OVer je reiservaringen in april 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Daar gaat iemand nog wel een boete krijgen. Varend ontgassen is niet toegestaan in Noord-Holland en Utrecht, dat moet in een daarvoor aangewezen faciliteit gebeuren.
Het is misschien niet toegestaan, maar genoeg volk om er tegen op te treden is er ook niet echt. Dus het zou nog wel eens met een sisser af kunnen lopen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

Bemined schreef:Nabij Rotterdam was een ooievaar bezig om een nest te bouwen in een bovenleidingsportaal. Dat is zeker niet het eerste nest, maar in tegenstelling tot de andere nesten die in bovenin de mast zitten op een speciaal daarvoor gemaakt plateau zat dit nest op de draagbalk en naar mijn idee wel erg dicht bij de hangdraden van de bovenleiding. Ben benieuwd ProRail deze ooievaar nog komt bekeuren.
Er zitten in de U-bocht Rotterdam Centraal - Rotterdam Noord bij Blijdorp maar liefst drie ooievaarsnesten. Ik vind het altijd een mooi gezicht vanuit de Intercity Direct :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door julsteren »

Meltrain schreef:
julsteren schreef: en zo gaat het elke woensdag.
Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag is de bus wel op tijd? :|
Geen idee, heb die rit dan nooit.
Aking schreef:Ik gok dat ie dan niet met de bus hoeft (A)
:pos: :pos: :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door cassie127 »

julsteren schreef:We mogen nu nog rondtuffen met een oud busje, dus mensen die slecht ter been zijn de bus in helpen is soms nog een uitdaging, eind mei krijgen wij een nieuwe mét EBS *O*

Heb al begrepen dat eind dit jaar alle oude buurtbussen vervangen zijn door rolstoeltoegankelijke, dus die tijden lopen ten einde.
Vergelijkbaar aan het toegankelijke busje welke nu op de 597 rijdt? Deze heeft ook een ov-chipkaartlezer, EBS en een reisinformatiescherm
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

Intercity Direct t1005 van 6:57 in Rotterdam was vandaag weer eens opgeheven. Daar waren ze als de kippen bij, om 7:02 was de trein al leeg en waren de borden op Niet Instappen gezet.

Gevolg was wel dat de t905 van 7:11, die al code rood heeft, nog wat extra reizigers mocht meenemen. En een vertraging van 2 minuten, omdat de 1005 om 7:10 plotseling toch in staat bleek te kunnen rijden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Meltrain »

Het gaat vanochtend niet zo lekker op de ETMET-corridor, waardoor de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] de enige treinserie tussen Utrecht en Amsterdam Centraal is. Dat wordt dus proppen... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door reisthijs »

De [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] richting Amsterdam vertrok net uit Utrecht, een losse VIRM zes, dat betekende dus achterblijvers. Waaronder ik. Nu maar een [serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] richting Bijlmer (ook druk, maar geen propwerk), en dan maar verder zien.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door julsteren »

cassie127 schreef:
julsteren schreef:We mogen nu nog rondtuffen met een oud busje, dus mensen die slecht ter been zijn de bus in helpen is soms nog een uitdaging, eind mei krijgen wij een nieuwe mét EBS *O*

Heb al begrepen dat eind dit jaar alle oude buurtbussen vervangen zijn door rolstoeltoegankelijke, dus die tijden lopen ten einde.
Vergelijkbaar aan het toegankelijke busje welke nu op de 597 rijdt? Deze heeft ook een ov-chipkaartlezer, EBS en een reisinformatiescherm

Met dat busje (312) heb ik mijn rijtest gehad *O* maar ja, identiek, behalve dat de airco in de bus komt i.p.v. er bovenop. Anders komen we bij de eerste rit al in de krant te staan :6 ''Buurtbus zit vast in tunnel''
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

De 4420 was vanmorgen vroeg op station Oss gearriveerd. Om 7:17 exact stond hij stil, om 7:16, de vertrektijd van Oss West, kon ik van de achterzijde het perron al zien.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door cassie127 »

Het perron van Oss of Oss West?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

cassie127 schreef:Het perron van Oss of Oss West?
Van Oss (centrum zeg maar, ingesloten door de Spoorlaan, Molenstraat, Gasstraat...), Afkorting simpelweg O
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
PHS

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door PHS »

In de t1143 werd in Rotterdam omgeroepen dat de trein via Dordrecht zou rijden ivm een defecte trein op de HSL. Vervolgens rijden we gewoon via de HSL en komen we volgens dienstregeling in Breda aan. Nergens een defecte trein gezien.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

Dan is het probleem blijkbaar in de tijd Rotterdam - aansluiting HSL opgelost *O*
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door waldo79 »

Zojuist vanuit Den Haag de 2065 met de kleinste variant SLT zien vertrekken. Kunst en vliegwerk qua bijsturing vandaag (A)
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door VIRM »

webguy schreef:Op Amsterdam Amstel zijn ze weer verder gegaan met verven. Deze keer zijn de geleidelijnen aan de beurt... Ze zijn een beetje, um, fel? -o-
Afbeelding
Het is de bedoeling dat die dingen een beetje contrasteren. :) Waar op Amstel was dit overigens?
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door webguy »

Ze hebben nu geloof ik alle perrons gedaan, maar dit was uiteinde van spoor 4 (richting Utrecht). Het verfproject daar is geloof ik een miljoeneninvestering, want ze waren in september al bezig geloof ik...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door reisthijs »

Het verfproject Amstelstation begon in april vorig jaar. De laatste maanden is er volgens mij niks meer aan gedaan, tot nu dus.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door webguy »

Nee, er zijn de laatste paar weken weer een aantal bruine kolommen geverfd. Er verschenen in ieder geval steeds bordjes "NAT" (nou moet ik zeggen dat de betreffende kolommen niet daadwerkelijk nat waren, dus of ik wat te laat, of het was fake news). Ik vermoed dat ze het meeste 's nachts doen ivm rijdende treinen, metro's, etc.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

Er sukkelt een Traxx met ICR tussen Utvr en Ut, wat moet dat daar? :o
Betreft de 186-012 en 2805 met een lege Benelux...

Is de HSL kapot en is het nu wachten op een boze Suus omdat 'r ICDBenelux niet kwam opdagen, of wa?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Bemined »

Er werd twee uur geleden in Rotterdam wel iets omgeroepen over een defecte trein tussen Dordrecht en Breda, en volgens ovtijden reden de locs die je opnoemt als trein 9243 en is deze ergens bij Breda Prinsenbeek uitgevallen, dus mogelijk dat deze via een alternatieve route naar de Watergraafsmeer is gereden?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Aking »

Ah, dat klinkt wel plausibel ja :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Suus »

9243 reed met de 2805 en 186 012 inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door SLToilet »

Soms heb je van die dingen die ondoorgrondelijk zijn:
De 6616 reed vanmorgen met 2*4 FLIRT. Nou leuk dacht ik, lekker veel ruimte tijdens de hele rit. Maar dan wordt het de 4420, wordt zonder pardon ineens een treinstel afgekoppeld, nota bene om 7:00 :')

Tja, gezien de gebruikelijke drukte over het traject misschien niet geheel onlogisch maar roep dan wel al op tijd om dat dit de sprinter naar Den Bosch is in plaats van Arnhem Centraal, net zoals ze in de IC zeggen dat een treinstel bij Eindhoven achterblijft als de rest doorgaat naar Maastricht.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door groningen »

Het valt me op dat die Den Haag - Eindhoven trein gisteravond met een blauw/gele en een grijze locomotief wordt gereden.

Op Utrecht Centraal moest de perronopzichtster aan de noodrem trekken van treinnummer 8658 voor de 20.06 naar Amsterdam Centraal. Een rolstoel moest naar buiten met de loopbrug nog tussen de deuren; vond de conducteur het nodig om te gaan vertrekken.

Het valt me op dat Arriva tussen Nijmegen en Venlo (Roermond niet zeker) bij het bord van 4 bakken stopt; ook al is het een 2tje.

Er zijn (in mijn ogen) behoorlijk veel DDZ, VIRM en Koplopers die soms wit en geel licht aan de voorkant hebben.

1 Ajaxtrein was gisteren de 9401 en 9582; gelukkig geen ontevreden volk aan boord. Stelde voor aan de conducteur om de noodrem maar uit te schakelen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen april 2018

Bericht door Chrysa »

Wordt er nkg wel eens gecontroleerd in de IC Direct? Afgelopen maand toch zeker 10x Rotterdam - Schiphol gedaan en nog geen enkele keer gecontroleerd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten