OVer je reiservaringen in februari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Het leek zo goed te gaan met Intercity Direct 905 vanochtend. Mooi op tijd in Rotterdam, mooi op tijd in Schiphol. Maar ja, toen wilden de deuren niet open. En toen kreeg men toch één deur open helemaal achteraan, en daar moest iedereen voor Schiphol eruit.

Om 7:51 (inmiddels +14) was ik het zat en begon ik toch maar naar de deur te lopen om de trein van 7:55 te halen. Uiteraard gingen we een minuut later, drie bakken verder, toch rijden. De trein reed er een minuut vertraging uit en kwam met +14 ( :( ) aan op Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door regenmaker »

Geert schreef:Vanochtend flink last gehad van de defecte bovenleiding bij Woerden (op een reis Den Haag-Utrecht). De melding kwam net online toen ik bij huis wegfietste, op het station besloten om via Leiden te gaan en dat ging op het eerste stukje wel aardig, met +4 vertrok de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] uit Leiden. In Alphen aangekomen stond er een enorme mensenmassa op het perron, het bleek dat de vorige [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] niet had gereden had dus vanaf Alphen hadden we staanplaatsen. Ruim voor Woerden reden we al langzaam en met max. 40 km/h reden we Woerden binnen.

Op het middenspoor stond een DDZ met reizigers stil (ongetwijfeld gestrand) en mijn trein was de laatste die voorlopig vanuit Woerden zou vertrekken. Uiteindelijk met +22 uit Woerden vertrokken. Daarna ging het vanaf Vleuten extreem langzaam, op meerdere plekken langdurig stilgestaan omdat er nog geen plek in Utrecht Centraal was. Eindresultaat was dat mijn [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] met maar liefst +60 uiteindelijk in Utrecht arriveerde en mijn persoonlijke vertraging zo'n +90 was geworden. Heel fijn begin van de werkdag dus :X
Ach je had ook 5,5 uur in de trein kunnen zitten. ;)

https://nos.nl/artikel/2217206-reiziger ... trein.html
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door SLToilet »

Schijnbaar was dat zelfs voor ProRail te gortig. Ik zag laatst een nieuwsbericht dat ze bepaalde karretjes gingen inzetten om dat soort treinen weg te kunnen trekken uit die situatie. Al zijn het er maar een stuk of vier dacht ik.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Vinny »

cassie127 schreef:
jelmerrr schreef:Enne hoezo vieren ze alleen carnaval in het zuiden?
Dit zijn alle plaatsen waar dit jaar in ieder geval een optocht geweest is https://www.ad.nl/utrecht/carnavalsopto ... ~a3549ab8/
Het is dus me tname het zuiden/(Noord)oosten
Even een inhoudelijke opmerking: Carnaval is een katholiek feest. Gegeven het feit dat de meeste katholieken in Nederland in het zuiden van het land wonen is het vrij logisch dat het daar veel meer een volksfeest is dan in gemeenten waar de inwoners overwegend protestants of niet religieus zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

SLToilet schreef:Schijnbaar was dat zelfs voor ProRail te gortig. Ik zag laatst een nieuwsbericht dat ze bepaalde karretjes gingen inzetten om dat soort treinen weg te kunnen trekken uit die situatie. Al zijn het er maar een stuk of vier dacht ik.
Als ze deze dan maar een beetje verdelen over het land. Zodat er echt snel ingegrepen kan worden als dit nodig is. En niet dat er alsnog uren gewacht moet worden.

Of kan en Mag Prorail tegenwoordig geen goederenlocomotieven meer vorderen om gestrande treinen weg te slepen. Tot een paar jaar geleden gebeurde dit nog wel eens.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

:o de ICE-plingel is veranderdt!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

Heb je hier ook een geluid van :wink: ?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

Neuh, maar er vertrekken vandaag nog 2 ICE's. Je kunt dus nog prima de trein naar Utrecht, Amsterdam of Arnhem pakken en hey geluid zelf voor het nageslacht vastleggen :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

Dat zal ik wel eens een keer doen :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Wubbo »

KM46 schreef:Of kan en Mag Prorail tegenwoordig geen goederenlocomotieven meer vorderen om gestrande treinen weg te slepen. Tot een paar jaar geleden gebeurde dit nog wel eens.
Dat is bij Woerden gewoon gebeurd. Maar het is lang niet altijd zo dat er een diesellocomotief (want aan een elektrische heb je niks) in de buurt is waar ook nog eens personeel op zit.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

maar waarom moet het dan zo lang duren?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

Zodat ome Mikos en consorten langer kunnen patiencen :Y
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door marvinkok »

Er staan wel wegsleeplocs met machinist oa in Eindhoven en Amsterdam, maar ook dan kost het nog tijd natuurlijk om die op de plek van de gestrande treinen te krijgen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Daniel »

De makkelijkste optie is vaak dan ook een bus naar de trein toe sturen, maar bij gebrek aan wegen in de omgeving viel die optie bij de gestrande trein tussen Woerden en Gouda af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Zodat ome Mikos en consorten langer kunnen patiencen :Y
Patience is zó 20e eeuw!!
🍉
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door tsov »

De trein ook! *duikt weg*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door VIRM »

Afgelopen vrijdagavond nog lief personeel op tram 12 in Amsterdam naar Sloterdijk. :) Terwijl ik in het stoelleuze gedeelte tegen de wand stond t eleunen en mijn aansluitende trein wilde bekijken, kwam de conductrice uit haar hokje en werd ik meegenomen naar een lege stoel :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Aking schreef::o de ICE-plingel is veranderdt!
Ik dacht vrijdag al iets vreemds te horen in Amsterdam, maar heb die nieuwe pingel nu ook in Rotterdam en Hengelo gehoord. Ik weet niet of ik ook beter vind.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

In Rotterdam en Hengelo komt de ICE niet hoort :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Nee, het is dus de NS International-plingel. Jij je zin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Leuk, die omroep in de Weense metro.

In de trein werd omgeroepen: "Line U4 is apparently not operating", zonder verder ook maar enige uitleg of omreisroutes. :')
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door dylanwild94 »

Niet eens een verwijzing naar de reisplanner. :shock:
Dan doet de NS het nog niet zo slecht. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Geert »

Daniel schreef:De makkelijkste optie is vaak dan ook een bus naar de trein toe sturen, maar bij gebrek aan wegen in de omgeving viel die optie bij de gestrande trein tussen Woerden en Gouda af.
En er stonden ook meerdere gestrande treinen. Ik heb de wegsleeploc (Volker locje) nog zien rijden, maar die moest toen nog minstens 2 treinen wegslepen (rond kwart voor 11, terwijl de storing al om half 9 begon).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

In Hengelo vanmiddag in de 1754 naar Den Haag gestapt. Net na station Wierden moest een overweg zeer langzaam bereden worden, inclusief tyfoon. Leverde geen vertraging op. Bij Bilthoven kwam de trein langs het perron tot stilstand, achteraf bleek dat we panne hadden met een stroomafnemer. Na twintig minuten konden we weer verder rijden. De kering in Utrecht ging zeer vlot, maar helaas was de pret snel voorbij want bij Vleuten speelden er kinderen op het spoor. Bij Alexander had iemand op het perron een tas met daarin een zak chips laten liggen, waardoor deze tas werd aangezien voor een bom. Daardoor kon ik ook nog eens via Den Haag Centraal gaan omreizen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

Ah, dan ben ik toch de goede kant op gegaan.

Utrecht-Heerlen-Herzogenrath-Aachen-Welkenraedt-Brussel tot nog toe zonder vertraging *O*

En de weg naar huis zal vanaf Brussel ook nog wel lukken :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten