OVer je reiservaringen in februari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Daniel »

De [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] staat op zaterdag anders consequent met 5a op de TB-schermen en ook alleen op 5a aangekondigd. Op 5b waren de schermen ook gewoon op zwart.

Alle apps geven daarnaast 5a als vertrekspoor en als regelmatige weekendreiziger heb ik 'm alleen nog op 5a of 5b gezien, nooit in het midden. Kan ook niet want 5b heeft geen bakbordjes dus een groen sein voor het kruiswissel is doorrijden tot einde perron en dan sta je met de gemiddelde weekendtrein van 7 bakken geheel op 5b.
Daarnaast zie ik het ook alleen gebeuren met alles wat van de Bokkeduinen komt: kerende treinen uit Amsterdam staan altijd op 5a hoe irritant dat ook is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Etienne »

Vanochtend had de NS een seinstoring in petto tussen Gouda en Gouda Goverwelle. Uiteraard reed mijn 7827 niet verder dan Gouda. Al vrij snel kwam daar een bus van Verhoef aan en 20 minuten later stond ik al in Woerden. Leverde me slechts een half uurtje vertraging op richting Limburg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond emt de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] van 22:11 vanuit Rotterdam Centraal naar Schiphol. Bij Schiphol was er vanwege een seinstoring van alles en nogwat uitgevallen, waaronder mijn aansluitende [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie], dus het beste was maar even blijven zitten tot Amsterdam Centraal. Daar de 3078 genomen; over deze trein werd op het station omgeroepen dat beide WC's buiten gebruik zouden zijn (best slordig voor een VIRMm). Uiteindelijk met +16 in Zaandam aangekomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Gisteren met de trein van Rotterdam via Lille, Calais, Boulogne en Abbeville naar Le Tréport - Mers-les-Bains gereisd.

Ik was met Thalys naar Lille, gelukkig maar want tussen Tourcoing en Lille reden geen treinen wegens een grondverzakking. Het duurde in Lille erg lang voordat de trein naar Calais werd aangekondigd maar tien minuten voor vertrek kwamen er dan toch (tegen mijn verwachting) twee BiBi’s binnenrijden. Vanaf Calais met een TER 2N NG naar Boulogne. Best een mooi traject. Vanaf Boulogne met een Intercity, nog getrokken door een dieselmonster naar Abbeville, en daar een BiBi naar Le Tréport, waar maar twee uitstappers waren. Daar voor het eten eerst nog wat gewandeld en o.a. de zelfbedieningsfuniculaire bezocht.

Vandaag voor mijn doen laat opgestaan om kwart over acht, en na een nogal gesuikerd ontbijt een rondje gewandeld door Bains-les-Mers, propvol prachtige villa’s. Rond twaalven mij opnieuw op het station vervoegd, waar net met vertraging de wekelijkse trein uit Parijs binnen kwam. Mijn trein was al aangekondigd met een A4’tje en op een krijtbord en de AGC bracht mij over een behoorlijk kedeng-kedeng lijntje met mechanische beveiliging (armseinen!) naar Beauvais. Daar een snelle overstap op de drukke TER naar Parijs.

In Parijs aangekomen nog wat eten gekocht, toch een ritje gemaakt met de metro en toen viel mij op dat de trein uit Brussel die mijn trein moest worden een vertraging had die groter was dan de keertijd. Nou, dan maar een tochtje naar de lounge, waar de vertraging van +15 via vertrek te bevestigen uiteindelijk opliep naar +90, door een suïcidaal persoon op het spoor. Volgens Thalys e-mailtjes in Frankrijk. Volgens de medewerkers in Parijs in België. Succes ermee.

Ondertussen werd de lounge voor iedereen opgegooid en werd het drukker en warmer. Na bijna anderhalf uur had ik het helemaal gehad en ben ik weer teruggelopen naar het station. Daar kwam uiteindelijk om 19:40 de trein uit Brussel binnen (dat had 17:25 moeten zijn), gevolgd om 19:45 die van 18:25. Om 20:00 werd eindelijk het vertrek bevestigd. De security werd overgeslagen om de vertraging te beperken. Om 20:17 vertrok de trein uiteindelijk in Parijs, wat neerkwam op een vertraging van 118 minuten. Ik zit er nog steeds in en de snelheid is op sommige momenten nog steeds te laag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Ferdinand »

Ik ben gistermiddag voor de tweede keer naar Tiel gegaan omdat het twee weken geleden fout ging vanwege een suïcidaal persoon bij Geldermalsen (heb het geld teruggekregen, maar dat terzijde)

Na een fietstocht van ongeveer een uur kwam ik eindelijk aan op het station van Houten en zette mijn fiets in het mooie transferium onder het station. Ik moest nog mijn OV-chipkaart opladen, maar na wat geklooi met mijn bankpas lukte dat uiteindelijk wel.

Daar zat ik dus nog een kwartier te wachten op de Sprinter naar Tiel. In de tussentijd zag ik in verte vanuit Castellum een apart treintje aankomen. Ik had eerst geen idee wat voor een trein het was, maar toen het dichterbij kwam kwam ik erachter dat het een kameel was, heb meteen mijn telefoon erbij gepakt en een video gemaakt. Even later kwam mijn trein (een kort SLT'tje) aan. De reis verliep voorspoedig.

In Tiel aangekomen zag ik de GTW waarvoor ik naar Tiel gekomen was (reden: eerder had ik een video gemaakt van de langste trein en die werd extreem goed bekeken dus dacht ik dat ik ook maar eens de kortste trein moest gaan filmen). Echter had ik nogal veel honger en ging dus naar de Subway in het centrum van Tiel. Toen ik weer terug op het station van Tiel was heb ik de aankomst van de GTW gefilmd en nog wat lokale busjes. Halfuurtje later heb ik de Sprinter terug naar Houten genomen.

Deze Sprinter was extreem druk met ontzettend veel carnavalvierders die allemaal druk aan het praten waren en lekker aan de bier zaten, de omroep was niet eens te verstaan! In Passewaaij stapten nog wat carnavalvierders in en bij Geldermalsen stapten ze allemaal uit om daar over te stappen op de Sprinter naar 's-Hertogenbosch want ze vieren natuurlijk alleen in het zuiden carnaval. Vervolgens was de trein bijna helemaal leeg en gingen we door naar Houten waar ik keurig op tijd uitgestapt ben en de fiets terug naar Zeist genomen heb.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

Je moet t zelluf weten hoor, maar waarom fiets je in godsnaam naar Houten? :o
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door jelmerrr »

Enne hoezo vieren ze alleen carnaval in het zuiden?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

Omdat alles buiten Utrecht het zuiden is? 8-)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Je moet t zelluf weten hoor, maar waarom fiets je in godsnaam naar Houten? :o
Omdat dat een mooi stukje door de polder fietsen is :pos: . Zo via Werkhoven :) .

Maar, inderdaad, de fiets mee in de sprinter naar Rhenen, brug over fietsen en in Kesteren diezelfde GTW op beeld zetten kon ook.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef:Enne hoezo vieren ze alleen carnaval in het zuiden?
Dit zijn alle plaatsen waar dit jaar in ieder geval een optocht geweest is https://www.ad.nl/utrecht/carnavalsopto ... ~a3549ab8/
Het is dus me tname het zuiden/(Noord)oosten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Ferdinand »

Vanaf Houten is Tiel rechtstreeks te bereiken en het is voor mij onlogisch om eerst naar het noorden te gaan naar Den Dolder en vervolgens naar het zuiden naar Tiel. Tevens vind ik het een mooi stukje fietsen over de weilanden en langs Vechten. De infrastructuur van Houten interesseert mij trouwens ook heel erg. Het dorp zit erg slim in elkaar. Natuurlijk is het via Houten ook goedkoper omdat ik op saldo reis .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

Dan nog kun je vanaf Driebergen-Zeist de sprinter naar Vaartsche Rijn nemen, en daarvandaan richting Tiel treinen. Scheelt je ongeveer één euro, maar die heb je nu uitgegeven bij de Subway om je fietskilo's er weer aan te krijgen :P

Maar nogmaals, zo u wenst *O*
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door VIRM »

Ik leip iets voor 17:00 in d ehal van Den Haag Centraal om de [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] te pakken, toen Tuffy een verstoring bij Schiphol omriep. Voor de zekerheid bne ik in Leiden overgestapt op de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] en in Amsterdam Sloterdijk op de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]. Achteraf gezien was dat niet nodig, maar met een verstoring bij Schiphol kan het meevallen of heel erg tegenvallen...
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Zit je alleen in een vierzits in een vrijwel lege trein, gaat er iemand precies naast je zitten... Is dat nou echt nodig? In plaats van dat je op een van de andere 100 lege stoelen gaat zitten pak je precies de stoel naast mij? :X

En dan nog chagrijnig kijken wanneer ik ergens anders ga zitten zodat ik wel gewoon de ruimte heb. :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door webguy »

"Ik kan niet zo goed tegen de rijrichting in reizen ... :6 "
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Dan gaat ze op de stoel achter me zitten. Of die daarachter. Of die daarachter... :6
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door nvdw »

"Ik zit hier ALTIJD"
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Hainje »

In jouw geval is dat zelden een leugen. :lol:
🍉
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door jelmerrr »

Chrysa schreef:Zit je alleen in een vierzits in een vrijwel lege trein, gaat er iemand precies naast je zitten... Is dat nou echt nodig? In plaats van dat je op een van de andere 100 lege stoelen gaat zitten pak je precies de stoel naast mij? :X

En dan nog chagrijnig kijken wanneer ik ergens anders ga zitten zodat ik wel gewoon de ruimte heb. :')
Laatst had ik toch van Wierden naar Almelo gerezen met een mooi meisje naast me *O*
Alleen jammer dat het dus zo korte rit was :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:In jouw geval is dat zelden een leugen. :lol:
Zoiets dus...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Ik had vandaag zowel op de heen- als terugweg kaartcontrole in de ICD.

Dat is de eerste keer dit jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Frank93 »

Voor alles komt een eerste keer, en vandaag was de beurt aan de eerste aanrijding tijdens mijn carrière als buschauffeur. Ik werd in de zijkant geraakt door een personenauto die uit een straat kwam waar hij geen voorrang had. Hij gaf ook gewoon toe dat het zijn fout was maar dat zijn remmen het niet deden. Blijkbaar was de handhaving in de buurt want die stonden al binnen 1 minuut met 4 man het verkeer te regelen, het gebeurde namelijk op een van de drukste straten hier in Alkmaar (voor wie er bekend is: de Kanaalkade). Vlak nadat het gebeurde en ik doorhad dat er ook niks met de tegenpartij aan de hand was gelijk maar het ROV opgeroepen om die op de hoogte te houden en dat de andere lijnen die over de Kanaalkade gaan maar even om moeten rijden.

De schade viel opzich wel mee. Van de personenauto was het nummerbord eraf en een klein beetje schade aan de voorkant. Op de bus was er een schaafplek te zien en er waren wat doppen van wielmoeren gebroken/gescheurd. Nadat alles afgehandeld was ben ik er gewoon mee naar het station gereden waarna de bus voor de zekerheid maar naar de TD is gebracht.

Er zaten overigens geen passagiers in de bus.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Jef400 »

Perfecte plaats inderdaad _O-
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Geert »

Vanochtend flink last gehad van de defecte bovenleiding bij Woerden (op een reis Den Haag-Utrecht). De melding kwam net online toen ik bij huis wegfietste, op het station besloten om via Leiden te gaan en dat ging op het eerste stukje wel aardig, met +4 vertrok de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] uit Leiden. In Alphen aangekomen stond er een enorme mensenmassa op het perron, het bleek dat de vorige [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] niet had gereden had dus vanaf Alphen hadden we staanplaatsen. Ruim voor Woerden reden we al langzaam en met max. 40 km/h reden we Woerden binnen.

Op het middenspoor stond een DDZ met reizigers stil (ongetwijfeld gestrand) en mijn trein was de laatste die voorlopig vanuit Woerden zou vertrekken. Uiteindelijk met +22 uit Woerden vertrokken. Daarna ging het vanaf Vleuten extreem langzaam, op meerdere plekken langdurig stilgestaan omdat er nog geen plek in Utrecht Centraal was. Eindresultaat was dat mijn [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] met maar liefst +60 uiteindelijk in Utrecht arriveerde en mijn persoonlijke vertraging zo'n +90 was geworden. Heel fijn begin van de werkdag dus :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten