OVer je reiservaringen in april 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door sven_engelen »

Aking schreef:
Gekko123 schreef:Zou je misschien de spoornummers die gecommuniceerd worden naar reizigers hier neer kunnen zetten? Maakt het een stuk leesbaarder voor leken.
Zitten die hier dan? (A)
Hallo ik ben een leek. Aangenaam. Krijg ik nu een ban? :6
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door groningen »

Kom op! Leuk dat U uit Venlo komt. Zag wat leuks daar op het busstation en U kan het misschien bevestigen. Ik zag dus op het elektronisch scherm buslijn 83 naar Nijmegen staan voor vertrek even na 19 uur zondagavond. Er stond: halte D Nijmegen Station en halte F Nijmegen CS direct onder elkaar.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

isadora schreef:Mochten die er niet meer zijn, dan beschouw ik me graag als hekkensluiter. :X
Jij ben een buitelandert, dat telt niet :6
sven_engelen schreef:Hallo ik ben een leek. Aangenaam. Krijg ik nu een ban? :6
Nee, wel een Jip en Janneke avatar :Y Alhoewel Venlo eigenlijk ook buitenland is, maar we kunnen niet bezig blijven natuurlijk (A)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door groningen »

Dat Venlo in Nederland ligt aan het Congres van Wenen. De grensafbakening tussen de nieuwe provincie Limburg en Pruisen werd bepaald door middel van een kanon. Dit was om te voorkomen dat vanaf Pruisen schepen op de Maas geraakt konden worden. Bekijk de grens en de Maas maar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksgrens_van_Nederland
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

Je weet dat het Roadburn is in Tilburg als de trein zich weer vult met onze vrienden uit verre noordelijke landen waar wij vroeger onze graan vandaan haalden en onze meubels nog steeds van hen kopen :Y

Op een of andere manier zie/höør ik bijna ieder jaar wel weer groepjes Scandinaviërs in de trein de dag voor het festival.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door dylanwild94 »

Vandaag is er een defecte metro op lijn E in Rotterdam. Ik kom precies op tijdstip van de uitgevallen rit aan op station beurs. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door ODRAIL »

Dan kun je toch gewoon de volgende metro nemen of je neemt lijn D :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Wubbo »

groningen schreef:De IC van Zwolle naar Roosendaal stopt nu op een totaal andere plek in Nijmegen. Eerst stoppend voor sein 118 helemaal achter in op het 2de perron; nu aan de andere kant van het perron en nu stoppend voor sein 88. Op de oude plek staat nu de trein naar Den Helder.
Dat is al sinds dienstregeling 2017 zo, dat de trein naar Roosendaal in Nijmegen op spoor 3 staat. Op spoor 4a staat inderdaad de IC naar Utrecht en verder. Dit blijft ook zo totdat er een extra wissel in Nijmegen is aangelegd waardoor de treinen uit de richting Oss naar spoor 1a kunnen, dan gaat de IC naar Utrecht in Nijmegen naar spoor 3 en de treinen richting Oss naar spoor 4.

En met spoornummers is het inderdaad een stuk beter leesbaar.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Ferdinand »

Vanmiddag ben ik met de trein van Den Haag naar Utrecht geweest. Tot Ypenburg reden we met een slakkengangetje van 40 km/u. Op station Ypenburg gingen we op een zijspoortje omdat er mis zou zijn met de trein. Het was al vrij snel gefixt, maar de vertraging was blijkbaar toch te hoog en zodoende werd de trein opgeheven in Woerden en mochten we in Gouda overstappen op een andere IC naar Utrecht.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Etienne »

Met de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] kwamen we vanmiddag in Wormerveer voor het rode sein te staan en vervolgens mocht de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] mooi voorlangs naar Amsterdam rijden en daar konden wij dus vrolijk achteraan hobbelen. Leverde +6 voor ons op, terwijl we mooi op tijd waren. Gelukkig kortte dit mijn overstap op Sloterdijk wel wat in.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Wubbo »

Vandaag hoorde ik een omroepbericht voor "de sardienenblikjes die vooraan in de trein opgepropt staan". Vond ik wel een mooie uitspraak ;-).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Geert »

De HC riep vanmorgen om met "beste luisteraars", weer eens wat anders :)

Vanavond was er een flinke storing tussen Den Haag en Rotterdam, waardoor er geen treinen reden. Omreisroute was via Gouda. Ik zag dat NS weer heel klantvriendelijk bezig was om van een [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] met 7 bakken ICM alleen de voorste 3 bakken weer terug naar Utrecht te sturen, en van de trein waar ik mee aankwam werden de 8 bakken ook opgesplitst en gingen er 4 naar de Binckhorst. De [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] puilde (uiteraard) uit met omreizigers en vertrok zo te zien ook te laat. Zeer klantvriendelijk weer... :roll:
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:Dan kun je toch gewoon de volgende metro nemen of je neemt lijn D :wink: .
ik had ook lijn D. Maar die was stervens druk ook omdat er groot darttoernooi was in het ahoy.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door dylanwild94 »

Geert schreef:De HC riep vanmorgen om met "beste luisteraars", weer eens wat anders :)

Vanavond was er een flinke storing tussen Den Haag en Rotterdam, waardoor er geen treinen reden. Omreisroute was via Gouda. Ik zag dat NS weer heel klantvriendelijk bezig was om van een [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] met 7 bakken ICM alleen de voorste 3 bakken weer terug naar Utrecht te sturen, en van de trein waar ik mee aankwam werden de 8 bakken ook opgesplitst en gingen er 4 naar de Binckhorst. De [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] puilde (uiteraard) uit met omreizigers en vertrok zo te zien ook te laat. Zeer klantvriendelijk weer... :roll:
dagplan is dagplan en daar mag natuurlijk nooit van afgeweken worden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

Tenzij je heel hard BOM! roept, dan is het wel goed :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Meltrain »

Lekker dan, zowel de 3920 als 820 rijdt niet. :(
Dat wordt dus straks propwerk in de 3020.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 19 apr 2018, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door mijack1985 »

Klopt, was een seinstoring tussen Ut en Ht. Ik mocht met de 2921 ook niet verder dan Ut. Wel heb ik dezelfde mat. nu terug naar Sgn als 300818.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 19 apr 2018, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door regenmaker »

Wubbo schreef:Vandaag hoorde ik een omroepbericht voor "de sardienenblikjes die vooraan in de trein opgepropt staan". Vond ik wel een mooie uitspraak ;-).
Ik had vanochtend: "Als u nu in rijrechting rechts kijkt... dan ziet u dat we op het perron in Amersfoort zijn belandt. Voor overstapinformatie zie de schermen."
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Meltrain »

Vanochtend was ik weer eens heel blij dat ik de 523 had gehaald, tot ik er, via het inlogscherm voor de WiFi, achter kwam dat hij maar tot Gouda zou rijden.
Toen ben ik maar snel uitgestapt om via Leiden naar Amsterdam Zuid te reizen en vanaf daar de beroemde metrolijn 51 naar mijn werk te nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

Het lijkt erop dat ik nu ondanks de ellende die zich schijnbaar afspeelde vanmiddag en over een halfuur (zie 4400/6600), een maand zonder uitval rijd met de trein *O* . Tip: controleer de treinen altijd (al moet je op de HSL elke rijdende trein met een korrel zout nemen, daar heb ik gelukkig geen last meer van sinds ik oostwaarts ga) en wees niet bang om vier minuten eerder uit kantoor te glippen als dit het verschil betekent van niet 30 maar 60 minuten vrije tijd.

Ik dacht trouwens dat de NS-FLIRTS airco hadden en ze waren altijd lekker fris vorig jaar in de zomer. Daar lijkt nu vies vet weinig van over te zijn -o- Het is dat een sprinter vaak veel mag luchten, vandaar dat ik nog niet zo benauwd word als in een ouwe VIRM of, nog erger, rooie Varkensneus :X

Of ontwaakt dat systeem pas in de echte zomer, onwetend dat juist het FLIRT-gebied al in april flink kan opwarmen?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Z2N »

Treinen bestellen zonder Airco zou NS nooit meer durven, met de klimaatopwarming in het achterhoofd. Ik denk eerder dat hij niet aan stond om wat voor reden dan ook.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Daniel »

NS heeft het er altijd over dat ze geen airco, maar climate-control in de treinen hebben. In de praktijk is dat in divers materieel echter vaak climate-out-of-control, oftewel een systeem dat het spoor bijster is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50897
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

Minpuntje van de 1058 is dat deze praktisch elke dag na de tunnel onder Zestienhoven tot stilstand komt op het viaduct over de A20. Waarom snap ik eigenlijk niet zo goed, want sinds de Internationale Intercity Direct rijdt, rijdt de 1058 naar spoor 3 in plaats van 12 en ik kan niet vinden welke trein ons dan in de weg zou zitten, de 1051 van 18:28 vertrekt namelijk van spoor 12 dus die maakt geen kruisende beweging.

Met het warme weer is een ander minpuntje dat het lang duurt voordat de airco weer aan gaat bij ICR na een spanningsomschakeling, de trein staat daardoor een paar minuten lekker te bakken in de zon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Jef400 »

Hmm, als je om 13:49 wenst te vertrekken vanaf Brussel-Centraal en om 17:40 aankomt op Amsterdam Centraal is er iets niet helemaal goed gegaan.

Het begon al doordat mijn gewenste trein té ernstig vertraagd was om naar Brussel-Zuid te rijden en daar te keren, dat is lastig als je op Brussel-Centraal op wilt stappen. Gelukkig gaan er tig treinen door de Brusselse Noord-Zuid-verbinding en stond ik na mijn eerste rit in een Deense Neus ooit in 6 minuutjes op Brussel-Noord. Na daar wat eten gehaald te hebben was het tijd om mij naar het perron te begeven. Tot vertrektijd was er niets aan de hand. Ja, de trein kwam 3 minuutjes voor oorspronkelijk vertrek binnen, nou weet je dat je dan iets vertraging hebt. Maar goed, een paar minuutjes is niets. Uiteindelijk reden we met 20 minuten vertraging weg omdat toen al het ombouwen duurde.

Onderweg werd er op de drukke Belgische sporen weinig tijd ingehaald, behalve verwondering over de toch wel dramatische standaard van de Belgische stations en de objectieve lelijkheid van de varkensneuzen was het tijd om Nederland te bereiken. Daar ging de lokwissel weer mis, dat kostte andermaal 20 minuten en met de onderweg opgelopen lichte vertraging zaten we al richting de 45 minuten. In Rotterdam ging onze trein dan ook buiten dienst. Gelukkig konden we overstappen op een nieuwe Intercity Direct. Na wat verwarring door allerlei vertraagde treinen en defect materieel was tijd om naar Amsterdam te gaan. De 8 minuten overstaptijd hebben mij een vertraging van 52 minuten opgeleverd. Dat samen met de 28 minuten vertraging die ik gisteren op de heenweg opliep (defecte wissels op de HSL) zorgde voor een totale vertragingsduur van 1:20 uur op 2 ritjes. Dat vind ik voor een kippeneindje als Amsterdam-Brussel best een hoop. Slechte beurt van NS International.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door cassie127 »

SLToilet schreef:
Ik dacht trouwens dat de NS-FLIRTS airco hadden en ze waren altijd lekker fris vorig jaar in de zomer. Daar lijkt nu vies vet weinig van over te zijn -o- Het is dat een sprinter vaak veel mag luchten, vandaar dat ik nog niet zo benauwd word als in een ouwe VIRM of, nog erger, rooie Varkensneus :X

Of ontwaakt dat systeem pas in de echte zomer, onwetend dat juist het FLIRT-gebied al in april flink kan opwarmen?
In de Keolis Blauwnet FLIRTs werkte de airco duidelijk. Zelfs zo goed dat die voor je gevoel al bijna te hard aan staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten