OVer je reiservaringen in juni 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

ICD 1058 stond al om 18:28 langs het perron van Rotterdam Centraal en om 18:29 waren de deuren al open. En dat met een geplande aankomst om 18:30 *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

:shock:

Ik neem aan dat je een klacht hebt ingediend? :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Ter compensatie van gisteren stond ICD 1058 extra lang stil op Schiphol. Een reiziger had aan de noodrem getrokken nadat de deuren waren gesloten. Vertraging te Rotterdam Centraal +3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Aking schreef::shock:

Ik neem aan dat je een klacht hebt ingediend? :Y
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Marc »

Vanochtend rond 08:45 kwam ik tussen Brussel Zuid en Gent St. Pieters een stam tegen met rijtuigen, waarvan de cabine van het stuurrijtuig aan de rijtuigen vast zat. Was een vreemd gezicht.
Ik weet dat de Belgen wel eens vaker vreemde combinaties maken (de dromedaris-samenstelling is er zo eentje).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Er kunnen dan twee dingen aan de hand zijn:
Of de stuurstand is defect, en de locomotief os dan de vervanging.

Of de stuurstand zit aan de verkeerde kant van de trein. Bij de IC Oostende - Eupen en Kortrijk - Welkenraedt moet de locomotief aan de zijde van de trein zitten die naar de kust wijst. De trein komt anders niet de hellende vlakken tussen Luik en Ans op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Marc »

De trein reed richting Brussel en had de cabine van het stuurrijtuig richting "Luik" staan. Die stond dus verkeerd om. Ik kon niet zien of er reizigers in het rijtuig zaten.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Tom024 »

Voor alles een eerste keer: ik reed vandaag van Tilburg naar Breda, daarna moest ik MAT terug. Ik kom op Breda station, de bus lijkt leeg, dus: lichten uit en rijden maar. Ik rij Tilburg binnen en het lijkt alsof ik iemand hoor praten. Kijk nog wat beter in mijn binnenspiegel, en ja hoor. Blijkt hij in slaap gevallen te zijn, hij had naar Breda gemoeten. Ikzelf kon er wel om lachen, hij misschien wat minder.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door dennistd »

Ik heb ooit dik twee uur rondgereden terwijl er iemand achterin lag te pitten, dus dit valt nog wel mee. Overigens een aardige schrik als je denkt dat je bus al twee uur leeg is en je dan ineens naast je iemand heb staan :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Om 11:31 passeerde ik met Intercity 3030 naar Den Helder een Buffel die in Uitgeest op spoor 1a stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Lijn 45 »

Die Buffel rijdt voor de Vrienden van het Spoorwegmuseum een rondje Holland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Etienne »

In Gouda had men voor het treinvervangend busvervoer een geheel tijdelijk busstation gemaakt tussen de Cinema en het nieuwe Rabobankkantoor, bestaande uit beton. Netjes 5 haltebanen en 5 wachtgelegenheden, maar met de zon was het wel warmpjes daar vandaag.
In Utrecht daarentegen is de route naar het treinvervangend vervoer nog wat langer worden, omdat men de Croeselaan aan het herinrichten is; de bushalte bevindt zich nu op de oprit richting de Jaarbeurs en kan bereikt worden middels wat gezig-zag door de bouwhekken. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door MdJ »

In het Hemelvaartsweekend hebben ze hetzelfde busstation gebruikt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Hebben ze in Gouda ook nog steeds de voorsorteertent staan, of is die met de komst van het tijdelijke busstation geschrapt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door ODRAIL »

Die voorsorteertent werd gisteren opgezet.

Dus ... ja die staat er.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door jelmerrr »

Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Soort sorteerhoed van Zweinstein.

Reizigers lopen er aan de ene kant in, checken in, worden door middel van dranghekken gesorteerd op verbinding en na wat wachten op de bus lopen de reizigers er aan de andere kant weer uit. Voordeel van een tent is dat je droog blijft als het regent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door ODRAIL »

Het is de bedoeling dat deze voorsorteertent ook bij de volgende geplande werkzaamheden in Gouda gebruikt gaat worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Soort sorteerhoed van Zweinstein.

Reizigers lopen er aan de ene kant in, checken in, worden door middel van dranghekken gesorteerd op verbinding en na wat wachten op de bus lopen de reizigers er aan de andere kant weer uit. Voordeel van een tent is dat je droog blijft als het regent.
_O-
🍉
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door en-es »

Ik deed weer eens een dagje euregio. De IC van 8.09 van Utrecht naar Maastricht was zo'n gerenoveerde dubbeldekker met gele deuren. Geen favoriet treinstel voor mij vanwege de oncomfortabele 1e klasse. Om 10.19 in Maastricht de trein naar Luik genomen. Mijn krappe 4-zits werd gecompleteerd door een man en twee dames. Er werd engels gesproken tussen dat drietal. Ik vermoedde dat de heer Nederlands was en de beide dames Noord-Amerikaans. Ze hadden kaartjes naar Brussel. Ik besloot voor de verandering in Bressoux uit te stappen. Desolaat stationnetje in een desolate buurt. Even naar het centrum van Luik waar velen in Belgische voetbal-uitdossing liepen. Daarna naar station Guillemins waar de IC naar Eupen van 13.04 ruim een half uur vertraging had. Dat betekende dat ik een uur later in Aken zou zijn. In Welkenraedt was de vertraging al ruim 40 minuten. Bij het station stond een grote tent waarin een menigte Belgie-Tunesie zag. De stoptrein naar Aken kwam zelf met 5 minuten vertraging aan. Terug naar Nederland deed ik Eygelshoven nog aan. Uitstappen op station Markt en vervolgens de lange wandeling naar het andere station. Dat station is trouwens lastig bereikbaar omdat zo'n beetje de hele omgeving flink uitgegraven is voor een of ander bouwproject. Om 18.04 nam ik een Arriva trein naar Heerlen om daar wat te eten. Vervolgens met Arriva naar Sittard en verder met NS naar huis.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door cassie127 »

Mooi rondje heb je gemaakt :P
Wil binnenkort ook nog een keer een Euregioticket kopen om nog wat lijntjes rondom Aken en Düren te doen. Zal dan wel een weekend dag worden want dan rijdt de RB 28 ook
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Nitein-Repart »

Op werkdagen rijdt er een bus tussen Düren en Euskirchen, dus op werkdagen kun je ook de Eifelstrecke bereiken. Ik weet alleen niet of de lijn naar Bad Münstereifel geldig is met de Euregioticket. Voor mij is de Euregioticket alleen handig om het Belgische deel te bezoeken. Het Duitse deel is handiger te bereiken met de RE19 en RE1.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door en-es »

Euregioticket is in de Eifel geldig tot Bad Münstereifel en Jünkerath.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door cassie127 »

Erno-BE schreef:Op werkdagen rijdt er een bus tussen Düren en Euskirchen, dus op werkdagen kun je ook de Eifelstrecke bereiken. Ik weet alleen niet of de lijn naar Bad Münstereifel geldig is met de Euregioticket. Voor mij is de Euregioticket alleen handig om het Belgische deel te bezoeken. Het Duitse deel is handiger te bereiken met de RE19 en RE1.
Ik weet van de bus af. Maar er ligt ook een spoorlijn tussen beide plaatsen waar in het weekend 4× per dag en richting een trein gaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Ik zit in een Intercity Direct. De trein voor ons is gestrand in de spanningssluis bij Hoofddorp. We krijgen nu water aangeboden door de conducteur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast