OVer je reiservaringen in februari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Etienne »

In het pad van de 7723 reed vanochtend een goederentrein, waardoor deze Sprinter met +10 reed en zodoende het hele circus erachter [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie], [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] ook weer in de plus liep. Ook van Gouda naar Den Haag Centraal waren enkele treinen best vertraagd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Hendrik »

De goederentrein reed niet in het pad van de 7723, maar keurig voor de 7723 uit. De 7723 was netjes op tijd bij Rta. Wel waren er toen flinke vertragingen richting Rtd. In de 7712 werd omgeroepen dat dit kwam door problemen met wissels bij Gd.
Bemined
Berichten: 5872
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Bemined »

Had pad van trein 7714 was wel gejat vanmorgen, er reed een Thalys in :P Vanmiddag probeerde men de vertraging van vanochtend blijkbaar te compenseren, de 7750 zag ik om 16:12 al voorbij Rotterdam Noord rijden, terwijl de geplande vertrektijd te Noord 16:14 is.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door VIRM »

Vanochtend wer op Sloterdijk vlak voor vertrek van mijn 2129 omgeroepen dat die niet reed vanwege de uitgelopen werkzaamheden bij Schiphol. Best bijzonder: die serie komt niet eens langs Schiphol en ik vind dat bijsturing de laatste jaren beter de effecten op andere trajecten weet te beperken. Dus dan maar een kwartiertje wachten op de hele druke 2218 en op Leiden cross-platform op de 718 overgestapt.

Op de terugweg liep de 3358 bij Hoofddorp +4 op: er werd langer dan normaal langs het perron gewacht en na vertrek werd er met een slakkengangetje naar de Schipholtunnel gereden. Er reed geen vertraagde trein langs op het buitenspoor, dus dat kan het niet zijn geweest.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door SLToilet »

^^ beter? Het is maar net welk traject je bereist natuurlijk. Al moet ik bekennen dat ik het bijvoorbeeld tussen Utrecht en Amsterdam vind meevallen vergeleken met de beelden die zijn voorgehouden door organisaties. Maar in Brabant zie ik heel andere dingen gebeuren meestal. Maar ook daar zie ik veranderingen zoals laatst met de 6600 die letterlijk vanaf Tilburg Universiteit zijn rit richting Dordrecht oppakte terwijl de storing net voor dat station plaatsvond gezien vanuit Gelderland. In Gelderland was het toen ook hommeles. De trein reed daar tot Nijmegen als 4400 en in Brabant vanaf Universiteit.

De kunstjes worden wel knapper, geef ik toe, en daarmee ook het gemak voor de lokale reiziger. Maar de NS zal wel moeten omdat het de hete adem van Arriva en consorten in z'n nek voelt bij hun eigen stiefkindtreintjes, aka sprinters.

En nu in Mestreech: "aan al het moois komt een eind, maar het allerbelangrijkste: niet vergeten te lachen" :mrgreen: . Altijd leuk die poëtische conducteurs, net als die in New York laatst.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Mijn bus ging kapot halverwege de rit, mocht lekker gaan lopen. :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

Kon je niet wachten ofp de volgende rit? Of duurde dat te lang?
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Chrysa »

Een uur stilstaan in de vrieskou? Nee bedankt. :X
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

Nee ... oké ... dan heb je gelijk dat je bent gaan lopen :pos: . Hopelijk was het niet al te ver :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

De 1005 ging vanochtend weer kapot in Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Jultar »

Suus schreef:De 1005 ging vanochtend weer kapot in Rotterdam.
Hebben die Amsterdammers nog nooit een Traxx loc vertrekgereed gemaakt of zoiets?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

De trein heeft deze week niet gereden op maandag, dinsdag en donderdag.

Vorige week reed de trein niet op woensdag en met +20 op maandag.

De week daarvoor was het +10 op vrijdag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door cassie127 »

Het klopt het wat ik nu schijf... Zojuist op station Zwolle
Mannenstem: "dames en heren"
Vrouwenstem: de sprinter naar Enschede van 16:52 uur rijdt vandaag niet. De eerst volgende sprinter naar Enschede vertrekt om 17:22 uur van spoor 9.
Mannenstem: "herhaling"

En het was echt dames en heren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door VIRM »

Vanavond om 18:22 aangekomen op Zaandam met de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], vond er uitgangscontrole op het perron plaats. Op het perron waren de CiCo''s uitgezet, er stonden controleurs onderaan de trap/roltrap en bovenaan de trap stond een verplaatsbare CiCo.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Etienne »

Ondanks dat in de app van RijdendeTreinen vermeld stond dat de treinen van de serie [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] wel van Zwolle "naar" Amersfoort reden, begon mijn 654 vanmiddag pas in Amersfoort. Hiervoor was een losse DDZ-4 gecharterd en dat was vanaf Utrecht best krapjes zo vol in de middagspits. -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Trein 1114 had vanochtend een vertraging van 20 minuten. Op het geplande spoor in Rotterdam Centraal, 9, werd alvast het rangeerdeel van de 2225 neergezet. Pas toen de 1114 binnenreed volgde er een handmatige omroep dat de trein op spoor 11 stond.

Intercity Direct 905 was ook een klein beetje vertraagd door die 1114 en kwam om tijd in te halen binnen op spoor 12. Dit is zoals gebruikelijk op dit tijdstip nooit omgeroepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Etienne »

Vanochtend stond voor Gouda de 2023 defect. Als gevolg daarvan gingen wij met de 7823 naar links en kwamen we in Gouda binnen op spoor 8. De 2023 was ondertussen ook binnengekomen op spoor 5, maar had daar echt de geest gegeven. En daardoor werd het een klein beetje chaotisch verloop van de ochtnedspits in Gouda; de sprinters uit Den Haag gingen telkens naar spoor 8, wat weer gevolgen had voor alles uit Utrecht richting Den Haag/Rotterdam en de IC's uit Den Haag werden tussendoor gepropt op spoor 3.
Voordeel van dit alles was wel dat ik een keer een zitplek had in de 523 die nu meer leeg dan vol reed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door SLToilet »

De 935 heeft vandaag weer eens een curiositeit uitgevoerd: we zijn vanaf Breda, eerst gaan spookrijden op bestaand spoor, daarna aan de verkante keer op de HSL terechtgekomen en nog een klein stukje rechts gaan rijden op dit deel van de HSL. We rijden inmiddels wel weer juist maar ik stond m'n ogen uit te kijken. Ik had nooit gedacht dat dit ook een onderdeel is van het rijden over normaal ongebruikte wissels.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

Misschien een gevalletje roestrijden :idea: ?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Wubbo »

935 vertrekt om 14.15 uit Breda, om 14.39 kwam deze storingsmelding. Ik gok dat die ook de oorzaak is van de vreemde route van 935.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

Ja ... oké ... dit had ik even over het hoofd gezien :? .

Maar bij roestrijden worden er soms ook vreemde routes gereden. En dat was mijn eerste gedachte :wink: .
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Etienne »

En vanmiddag weer;

Bij vertrek met de 2054 uit Utrecht trok een reiziger aan de noodrem omdat in het voorste treinstel iemand was gevallen die medische hulp nodig had. De trein stond echter half in de wisselstraat, waardoor de 654 ook niet kon vertrekken.

Nadat een deur geopend was, stroomde deze leeg en werd iedereen verwezen naar de 2856 op spoor 20b, deze reed echter met een losse DDZ4 :( en daarnaast stond op spoor 20a nog de 6156 met +10. Deze was echter snel weg en met +12 konden wij ook weg in een meer dan propvolle trein. Die vertraging was er in Gouda nog en de sprinter naar naar Den Haag mocht ook nog even 2 IC's laten passeren, waardoor mijn totale vertraging +35 bedroeg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

Die vertraging is dan wel weer goed genoeg voor een restitutieformulier :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Daniel »

Wat is er nou eigenlijk zo moeilijk aan kerende treinen op de geplande perronfase binnen te nemen?
Eerder geregeld in Utrecht gezien, nu is het virus in Amersfoort beland: de 1538 vertrekt planmatig van 5a, maar nu al veelvuldig gezien dat het 5b werd en vandaag live hoe dat gebeurt. Het materieel krijgt namelijk vanaf de Bokkeduinen doorgaand groen naar 5b i.p.v. een rijweg naar waar hij hoort te vertrekken. En vervolgens duurt het nog 10 minuten voor de reizigers geïnformeerd worden dat hij niet terug naar 5a komt waar de trein tot dat moment aangekondigd stond.
Zo moeilijk is het toch niet een rijweg tot voor het kruiswissel in te stellen? Met de treinen die niet leeg voorgebracht worden maar gewoon keren lukt het ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5872
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Bemined »

De [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] staat sinds december op beide perronfasen gepland en niet uitsluitend op 5a.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten