OVer je reiservaringen in mei 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Hainje »

Je hebt het nergens over de app gehad? Alleen wat vage stations waar een doorsnee Nederlander niet snel van zal hebben gehoord.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Toen ik mijn bericht schreef stond er NIAG app, niet dat hele lijstje en whatever... Valsspeulert! :6
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door regenmaker »

Dan was je gewoon te snel met reageren. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Ardan »

Ben nu in Duisburg, waar de RE19 en de RE5 staan te wedijveren wie het eerst mag vertrekken. Stormschade dus we gaan nog even niet weg, is omgeroepen. Heb gelukkig in Arnhem een ruime buffer *O*
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Chrysa »

In Köln Hbf niets gemerkt van de regen. Vrijwel alles reed nog.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Mikos »

Ardan schreef: Heb gelukkig in Arnhem een ruime buffer *O*
Als je maar niet denkt dat ik op je wacht met de laatste. (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Je zou eens een keer wat voor de reiziger doen zeker? -o-

geintje natuurlijk! (A)
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door cassie127 »

En inmiddels rijden er zeker al 2 treinen van de RE 5 voor je
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Ardan »

Veertig minuten in Duisburg gestaan en daarna kruipend naar Oberhausen, waar we net uit gereden zijn. Voor elk sein een paar minuten stilstaan. Nu een uur vertraging, moet straks toch maar eens personeel gaan aanspreken wat te doen -o-
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

En Ome Mikos laat je zometeen natuurlijk het schompes krijgen, want abbeledinges en/of de ICE is geen NS en dus hoeft er niet gewacht te worden of aansluitingen overgenomen te worden ofzo. Ga maar lekker fietsuh! :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Hainje »

Gewoon hotelletje in Arnhem, simpel zat!
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Mikos »

Ah joh, vanaf Arnhem lekker een stukje lopen, is goed voor je! (A) Spreek mijn collega's straks inderdaad maar even aan, die helpen je wel :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Ardan »

Het is me twee keer eerder gebeurd met een krappe maar normaal gesproken haalbare overstap in Venlo uit Doitsjland, toen de RE19 nog niet reed. Kon per trein tot Zutphen komen en mocht daarna gratis met de taxi mee *bus*

Edit: zit nog een Nederlandse Mikos op deze trein ook. 'Hotelletje nemen of taxi bellen, kun je declareren via dit en dat nummer hier is een kaartje succes :pos:'
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Mikos, weet jij of er in Nederland wel eens hotels "uitgegeven" worden bij vertragingen? Ik heb er namelijk nog nooit iets over gehoord, en voor zover ik weet en heb meegemaakt wordt het eigenlijk altijd opgelost met taxi's...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Mikos »

Correct, de reiziger is bij ons dan ook vaak meer geholpen met een taxirit naar huis dan met een hotelovernachting. Bovendien zijn de afstanden hier natuurlijk lang niet zo groot als in bijvoorbeeld Duitsland en dan zijn taxiritten vaak goedkoper dan een hotelovernachting, want er wordt natuurlijk niet betaald voor het bedrag dat op de meter staat.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Durashift »

^^^okay, maar dan zal de NS de taxi ook moeten bestellen op NS voorwaarden.
Zoals Ardan het schrijft.. lees ik dat hij de taxi op eigen houtje mag regelen, betalen, en dan declareren. Dus de 'hoofdprijs' of op z'n minst een prijsafspraak..

och, qua kosten zal een hotelkamer of een taxirit om het even zijn.. denk dat het hotel voordeliger is.. (mits geen 5 sterren ofzo..)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Inderdaad is het voor NS gunstiger als het via de NS (Transvision als ik het goed heb) geregeld wordt, want dan zullen ze inderdaad bulkvvoordeel hebben. Aan de de andere kant moeten ze aan de wet voldoen, en als jij geen HC ziet onderweg en vervolgens ergens uitstapt waar geen stationspersoneel meer te vinden is, dan moet het maar op eigen initiatief en dan zullen ze daar vast ook wel weer voor verzekerd zijn of iets :)

Ik heb mij ooit laten vertellen dat NS ongeveer de helft van het metertarief afrekent, en ik geloof dat er hier in Utrecht bijvoorbeeld 8 euro voor een stadsrit wordt betaald, onafhankelijk van de afstand. Maar gelet op de concurrentie en de bedrijfsgevoelige informatie enzo zul je daar vast geen uitspraken over mogen doen :mrgreen:

Aan de andere kant heb ik al twee keer een taxi Zwolle - Utrecht gehad á >250 euro, voor een eurotje of 100 moet je volgens mij toch wel een leuk hotelletje in Zwolle kunnen vinden :Y

En vanaf Zwolle zou ik inderdaad het liefst huiswaarts keren, maar als ik ergens rond 23:00 uit Belgistan in Maastricht aankom dan zou ik, natuurlijk een beetje afhankelijk van de dag en de planning enzo, ook best daar willen snurken zodat ik de volgende dag nog een keer Belgistan onveilig kan maken en zo 4 uur reistijd uitspaar *O*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Mikos »

Wat Ardan is voorgesteld is wat een ander bedrijf er mee doet. NS handelt het bij voorkeur direct af door een taxi voor je te regelen. Abellio, ondanks dat het een dochterbedrijf is, hanteert andere regels en voorwaarden. Duits bedrijf, andere opzet. Persoonlijk zou ik met de laatste sprinter naar Zutphen gaan en me bij het treinpersoneel vervoegen. Hoe het dan ook gaat, ben je al dichter bij huis.

Vergeet niet dat de 'gemiddelde reiziger' geen plezierritjes maakt en gewoon een doel heeft waar hij of zij binnen afzienbare tijd aan wil komen. Die doe je weinig plezier met een hotelovernachting.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Ardan »

Ik maak dan wel een pretrondje, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik weer in mijn eigen bedje eindig. De HC in Arnhem van de sprinter naar Zutphen heeft nog wel gebeld naar Pietje of Klaasje van dezen of genen, maar kreeg een resoluut nee te horen. NS schijnt in het verleden regelmatig taxi's te hebben geregeld (lees betaald) door vertraging bij Abellio, maar andersom gebeurde het nooit. Dus doet NS dat niet meer en moet ik er eerst zelf eentje roggelen en dan maar naar Abellio stappen voor de declaratie.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Kudtns! -o- (of Abellio, maar dat is ook NS, dus ja)

Maar op Zutphen hebben ze toch van die mooie nissen op spoor 1, daar kun je dan toch prima tukken? *O*

Maar ik hoop dan dat je geen gezeur gaat krijgen met het feit dat je hele reis niet met hetzelfde vervoerbewijs is afgelegd (tenminste, ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je geen retourtje Deventer - Wuppertal had?) Want daar willen ze nog wel eens moeilijk over doen... Jouw vertraging ontstond op het traject van kaartje A, dat je vervolgens vanaf dat laatste station nog verder moet met kaartje B is niet hun probleem natuurlijk :X
(al zijn ze wel bezig om daar nog e.e.a. aan te passen qua wet-/regelgeving geloof ik *O* )


Mikos schreef:Vergeet niet dat de 'gemiddelde reiziger' geen plezierritjes maakt...
:shock: -o- Amateurs! :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Ardan »

Aking schreef:Maar ik hoop dan dat je geen gezeur gaat krijgen met het feit dat je hele reis niet met hetzelfde vervoerbewijs is afgelegd (...) Want daar willen ze nog wel eens moeilijk over doen... Jouw vertraging ontstond op het traject van kaartje A, dat je vervolgens vanaf dat laatste station nog verder moet met kaartje B is niet hun probleem natuurlijk :X
Leg eens uit? De Mikos van Abellio bood me nog een keycard aan om in Arnhem eruit te kunnen, die sloeg ik af omdat ik op mijn eigen chipkaart nog verder zou reizen, waarop hij zei 'gaat dat verder wel goed met je taxi dan ook?' iets in die trant. Snapte niet helemaal wat hij daarmee bedoelde.

Ben weer thuis trouwens *O*
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Durashift »

^ omdat je feitelijk nog een nieuwe reis start in Arnhem, met die chipkaart.
Dat je dan niet thuis kan komen door wateroverlast in Wuppertal / noodweer op de RB19... tja, wát kan de NS daaraan doen??

Waarom een pretrondje maken op een dag dat er code oranje geldt voor de provincie waar je door heen moet..?? :wink:

Maar wel fijn dat je thuis bent. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

De "garanties" met betrekking tot je vertragingen en dergelijk zijn afhankelijk van je vervoersovereenkomst.

En stel we schetsen het volgende scenario:
Je reis is Budapest - Deventer, maar dat doe je op 3 kaartjes:
Europaspezial (DB) Budapest - Emmerich
Grenskaartje (VRR)Emmerich - Emmerich Grens
OV-Chipkaart (NS) Emmerich Grens - Deventer (op je Studentenreisproduct wat mij betreft)

Als je dan in München je aansluiting richting het Ruhrgebied mist, "hoeft" de DB je in principe maar tot Emmerich te brengen, want je vertraging is "onder" die overeenkomst ontstaan. Dat jij daarna nog verder moet is jouw probleem.

Vervolgens strandt je ergens in Oberhausen, en DB zegt vervolgens we brengen je tot Emmerich, want dat staat op je kaartje. Dat jij daarvandaan dus nog verder moet reizen, is niet hun probleem want valt niet onder die specifieke vervoersovereenkomst.

Als je dan vervolgens nog geluk hebt en een latere trein naar Nederland kunt nemen kan NS in principe precies hetzelfde zeggen, jouw laatste verbinding Zevenaar(/Arnhem) - Deventer reed namelijk keurig op tijd. En dat je ergens in Duitsland een probleem hebt gehad? Sjah, jammer dan. Je hebt een kaartje (en dus een vervoersovereenkomst) vanaf de grens. En in die overeenkomst is niks verwijtbaars fout gegaan, behalve dan dat jij te laat was op je beginstation (van die overeenkomst) maar dat is jouw probleem.

Vergelijk het met dat jij door vertraging je vlucht mist. Dan zegt de KLM ook niet "hier heb je een nieuw ticket", die zeggen : jij was te laat, zoek het maar uit"

Maar zoals ik al aangaf zijn ze er mee bezig om dat recht te trekken, zodat aansluitende tickets dus als één reis/overeenkomst worden gezien. Hoe het daar op het moment precies mee staat en of dat al doorgevoerd is durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Wat Durashift ondertussen in het kort heeft neergepend dus :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Suus »

Dit is waarom ik voor België treinkaartjes van/naar Antwerpen koop :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2018

Bericht door Aking »

Mjah niet iedereen is rijke tatta...

Als ik kaartjes tot Antwerpen/Luik zou kopen zou dat de prijs van mijn reis zo ongeveer verdubbelen -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten