OVer je reiservaringen in maart 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Hainje »

De meteorologische lente is zojuist aangevangen, dus tijd voor een topic vol zonnestraaltjes en lentebriesjes. *O* *O*

Oh en natuurlijk ook je reiservaringen in de maand maart 2018.
🍉
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Bemined »

Men liep voor de tweede dag op rij met trein 559 te kloten in Rotterdam. Waar men gisteren een minuut na vertrektijd aan de voorzijde nog een stel bij wilde plaatsen, deed men dat vandaag aan de achterkant van de trein, opnieuw na de oorspronkelijke vertrektijd. Het bij te plaatsen stel was van Rotterdam Centraal via Rotterdam Stadion terug naar Rotterdam Centraal gereden om zo aan de achterkant uit te komen, blijkbaar was er geen capaciteit om op het station zelf te rangeren vanwege de diverse werkzaamheden. Gelukkig lijkt men handigheid te krijgen in combineren met DDZ, want beide dagen lukte het in 3 minuten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Suus »

Bovenleidingsproblemen op de HSL, waarbij minder treinen neerkomt op geen enkele trein.

Aangezien de trein via Leiden van 17:04 ook uitviel in Amsterdam Centraal maar via Utrecht gereisd. De 2858 heeft problemen met het binnenrijden van Rotterdam Centraal. Als dat nu heel lang duurt kan ik toch nog +30 claimen voor de trein met aankomst 17:49 :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Ferdinand »

Mijn moeder en zusje zitten in de Thalys vanuit Parijs. De trein kampt met een technische storing waardoor die geen normale snelheid kan halen. Zoals het er nu uitziet met +70 in Rotterdam
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

Hm, het kopen van een kaartje wordt niet beloond vandaag: in Aachen maar een Euregio-ticket gekocht, omdat het weinig scheelde met een enkeltje Vise grens.

Vervolgens door vertraging vanuit Düren mijn bus ( -o- ) naar Eupen gemist, en aangezien de volgende bus iets te laat was en een paar honderd meter verder stopte kon ik het deurknopje van de trein in Eupen nog aanraken, maar mevrouw de treinbegeleider keer naar me vanaf de andere kant van de trein, stapte in en weg was de trein -o-

Vervolgens mocht ik dus een uur lang in Eupen versneeuwpoppen, want het stationsgebouw zat uiteraard potdicht. Vervolgens had de volgende trein wél vertraging, maar de boemel naar Spa gelukkig ook.

Nu zit ik in de boemel vanaf Pepinster naar Luik, alwaar ik 4 minuten overstaptijd heb, en dat is ongeveer de vertraging die we nu hebben :')

Dus ik mag, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zo nog een uurtje wachten in tochtgat-guillemins *O*

En met zo'n Euregio ticket kun je natuurlijk 0 vertraging claimen :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Suus »

Als je wel een uur in Luik staat, kan je bij het loket even vragen naar een "formulaire C deux cents quatre-vingt trois".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Ferdinand »

6 minuten tussen 2 thalyssen AfbeeldingAfbeelding
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door dylanwild94 »

Gebeurt volgens mij wel vaker. Dus niet zo bijzonder. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

Suus schreef:Als je wel een uur in Luik staat, kan je bij het loket even vragen naar een "formulaire C deux cents quatre-vingt trois".
Formulier C de centen kater ving tros?

Gebruiken die lui daar zoveel druks? Ik dacht dat dat ons dingetje was (A)


Maar de DB-meneer in Düren wist mij te vertellen dat het een AVV-ticket was en het ding dus niet onder de fahrgastrechte valt, maar misschien is dat in Belgistan weer anders, het is tenslotte Belgistan :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Hainje »

Kudtbelgen!!!! Ik zou gaan staken!!1
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Suus »

OV fan Utrecht schreef:6 minuten tussen 2 thalyssen
Heb drie weken gelegen gehad dat er drie Thalyssen strak achter elkaar vanuit Brussel richting Nederland reden. De eerste op tijd, de tweede twee uur te laat en de derde een uur te laat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Etienne »

Toen ik vanuit Geldrop weer terug naar huis ging, nam ik Eindhoven de 1144. Deze reed vandaag voor de verandering met een VIRM8 (gepland?) en aldaar was ook de melding opgenomen dat wij extra zouden gaan stoppen in Breda-Prinsenbeek en Lage Zwaluwe, maar in de praktijk reden we daar toch mooi voorbij.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door isadora »

Waarschijnlijk een test voor de komende 1-april-grap.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

1 april, lage zwaluw in je bil?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Z2N »

Er is een verstoring tussen Dordrecht en Breda waardoor de sprinter niet kan rijden. De IC (die daar door werkzaamheden nu toch al langs kwam) neemt die stops (in theorie) over. VIRM is niet gepland, maar komt door de hoge defectenstand bij het ICR.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Daniel »

Ik dacht vanmiddag middels een ommetje op m'n terugreis met een beetje geluk nog wel een FLIRT op de Valleilijn te kunnen uitproberen. Maarja, laten we maar zeggen dat ik geen geluk had: de Protos die ik had kruiste in Lunteren met een FLIRT (dus zat precies een rit te vroeg) en het toppunt was toch wel dat precies het stel waarmee ik in Amersfoort aankwam daar werd uitgewisseld voor de tweede FLIRT :lol:
Nouja, die dingen zullen er toch nog lang genoeg heen- en weer rijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Aking »

Ik kwam daarstraks net voor Weesp een loc met een wit Arriva geval (maaslijn?) erachter tegen, onderweg richting onze hoofdstad. Wat moet dat daar?

En ik kreeg net van de HC haar lezer in plaats van mijn chipkaart. Toch maar weer even geruild, anders kijken ze me zo in de volgende trein zo raar aan :lol:
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door dennistd »

Dat was een 186'er met Arriva-Lint 37 (in Veolia-kleuren) die op weg was van Hengelo naar Rotterdam. Om precies te zijn naar Shunter Waalhaven, waar revisies aan de Linten worden uitgevoerd.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door marvinkok »

Met de opmerking erbij dat dit stel ook voor Almelo-Hardenberg bedoeld is, om zo de dienst daar betrouwbaarder te krijgen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door SLToilet »

Ook dit weekend weer twee ICD's tussen Shl en Rtd. Gelukkig deze keer met de 1000 en niet met de 900, zodat je alsnog binnen 1:39u in Eindhoven bent ondanks werkzaamheden. :pos:

Tip: je bent door werkzaamheden sneller als je via Rotterdam van Schiphol naar Eindhoven reist! De route staat vandaag ook hier als enkeltje op de planning omwille van de logistiek in de familieauto's.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door isadora »

Aking schreef:En ik kreeg net van de HC haar lezer in plaats van mijn chipkaart. Toch maar weer even geruild, anders kijken ze me zo in de volgende trein zo raar aan :lol:
Was mooi voor je museumcollectie geweest.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Jultar »

Z2N schreef:Er is een verstoring tussen Dordrecht en Breda waardoor de sprinter niet kan rijden. De IC (die daar door werkzaamheden nu toch al langs kwam) neemt die stops (in theorie) over. VIRM is niet gepland, maar komt door de hoge defectenstand bij het ICR.
VIRM was wel degelijk gepland, zo stond het ook keurig bij mij op het dienstkaartje. Om een hele simpele reden: je hebt een extra treinset nodig om de dienst via Dordrecht uit te voeren omdat de rit een half uur langer duurt.
In Den Haag werd dat opgevangen met een korte kering, maar in Eindhoven kan dat niet, dus moest er een extra trein gebruikt worden. Dat was dus keurig de geplande VIRM.
Er reed echter ook een ICD stam. Die was niet gepland en reed dus ter vervanging van een andere stam die aan de kant stond.

Bij een aantal collega's bleken de extra stops op Lage Zwaluwe en Prinsenbeek niet goed doorgekomen te zijn. Bij mij in eerste instantie ook niet voor mijn eerste rit langs dat stuk, maar ik had het op tijd gezien en ben er toch gestopt. Bij mijn overige ritten stond het er wel goed in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door Suus »

Ik kwam vanmiddag vanuit de kelder Rotterdam Centraal binnenlopen toen ik een watervalachtig geluid hoorde. Er bleek onder het perron van spoor 1/2 een waterleiding gesprongen en dat water kwam met een behoorlijk krachtige stroom uit het plafond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door isadora »

En dat was dus niet de enige locatie met waterproblemen:
https://nos.nl/artikel/2220586-probleme ... tions.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door ODRAIL »

Is dit een modegrill aan het worden bij verbouwde stations :shock: :? :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast