OVer je reiservaringen in februari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door dennistd »

De gratis overgangskaartjes van de Valentijnsactie van NS Extra hebben (deels) een geldigheid tot woensdag.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Marc »

Durashift schreef:Duss.. het ontruimingsprotocol behelst dus slechts de mensenmassa achter de NS poortjes krijgen?

Want op deze manier is de stationshal niet volledig ontruimt natuurlijk.. ik zie niemand buiten de hal staan.. :wink:
Hoe ging het eigenlijk met de treinen die in Utrecht stonden, ook allemaal ontruimd? Het lijkt me niet handig om ook nog eens die mensen uit het station te krijgen.
In Breda hebben ze het al eens gedaan: ik kwam aan met de 1100 en op dat moment klonk het brandalarm. Niet dat men de 1100 laat vertrekken zodat de mensen weg zijn, nee reizigers moesten via de "brandende" stationshal naar de uitgang...
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door VIRM »

Vanochtend werd er in Zaandam helemaal niet omgeroepen dat de 3323 was uitgevallen (waarschijnlijk vanwege een defecte trein bij Hoorn Kersenboogerd), want anders had ik wel de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van een minuut eerder genomen. De [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] die op de 3323 had moeten aansluiten was overigens ook uitgevallen. Met +15 in Leiden Centraal en tien minuten extra forenzenijspegelen op het perron.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Hainje »

Ben vandaag een dagje aan het toeren, waarbij ik vooral over regionale lijnen reis. Ik ben vandaag door 'de regionalen' vaker gecontroleerd dan door NS in twee maanden. :')
🍉
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door dennistd »

Gisteren Oldenzaal-Zutphen-Nijmegen-Ede-Amersfoort-Hengelo-Oldenzaal gedaan en ook precies 0x gecontroleerd...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door JWM »

Hainje schreef:Ben vandaag een dagje aan het toeren, waarbij ik vooral over regionale lijnen reis. Ik ben vandaag door 'de regionalen' vaker gecontroleerd dan door NS in twee maanden. :')
Wat was je route?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door cassie127 »

Ging vandaag echt weer eens heel goed met de S-Bahn van München
Spoiler: show
Voor de mensen die niet bekend zijn met het S-Bahn netwerk van München heb ik hier even een kaart van het netwerk
Afbeelding
Om 09:40 stapte ik in Eglharting in de S6 naar Ostbahnhof (wegens een storing niet naar Tutzing)om rond 09:54 vlak voor station München Trudering (ongeveer op 100 meter afstand) tot stilstand te komen. Na ongeveer een minuut kwam er een automatische omroep die vertelde dat het baanvak voor ons bezet was. Niet veel later volgde een omroep van de machinist dat het niet bekend is wanneer wij weer verder konden gaan.

na ongeveer 10 minuten stil te hebben gestaan reed de trein terug naar het vorige station (Gronsdorf), waar de machinst via de omroep vertelde dat de trein niet verder zal gaan rijden en dat men de trein mocht verlaten en de bus moet nemen. Omdat ik zag dat de hele trein leegstroomde was ik nog even blijven zitten om zo niet op een overvol perron te hoeven lopen. Ondertussen hoorde ik al meerdere mensen in de trein over het feit dat er vanaf dit station helemaal geen bus richting München gaat.

Ondertussen zag ik in de DB app dat er over 10 minuten een Ersatz S-bahn naar Ebersberg zou gaan vertrekken, en dat er een grote file aan stadinwaarts gaande S-Bahn treinen stond op meerdere lijnen. Toen de trein naar Ebersberg binnen kwam ben ik samen met een heleboel andere reizigers uit de nog steeds stilstaande trein gelopen en in de trein naar Ebersberg gegaan. Inmiddels was het al 10:30 uur geworden. De trein vertrok vrijwel gelijk na binnenkomst. Onderweg stapte er in Vaterstetten 2 mensen in die met de S-Bahn een bankstel gingen verhuizen. Deze stapten in Zorneding weer uit.
Spoiler: show
Dit doet mij om de een of andere manier denken aan:
Na 20 minuten reizen kwam ik aan op station Grafing waar ik 5 minuten overstap had op de M naar München Hbf. De trein rijdt niet over het S-Bahn spoor maar wel parallel aan dit spoor (over dit spoor gaan ook internationale treinen naar Oostenrijk). Onderweg heb ik op bijna ieder S-bahn station nog een trein zien stilstaan en ook de trein waar ik in zat stond nog steeds in Gronsdorf.
Gelukkig kon mijn trein nog gewoon doorrijden en kwam ik zonder vertraging aan (op het irritantste gedeelte) van München Hbf, namelijk de sporen 5 tot en met 9. Als je naar het uiteinde van een van deze perrons zou lopen en vervolgens recht het spoor zou oversteken kom je op het begin van het perron van station Hackerbrücke dat ongeveer 1 kilometer van de centrale hal van Hbf ligt.
Inmiddels was mijn vertraging al opgelopen naar +1 uur en dat is nog wel verdubbeld.

Vervolgens nam ik de trein naar Buchloe. Deze vertrok enkele minuten later. Nadat wij op station Pasing waren aangekomen moesten wij lang stil staan vanwege diezelfde storing over de gehele stammstrecke van de S-Bahn. Uiteindelijk kwam ik met 20 minuten vertraging aan op Buchloe en was mijn aansluiting al vertrokken. Vervolgens heb ik maar besloten om via Augsburg naar München terug te gaan.

Eenmaal daar was het probleem met de S-Bahn nog steeds niet opgelost. Alle spitsritten vielen uit en ook bestonden er vertragingen van 10 tot 15 minuten op de stammstrecke en tot 20 minuten buiten de stammstrecke. Rond 18:00 uur ontstond er nog een storing rondom Ostbahnhof waardoor het complete S-Bahn verkeer aan de oostelijke kant kwam plat te liggen. Als er nog S-Bahn treinen reden, dan was de vertraging gigantisch (minimaal +1 uur)

Gelukkig was ik rond 17:00 weer terug in Eglharting en heb ik van de storing rond 18:00 uur geen last gehad. En nu nog maar hopen dat het hier morgen beter gaat (A).
Overigens was al dit gedoe wel goed voor mij... Heb toch even 14.407 stappen gezet en 25 keer een trap naar boven genomen (aldus mijn horloge)

Zie ook dit nieuwsartikel:https://www.focus.de/regional/muenchen/ ... 25380.html
De route van de S2 vanuit Dachau was overigens wel een mooie kans geweest om een stuk spoor de berijden waar anders alleen goederen treinen komen (maar daar kom ik nu pas achter -o-)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door cassie127 »

Het gaat vandaag opnieuw niet lekker met de S-Bahn in München. Ostbahnhof is stadsinwaarts compleet gestremd. Staduitwaarts rijden mondjes maat enkele S-Bahn treinen. Regionale treinen en intercities blijven wel rijden. Inmiddels heb ik al wel mijn aansluiting op de ICE naar Nürnberg Hbf gemist en had ik een half uur geleden al op Hbf moeten staan. Momenteel sta ik nog vlak voor Leuchtenberg ring te wachten

Ondertussen riep de automatische omroep om dat het volgende station Donnersbergerbrücke zou zijn

Edit: WE RIJDEN EINDELIJK NA 40 MINUTEN
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 28 feb 2018, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Etienne »

De tweede bus van de dag op lijn 55 vanochtend kan nauwelijks een dag op tijd rijden; de ene dag is het slechts +1, terwijl de volgende dag het weer +3 tot +7 (zoals vandaag) is met een enkele keer een uitschieter naar +11. De treinaansluiting in Zoetermeer vind ik dan wat minder, bij +6 of meer wordt dat wel erg krap. Wonderwel was de Sprinter vanochtend ook 2 minuten te laat.

Daarnaast was het rondom Gouda een wat rommelige opstart. Veel vertragingen van en naar alle richtingen en ook een defecte Intercity bij Woerden en dientengevolge enige opgeheven treinen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door regenmaker »

De IC naar Den Haag reed niet omdat mijn trein een ree had aangereden tussen Apeldoorn en Amersfoort. Zo'n 30 minuten vertraging opgelopen.

Wel opvallend dat men bij een ree wel uiteindelijk doorrijdt en bij een aanrijding met een persoon de trein geheel ontruimd wordt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Bij een persoon kunnen ze ook doorrijden, maar dat vindt de politie niet zo leuk volgens mij. :p
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Frank93 »

Het zal inderdaad wel met het onderzoek te maken hebben
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door erjeebee »

en met de machinist?
Neem aan dat een ree platrijden minder traumatisch is (ondanks de reebruine ogen) dan een persoon aanrijden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door marvinkok »

In principe rijdt de machinist dan niet meer inderdaad, en die zal ook verklaringen af moeten leggen aan de politie over de toedracht. Dan moet er nog een vervangende machinist komen en moet de trein door de hulpdiensten nog vrij gegeven worden, tis tenslotte een plaats delict.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten