeldingen heb ik mijn terugreis uitgesteld tot 21 uur. Zowaar bleek Schiphol vanaf Den Haag nog met niet al te veel extra reistijd bereikbaar via Rotterdam CS en de ICD; dat zal bij menigeen wel bekend zijn maar voor mij was het nieuw.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten