OVer je reiservaringen in februari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door marvinkok »

Bij Wierden was een overwegboom aan gort gereden
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Wat een bende vanochtend op Rotterdam Centraal, ik wist niet dat er zoveel mensen op één perron pasten.

En Thalys reed gewoon over de HSL naar Schiphol, terwijl er toch werkzaamheden zouden op de HSL. Ik snap er niets meer van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Hendrik »

Even na 7.00 uur was het al heel druk ja! Ik had nog net een zitplaats.

Is het punt niet vooral dat er weinig sporen in dienst zijn op Rtd? Wij reden vanmorgen bijv. linkerspoor naar Sdm. Dat zal ook niet voor niets zijn...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Daniel »

Wat stonden alle busjes weereens lekker voor elkaar in de weg vandaag op De Klomp. Vooral een lijn 5 waarvan de chauffeur aan de koffie zat leverde de nodige achteruit rijdende bussen op.
En op een zeker moment hard gebons op de motorkap van de X80 waar ik zelf in zat, want die reed nog maar net niet achteruit vol bij lijn 83 naar binnen :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Wat een bende vanochtend op Rotterdam Centraal, ik wist niet dat er zoveel mensen op één perron pasten.

En Thalys reed gewoon over de HSL naar Schiphol, terwijl er toch werkzaamheden zouden op de HSL. Ik snap er niets meer van.
Er kunnen ook werkzaamheden aan de software van het beveiligingssysteem plaatsvinden :idea: . En dan is het ook handig als er een uitgedunde dienstregeling is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Wubbo »

Nee, dan rijdt er niets en zeker niet iets met baanvaksnelheid.
Was de dienstregeling op de HSL niet uitgedund zodat er Benelux-testritten gereden konden worden?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Zojuist een zakdoekjeslegger in de Weense S-bahn. Wist niet dat het een internationaal probleem was. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

Wat dacht jij? Dat we alleen in Hollandistan zigeuners hebben? Ga eens een landje verder op de Balkan kijken :')

Dat is juist de tactiek van veel van die lui, tegen de tijd dat ze op Bureau Amsterdam, Bureau Brabant of Opsporing gezocht komen zitten ze al lang weer in een ander land (of thuis)

Kijk voor de gein eens hier, vanaf ongeveer 6:35


(edit: Linkje toegevoegd)
Laatst gewijzigd door Aking op ma 19 feb 2018, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door MdJ »

Suus schreef:Wat een bende vanochtend op Rotterdam Centraal, ik wist niet dat er zoveel mensen op één perron pasten.

En Thalys reed gewoon over de HSL naar Schiphol, terwijl er toch werkzaamheden zouden op de HSL. Ik snap er niets meer van.
HSL is ook open, alleen de perroncapaciteit en de toeleidende sporen vanaf Rtd naar HSL laat het niet toe. Op Rotterdam heb je perron 3,4, 6 en 12 (en hoger) over, en dan kan je alleen van spoor 3 en 4 naar de HSL Noord.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Als spoor 12 in gebruik is, kan daar prima een ICD keren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door MdJ »

Spoor 12 is in gebruik, maar kan alleen gebruikt worden voor de stroom Rtb-Gd. Sporen EA en FA zijn buitendienst. Dus kan je de ICD niet daar keren.
Bij twijfel: gebruik beton.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Aking schreef:Wat dacht jij? Dat we alleen in Hollandistan zigeuners hebben? Ga eens een landje verder op de Balkan kijken :')
Neuh, maar had wel een andere tactiek verwacht ofzo. Niet hetzelfde briefje maar dan slecht vertaald.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

Een andere tactiek is meer werk, en zo werkt het ook *O*

Never change a winning zakdoekjesleggerleger :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

MdJ schreef:Spoor 12 is in gebruik, maar kan alleen gebruikt worden voor de stroom Rtb-Gd. Sporen EA en FA zijn buitendienst. Dus kan je de ICD niet daar keren.
Vanaf spoor 12 kun je wel op de HSL komen hoor. En ik heb er dit jaar ook een kerende ICD gezien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Daniel »

Lees even de eerste twee zinnen in het bericht dat je quote. Ja, in theorie kan je vanaf spoor 12 de HSL op, maar dat vereiste met de buitendienststellingen van vandaag wel twee keer kopmaken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

Euh ... ja ... even overheen gelezen :oops: :wink: .
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Bemined »

Ik vind de werkzaamheden bij Rotterdam maar vaag, gisteren kon de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] wel rijden, maar vandaag dus niet, terwijl de Thalys dus wel over zowel de zuidelijke als noordelijke HSL kon rijden. Volgende week wordt ook apart, dan gaat de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] er een week uit tussen Breda en Rotterdam maar kan de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] wel rijden. Ik heb zo'n vermoeden dat de strenge plannormen en het 'vasthouden aan het plan' roet in het eten gooien waardoor er meer treinen opgeheven worden dan strikt noodzakelijk.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Is een flixbus-dienstregeling meer een suggestie ofzo? We vertrokken volgens dienstregeling in Budapest, maar bij de volgende stop in Oradea kwamen we aan met maar liefst -70, om vervolgens ook met -60 te vertrekken. :')
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door dennistd »

Je bent je er van bewust dat het in Roemenië een uur later is dan in Hongarije? _O-
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 20 feb 2018, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Ja hoor. Volgens mijn ticket kwamen we 4:45 roemeense tijd aan in Oradea, terwijl ik om 3:45 roemeense tijd al buiten stond. Wel lief dat je me zo dom inschat. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Intercity Direct t905 kwam leeg en te laat binnen op Rotterdam Centraal binnen, dit wegens een verstoring elders.

Het personeel was vast heel druk met koffie drinken want de vertraging werd niet omgeroepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door SLToilet »

Best gek eigenlijk: al voor lunchtijd wisten ze blijkbaar dat (alleen) de 6649 en 6650 een soort van spontaan gaan uitvallen tussen Breda en Den Bosch. Dus als je daar wil reizen, houd de planners in de gaten.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

In Nijmegen reed mijn sprinter naar Dordt 2 minuten te vroeg weg, waardoor ik hem miste. :X

Die bus van Kleve naar Nijmegen is ook een leuke trouwens, je kan er gewoon met een OV-chip betalen, maar het staat nergens aangegeven en de chauffeur moet ook nog even een handheld uit haar tas vissen en instellen. Kostte maar 5 minuten. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:In Nijmegen reed mijn sprinter naar Dordt 2 minuten te vroeg weg, waardoor ik hem miste. :X
Gewoon GtbV indienen. Je hebt hierdoor immers een half uur vertraging opgelopen.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door regenmaker »

Chrysa schreef:Die bus van Kleve naar Nijmegen is ook een leuke trouwens, je kan er gewoon met een OV-chip betalen, maar het staat nergens aangegeven en de chauffeur moet ook nog even een handheld uit haar tas vissen en instellen. Kostte maar 5 minuten. :')
Welk traject heb je afgelegd? Ben benieuwd of je het geld kostte om naar Duitsland te reizen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten