OVer je reiservaringen in juni 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

diederickx schreef:
Chrysa schreef:Moet je dan ook in Schiphol of verder ingecheckt zijn? Anders wordt het vrij lastig te controleren lijkt me.
GTBV gaat toch altijd op basis van een concrete treinreis met tijden en al? Dan kan er volgens mij geen misverstand bestaan over de treinserie.
In de praktijk moet je alsnog naar Schiphol of verder reizen, want in een normale situatie vertrekt de 1100 maar 8 minuten later in Breda (en 1x/uur de 9200 11 minuten later).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Jultar »

olof schreef:Het stuk Breda - Tilburg Universiteit is aan een stuk door 140 en het laatste stukje door Tilburg 100 en dan 80 bij het station.
Vanaf Breda: 80-130-140 of 80-140, afhankelijk van het vertrekspoor, tot Tilburg Universiteit, daar wordt het 120 en dat blijft het :-)
PHS

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door PHS »

Blijkbaar, zie het ook zo staan op openrailwaymap.org. Is de snelheid dan recentelijk omhoog gegaan?
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door VIRM »

Vandaag van Zaandam naar Haarlem teruggereisd. In Haarlem viel het op dat alle extra Sprinters naar Zandvoort waren geschrapt. Maar dit mocht absoluut geen storing heten...

Op de terugweg bij de overstap in Amsterdam Sloterdijk hoorde ik dat de acteurs bezig waren met het opvoeren van het theaterstuk Mollen (zelf onlangs naartoe geweest) :D. In de aansluitende [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] werd bij het binnenrijden van Zaandam door de HC ook nog even in het Engels omgeroepen dat dit de laatste mogelijkheid was om over te stappen voor de molens. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door en-es »

Vandaag een dagje in Venlo/Blerick geweest. Uiteraard voor het Multi Event in Blerick dat best wel interessant was. Ik merkte dat er ook een evenement in Venlo was, Venlo Storm of zoiets. Een sportief gebeuren waarbij mensen door de stad renden en op hindernisbanen aktief waren. Zowl heen- als terugreis verliepen niet probleemloos. De IC uit Utrecht van 10.24 kwam met +7 in Venlo aan. Een nieuwe verbouwde dubbeldekker. Langzaam rijden tussen Eindhoven en Deurne en een lang oponthoud in Blerick waar treinfappers met fototoestellen klaar stonden. Die vertraging was vervelend voor mensen die naar Duitsland moesten, ook al omdat de IC op het ver gelegen kopspoor stopte. De trein naar Hamm heeft gewacht maar ik ben er niet zeker van dat iedereen de aansluiting haalde. Terug nam ik in Venlo de IC van 16.03 die niet Schiphol als eindpunt had maar s'Hertogenbosch vanwege problemen op het spoor naar Utrecht. In s'Hertogenbosch moest ik overstappen op de IC van 17.18 en uiteindelijk kwam ik een kwartier later thuis. In Venlo had de trein naar Hamm van 16.05 blijkbaar vertraging want ik heb die trein niet gezien toen mijn IC vertrok.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door cassie127 »

Ik zag vandaag dat op de oude metrosporen (spoor 11 en 12) op Den Haag Centraal een behoorlijke laag stof ligt. Ook op het perron :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Trein 9220 is kapot gegaan. Gelukkig voor iedereen terwijl deze langs het perron stond van Rotterdam Centraal, dus het geeft weinig overlast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Zit je in een bushokje op de bus te wachten, gaat er ineens een kat op je schoot liggen. :o
Afbeelding

Halte Made, Gemeentehuis. Die kat zit daar zo'n beetje standaard en die houd er wel van om aangehaald te worden ja. Lief beestje is het.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door PatrickM »

Gisteren een dagje in de regio Aken gedaan. Deels onderdeel van een conferentie en deels eigen reisplan.
Eerst werd om 9:32 de RB van Aachen Hbf naar Alsdorf-Annapark genomen, waar wat uit werd gelegd over het OV-knooppunt aldaar. Een half uur later ging het verder naar Stolberg Hbf, waar de private spoorbeheerder EVS een presentatie gaf over hun toekomstplannen. Na die presentatie gingen we naar Stolberg-Altstadt, en daarna gelijk terug via de dalspoorlijn naar Düren, waar het normale programma eindigde.
Hierop werd besloten om met een kleiner groepje naar Heimbach te gaan, waar we verder gingen met een bus naar de steiger van de Rursee Schiffarht. Daarmee gingen we naar Woffelsbach, waar we weer richting bus liepen.
Toen de bus kwam wilden er ook een stuk of 5 fietsers mee, maar in de Citaro die aan kwam rijden mochten er maar 2 mee. 3 minuten later snapten we ook wel waarom ze met de bus mee wilden :')
Aangekomen in Simmerath stapten we over op de bus naar Aachen, waar we rond 17:15 aankwamen. Mijn reisgenoot ging daar verder met de stoptrein naar Spa van 18:04, maar ik had de Thalys van 19:23 geboekt. Uiteraard ging zijn overstap in Verviers er weer aan, dus ik kwam ‘m weer tegen in Luik.
De IC naar Oostende had (naar goed gebruik) weer eens vertraging, en dus ging mijn overstap in Leuven eraan. Dan maar proberen om de Benelux in Brussel te halen, maar die overstap ging ook de mist in. Uiteindelijk ben ik om 21:51 aangekomen in Antwerpen, waar mijn reis eindigde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Er werd dit weekend enkelspoor gereden tussen Chênée en Fraipont wegens werkzaamheden aan het nieuwe station Chaudfontaine. Dat zorgde voor de nodige vertragingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door ODRAIL »

Is dit in België :wink: ?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Chrysa »

Werkt Google maps niet bij jou?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door ODRAIL »

Normaal staat dit in een apart tabblad open ... maar nu net even niet :wink: .
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Jultar »

olof schreef:Blijkbaar, zie het ook zo staan op openrailwaymap.org. Is de snelheid dan recentelijk omhoog gegaan?
Niet dat ik weet. Ik heb het in ieder geval nooit anders gezien. Maar zeg nooit nooit ;-)
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door dennistd »

Uit tekeningen van 2012 blijkt dat het toen ook al zo was iig
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 11 jun 2018, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Wubbo »

Ik was net op tijd in Den Haag, Geert is nu aan het omreizen vanwege dit bizarre verhaal.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door marvinkok »

:shock:
Dat is wel echt bizar... Liever voor de trein springen dan opgepakt worden?
Sterkte aan de machinist en omstanders...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Alles beter dan op bezoek bij de wouten :Y

(al zou ik persoonlijk toch liever in de bajes zitten dan dood zijn, op dit moment althans (A) )
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door SLToilet »

Geef mij maar die wouten dan als het toch allemaal zover is gekomen, hoe diep het leven dan ook in puin ligt voor de desbetreffende persoon (al zou ik persoonlijk gewoon geen auto stelen). Wel bijzonder naar wat daar is gebeurd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Nou ja, in een geval als Michael P. kan ik me er nog wel iets bij indenken dat je denkt 't is mooi geweest. Maar ik heb ook met jongens geresideert die nog 15 jaar voor de boeg hadden en iedere dag fluitend opstonden *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Een deur van Intercity Direct 1058 bleef op Schiphol piepen en ging niet goed dicht. Bij de tweede poging is het gelukkig wel gelukt. Hopelijk gaat hij straks nog open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Dus er is niks aan de hand? :X
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door VIRM »

Vanmiddag liep de 2152 vlak voor Sloterdijk een paar minuten vertraging op, aangezien de 5452 ervoor vertraagd was. Sowieso waren er nog wat vertragingen rondom Sloterdijk als gevolg van de verdachte lege kartonnen doos. Rond 17:40 werd nog omgeroepen dat door inzet van hulpdiensten de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 17:41 was uitgevallen (met omreisadviezen voor Rotterdam Centraal), maar het 'verstoring is afgelopen, alles rijdt om 17:00 weer normaal'-bericht was al om 17:10 van de verstoringenpagina verdwenen.
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Bemined »

En we hebben weer een slachtoffer van de DDZ koppelingen: trein 559 opgeheven in Rotterdam nadat combineren grandioos mislukte. Toen ik rond vertrektijd aankwam stonden beide op een meter van elkaar op spoor 14, beide met reizigers, en deed men een (tweede?) combineerpoging. Die mislukte ook, waarna men besloot het achterste stel achter te laten en het met een losse DDZ4 te proberen. Echter nu kreeg men de stellen niet meer los... Reisinformatie was weer top, terwijl de HC alvast reizigers naar de 2861 verwees, bleef de automatische omroep verkondigen dat de 559 over 'enkele minuten' zou vertrekken. Zelfs toen er twee monteurs met een Ratelsleutel tussen de twee treinstellen in zaten in een ultieme poging de stellen dan maar met de hand los te krijgen, bleef de omroep verkondigen dat de trein over enkele minuten zou vertrekken. Je raad het al: de trein werd opgeheven.

Ook defect was er een bus bij de RET. Doordat de materieelomloop van de lijnen in elkaar vervlochten zitten kwam deze op een gegeven moment uit op lijn 37, een lijn die slechts een uurdienst heeft. Er stond dus ook doodleuk op de informatieborden 'Houd rekening met een extra reistijd tot 60 min'. Er zaten bij het Alexandrium enkele reizigers te wachten op deze bus, die zullen er nog wel zitten dus, altijd leuk om 16 bussen aan je voorbij te moeten laten gaan voor jouw lijn eindelijk op komt dagen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door SLToilet »

De 3661 (trein naar Roosendaal die zou vertrekken te Tilburg om 17:58) staat nu pal boven het Wilhelminakanaal te Tilburg. Wachtende op wat er moet gebeuren nadat een trein op een ander spoor te maken heeft gehad met een aanrijding met een persoon.

Update: hoorbare sirenes terwijl de politie bij het spoor kwam aan de zuidkant door over het plaatselijk lage geluidsscherm te klimmen. Verder nog geen reisinformatie.

Update: helemaal terug naar Den Bosch? Is dat echt het beste waar je op kan komen??
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast