OVer je reiservaringen in mei 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Meltrain »

Later las ik pas dat er een brand was, in de trein werd omgeroepen dat het over een defecte trein ging.
Mijn aankomst op Rotterdam Lombardijen wordt daardoor +90. Dit wordt daarmee mijn eerste GtbV sinds ik begin april begonnen ben met werken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Daniel »

Stukje humor ter plaatse van deze treinbrand, aldus het verslag van m'n vader die op dat moment bij het station was: de passagiers uit de trein hadden bedacht de bus naar Rotterdam Alexander te nemen, alleen kwam die bus ook niet veel verder dan station Schollevaar omdat de weg geblokkeerd werd door een brandweerwagen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

De 1114 is na eerst +30 gehad te hebben uitgevallen in Rotterdam en er is een defecte trein tussen Tilburg en Breda. Is dat 1+1 :-(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Het zuiden van Utrecht (Ut-Db en Ut-Ht) ligt plat wegens brand in een trein... Iemand die meer (namen en rugnummers) weet?

Overigens is van mijn rondje braboland dus weinig meer over, en ben ik maar weer onderweg terug naar Roffa :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Milco »

Ik vind het wel netjes dat ze vermelden dat het een brand in een trein betreft en niet "defecte trein" ofzo. :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Daniel »

Volgens ProRail Verkeersleiding op Twitter betreft het geen echte brand, maar gaat het om een trein met roodgloeiende wielen die de brandweer momenteel tracht te koelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Ah oké, dat lijkt overigens gelukt te zijn dan *O*
Milco schreef:Ik vind het wel netjes dat ze vermelden dat het een brand in een trein betreft en niet "defecte trein" ofzo. :')
Nou ja, een trein die in de fik staat hoeft natuurlijk nog niet persé defect te zijn (A)
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door dylanwild94 »

Dus als een huis in brand staat hoeft die ook niet persé onbewoonbaar te zijn. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Exact! Bij een brandje op zolder kun je prima nog beneden in de woonkamer vertoeven *O*

Of dat dan weer wijs en verstandig is, is een ander verhaal :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Hainje »

Precies.

Daarom vind ik het ook zo stom dat ze die wietkwekerijen altijd opruimen. Bedoel, probeer je je eigen boontjes te doppen, is het weer niet goed. Het is altijd maar één kamertje, daar heeft toch verder niemand last van?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Jij kom zeker uit Brabant? Met gelijk je druksdinges :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Volgens ProRail Verkeersleiding op Twitter betreft het geen echte brand, maar gaat het om een trein met roodgloeiende wielen die de brandweer momenteel tracht te koelen.
Zouden dat nou te warme aspotten zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Daniel »

Vaste remmen kan ook nog, was een goederentrein in ieder geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door julsteren »

Ik zit momenteel in IC 3333 van Antwerpen naar Binche, met desiro :') wel een super vriendelijke treinbegeleider *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Daelea »

12 bakken op spoor 7 van Den Haag Centraal past niet als je via spoor 8 aankomt, werd vandaag proefondervindelijk bewezen. Treinpersoneel dacht trouwens dat de trein netjes stond, pas toen ze erop gewezen werden, kregen ze het door. De IC blokkeerde zo ook het wissel van spoor 8, waardoor de Sprinter daar niet weg kon en +6 opliep.Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Daniel »

De stoomtreinen voor Dordt in Stoom zaten er nogal tussen gefrommeld qua dienstregeling vandaag: richting Baanhoekweg gingen ze achter de stoptrein naar Geldermalsen aan, dat gaat nog goed want dan zitten ze precies in het gaatje tussen de kruisingen in Stadspolders en Sliedrecht op het enkelspoor. Richting Dordrecht voegden ze echter ook achter de stoptrein uit Geldermalsen aan in op het enkelspoor, waardoor de sneltrein naar Gorinchem elke keer in Stadspolders vertraging kreeg omdat er een stoomtrein op het enkelspoor in de weg reed.

Arriva bleek echter ook wel een briljant bedrijf: na enkele losse uitgevallen treinen is de [serie=Stoptrein|2018|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] er uiteindelijk helemaal uit gegooid op een tijdstip dat er nog net één trein met de stoomtrein moest kruisen tot einde kwartiersdienst (wat 2 uur na de laatste stoomtrein is).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Milco »

Niet helemaal een reiservaring, maar het vond wel plaats bij Utrecht Centraal...

Gisteravond liep ik even vanuit het station naar bus-/tramstation Jaarbeursplein en terug om even wat trams te fotograferen. Om vanaf het treinstation naar het Jaarbeursplein te lopen, kun je met een hele lange trap of met een roltrap. Bij zekere hoogtes heeft een roltrap mijn voorkeur, zeker naar beneden toe, maar om onduidelijke redenen stond zowel de roltrap naar beneden als naar boven stil. Ernaartoe lopen en ervoor staan hielp helaas niet. :?

Heb ik iets gemist, is er bijvoorbeeld een knop die je moet indrukken (lijkt me stug, maar je weet nooit...)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Ze waren er gistermiddag en eergisteren voor aan het werk beneden, als ze aan hadden gestaan was je onderaan dus in een gat gekukeld :Y

Mogelijk was het daar nog een nasleep van, de lift er naast deed het trouwens wel op beide momenten dat ik er passeerde :wink:

Maar sowieso zijn die roltrappen vrij berucht, zie ook het Twitteraccount @werktderoltrap :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Z2N »

Die roltrappen zijn ook wel berucht om de vele storingen, roltrappen en buitenlucht samen combineert nog steeds niet erg lekker.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door webguy »

Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Bemined »

Dit maal eens geen DDZ maar ICM waarbij het combineren niet lukt in de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]. Trein 559 kreeg +7 bij vertrek omdat de remmen van het derde stel niet goed werkten, waardoor men op vertrektijd besloot dit stel achter te laten. Bij vertrek werd omgeroepen dat de overgebleven ICM8 'zeer druk' was en het vriendelijke verzoek zo veel mogelijk naar voren door te lopen. Dat advies had ik mezelf al gegeven toen ik de omroep hoorde dat het achterste stel eraf zou gaan:
Afbeelding
Inderdaad, zelden zo druk gezien die 559 8-)
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door SLToilet »

Zo, de 4461 is ook weer overgegaan in een trein van de 6600. Met een zeer welkome koppeling met een tweede treinstel in Den Bosch vanwege de storingen. De 4461 was een echte sardientjesblik. Duwen en proppen waarbij het maar goed was dat de airco door bleef draaien.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

De 1058 kwam met +8 op Rotterdam Centraal.

Beste reizigers, we hebben een klein probleempje met de deuren. We hebben helemaal vooraan handmatig een deur voor u geopend.

Dit gaat gewoon de GtbV in, ik zat in het derde rijtuig en heb 8 minuten gedaan over het uitstappen :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Jultar »

Ik word zo moe van mensen die met die storing door blijven rijden. Volg verdorie gewoon het handboek op en zet die trein zo snel mogelijk stil en reset even de FMZ module. Kost hooguit één minuut.
Door dit soort geintjes zijn reizigers nog verder van huis dan die ene minuut vertraging.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Suus schreef:Dit gaat gewoon de GtbV in, ik zat in het derde rijtuig en heb 8 minuten gedaan over het uitstappen :neg:
Jammer joh!
Onder vertraging in de zin van deze GTBV-regeling wordt verstaan een door de
Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de
dienstregeling van de Intercity direct waardoor u ten minste 15 minuten later arriveert
op uw bestemmingsstation.
En dan staat er verder nog iets over misbruik en het niet correct invullen enzo *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten