OVer je reiservaringen in april 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door julsteren »

Er was tussen Amersfoort en Hoevelaken iets aan de hand met de seinen vanmiddag. Vanaf Amf had ik 1755 richting het Oosten, we vertrokken na de [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] naar Amfs omdat wij nog een rood sein hadden. Bij de splitsing van het spoor richting Zwolle hebben we een paar minuutjes gestaan, daarna 3 keer langzaam vertrokken en met een snelremming tot stilstand gekomen. Onze treinbegeleider/mikos/conducteur/HC (streep door wat voor jou niet van toepassing is) verontschuldigde zich nog via de intercom en zei dat het een paar minuutjes zou duren.


+13 in Apeldoorn.

De aansluitende [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] was dus al weg, weer verontschuldigingen van de HC, maar genoeg gefrustreerde reizigers die maar dolgraag naar Twl wouden.

Na het voorbijrijden van dat Twl begon de HC alvast met zijn omroep voor Deventer, dat was nog een best verhaal. Wij zouden extra gaan stoppen te Dvc, Hon, Rsn, Wdn en Esk, maar omdat onze trein 1 rijtuig te lang was werd het achterste stel afgesloten en moest iedereen naar voren. Dus in Deventer ontstond er een ware volksverhuizing. Nog geen minuut later was de HC weer bezig met de omroep, en dit keer wel dat we niet zouden gaan stoppen in Dvc, Hon, Rsn en Wdn, ook niet in Aml (foutje?), maar WEL in Esk. Rijdendetreinen had het er zelfs over dat we ook zouden stoppen te Amri en Bn, de CTA's op het perron wisten alleen dat we in Aml en Hgl zouden gaan stoppen.

Genoeg verwarring, met +6 in Almelo de trein uit gerold. Nog wel op tijd om om 6 uur mijn vriendin op te halen van het werk :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Daniel »

julsteren schreef:Er was tussen Amersfoort en Hoevelaken iets aan de hand met de seinen vanmiddag.
Klopt, om precies te zijn hier. In het driehoekje van fietspaden stonden de nodige auto's van AssetRail geparkeerd toen ik er ongeveer een half uurtje voor jouw trein per fiets langskwam. De monteurs waren druk naar de apparatuur behorende bij de seinen aan het kijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

En dan koop je dus helemaal speciaal een kaartje via Roosendaal grens, en dan eindig je uiteindelijk alsnog in een Thalys... :roll:

#kudtleefe :')
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door PatrickM »

Deze keer deden ze dus niet moeilijk?
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:
julsteren schreef:Er was tussen Amersfoort en Hoevelaken iets aan de hand met de seinen vanmiddag.
Klopt, om precies te zijn hier. In het driehoekje van fietspaden stonden de nodige auto's van AssetRail geparkeerd toen ik er ongeveer een half uurtje voor jouw trein per fiets langskwam. De monteurs waren druk naar de apparatuur behorende bij de seinen aan het kijken.
Zie deze tweet en vervolgtweets: https://twitter.com/OvDRail_Joey/status ... 9394876417
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

PatrickM schreef:Deze keer deden ze dus niet moeilijk?
Deze keer ben ik niet langs het loket geweest :')

Wel moest ik door de metaaldetector en bagagescan enzo, maar een halve gereedschapskist die zich in mijn rugzak bevond was geen enkel probleem *O* :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

Collega was vanochtend aan het klagen dat de t2223 in Haarlem werd opgeheven omdat bij Moerwijk iemand langs het spoor liep. Door de tien minuten vertraging kon de kering van 9 minuten op Amsterdam Centraal niet meer gehaald worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in maart 2018

Bericht door sven_engelen »

Vandaag op station Venlo heb ik toch maar wat irritante treinspotters aangesproken. Wilden constant foto's van de V-IRM maken. Leuk, maar niet met mij erop. Ben dus op ze afgestapt en heb ze netjes gevraagd of ze mij niet op de foto wilden zetten. Gaven ze gehoor aan. Voor 2 minuten. :evil:
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Chrysa »

Mijn bus sluit blijkbaar perfect aan op de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] naar Amsterdam. *O* Kan ik toch een half uur langer in bed blijven liggen.

Wel erg veel pers en mensen van de gemeente Breda op de been, de hele stationstunnel stond ermee vol.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Etienne »

Vanmiddag moest ik even heen en weer naar Amersfoort om mijn scriptie nader toe te lichten. Voor de heenreis wilde ik eerst via Rotterdam gaan met de metro, maar metro E van 13:05 liep om onduidelijke redenen ineens +13 op enige stations voor Pijnacker, daarom maar met de bus. Maar ook in het dal kan lijn 55 op de een of andere niet erg lekker op tijd rijden. De aansluiting in Zoetermeer bedraagt in normale omstandigheden 7 minuten, maar vandaag waren dat nog maar 2 minuten. :(

Op de terugweg had diezelfde lijn 55 ook te kampen met flinke vertragingen, dit door werkzaamheden langs de route die het noodzakelijk maakten om een rijbaan af te sluiten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

De Internationale Intercity Direct 9255 had in Rotterdam vanavond een vertraging van +35 :')

De 1060 heeft van de weeromstuit vandaag maar eens niet gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Meltrain »

De 5116 kwam zojuist te Rotterdam Centraal aan op spoor 11, terwijl de 523 vanaf spoor 12 vertrekt.
Kan deze mooie overstap er niet gewoon altijd zijn? (A)
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 11 apr 2018, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

De t523 staat vandaag op spoor 12 in Rotterdam, zo kan ik extra goed kijken naar het geklooi bij het combineren van twee DDZ’s.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Meltrain »

De 523 vertrekt volgens mij altijd vanaf spoor 12.
Uiteindelijk is de 523 met +19 (maar nog voor de 2825) vertrokken, wegens een defect aan het achterste stel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5938
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Bemined »

Vanmorgen een leuke combinatie: een machinist die te vroeg wilde aankomen en een conducteur die op tijd wilde vertrekken. Oftewel, zowel op Rotterdam Alexander als Rotterdam Noord ging de conducteur op zijn gemak de vertrektijd afwachten, en toch presteerde de machinist het telkens opnieuw om op het volgende station weer te vroeg aan te komen. Uiteindelijk aankomst te Rotterdam Centraal circa anderhalve minuut te vroeg.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

Dan zie je maar weer dat de marges toch nog best groot zijn. Fijn bij vertragingen en goed om zuinig mee te rijden, alleen iets minder ideaal als je haast hebt en de marge te groot wordt waardoor hij lang begint te sukkelen en andere treinen in de weg zit (lees: 3600)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Bemined
Berichten: 5938
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Bemined »

Bij aankomst te Rotterdam Centraal vanuit Gouda is het ook altijd afwachten of je groen sein krijgt of dat men weer eens te laat met een rangeerbeweging is. Je verliest al snel een halve minuut als je bij de westelijke splitsing een geel-6 seinbeeld krijgt. Vanmorgen was het overigens ook een machinist die goed de remcurves wist en dus niet al honderden meters voor het snelheidsbord 40km/u meer afgeremd had dan nodig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door ODRAIL »

Sinds 2012 kwam ik de maand april altijd vertragingsvrij door, alleen dit jaar gaat het helaas niet mer lukken. De metro had vanochtend vijf minuten vertraging :? :wink: .
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door regenmaker »

Ik had vandaag alweer +15 te pakken, dat is geen uitzondering. Het ov in Eindhoven is zo geweldig...

Maar het rondje stadsdienst Eindhoven vanavond beviel wel. Kan weer wat lijnen afstrepen. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

Wat moet je daar dan ook? :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door webguy »

Op Amsterdam Amstel zijn ze weer verder gegaan met verven. Deze keer zijn de geleidelijnen aan de beurt... Ze zijn een beetje, um, fel? -o-
Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

Nee nee... Contrasterend heet zoiets :Y
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door regenmaker »

Net nu moet er een seinstoring zijn tussen Apeldoorn en Amersfoort. Gelukkig kan ik nog de laatste 102 nemen. Ik ga niet via Zwolle reizen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

Wat zou de monumentencommissie van die tegels vinden :X

Overigens heb ik sinds 26 maart nog geen enkel probleem gehad met de treinen. Er viel weleens wat voor op het moment dat het erom spande maar als ik weer ging reizen was alles opgeruimd. Ik hoop dat de komende 20 dagen net zo vlekkeloos zijn als de afgelopen 16 maar dat is vast ijdele hoop. Gelukkig zit het weer niet meer zo gauw tegen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door regenmaker »

Met z'n allen in een Optare proppen op de 102. *trein* *bus*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten