OVer je reiservaringen in april 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Z2N »

Normaal gesproken wel, maar met de opening van de Keukenhof is het lastiger. Dat dit weekend de bloemencorso plaatsvond (1 miljoen toeschouwers) maakte het echter onmogelijk om ook nog een treinverbussing te huisvesten op Leiden Centraal.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door webguy »

Keukenhofbussen reden toch niet ivm dat corso dus had best gepast ;)
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door dylanwild94 »

Volgens mij reden de keukenhofbussen juist wel. Maar werd een het op een bepaald moment gestaakt ivm het corso.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Daniel »

Zover ik in de tweets van Arriva zag werden die lijnen gestaakt i.v.m. extreme verkeersdrukte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5826
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Bemined »

Vanmorgen was de bijsturing creatief. Trein 4019 was in Amsterdam uitgevallen vanwege te hoge vertraging. Om de rit over te nemen heeft men vervolgens in Gouda trein 512 gesplitst in twee maal solo ICM-III, waarvan het achterste stel als trein 304019 ging rijden naar Rotterdam om aldaar aangekomen weer met het andere stel te combineren voor trein 625. Trein 4020 ging tenslotte met een losse SLT-VI op pad om in Amsterdam weer bij de 4020 bijgeplaatst te worden zodat de omloop weer klopte.

Was op zich leuk bedacht, uitvoering werd helaas een beetje in de war geschopt door een defecte trein (trein 7712?) tussen Nieuwerkerk en Capelle waardoor de 304019 zo'n 20 minuten in Gouda moest wachten, achteraf gezien was de extra sprinter dus nutteloos omdat trein 7714 er op blokafstand achter zat, maar dat kon men toen nog niet weten. Trein reed overigens ook nog eens zonder HC, heb de NS al lange tijd niet zoveel moeite zien doen om te voorkomen dat reizigers 15 minuten op de volgende trein hoeven te wachten :pos:
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

6616: het verkeerde sein was veiliggesteld voor station 's-Hertogenbosch. Kleinigheidjes van twee minuten blijf je houden. Het gekke is wel dat de spitssprinter al is gearriveerd.

Zonder twijfel is duidelijk geworden dat wij voor de spitssprinter (uit Deurne verlengd naar Oss) uit mogen gaan in de tegenspits. Het grappige is dat daardoor net als gisteren de genoemde trein achter de 4420 (de 6616 voorbij Den Bosch) aan mag hobbelen :twisted:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Chrysa »

Kwam net een bus voorbij met een kind op schoot bij de chauffeur. :')
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door isadora »

Hadden ze ook beiden een ijsje? :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Ferdinand »

Zojuist een incidentenbestrijding vrachtwagen met blauwe zwaailichten gezien van Prorail op de N237. Is er iets aan de hand in Utrecht?
PHS

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door PHS »

Op Dordrecht Zuid stapte net een man, type kleerkast, in met zijn pitbull. Hij gooide vervolgens zijn brood op de grond waarna die hond luidkeels ging schrokken. Weten we ook weer dat we in Dordrecht zijn :Y
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Etienne »

Zowel de 7831 als 2829 kwamen vanochtend allebei voor de Hoge Gouwebrug te staan, omdat deze net daarvoor open was gegaan. Toen de brug weer dicht was, vertrok de IC net een minuut eerder voor de sprinter. Maar als je denkt dat eerstgenoemde in Gouda wel even wacht op aansluitende reizigers uit de sprinter.....nee hoor :N :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Ferdinand »

Mooi gevalletje van karma hier op station Vathorst. 3 meiden komen aanlopen en schreeuwen: aaah, meid ik heb sjgait, ik ga gewoon schwartraisen!
Vervolgens krijgen ze door dat hun trein binnen een minuut vertrekt en gaan rennen naar het perron, maar de trein vertrekt net voor hun neus .
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

Hier in de 4461 ook weer zo'n leuk gevalletje: een Pool die helemaal lazerus is en constant Kurwa zegt. Heel stereotypisch. Die is er best vroeg bij voor Koningsdag of welk feest hij moge vieren :mrgreen:

De conducteur is in een vrolijke bui. Vraagt ook heel mooi "Hoe are you?" aan de Pool en heeft een vrouw met koffers naar de 1e klas geleid (ze kreeg het zo aangeboden terwijl ze bijna al op een blauwe stoel zat).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door VIRM »

gisteren met de 4753 van Zaandam naar Amsterdam Bijlmer/ArenA geweest. In de app stond gewoon dat deze trein rechtstreeks zou rijden, maar vlak voor Amsterdam Centraal werd omgeroepen dat dit toch het uitpunt was. Beetje slechte informatievoorziening. De trein werd binnengenomen op 5a, en de V&S'er die toevallig in d ebuurt was zei dat ik de trein op 5b moest hebben. Yup, daar stond dus ook gewoon een SGM klaar. Wat precies het nut hiervan was? Je had best met d etrein waar ik uit kwam door kunnen rijden.

In Leiden Centraal werd eerder vandaag de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 16:47 waar ik uitkwam gespoorwijzigd van 4b naar 4a, de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 16:53 (die ik moest hebben) van 4b naar 5b en de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] naar Amsterdam bleef op 5b. Ik dacht dat er iets defect stond op 4b, maar weet he tniet zeker. In ieder geval leverde dat aardig wat gestresste en rennende reizigers op. Ondergetekende heeft dan ook levend pinball gespeeld.
Beul van de blindegeleidelijn
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Raymond »

Een multimodaal reisadvies van NS-personeel voor binnenkomst in Eindhoven. In de 857 werd In de overstapinformatie ook verwezen naar de bussen, inclusief beide lijndiensten naar Eindhoven Airport en dat je die bussen op het busstation aan de rechterzijde kon vinden. Ook netjes in het Engels. Ik heb verwijzingen naar vervangend NS-vervoer gehoord die minder uitgebreid waren. Positief verrast :pos:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door marvinkok »

VIRM schreef:gisteren met de 4753 van Zaandam naar Amsterdam Bijlmer/ArenA geweest. In de app stond gewoon dat deze trein rechtstreeks zou rijden, maar vlak voor Amsterdam Centraal werd omgeroepen dat dit toch het uitpunt was. Beetje slechte informatievoorziening. De trein werd binnengenomen op 5a, en de V&S'er die toevallig in d ebuurt was zei dat ik de trein op 5b moest hebben. Yup, daar stond dus ook gewoon een SGM klaar. Wat precies het nut hiervan was? Je had best met d etrein waar ik uit kwam door kunnen rijden.

In Leiden Centraal werd eerder vandaag de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 16:47 waar ik uitkwam gespoorwijzigd van 4b naar 4a, de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 16:53 (die ik moest hebben) van 4b naar 5b en de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] naar Amsterdam bleef op 5b. Ik dacht dat er iets defect stond op 4b, maar weet he tniet zeker. In ieder geval leverde dat aardig wat gestresste en rennende reizigers op. Ondergetekende heeft dan ook levend pinball gespeeld.
Mogelijk een defect aan het materiaal? Handige manier van uitwisselen, iets minder prettig voor de passagier door de extra overstap, maar dit soort dingen wordt wel vaker niet in de reisinfo verwerkt.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Chrysa »

Vandaag voor het eerst met de TEC gereisd, ging weer geweldig. :')
Eerst had de bus +20 op het beginpunt, wat tijdens de rit +30 is geworden.

En dit de hele tijd is ook niet zo prettig. Helaas is mijn Frans te slecht om er wat van te zeggen.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 28 apr 2018, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto verwijderd ivm portretrecht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Hainje »

"Please put that telephone away" had ie vast wel verstaan. En als ie dat niet deed kun je volgende keer ook naar je ogen en vervolgens naar de weg. Uiteraard met zeer serieus gezicht.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

Bij Gouda is een wisselstoring vanochtend.

De Intercity Direct rijdt tot 15:00 minder vaak wegens een gebrek aan personeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Ferdinand »

Chrysa schreef:Vandaag voor het eerst met de TEC gereisd, ging weer geweldig. :')
Eerst had de bus +20 op het beginpunt, wat tijdens de rit +30 is geworden.

En dit de hele tijd is ook niet zo prettig. Helaas is mijn Frans te slecht om er wat van te zeggen.
Tjongejonge, dit is wel heel erg triest van deze buschauffeur. Hij brengt niet alleen zichzelf in gevaar, maar ook alle passagiers. Geen wonder dat het zo slecht gaat met het OV in België.
Heb je het gemeld bij de busmaatschappij?
Laatst gewijzigd door webguy op vr 27 apr 2018, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote uit foto
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Mikos »

Ferdinand schreef:Geen wonder dat het zo slecht gaat met het OV in België.
_O- Dat zal inderdaad de verklaring zijn! :')
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door isadora »

Oranjebitter doet vreemde dingen met den mensch. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Ferdinand »

Mikos schreef:
Ferdinand schreef:Geen wonder dat het zo slecht gaat met het OV in België.
_O- Dat zal inderdaad de verklaring zijn! :')
Het laat wel zien wat het sentiment is van de buschauffeurs. Ik generaliseer nu enorm, maar met dit soort buschauffeurs kun je nooit een normale dienstregeling goed (en nog belangrijker: veilig!) uitvoeren. Zeker zullen de slechte cijfers ook met andere dingen te maken hebben, maar dit is er wel één van.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Chrysa »

Ferdinand schreef:een normale dienstregeling goed (en nog belangrijker: veilig!) uitvoeren.
Geen zorgen, die hebben ze toch al niet. Deze buslijn rijdt 4x/dag met een onregelmatige interval. :')
Wil t best melden, maar TEC is niet zo makkelijk bereikbaar als de Nederlandse maatschappijen dus ben er niet aan toegekomen.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Durashift »

Als 't een ijsje was, was het geen probleem.

Je maakt je druk om niks, Chrysa.

:wink: (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten