Hallo ik ben een leek. Aangenaam. Krijg ik nu een ban? :6Aking schreef:Zitten die hier dan? (A)Gekko123 schreef:Zou je misschien de spoornummers die gecommuniceerd worden naar reizigers hier neer kunnen zetten? Maakt het een stuk leesbaarder voor leken.
OVer je reiservaringen in april 2018
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Kom op! Leuk dat U uit Venlo komt. Zag wat leuks daar op het busstation en U kan het misschien bevestigen. Ik zag dus op het elektronisch scherm buslijn 83 naar Nijmegen staan voor vertrek even na 19 uur zondagavond. Er stond: halte D Nijmegen Station en halte F Nijmegen CS direct onder elkaar.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Jij ben een buitelandert, dat telt niet :6isadora schreef:Mochten die er niet meer zijn, dan beschouw ik me graag als hekkensluiter. :X
Nee, wel een Jip en Janneke avatar :Y Alhoewel Venlo eigenlijk ook buitenland is, maar we kunnen niet bezig blijven natuurlijk (A)sven_engelen schreef:Hallo ik ben een leek. Aangenaam. Krijg ik nu een ban? :6
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Dat Venlo in Nederland ligt aan het Congres van Wenen. De grensafbakening tussen de nieuwe provincie Limburg en Pruisen werd bepaald door middel van een kanon. Dit was om te voorkomen dat vanaf Pruisen schepen op de Maas geraakt konden worden. Bekijk de grens en de Maas maar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksgrens_van_Nederland
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksgrens_van_Nederland
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Je weet dat het Roadburn is in Tilburg als de trein zich weer vult met onze vrienden uit verre noordelijke landen waar wij vroeger onze graan vandaan haalden en onze meubels nog steeds van hen kopen :Y
Op een of andere manier zie/höør ik bijna ieder jaar wel weer groepjes Scandinaviërs in de trein de dag voor het festival.
Op een of andere manier zie/höør ik bijna ieder jaar wel weer groepjes Scandinaviërs in de trein de dag voor het festival.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Vandaag is er een defecte metro op lijn E in Rotterdam. Ik kom precies op tijdstip van de uitgevallen rit aan op station beurs. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Dan kun je toch gewoon de volgende metro nemen of je neemt lijn D .
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Dat is al sinds dienstregeling 2017 zo, dat de trein naar Roosendaal in Nijmegen op spoor 3 staat. Op spoor 4a staat inderdaad de IC naar Utrecht en verder. Dit blijft ook zo totdat er een extra wissel in Nijmegen is aangelegd waardoor de treinen uit de richting Oss naar spoor 1a kunnen, dan gaat de IC naar Utrecht in Nijmegen naar spoor 3 en de treinen richting Oss naar spoor 4.groningen schreef:De IC van Zwolle naar Roosendaal stopt nu op een totaal andere plek in Nijmegen. Eerst stoppend voor sein 118 helemaal achter in op het 2de perron; nu aan de andere kant van het perron en nu stoppend voor sein 88. Op de oude plek staat nu de trein naar Den Helder.
En met spoornummers is het inderdaad een stuk beter leesbaar.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Vanmiddag ben ik met de trein van Den Haag naar Utrecht geweest. Tot Ypenburg reden we met een slakkengangetje van 40 km/u. Op station Ypenburg gingen we op een zijspoortje omdat er mis zou zijn met de trein. Het was al vrij snel gefixt, maar de vertraging was blijkbaar toch te hoog en zodoende werd de trein opgeheven in Woerden en mochten we in Gouda overstappen op een andere IC naar Utrecht.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Met de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] kwamen we vanmiddag in Wormerveer voor het rode sein te staan en vervolgens mocht de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] mooi voorlangs naar Amsterdam rijden en daar konden wij dus vrolijk achteraan hobbelen. Leverde +6 voor ons op, terwijl we mooi op tijd waren. Gelukkig kortte dit mijn overstap op Sloterdijk wel wat in.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Vandaag hoorde ik een omroepbericht voor "de sardienenblikjes die vooraan in de trein opgepropt staan". Vond ik wel een mooie uitspraak ;-).
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen april 2018
De HC riep vanmorgen om met "beste luisteraars", weer eens wat anders :)
Vanavond was er een flinke storing tussen Den Haag en Rotterdam, waardoor er geen treinen reden. Omreisroute was via Gouda. Ik zag dat NS weer heel klantvriendelijk bezig was om van een [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] met 7 bakken ICM alleen de voorste 3 bakken weer terug naar Utrecht te sturen, en van de trein waar ik mee aankwam werden de 8 bakken ook opgesplitst en gingen er 4 naar de Binckhorst. De [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] puilde (uiteraard) uit met omreizigers en vertrok zo te zien ook te laat. Zeer klantvriendelijk weer...
Vanavond was er een flinke storing tussen Den Haag en Rotterdam, waardoor er geen treinen reden. Omreisroute was via Gouda. Ik zag dat NS weer heel klantvriendelijk bezig was om van een [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] met 7 bakken ICM alleen de voorste 3 bakken weer terug naar Utrecht te sturen, en van de trein waar ik mee aankwam werden de 8 bakken ook opgesplitst en gingen er 4 naar de Binckhorst. De [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] puilde (uiteraard) uit met omreizigers en vertrok zo te zien ook te laat. Zeer klantvriendelijk weer...
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen april 2018
ik had ook lijn D. Maar die was stervens druk ook omdat er groot darttoernooi was in het ahoy.KM46 schreef:Dan kun je toch gewoon de volgende metro nemen of je neemt lijn D .
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen april 2018
dagplan is dagplan en daar mag natuurlijk nooit van afgeweken worden.Geert schreef:De HC riep vanmorgen om met "beste luisteraars", weer eens wat anders :)
Vanavond was er een flinke storing tussen Den Haag en Rotterdam, waardoor er geen treinen reden. Omreisroute was via Gouda. Ik zag dat NS weer heel klantvriendelijk bezig was om van een [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] met 7 bakken ICM alleen de voorste 3 bakken weer terug naar Utrecht te sturen, en van de trein waar ik mee aankwam werden de 8 bakken ook opgesplitst en gingen er 4 naar de Binckhorst. De [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] puilde (uiteraard) uit met omreizigers en vertrok zo te zien ook te laat. Zeer klantvriendelijk weer...
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Tenzij je heel hard BOM! roept, dan is het wel goed :Y
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 19 apr 2018, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Klopt, was een seinstoring tussen Ut en Ht. Ik mocht met de 2921 ook niet verder dan Ut. Wel heb ik dezelfde mat. nu terug naar Sgn als 300818.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 19 apr 2018, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Ik had vanochtend: "Als u nu in rijrechting rechts kijkt... dan ziet u dat we op het perron in Amersfoort zijn belandt. Voor overstapinformatie zie de schermen."Wubbo schreef:Vandaag hoorde ik een omroepbericht voor "de sardienenblikjes die vooraan in de trein opgepropt staan". Vond ik wel een mooie uitspraak ;-).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Vanochtend was ik weer eens heel blij dat ik de 523 had gehaald, tot ik er, via het inlogscherm voor de WiFi, achter kwam dat hij maar tot Gouda zou rijden.
Toen ben ik maar snel uitgestapt om via Leiden naar Amsterdam Zuid te reizen en vanaf daar de beroemde metrolijn 51 naar mijn werk te nemen.
Toen ben ik maar snel uitgestapt om via Leiden naar Amsterdam Zuid te reizen en vanaf daar de beroemde metrolijn 51 naar mijn werk te nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Het lijkt erop dat ik nu ondanks de ellende die zich schijnbaar afspeelde vanmiddag en over een halfuur (zie 4400/6600), een maand zonder uitval rijd met de trein *O* . Tip: controleer de treinen altijd (al moet je op de HSL elke rijdende trein met een korrel zout nemen, daar heb ik gelukkig geen last meer van sinds ik oostwaarts ga) en wees niet bang om vier minuten eerder uit kantoor te glippen als dit het verschil betekent van niet 30 maar 60 minuten vrije tijd.
Ik dacht trouwens dat de NS-FLIRTS airco hadden en ze waren altijd lekker fris vorig jaar in de zomer. Daar lijkt nu vies vet weinig van over te zijn -o- Het is dat een sprinter vaak veel mag luchten, vandaar dat ik nog niet zo benauwd word als in een ouwe VIRM of, nog erger, rooie Varkensneus :X
Of ontwaakt dat systeem pas in de echte zomer, onwetend dat juist het FLIRT-gebied al in april flink kan opwarmen?
Ik dacht trouwens dat de NS-FLIRTS airco hadden en ze waren altijd lekker fris vorig jaar in de zomer. Daar lijkt nu vies vet weinig van over te zijn -o- Het is dat een sprinter vaak veel mag luchten, vandaar dat ik nog niet zo benauwd word als in een ouwe VIRM of, nog erger, rooie Varkensneus :X
Of ontwaakt dat systeem pas in de echte zomer, onwetend dat juist het FLIRT-gebied al in april flink kan opwarmen?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Treinen bestellen zonder Airco zou NS nooit meer durven, met de klimaatopwarming in het achterhoofd. Ik denk eerder dat hij niet aan stond om wat voor reden dan ook.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen april 2018
NS heeft het er altijd over dat ze geen airco, maar climate-control in de treinen hebben. In de praktijk is dat in divers materieel echter vaak climate-out-of-control, oftewel een systeem dat het spoor bijster is
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Minpuntje van de 1058 is dat deze praktisch elke dag na de tunnel onder Zestienhoven tot stilstand komt op het viaduct over de A20. Waarom snap ik eigenlijk niet zo goed, want sinds de Internationale Intercity Direct rijdt, rijdt de 1058 naar spoor 3 in plaats van 12 en ik kan niet vinden welke trein ons dan in de weg zou zitten, de 1051 van 18:28 vertrekt namelijk van spoor 12 dus die maakt geen kruisende beweging.
Met het warme weer is een ander minpuntje dat het lang duurt voordat de airco weer aan gaat bij ICR na een spanningsomschakeling, de trein staat daardoor een paar minuten lekker te bakken in de zon.
Met het warme weer is een ander minpuntje dat het lang duurt voordat de airco weer aan gaat bij ICR na een spanningsomschakeling, de trein staat daardoor een paar minuten lekker te bakken in de zon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
Hmm, als je om 13:49 wenst te vertrekken vanaf Brussel-Centraal en om 17:40 aankomt op Amsterdam Centraal is er iets niet helemaal goed gegaan.
Het begon al doordat mijn gewenste trein té ernstig vertraagd was om naar Brussel-Zuid te rijden en daar te keren, dat is lastig als je op Brussel-Centraal op wilt stappen. Gelukkig gaan er tig treinen door de Brusselse Noord-Zuid-verbinding en stond ik na mijn eerste rit in een Deense Neus ooit in 6 minuutjes op Brussel-Noord. Na daar wat eten gehaald te hebben was het tijd om mij naar het perron te begeven. Tot vertrektijd was er niets aan de hand. Ja, de trein kwam 3 minuutjes voor oorspronkelijk vertrek binnen, nou weet je dat je dan iets vertraging hebt. Maar goed, een paar minuutjes is niets. Uiteindelijk reden we met 20 minuten vertraging weg omdat toen al het ombouwen duurde.
Onderweg werd er op de drukke Belgische sporen weinig tijd ingehaald, behalve verwondering over de toch wel dramatische standaard van de Belgische stations en de objectieve lelijkheid van de varkensneuzen was het tijd om Nederland te bereiken. Daar ging de lokwissel weer mis, dat kostte andermaal 20 minuten en met de onderweg opgelopen lichte vertraging zaten we al richting de 45 minuten. In Rotterdam ging onze trein dan ook buiten dienst. Gelukkig konden we overstappen op een nieuwe Intercity Direct. Na wat verwarring door allerlei vertraagde treinen en defect materieel was tijd om naar Amsterdam te gaan. De 8 minuten overstaptijd hebben mij een vertraging van 52 minuten opgeleverd. Dat samen met de 28 minuten vertraging die ik gisteren op de heenweg opliep (defecte wissels op de HSL) zorgde voor een totale vertragingsduur van 1:20 uur op 2 ritjes. Dat vind ik voor een kippeneindje als Amsterdam-Brussel best een hoop. Slechte beurt van NS International.
Het begon al doordat mijn gewenste trein té ernstig vertraagd was om naar Brussel-Zuid te rijden en daar te keren, dat is lastig als je op Brussel-Centraal op wilt stappen. Gelukkig gaan er tig treinen door de Brusselse Noord-Zuid-verbinding en stond ik na mijn eerste rit in een Deense Neus ooit in 6 minuutjes op Brussel-Noord. Na daar wat eten gehaald te hebben was het tijd om mij naar het perron te begeven. Tot vertrektijd was er niets aan de hand. Ja, de trein kwam 3 minuutjes voor oorspronkelijk vertrek binnen, nou weet je dat je dan iets vertraging hebt. Maar goed, een paar minuutjes is niets. Uiteindelijk reden we met 20 minuten vertraging weg omdat toen al het ombouwen duurde.
Onderweg werd er op de drukke Belgische sporen weinig tijd ingehaald, behalve verwondering over de toch wel dramatische standaard van de Belgische stations en de objectieve lelijkheid van de varkensneuzen was het tijd om Nederland te bereiken. Daar ging de lokwissel weer mis, dat kostte andermaal 20 minuten en met de onderweg opgelopen lichte vertraging zaten we al richting de 45 minuten. In Rotterdam ging onze trein dan ook buiten dienst. Gelukkig konden we overstappen op een nieuwe Intercity Direct. Na wat verwarring door allerlei vertraagde treinen en defect materieel was tijd om naar Amsterdam te gaan. De 8 minuten overstaptijd hebben mij een vertraging van 52 minuten opgeleverd. Dat samen met de 28 minuten vertraging die ik gisteren op de heenweg opliep (defecte wissels op de HSL) zorgde voor een totale vertragingsduur van 1:20 uur op 2 ritjes. Dat vind ik voor een kippeneindje als Amsterdam-Brussel best een hoop. Slechte beurt van NS International.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen april 2018
In de Keolis Blauwnet FLIRTs werkte de airco duidelijk. Zelfs zo goed dat die voor je gevoel al bijna te hard aan staanSLToilet schreef:
Ik dacht trouwens dat de NS-FLIRTS airco hadden en ze waren altijd lekker fris vorig jaar in de zomer. Daar lijkt nu vies vet weinig van over te zijn -o- Het is dat een sprinter vaak veel mag luchten, vandaar dat ik nog niet zo benauwd word als in een ouwe VIRM of, nog erger, rooie Varkensneus :X
Of ontwaakt dat systeem pas in de echte zomer, onwetend dat juist het FLIRT-gebied al in april flink kan opwarmen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten