OVer je reiservaringen in juni 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door ODRAIL »

Weet je al hoelang het gaat duren?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

13:37. We mogen rijden, de trein voor ons is weggesleept.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door ODRAIL »

Dus de vertraging gaat gelukkig niet zo groot worden :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Nou, ik vind 40 minuten een hoop vertraging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door ODRAIL »

Oei ... ja :oops: . Weer goed om je geld terug te vragen / te krijgen :wink: .
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door dylanwild94 »

Je kan het ook zien. Weer een inleg van de NS voor je vakatiehuisje. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door ODRAIL »

Hoelang duurt het nog voordat het huisje betaald is :pos: :wink: ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Met € 283,50 kan je al een hoop vakantiehuisjes voor een midweek boeken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Etienne »

Vanochtend mistte ik op Laan van NOI een 2233, deze trein stond ook helemaal nergens in de reisplanner. Iemand een idee waarom deze specifiek vandaag niet bestaat?

Vanmiddag was mijn bus 50 uit Haarlem daar met zo'n +6 vertrokken en vanaf Sassenheim moest de chauffeur moeite doen om niet voor z'n tijd uit te rijden. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door cassie127 »

We zijn inmiddels al bekend met stations- en bushalte katten, maar station Hengelo heeft nu ter hoogte van spoor 11 ook wat gezellige stationsbeestjes rondlopen:
Spoiler: show
Afbeelding
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 24 jun 2018, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Hainje »

Is dat een zwart konijn? Want dan is het denk ik eerder een weggelopen of gedumpt exemplaar.
🍉
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door julsteren »

Ik zie rechts ook wat wilde konijnen, en die zijn hier best een plaag.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door marvinkok »

Die loopt/lopen er al een hele tijd inderdaad.
(Tis trouwens spoor 11, niet 1 ;) )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Hainje »

julsteren schreef:Ik zie rechts ook wat wilde konijnen, en die zijn hier best een plaag.
Oh dat zal dan binnenkort wel over zijn. Hadden we een jaar of 15 geleden ook bij ons in de buurt en toen kwam myxomatose.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Z2N »

Altijd leuk, 's avonds in een sprinter uit Amsterdam zitten. Door de werkzaamheden tussen Utrecht en Woerden moest ik om via Breukelen, en bij het instappen in de (20) 4091 vond ik een toerist, met een kaartje van het centrum van Amsterdam. Even aanspreken, en ja hoor: "Is this still Amsterdam?" Heb hem maar even uit de trein laten stappen, anders kwam hij niet meer terug vandaag... _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Door een ontbrekend “eentje” in de software kwam trein 1005 vandaag bij Roelofarendsveen tot stilstand. Het ontbrekende cijfertje was gelukkig snel gevonden, na drie minuten konden we onze weg vervolgen.

Zal wel toeval zijn dat een van de conducteurs dezelfde is als met de trein waarmee ik gisterenmiddag gestrand heb gestaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door trolly »

:N Toeval bestaat niet. De man heeft vast het boze oog. Tenzij je gisteren ook bij Roelofarendsveen stopte — dan zijn het aardstralen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Nee, gisteren stonden we naast het perron van Nieuw-Vennep.

Overigens vreesde ik voor een gelijk scenario als gisteren, want de 903 vertrok in Rotterdam met +18, volgens de machinist van de 1005 wegens een nieuwe softwareversie van de locomotief (waar hebben we die eerder gehoord)...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Jultar »

Ah, dus men is inmiddels bij de ICD aanbeland voor de update :)
Buiten mijn eigen stomme fouten ben ik nog altijd geen gekke dingen tegen gekomen met de nieuwe software.
Het blijft wel tekenend voor de situatie, dat in reactie op de stroom van klachten over die "klote software" een document met de meest gemaakte bedieningsfouten in de nieuwe software verspreid werd :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Eemshaven moet ik ook nog, maar ik heb echt geen zin om 9 uur in de trein te zitten daarvoor. :')
Je kunt dan naar Borkum. Maak je er gelijk vakantie van. Ik ben dat nog wel van plan. Wordt alleen niet meer deze zomer denk ik.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door VIRM »

Vorige week een lang weekend naar Kopenhagen geweest. Aangezien reizen met een handicap best voordelig kan uitpakken qua prijs, zijn mijn reisgenote en ik eerste klas gereisd. :pos:

De reis begon woensdag 20 juni in de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van Zaandam naar Amsterdam Centraal: ofwel, het kortste ritje voor die dag. :mrgreen: In Amsterdam Centraal overgestapt op de 141 naar Berlijn. Helaas stoppen de IC Berlijns nu op 10a in plaats van 10b, waardoor het eerste klasrijtuig bijna op Sloterdijk stond. Ons rijtuig, waarin de bar/bistro zich ook bevond, had echter geen elektriciteit. Er was dus geen catering in de trein, en in ons rijtuig ook geen verlichting en omroep. Toen de HC bij de kaartcontrole zag dat wij nog een aardig eindje moesten, vroeg hij nog wel of wij genoeg eten bij ons hadden, en dat er anders in Deventer gelegenheid was om op het station iets te halen tijdens de stop. :pos:
Met een lichte vertraging van +5 aangekomen in Osnabruck en de licht vertraagde 2220 richting Lubeck genomen. In Hamburg hadden wij meer dan een uur overstaptijd, gelukkig rond lunchtijd. *O*
De vervolgreis ging verder met de rechtstreekse EC naar Kopenhagen. De eersteklascabine helemaal achterin de trein was lekker rustig. Alleen jammer dat de airco in deze treinen het niet echt goed doen. Mijn reisgenote had overigens niet door wat ons later op de rit te wachten stond. Pas bij de uitgebreide drietalige omroep vlak voor het station van Puttgarden vertelde ik dat wij de boot opgingen. *O* En de overtocht was leuk: het water was kalm en er stond een heerlijk zonnetje. *O* De Scandinaviers kochten en masse chocola en alcohol in bij de taks free winkel, en even verderop rook het ontzettend naar worstenbroodjes. :mrgreen: Aan de overkant volgde tijdens de stop in Rodby nog een paspoortcontrole door de Denen.

In Kopenhagen zelf hebben wij geen OV gebruikt, maar op de vrijdag nog even naar Malmo gegaan. Het was ietwat rommelig vanwege een stroomstoring, waardoor de kusttreinen vertraagd reden. Op ons spoor 5 stond een poosje een trein die net uit Malmo was gekomen en verder Denemarken in moest. Opvallend was dat de perronmanager met een doosje taart naar de achterkant van de trein liep. Even later zou op spoor 5 de trein naar het vliegveld gaan vertrekken,. Maar die werd bij de aangekondigde vertrektijd gespoorwijzigd naar een heel ander perron, om vervolgens weer drie minuten later te vertrekken. Onze trein van 09:27 vertrok uiteindelijk met +19 (terwijl er naar Malmo 3x/uur wordt gereden).
Aan het begin van de middag was het overigens opvallend dat er zelfs staplaatsen waren. Ook nog opvallend was het gebrek aan paspoortcontrole.

Afgelopen zondag weer met de directe trein van Kopenhagen naar Hamburg gereisd. Om tien uur ‘’s octends werden er al de nodige hamburgers op de boot geconsumeerd…Bij Puttgarden liep de trein +20 op, aangezien er een defect was. In Hamburg aangekomen op spoor 8 en er was tijd voor de overstap op de 2311 richting Stuttgart vanaf spoor 13. Het station was erg druk, en bij spoor 13 was het nog drukker. Om het voor de reizigers nog leuker te maken, werd de 2311 gespoorwijzigd naar 8. Dus verhuisde de hele kofferarmada van spoor 13 naar 8. Het ging ook bijna fout, aangezien mensen het verstandig vonden bovenaan de roltrap te blijven staan…
In Osnabruck een ruime overstap op de 144. Bij het plaatsnemen in de coupe viel mij vrijwel direct de lichaamsgeur op van de passagier na mij, en mijn reukorgaan begon een beetje heel erg af te sterven. Gelukkig ging diegene niet helemaal mee naar Amsterdam, maar moest er bij Deventer uit. De coupe hebben wij vervolgens alleen nog gedeeld met twee interrailende Britse jongens. Mijn reisgenote scoorde nog wat karmapunten bij hen door de samenvatting van de wedstrijd Engeland – Panama te laten zien. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Zo, V&S kamt weer even de ICD uit. In mijn coupe ging zowaar niemand op de bon :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door VIRM »

Vanmiddag wilde ik de 1863 vanaf Den Haag Centraal van 17:03 nemen. Na vertrek ging de trein al na twee meters in de ankers, omdat er een technische storing was. Dus dan maar naar de 2154 van een kwartier later, aangezien het niet duidelijk was hoe lang dit ging duren. Deze trein was gespoorwijzigd naar 8: maar er moest van 9 nog een lege IC worden weggerangeerd en van 8 moest nog een Sprinter vertrekken. De 1863 vertrok echter een paar minuten voor mijn [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]. Vlak na vertrek van de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] gingen wij alweer in de ankers, omdat er een defecte trein bij Laan van NOI stond waar wij links omheen moesten. Aankoms top Sloterdijk was met +11 (gelet op de korte keringen van de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] had het mij ook niet verbaasd als hij in Haarlem was opgeheven).
Beul van de blindegeleidelijn
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door dylanwild94 »

Die defecte trein op Laa was zeker de 1863 . :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door dennistd »

Twentse Citea 3173 heeft Kapsch-kaartlezers (zoals die in de Utrechtse Setra's). Dat leverde aardig wat verwarring op bij zowel de reizigers als de chauffeur door de afwijkende geluiden (in toonhoogte en lengte) ten opzichte van de Prodata-lezers.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten