OVer je reiservaringen in juni 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Z2N »

Nieuwe maand, nieuw topic!

En het begint weer eens lekker: wil ik bij hoge uitzondering de eerste trein van de dag uit Alphen nemen (8810), valt deze zonder reden uit. Dan maar via Gouda... -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Tom523 »

Oh daar heb ik vaker last van als ik uit Alphen vertrek met de trein voor die paar keer per jaar _O-
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door groningen »

Op de algemener schermen en specifieke scherm op het perron van de IC van Groningen naar Den Haag Centraal (48) en Rotterdam Centraal (18) wordt onderaan aangegeven dat de trein niet in Meppel stopt. Misschien dat dit ook in Assen en Zwolle gebeurd. Dit zal wel komen dat de IC van en naar Leeuwarden wel in Meppel stopt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Mikos »

Nee, gaat om een foutje in de stamgegevens. Volgende week is het weer uit de borden.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door groningen »

Jeetje; U zit er wel dicht op. Ik zal het dan wel zien volgende week.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Ons Ome Mikos is niet voor niets Ons Ome Mikos natuurlijk! Werken zal ie! :Y
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door groningen »

Werken bij het spoor noem ik geen werken. Als machinist moet je geen last hebben van aanrijdingen met mensen en/of voertuigen. Als conducteur (en iedereen op het perron) van lastige reizigers.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

groningen schreef:Werken ... noem ik geen werken.
Duidelijke taal wel :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Meltrain »

De 5046 kwam zojuist leeg voorbij Rotterdam Lombardijen gereden om vanaf Rotterdam Centraal weer in dienst te gaan.
Ik snap dan niet dat hij niet gewoon de hele rit met reizigers kan rijden (en overal kan stoppen). :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door groningen »

Ik zie dat die trein als 5151 in Dordrecht met 13 minuten vertraging aankwam, dus 14.32. Nonstop Dordrecht (normaal vertrek 14.27) - Rotterdam Centraal (met wel of niet passagiers) en dan wel normaal als stoptrein naar Den Haag Centraal. Treinstelnummers zijn de SGMM-3-2986 en SGMM-3-2976.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Meltrain schreef:Ik snap dan niet dat hij niet gewoon de hele rit met reizigers kan rijden (en overal kan stoppen). :?
Omdat dat tijd kost? (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Mikos »

Er zal geen HC aanwezig zijn geweest, dan mogen er geen reizigers mee worden genomen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Altijd weer die Hc's die niet op komen dagen... :N
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

:o net een omroep op Ut dat reizigers voor de ICE zonder reservering of met een OVC wordt geadviseerd een andere trein te nemen wegens een defecte airco.

Die heb ik nog niet eerder gehoord geloof ik...

En nu een "er zijn zakkenrollers actief" in Amersfoort, het moet allemaal niet gekker worden :shock:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Meltrain »

Bijzondere dienstregeling vandaag op de lijn Den Haag - Dordrecht: de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] rijdt alleen tussen Breda en Eindhoven, de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] rijdt normaal, de [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] rijdt verder naar Roosendaal en stopt ook in Rotterdam Zuid en Zwijndrecht en de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] rijden beide alleen tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal. Tussen Rotterdam Zuid en Zwijndrecht rijdt 4x/uur een bus om Rotterdam Lombardijen en Barendrecht te bedienen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Daniel »

Niet zo gek dat de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] normaal rijdt, die komt daar immers helemaal niet ;)
Maar als alle ICs als enige rijden, wordt er dan ergens over één spoor gereden ofzo? Anders hadden de sprinters er immers nog wel bij gepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Wubbo »

Waarschijnlijk in de Barendrechttunnel, anders hadden de treinen daar ook wel gestopt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Meltrain »

Op Rotterdam Blaak waren er in elk geval werkzaamheden op het perron van spoor 3 en 4, waardoor in elk geval op Blaak en Zuid alleen de sporen 1 en 2 gebruikt werden.
Daniel schreef:Niet zo gek dat de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] normaal rijdt, die komt daar immers helemaal niet ;)
Ehm, ik bedoel natuurlijk de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie]. :oops: Ik associeer de Intercity naar Vlissingen nog steeds met het nummer 2100, hoewel dat al sinds eind 2012 niet meer zo is en de Intercity naar Vlissingen sindsdien ook al het nummer 2600 heeft gehad. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Waarschijnlijk in de Barendrechttunnel, anders hadden de treinen daar ook wel gestopt.
Van werkzaamheden in de Barendrechttunnel zou de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] echter geen last moeten hebben. Maar zoals blijkt uit de post van Meltrain zijn er dus ook nog werkzaamheden elders. En die werkzaamheden zorgen dat je alleen via de lange fly-over bij Lombardijen de HSL op kunt, wat zo te zien alleen de Thalys doet (vereist een stukje links rijden na Rotterdam Zuid).

Sowieso zie ik nu dat er nooit sprake kan zijn van enkelspoor rijden bij Barendrecht: dat kan alleen als je bij Rotterdam Stadion en Zwijndrecht doorwisselt (daartussenin liggen geen wissels), maar precies op dat stuk kruisen de ICs elkaar.
Maar als de ICs dus over twee sporen rijden is de vraag waarom er geen sprinters rijden, die halen elkaar tegenwoordig niet meer in tussen Rotterdam en Dordrecht namelijk. Dus zouden twee sporen daarvoor volstaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Bemined »

Thalys heeft een half uur extra reistijd, dus die zal ook wel over Dordrecht rijden. Ik vermoed dat het simpelweg niet binnen alle normen in te passen viel om goederentreinen, hogesnelheidstreinen, intercity's en sprinters via twee sporen te laten rijden. Op tijdstippen dat de [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] niet rijdt 's ochtends en 's avonds rijdt de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] immers wel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:
Wubbo schreef:Waarschijnlijk in de Barendrechttunnel, anders hadden de treinen daar ook wel gestopt.
Van werkzaamheden in de Barendrechttunnel zou de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] echter geen last moeten hebben. Maar zoals blijkt uit de post van Meltrain zijn er dus ook nog werkzaamheden elders. En die werkzaamheden zorgen dat je alleen via de lange fly-over bij Lombardijen de HSL op kunt, wat zo te zien alleen de Thalys doet (vereist een stukje links rijden na Rotterdam Zuid).
Ik heb ook nooit beweerd dat er niet ook werkzaamheden elders zijn. Zo te zien zijn er ook werkzaamheden ergens bij Prinsenbeek, want daar rijdt helemaal niets. Dat zorgt dus sowieso al voor het opheffen van de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] (en de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Herzogenrath Grens - Visé via Aachen voor maar 3 Euro, in de eerste klas *O*

De Duitsers zouden zeggen: snäppchen :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Daniel »

Bemined schreef:Thalys heeft een half uur extra reistijd, dus die zal ook wel over Dordrecht rijden. Ik vermoed dat het simpelweg niet binnen alle normen in te passen viel om goederentreinen, hogesnelheidstreinen, intercity's en sprinters via twee sporen te laten rijden.
Intercity's en Sprinters kan prima, die rijden namelijk al dagelijks over slechts twee sporen. Hogesnelheidstreinen zijn op de Thalys na opgeheven. En goederentreinen kunnen er sowieso niet rijden want vanaf spoor 1/2 in de Willemstunnel kan je niet naar emplacement IJsselmonde komen, terwijl goederen niet door de reizigersbuizen in Barendrecht mag (en aan de andere kant van Kijfhoek heb je de werkzaamheden bij Prinsenbeek waardoor je alleen goederen naar Roosendaal en België kunt rijden, zijn er ook al minder dan anders dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Bemined »

Er ligt ook nog een fly-over voor goederentreinen ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Wubbo »

En juist door de werkzaamheden bij Breda zullen er goederentreinen omgeleid worden via de Willemsspoortunnel (namelijk die naar Blerick en Geleen-Lutterade; dat wat normaal bij Venlo de grens over gaat zal wel voor het grootste deel via Emmerich gaan).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten