OVer je reiservaringen in februari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Etienne »

Vanochtend had ik mooi pech bij aankomst in Utrecht met de [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie]. Aldaar stond nog een [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] die maar niet weg mocht, uiteindelijk kwam er duidelijkheid over een seinstoring tussen Utrecht en Amersfoort (maar vermoedelijk ergens vlakbij Utrecht zelf). Rond 09:18 kwam de Sprinter als alternatief en deze DD-AR werd dan ook bestormd, mijzelf incluis. Bij aankomst in Amersfoort bleek inmiddels dat de seinstoring ten dele opgelost was en dat er ook weer IC's uit Utrecht konden komen met vertragingen tot circa +45. Nu kon ik dan in een s301700 stappen, maar bij Twello kwamen we achter de [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] die in Deventer moest wachten. Vlak voor Almelo kwam dan het bericht dat de [serie=Sprinter|2018|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] voorlangs was gegaan en dat deze tot Enschede niet meer ingehaald kon worden. Voor mij leverde dit al met al zo'n +40 op. -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Zugführer »

Ik heb vooralsnog niks te klagen met VIRM 6 in de [serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] vandaag, best ruim voor die 10 reizigers die van Rhenen naar Utrecht reizen. Alleen wel jammer dat hij niet naar Maarssen door rijdt -o-
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Hendrik »

Bemined schreef:Die werkzaamheden zijn het gehele weekend al, maar dan rijden er gek genoeg wel meer treinen. Op zaterdag 17 en zondag 18 februari rijdt de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] bijvoorbeeld nog met enkele aanpassingen (latere aankomst in Den Haag, extra stop in Schiedam en soms in Blaak en rijdend via andere sporen) maar op maandag is deze serie geschrapt tussen Breda en Den Haag.
Behoorlijk ingrijpende werkzaamheden op die maandag! :shock: Toch goed dat dit forum er is, want ik had er nog niets van gelezen of gehoord. Misschien toch maar een extra dag thuiswerken... :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Daniel »

Zugführer schreef:Ik heb vooralsnog niks te klagen met VIRM 6 in de [serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] vandaag, best ruim voor die 10 reizigers die van Rhenen naar Utrecht reizen. Alleen wel jammer dat hij niet naar Maarssen door rijdt -o-
Nouja, eigenlijk doet 'ie dat wel... De [serie=Sprinter|2018|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] (want dat is de serie die in het weekend naar Rhenen gaat) zit in Utrecht immers aan de IC naar Enkhuizen gekoppeld. Gaat dus wel naar Maarssen, maar rijdt daar heel hard door :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Zugführer »

Ik dacht al zoiets, kon me niet voorstellen dat ze hier voor de lol met 6 bakken VIRM gingen rijden. Maar ik kan dus gewoon blijven zitten, moet alleen op precies het goede moment aan de noodrem trekken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Daniel »

En in de ballast springen, want zover ik gelezen heb werd in Utrecht wel via de IC-sporen gereden dus kom je in Maarssen niet langs het perron :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:Vanochtend had ik mooi pech bij aankomst in Utrecht met de [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie]. Aldaar stond nog een [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] die maar niet weg mocht, uiteindelijk kwam er duidelijkheid over een seinstoring tussen Utrecht en Amersfoort (maar vermoedelijk ergens vlakbij Utrecht zelf). Rond 09:18 kwam de Sprinter als alternatief en deze DD-AR werd dan ook bestormd, mijzelf incluis. Bij aankomst in Amersfoort bleek inmiddels dat de seinstoring ten dele opgelost was en dat er ook weer IC's uit Utrecht konden komen met vertragingen tot circa +45. Nu kon ik dan in een s301700 stappen, maar bij Twello kwamen we achter de [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] die in Deventer moest wachten. Vlak voor Almelo kwam dan het bericht dat de [serie=Sprinter|2018|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] voorlangs was gegaan en dat deze tot Enschede niet meer ingehaald kon worden. Voor mij leverde dit al met al zo'n +40 op. -o-
Met de seinstoring zelf had ik vanochtend gelukkig niet mee te maken. Wel met de uitlopende gevolgen daarvan. En dit leverde mij slechts een 10 op.
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door dennistd »

Etienne schreef:Nu kon ik dan in een s301700 stappen, maar bij Twello kwamen we achter de [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] die in Deventer moest wachten. Vlak voor Almelo kwam dan het bericht dat de [serie=Sprinter|2018|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] voorlangs was gegaan en dat deze tot Enschede niet meer ingehaald kon worden.
Je kunt de 7900 in Almelo wel laten wachten, maar dan gaat de knoop in Hengelo weer de mist in met de 31200. En te laat voor de bussen in Enschede was je toch al, de enige overstapp die je extra zou kunnen missen door achter de 7900 te blijven is die naar Münster.
Durashift
Berichten: 5648
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:
Zugführer schreef:Ik heb vooralsnog niks te klagen met VIRM 6 in de [serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] vandaag, best ruim voor die 10 reizigers die van Rhenen naar Utrecht reizen. Alleen wel jammer dat hij niet naar Maarssen door rijdt -o-
Nouja, eigenlijk doet 'ie dat wel... De [serie=Sprinter|2018|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] (want dat is de serie die in het weekend naar Rhenen gaat) zit in Utrecht immers aan de IC naar Enkhuizen gekoppeld. Gaat dus wel naar Maarssen, maar rijdt daar heel hard door :P
Dan klopt de OV Wiki toch niet?

Ook 7384 is anders, volgens somda. Alleen op vrijdag en zaterdag(nacht) door naar Den Helder. :D
Goh, dan zou ik dus 2x in de week een rechtstreekse trein naar mijn geboortegrond kunnen hebben.. *trein*

Andersom lukt, kennelijk?, niet.. vroeg vertrekken voor een rit naar Rhenen? (kan het niet vinden in de 73 nummer reek.. :?: :| )
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door dennistd »

Er zijn werkzaamheden Utrecht-Den Bosch, daardoor is een IC uit Enkhuizen in Utrecht doorgekoppeld aan de sprinter naar Rhenen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Dan klopt de OV Wiki toch niet?
De wiki klopt keurig, alleen is die doorkoppeling er dit weekend als gevolg van werkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door PatrickM »

Zat gisteren bij Fred Teeven in de bus :')
Verder reed mijn ICd niet. Geadviseerd werd om via Den Haag te reizen, maar de ICd daarna heeft blijkbaar toch gereden. Goed, geen problemen mee want dat is weer een claim voor de helft van de kosten van m'n dagkaart *trein*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Hainje »

Kan Fredje een beetje rijden?
🍉
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door PatrickM »

Ik vond de rijstijl niet echt prettig, hij reed iig wel flink door.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door dylanwild94 »

Dus hij reed volgens de normen van de vervoerders.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Trein 547 van Rotterdam, wegens bovenleidingbreuk vandaag tot Amersfoort vertrok vijf minuten te laat in Rotterdam Centraal. De trein reed bijzonder snel door waardoor de vertraging in Gouda nog twee minuten was. Met wat rennen door de tunnel haalde ik daardoor nog de 8640 naar Boskoop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door regenmaker »

PatrickM schreef:hij reed iig wel flink door.
Dat is juist erg prettig. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door PatrickM »

Ik vond dat ‘ie iets té erg doorreed..
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door regenmaker »

Als je je niet meer veilig in de bus voelt dan is het inderdaad te.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door SLToilet »

Nooit gedacht dat ik Amsterdam Lelylaan op een dag als vandaag voor het eerst zou gebruiken. Nu is het toch zover gekomen *trein*

En vanavond weer lekker snel in het Brabantse. Mooi als je tegen een neef van jou kan zeggen dat je al in Breda bent terwijl hij pas net in Den Haag was vanuit Schiphol.

Op de terugweg had ik na de lichte vertraging van de IC-Direct verwacht dat ik de sprinter zou missen. En toen het lukte dacht ik: mooi afgestreept van mijn "bucketlist"!

Maar ja, dat was helemaal niet zo moeilijk meer als je dan moet wachten op de afrangerende IC-Direct. Maar ik zat er ruim genoeg in om 18:23, al vind ik het zelf :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Aking »

Thalys heeft schijnbaar een nieuwe lounge in Brussel-Zuid, en alhoewel ze nog steeds alleen maar warme dranken hebben oogt het wel een flink stuk frisser. *O*

Maar de ÖBB heeft nog steeds de beste lounges :Y
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door en-es »

De sprinter van Baarn naar Utrecht van 10.52 bestond uit twee treinstellen: een driedelige en een tweedelige, dus 5 bakken. S'avonds nam ik in Den Haag Centraal de IC van 18.38 naar Utrecht Centraal. In Gouda zag ik dat de IC naar Amersfoort die een kwartier eerder uit Den Haag Centraal vertrok nog niet vertrokken was. Daardoor moest mijn IC even wachten en kwam met +2 aan in Utrecht Centraal. Mijn aansluitende sprinter naar Hilversum van 19.22 vertrok met +3. In Hilversum Sportpark stuurde de conducteur twee jongemannen de trein uit, waarschijnlijk omdat ze niet ingecheckt hadden.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door VIRM »

Gisteren naar Eindhoven geweest. De reis leek een beetje in de soep te gaan lopen doordat er tussen Rotterdam en Breda een trein kapot was gegaan, maar mijn [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] reed keurig op tijd. *O* De tegentreinen hadden wat minder rooskleurige punctualiteitscijfers...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

NS trakteert mij vanochtend op een rondje Randstad op hun kosten.

Achja, ik was dit jaar nog niet op Heemstede gestopt :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Bericht door Suus »

Update vanuit het raam van de t2225 te Leiden Centraal.

Er lijkt iets in de brand te staan achter het IBIS Hotel. En de conducteur van de 725 moet elke deur een voor een sluiten om weg te kunnen, zo vol zit die trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten