OVer je reiservaringen in april 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Meltrain »

Om onduidelijke redenen rijdt de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] vandaag (min of meer) in het pad van de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie]. Voor mij kwam dat overigens wel goed uit, omdat ik richting Zwolle ga en de overstap nu een kwartier korter is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door waldo79 »

Droevig nieuws vanuit 6036. Een aantal ganzen werd geraakt.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

De dienstregeling rond Breda dit weekend vind ik ondanks alle werkzaamheden een geniaal huzarenstukje: je kan rechtstreeks naar Leiden toe dankzij de 2400, terwijl in Tilburg de 6600 nog tot Universiteit mag blijven rijden :pos: (vroeger hield deze al op bij Gilze-Rijen in zulke situaties), met als gevolg dat je nogal wat bussen kan uitsparen nu het schering en inslag is. Daarbij is de aansluiting in Breda een ideale 7 minuten. En Gilze-Rijen heeft het wel luxe zo met die IC. Station Tilburg ligt eruit. En ik maar hopen dat het volk naar Breda en masse naar de Universiteit gaat en zo kostbare tijd in de bus uitsparen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

Ik zit in Intercity 674 van Zwolle naar Rotterdam en bij Amersfoort en bij Den Dolder rook het behoorlijk naar barbecue in de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Ferdinand »

Misschien de barbecue saus van de Remia?
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door VIRM »

Vanochtend vertrok mijn 1827 met +2 uit Almere Centrum. Reden was een vertraagde Sprinte rvoor ons, maar ik kan niks terugvindne in OVtijden en vanochtend ook niks bijzonders gezien in de NS app. In ieder geval was door langzaam rijden de vertraging bij Lelystad opgelopen tot +5. Roestrijden bij Dronten en een rood sein voor Zwolle zorgde voor een aankomstvertraging van +8.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Hainje »

SLToilet schreef:De dienstregeling rond Breda dit weekend vind ik ondanks alle werkzaamheden een geniaal huzarenstukje: je kan rechtstreeks naar Leiden toe dankzij de 2400, terwijl in Tilburg de 6600 nog tot Universiteit mag blijven rijden :pos: (vroeger hield deze al op bij Gilze-Rijen in zulke situaties), met als gevolg dat je nogal wat bussen kan uitsparen nu het schering en inslag is. Daarbij is de aansluiting in Breda een ideale 7 minuten. En Gilze-Rijen heeft het wel luxe zo met die IC. Station Tilburg ligt eruit. En ik maar hopen dat het volk naar Breda en masse naar de Universiteit gaat en zo kostbare tijd in de bus uitsparen.
Ligt Tilburg er niet uit vanwege werkzaamheden aan het kroepoekdak?
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Mikos »

VIRM schreef:maar ik kan niks terugvindne in OVtijden
OVtijden is niet half zo betrouwbaar als dat sommigen wel denken. Dat zegt dus niet zo veel.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik zit in Intercity 674 van Zwolle naar Rotterdam en bij Amersfoort en bij Den Dolder rook het behoorlijk naar barbecue in de trein.
Het is maar net wat voor soort lucht het aircosysteem naar binnen gezogen krijgt. Heb het vorige week een keertje gehad dat het in de trein naar mest rook omdat men langs een weiland reed waar net mest uitgereden was :? :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

Mikos schreef:
VIRM schreef:maar ik kan niks terugvindne in OVtijden
OVtijden is niet half zo betrouwbaar als dat sommigen wel denken. Dat zegt dus niet zo veel.
Ongeveer zo betrouwbaar als het bedrijf van ons eigen Ome Mikos dus? (A) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Mikos »

:Y
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:
Suus schreef:Ik zit in Intercity 674 van Zwolle naar Rotterdam en bij Amersfoort en bij Den Dolder rook het behoorlijk naar barbecue in de trein.
Het is maar net wat voor soort lucht het aircosysteem naar binnen gezogen krijgt. Heb het vorige week een keertje gehad dat het in de trein naar mest rook omdat men langs een weiland reed waar net mest uitgereden was :? :wink: .
dat is toch om te gieren. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Frank93 »

Iemand vond het een goed idee om AZ supporters op de bus zetten op het busstation in Alkmaar. Meestal is dat aan de achterkant van het station maar blijkbaar deze keer niet. Met als gevolg dat Jan de Wit de halve bufferplek bezet hield waardoor bussen die van een bepaalde kant kwamen moeilijk het busstation op konden rijden, en de supporters hadden geen zin om te wachten met vuurwerk en fakkels afsteken:

Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Wubbo »

Supporters met de trein laten gaan was vandaag zo te lezen ook niet zo'n succes...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door isadora »

Voor dat voetbalgespuis is toch de platte wagen bedacht? :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door VIRM »

Mikos schreef:
VIRM schreef:maar ik kan niks terugvindne in OVtijden
OVtijden is niet half zo betrouwbaar als dat sommigen wel denken. Dat zegt dus niet zo veel.
Die [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] waar ik dus in zat stond in OVtijden ook als op tijd vanuit Almere Centrum, terwijl hij met +2 vertrok.
Beul van de blindegeleidelijn
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Yanaike »

Waarom staan de stoelen zo ver uit elkaar in de gemoderniseerde VIRM? Echt lekker werken op mijn laptop kan ik niet als er meer dan een halve meter tussen mij en mijn laptopscherm in zit.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

Ik herken het probleem. Ze anticiperen soms wel heel erg op dikke en lange mensen waardoor korte en slanke mensen ruimte te over houden. Fijn als je een dutje wil doen, maar de laptop moet gebruikmaken van hetgeen wat aan de andere kant van jouw zitruimte zit met als gevolg dat dit vervelend uitpakt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

Yanaike schreef:Waarom staan de stoelen zo ver uit elkaar in de gemoderniseerde VIRM?
Zodat alle stoelen goed uitgelijnd zitten met de ramen. Dat was een klacht bij DDZ.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

Er gaat vanochtend wel heel weinig goed in Rotterdam Centraal.

Allereerst is er intercity 1114 naar Den Haag die met maar liefst drie kwartier vertraging van de HSL af kwam. ICD 905 (minstens +25) en IC 1116 (+20) werden ook meegesleept in de ellende.

Intercity 2225 naar Amsterdam vertrok ook te laat, onduidelijk waarom. Sprinter 5016 naar Den Haag kwam vlak voor het perron tot stilstand, uiteindelijk een paar minuten later ging het toch door. Intercity 2416 naar Lelystad heeft ruim 5 minuten stilgestaan op het westelijk emplacement. De 2425 naar Dordrecht werd opgeheven in Rotterdam wegens een eerdere verstoring.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door regenmaker »

Chauffeurs in Apeldoorn klagen steeds meer over het niet meer willen starten van bussen. De chauffeur van de 231 zei tegen de reizigers die op de 91 aan het wachten waren dat haar collega en zij op dezelfde tijd de stalling ingingen en vervolgens beiden een bus hadden die niet werkte. Dit resulteerde uiteindelijk in het uitvallen van de rit op de 91. Gelukkig gaat er 10 minuten later weer een rit.

Wel jammer voor mij, want alleen met die uitgevallen rit op de 91 heb ik zekerheid dat ik de IC naar 's-Hertogenbosch kan nemen op Arnhem Centraal. Dus dan maar de tweede route die via Utrecht Centraal. Helaas was er tussen Geldermalsen en 's-Hertogenbosch koperdiefstal gepleegd, waardoor er twee maal per uur een trein naar Eindhoven reed. Dat resulteerde voor mij in 28 min wachten en een overvolle IC.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door VIRM »

Wegens een incident op Amsterdam Centraal werd de 2154 ineens op Haarlem opgeheven. De Sprinter van 18:01 had ik niet meer gehaald, maar die was ook uitgevallen. Eerste optie (en dat werd ook omgeroepen) was de 2265. Die vertrok met een kleine vertraging, maar vanwege roestrijden bij Halfweg-Zwanenburg werd dit +4. Op sloterdijk werd iets met inzet van hulpdiensten omgeroepen. Aankomst in Zaandam was met +13.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Etienne »

Vandaag geen enkel probleem gehad met bus en trein richting Groningen, mag ook wel eens gezegd worden.

Van Groningen naar Emmen zat ik praktisch voorin in een dubbeldekker. Best een aardig uitzicht zo over en langs de N34.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

Gisterenavond reed de Thalys van 18:17 niet tussen Amsterdam en Rotterdam. Reizigers werd geadviseerd de Intercity Direct van 18:07 van spoor 14b te nemen. Dat deze pas om 18:05 met reizigers vanuit Schiphol aankwam op Amsterdam Centraal in plaats van leeg vanaf de Watergraafsmeer zorgde voor een enorme mierenhoop op het perron. Op een gegeven moment zat de trein propvol maar het perron was niet leeg, waardoor toch maar met +8 werd vertrokken.

Onderweg kwamen nog wat omroepen: reizigers voor Schiphol hadden ook wel een andere trein kunnen nemen. Reizigers zonder toeslag moesten in Schiphol eruit, zouden ze in de trein blijven dan zou dat een schande zijn voor de wel-betalende reizigers waar er ook heel veel van zijn. Er zou in Schiphol een extra lange dubbeldekker klaar staan voor reizigers naar Rotterdam, of we alsjeblieft die trein konden nemen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door groningen »

Afgelopen zaterdag reden er bussen tussen Hoofddorp en Leiden Lammenschans. Reizigers moesten nog met de trein naar Leiden Centraal. Ik heb zo'n idee dat het busstation van Leiden geen grote (extra) groepen van reizigers aan kan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten