OVer je reiservaringen in februari 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dennistd
Berichten: 2779
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor dennistd » Ma 26 Feb 2018, 15:52

De gratis overgangskaartjes van de Valentijnsactie van NS Extra hebben (deels) een geldigheid tot woensdag.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Marc
Berichten: 839
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor Marc » Ma 26 Feb 2018, 19:16

Durashift schreef:Duss.. het ontruimingsprotocol behelst dus slechts de mensenmassa achter de NS poortjes krijgen?

Want op deze manier is de stationshal niet volledig ontruimt natuurlijk.. ik zie niemand buiten de hal staan.. :wink:

Hoe ging het eigenlijk met de treinen die in Utrecht stonden, ook allemaal ontruimd? Het lijkt me niet handig om ook nog eens die mensen uit het station te krijgen.
In Breda hebben ze het al eens gedaan: ik kwam aan met de 1100 en op dat moment klonk het brandalarm. Niet dat men de 1100 laat vertrekken zodat de mensen weg zijn, nee reizigers moesten via de "brandende" stationshal naar de uitgang...

VIRM
Berichten: 4218
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor VIRM » Ma 26 Feb 2018, 19:54

Vanochtend werd er in Zaandam helemaal niet omgeroepen dat de 3323 was uitgevallen (waarschijnlijk vanwege een defecte trein bij Hoorn Kersenboogerd), want anders had ik wel de 4700 van een minuut eerder genomen. De 700/1800 die op de 3323 had moeten aansluiten was overigens ook uitgevallen. Met +15 in Leiden Centraal en tien minuten extra forenzenijspegelen op het perron.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8869
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor Hainje » Ma 26 Feb 2018, 21:56

Ben vandaag een dagje aan het toeren, waarbij ik vooral over regionale lijnen reis. Ik ben vandaag door 'de regionalen' vaker gecontroleerd dan door NS in twee maanden. :')
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

dennistd
Berichten: 2779
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor dennistd » Ma 26 Feb 2018, 22:09

Gisteren Oldenzaal-Zutphen-Nijmegen-Ede-Amersfoort-Hengelo-Oldenzaal gedaan en ook precies 0x gecontroleerd...
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor JWM » Ma 26 Feb 2018, 22:14

Hainje schreef:Ben vandaag een dagje aan het toeren, waarbij ik vooral over regionale lijnen reis. Ik ben vandaag door 'de regionalen' vaker gecontroleerd dan door NS in twee maanden. :')

Wat was je route?

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3304
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor cassie127 » Ma 26 Feb 2018, 23:14

Ging vandaag echt weer eens heel goed met de S-Bahn van München
Spoiler: show
Voor de mensen die niet bekend zijn met het S-Bahn netwerk van München heb ik hier even een kaart van het netwerk
Afbeelding

Om 09:40 stapte ik in Eglharting in de S6 naar Ostbahnhof (wegens een storing niet naar Tutzing)om rond 09:54 vlak voor station München Trudering (ongeveer op 100 meter afstand) tot stilstand te komen. Na ongeveer een minuut kwam er een automatische omroep die vertelde dat het baanvak voor ons bezet was. Niet veel later volgde een omroep van de machinist dat het niet bekend is wanneer wij weer verder konden gaan.

na ongeveer 10 minuten stil te hebben gestaan reed de trein terug naar het vorige station (Gronsdorf), waar de machinst via de omroep vertelde dat de trein niet verder zal gaan rijden en dat men de trein mocht verlaten en de bus moet nemen. Omdat ik zag dat de hele trein leegstroomde was ik nog even blijven zitten om zo niet op een overvol perron te hoeven lopen. Ondertussen hoorde ik al meerdere mensen in de trein over het feit dat er vanaf dit station helemaal geen bus richting München gaat.

Ondertussen zag ik in de DB app dat er over 10 minuten een Ersatz S-bahn naar Ebersberg zou gaan vertrekken, en dat er een grote file aan stadinwaarts gaande S-Bahn treinen stond op meerdere lijnen. Toen de trein naar Ebersberg binnen kwam ben ik samen met een heleboel andere reizigers uit de nog steeds stilstaande trein gelopen en in de trein naar Ebersberg gegaan. Inmiddels was het al 10:30 uur geworden. De trein vertrok vrijwel gelijk na binnenkomst. Onderweg stapte er in Vaterstetten 2 mensen in die met de S-Bahn een bankstel gingen verhuizen. Deze stapten in Zorneding weer uit.
Spoiler: show
Dit doet mij om de een of andere manier denken aan:

Na 20 minuten reizen kwam ik aan op station Grafing waar ik 5 minuten overstap had op de M naar München Hbf. De trein rijdt niet over het S-Bahn spoor maar wel parallel aan dit spoor (over dit spoor gaan ook internationale treinen naar Oostenrijk). Onderweg heb ik op bijna ieder S-bahn station nog een trein zien stilstaan en ook de trein waar ik in zat stond nog steeds in Gronsdorf.
Gelukkig kon mijn trein nog gewoon doorrijden en kwam ik zonder vertraging aan (op het irritantste gedeelte) van München Hbf, namelijk de sporen 5 tot en met 9. Als je naar het uiteinde van een van deze perrons zou lopen en vervolgens recht het spoor zou oversteken kom je op het begin van het perron van station Hackerbrücke dat ongeveer 1 kilometer van de centrale hal van Hbf ligt.
Inmiddels was mijn vertraging al opgelopen naar +1 uur en dat is nog wel verdubbeld.

Vervolgens nam ik de trein naar Buchloe. Deze vertrok enkele minuten later. Nadat wij op station Pasing waren aangekomen moesten wij lang stil staan vanwege diezelfde storing over de gehele stammstrecke van de S-Bahn. Uiteindelijk kwam ik met 20 minuten vertraging aan op Buchloe en was mijn aansluiting al vertrokken. Vervolgens heb ik maar besloten om via Augsburg naar München terug te gaan.

Eenmaal daar was het probleem met de S-Bahn nog steeds niet opgelost. Alle spitsritten vielen uit en ook bestonden er vertragingen van 10 tot 15 minuten op de stammstrecke en tot 20 minuten buiten de stammstrecke. Rond 18:00 uur ontstond er nog een storing rondom Ostbahnhof waardoor het complete S-Bahn verkeer aan de oostelijke kant kwam plat te liggen. Als er nog S-Bahn treinen reden, dan was de vertraging gigantisch (minimaal +1 uur)

Gelukkig was ik rond 17:00 weer terug in Eglharting en heb ik van de storing rond 18:00 uur geen last gehad. En nu nog maar hopen dat het hier morgen beter gaat (A).
Overigens was al dit gedoe wel goed voor mij... Heb toch even 14.407 stappen gezet en 25 keer een trap naar boven genomen (aldus mijn horloge)

Zie ook dit nieuwsartikel:https://www.focus.de/regional/muenchen/muenchen-stammstrecke-dicht-feuerwehr-muss-s-bahn-evakuieren_id_8525380.html
De route van de S2 vanuit Dachau was overigens wel een mooie kans geweest om een stuk spoor de berijden waar anders alleen goederen treinen komen (maar daar kom ik nu pas achter -o-)
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 26588,8 km, Bus: 1159,7 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (29-10)

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3304
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor cassie127 » Wo 28 Feb 2018, 08:32

Het gaat vandaag opnieuw niet lekker met de S-Bahn in München. Ostbahnhof is stadsinwaarts compleet gestremd. Staduitwaarts rijden mondjes maat enkele S-Bahn treinen. Regionale treinen en intercities blijven wel rijden. Inmiddels heb ik al wel mijn aansluiting op de ICE naar Nürnberg Hbf gemist en had ik een half uur geleden al op Hbf moeten staan. Momenteel sta ik nog vlak voor Leuchtenberg ring te wachten

Ondertussen riep de automatische omroep om dat het volgende station Donnersbergerbrücke zou zijn

Edit: WE RIJDEN EINDELIJK NA 40 MINUTEN
Laatst gewijzigd door cassie127 op Wo 28 Feb 2018, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 26588,8 km, Bus: 1159,7 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (29-10)

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 5322
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor Etienne » Wo 28 Feb 2018, 08:34

De tweede bus van de dag op lijn 55 vanochtend kan nauwelijks een dag op tijd rijden; de ene dag is het slechts +1, terwijl de volgende dag het weer +3 tot +7 (zoals vandaag) is met een enkele keer een uitschieter naar +11. De treinaansluiting in Zoetermeer vind ik dan wat minder, bij +6 of meer wordt dat wel erg krap. Wonderwel was de Sprinter vanochtend ook 2 minuten te laat.

Daarnaast was het rondom Gouda een wat rommelige opstart. Veel vertragingen van en naar alle richtingen en ook een defecte Intercity bij Woerden en dientengevolge enige opgeheven treinen.
Elke dag van Pijnacker Centrum naar Spijkenisse Centrum en terug.

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6542
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor regenmaker » Wo 28 Feb 2018, 08:36

De IC naar Den Haag reed niet omdat mijn trein een ree had aangereden tussen Apeldoorn en Amersfoort. Zo'n 30 minuten vertraging opgelopen.

Wel opvallend dat men bij een ree wel uiteindelijk doorrijdt en bij een aanrijding met een persoon de trein geheel ontruimd wordt.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke dienstregelingswijzigingen NRW (update 12 november 2018)
Wuppertal 25 november 2018
Lohmar 9 december 2018

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5077
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor Chrysa » Wo 28 Feb 2018, 09:11

Bij een persoon kunnen ze ook doorrijden, maar dat vindt de politie niet zo leuk volgens mij. :p

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor Frank93 » Wo 28 Feb 2018, 09:36

Het zal inderdaad wel met het onderzoek te maken hebben

Gebruikersavatar
erjeebee
Berichten: 835
Lid geworden op: Do 07 Jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor erjeebee » Do 01 Mar 2018, 05:59

en met de machinist?
Neem aan dat een ree platrijden minder traumatisch is (ondanks de reebruine ogen) dan een persoon aanrijden.
Today's (16-11-2018) google result for Queensland Rail fail: 1390000 results.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2059
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2018

Berichtdoor marvinkok » Do 01 Mar 2018, 07:50

In principe rijdt de machinist dan niet meer inderdaad, en die zal ook verklaringen af moeten leggen aan de politie over de toedracht. Dan moet er nog een vervangende machinist komen en moet de trein door de hulpdiensten nog vrij gegeven worden, tis tenslotte een plaats delict.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel


Terug naar “Archief reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast