OVer je reiservaringen in februari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door julsteren »

Poespoespoespoes poes.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door SLToilet »

Het loopt vooralsnog niet erg lekker als je vandaag van Rotterdam naar Amsterdam gaat: werkzaamheden tot daar aan toe, maar de vervangende ICD rijdt ineens (zonder opgaaf van reden) niet en dan ook een wisselstoring ten noorden van Leiden.
En als de ICD wel rijdt: waarom dan degene die niet aansluit op de 1100? Ik zie er geen logica in (evenmin in het schrappen van de overige HSL-treinen maar er zal vast ergens een wisseltje zijn oid). Want an sich was het laten rijden daarvan wel een goed idee.

Dus zijn we vandaag veroordeeld tot de Grote Randstadboemel :')
En maar hopen dat in een soortgelijke periode de Benelux zal blijven rijden, of het nou links- of rechtsom is, naar Amsterdam.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door dennistd »

Op last van de politie is/was het treinverkeer gestaakt: https://twitter.com/ProRail_VL/status/9 ... 5123709952
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Etienne »

Door die wisselstoring tussen Schiphol en Leiden leek alleen de [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] te rijden en daar die vrijwel met losse stellen rijdt, was dat natuurlijk flink proppen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Rond 19:15 tot 19:30 was er een brand in de toiletten op Utrecht Centraal. Alle roltrappen zijn uitgeschakeld en de poortjes staan in de alarmmodus. Het personeel was bezig het station te ontruimen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Visgraatmodel »

SLToilet schreef:Het loopt vooralsnog niet erg lekker als je vandaag van Rotterdam naar Amsterdam gaat: werkzaamheden tot daar aan toe, maar de vervangende ICD rijdt ineens (zonder opgaaf van reden) niet en dan ook een wisselstoring ten noorden van Leiden.
En als de ICD wel rijdt: waarom dan degene die niet aansluit op de 1100? Ik zie er geen logica in (evenmin in het schrappen van de overige HSL-treinen maar er zal vast ergens een wisseltje zijn oid). Want an sich was het laten rijden daarvan wel een goed idee.
Vandaag moest ik naar Schiphol. De ene IC Direct (12:47? Ik weet het even niet meer) was al geannuleerd toen ik onderweg was naar Rotterdam en de ander (de 13:11) werd last-minute geannuleerd. Toen maar de IC Lelystad genomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Rond 19:15 tot 19:30 was er een brand in de toiletten op Utrecht Centraal. Alle roltrappen zijn uitgeschakeld en de poortjes staan in de alarmmodus. Het personeel was bezig het station te ontruimen.
Brand onder verdachte omstandigheden ook: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1731384/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Ik sta op de eerste foto. Succes met zoeken :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Gevonden!
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Durashift »

Duss.. het ontruimingsprotocol behelst dus slechts de mensenmassa achter de NS poortjes krijgen?

Want op deze manier is de stationshal niet volledig ontruimt natuurlijk.. ik zie niemand buiten de hal staan.. :wink:
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door nvdw »

Ik mis ook alles. Net een paar minuten ervoor met de bus vertrokken. (En nee, it wasn't me)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door dennistd »

Ik was het ook niet: in de twee minuten niet officiële overstap tussen de 8867 en 1767 had ik daar geen tijd voor :mrgreen:
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Durashift »

nvdw schreef:Ik mis ook alles. Net een paar minuten ervoor met de bus vertrokken. (En nee, it wasn't me)
Nou zeg. :?

Die andere brand in Utrecht (Leidsche Rijn) ligt ook al niet op je route..
https://nos.nl/artikel/2219331-zes-best ... recht.html
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door VIRM »

Vanmiddag van Zaandam naar Alphen aan den Rijn gereisd. Mijn plan was om vanaf Zaandam de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 15:25 te nemen en in Leiden over te stappen op de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] van 16:22. Tot ongeveer 14:30 was er een wisselstoring tussen Leiden en Schiphol; hoewel deze uit de storingsmeldingen was verdwenen, viel mijn [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] uit. Gelukkig zag ik dit al een uur van tevoren aankomen, dus alternatief was de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] van 15:19 met de overstap op Sloterdijk op de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] van 15:40.

De [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] vertrok netjes op tijd uit Sloterdijk, maar bleef in Haarlem wel erg lang langs het perron staan. Op een gegeven moment riep de HC om dat de trein wegens een aanrijding bij Hillegom niet verder reed. Dus dan maar terug naar Sloterdijk (wat ook het advies was) met de IC van 16:10. Veertig minuten na vertrek op Sloterdijk kwam ik daar dus weer aan. Toen kon ik overstappen op de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 16:34 en de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] van 17:22. Uiteindelijk met +60 in Alphen aangekomen.
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door diederickx »

Was het niet handiger geweest van Schiphol naar Alphen met de bus te reizen?
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door dylanwild94 »

Suus schreef:Ik sta op de eerste foto. Succes met zoeken :P
Dat was toch niet zo moeilijk. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door VIRM »

diederickx schreef:Was het niet handiger geweest van Schiphol naar Alphen met de bus te reizen?
Zonder verstoring maakt het qua reistijd niet zo heel veel uit. :) Maar ik ben geen hele grote fan van het busstation op Schiphol...
Beul van de blindegeleidelijn
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ZO6176 »

VIRM schreef:
diederickx schreef:Was het niet handiger geweest van Schiphol naar Alphen met de bus te reizen?
Zonder verstoring maakt het qua reistijd niet zo heel veel uit. :) Maar ik ben geen hele tgrote fan van het busstation op Schiphol...
Je hoeft alleen maar over te stappen, niet gelijk daar gaan wonen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

Ook dat kan voor onze VIRM soms best een uitdaging zijn volgens mij :wink:
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door nvdw »

En de 470 naar Alphen stopt in verband met werkzaamheden aan een halte die behoorlijk ver van de ingang van Plaza ligt...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door VIRM »

Ah, waar is die 470 naartoe verhuisd?

Maar ik ben ook een gelukkige eigenaar van een Weekend Vrij-treinabonnement. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door nvdw »

Perron C17.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door reisthijs »

Mijn reis van Utrecht naar Amsterdam Amstel eindigde vanochtend onverwacht op Bijlmer Arena. Trein mag niet verder i.v.m. een gaslek ergens in Amsterdam oost.

Blijkt maar weer hoe slecht dat station berekend is op grote mensenmassa's: je komt met 10 goed gevulde bakken VIRM aan op spoor 1, en dan moet de hele meute over welgeteld één roltrap naar beneden. Ruim 5 minuten na aankomst stond er nog steeds een rij op het perron.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door julsteren »

1 en 8 op Bijlmer worden normaal ook niet gebruikt.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door waldo79 »

Ik verwachtte geen volle eerste klas aan te treffen in de 2059 vanuit Den Haag. Kennelijk veel kortingsbonnen in omloop in de vakantie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten