OVer je reiservaringen in juni 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Bemined »

Over korte keringen gesproken, de korte keringen van de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] hebben er vandaag voor gezorgd dat 4 van de 60 treinen (7%) in deze serie niet hebben gereden vanwege 'te hoog opgelopen vertraging'. Vanochtend ging het mis met trein 2816 die in de file was beland en +19 opliep. De kerende 2827 mocht nog rijden, maar in alle wijsheid besloot men om er een vertraagd boemeltje vlak voor te gooien, waardoor de vertraging opliep tot +23 en vervolgens zowel trein 2822 als trein 2833 werden opgeheven vanwege te hoge vertraging.

Vanmiddag ging het mis met trein 2848, ook die was in een file belang en kreeg +30 en werd onderweg ingehaald door trein 548, die ook flinke vertraging opliep. Gelukkig was de verkeersleiding vanmiddag helder en werd de sprinter vastgehouden zodat trein 559 nog een poging kon doen de vertraging te beperken. Treinen 2859 en 2854 hadden minder geluk, die vielen uit, maar het werd dit keer wel tijdig gecommuniceerd. Men communiceerde zelfs al ruim tien minuten van te voren dat de sprinter +5 zou krijgen bij vertrek vanwege het wachten op de 559, dat wordt echt zelden gecommuniceerd.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef:Twentse Citea 3173 heeft Kapsch-kaartlezers (zoals die in de Utrechtse Setra's). Dat leverde aardig wat verwarring op bij zowel de reizigers als de chauffeur door de afwijkende geluiden (in toonhoogte en lengte) ten opzichte van de Prodata-lezers.
Ik moet ook elke keer wennen als ik in Twente kom omdat ik vaker de Kapsch-kaartlezers (deel van de 42xx bussen in Zwolle hebben die lezers) dan die van Prodata tegen kom op mijn dagelijkse reis.
Overigens zijn ze laatst in Zwolle ook creatief geweest... Daar zaten in één bus laatst 2 van die oude kaartlezers zonder kleurenscherm en voor de 3e kaartlezer was er één van prodata opgehangen bij de achterdeur
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door SLToilet »

Gisteren was echt een puinhoop 's-avonds weer naar Tbr te kunnen komen :')

En zover de gifbeker nog niet helemaal leeg is: de 6616 heeft een nogal valse start opgelopen in Dordrecht die overigens niet beter werd bij Lage Zwaluwe, ik vrees het ergste, de sprinter kennende.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Meltrain »

Ik weet of het door de stakingen in het streekvervoer, het mooie weer, de naderende vakantie of een combinatie van factoren komt, maar het lijkt in de trein rustiger te zijn dan normaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door ODRAIL »

In tegenstelling tot de tram en metro vanmiddag. Wat een drukte :? .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Daniel »

Het verschilt ook wel per trein: vanmorgen had ik twee rustige treinen van Amersfoort naar De Klomp, vanmiddag was het tussen Utrecht en Amersfoort juist druk voor het tijdstip (maargoed, ik reis deze stakingsdagen wel met verschoven werktijden zodat ik nog in de daluren incheck).

Overigens zijn de bussen die wel rijden in Amersfoort behoorlijk leeg (betrof de Uithoflijnen die ik zag).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Mikos »

De drukte was in ieder geval in de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] daarnet goed te merken; vanaf Sloterdijk stroomde de trein behoorlijk vol, buiten de enkele toerist en vaste klanten zaten er een heleboel reizigers in met een anonieme kaart of een los retourtje Purmerend-Amsterdam. Ik durf te beweren dat dat veelal uitwijkers zijn, nu de bussen minder rijden.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door VIRM »

dylanwild94 schreef:Die defecte trein op Laa was zeker de 1863 . :')
Geen idee of het die was. Een andere kandidaat was wellicht de Sprinter.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Ik kom aan op Rotterdam Centraal en zie dat de t905 op spoor 2 staat. Daar zou de trein klaarblijkelijk beginnen door een verstoring op de HSL tussen Breda en Rotterdam Centraal.

Echter, om 7:17 volgde in de trein een omroep dat er een defecte trein op de HSL stond en dat we niet meer zouden vertrekken. Alle reizigers konden mee met de reguliere IC van 7:27, de ICD van 7:28 was ook alvast opgeheven.

Ik ben vervolgens met een geopend bakje yoghurt naar de 2800 van 7:20 gehold, waar ik Meltrain aantrof. Uiteindelijk via Utrecht omgereisd. Volgens de NS-app schijnt de 1007 van 7:28 uiteindelijk wel gereden te hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Misschien heb ik het mis hoor, maar zou je als conducteur niet eerst verifiëren of je een machinist hebt voordat je de deuren sluit? Want dat is dus zojuist met de 956 gebeurt op Amsterdam Centraal...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door VIRM »

Bij de start van een rit of tussentijdse personeelswissel is er toch altijd een verplichte portotest? Lijkt mij dat het opvalt als er geen antwoord komt. Of het treinpersoneel heeft geen etherdiscipline. :mrgreen:

Op Sloterdijk viel de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 17:15 naar Den Helder uit, dus kon ik de 4054 nemen, die met SLT12 reed. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door PatrickM »

Een verkeersinfarct heb ik in de regio Rotterdam al even niet meer meegemaakt maar we hebben weer prijs *O*
Mijn busrit (die normaal 0:45 duurt) gaat waarschijnlijk 3 uur duren...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Fissa! *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Hainje »

F E E S T ! ! ! ! !
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Meltrain »

De 5181 vergat te stoppen op Rotterdam Lombardijen, dus er staan nu zo'n 20 reizigers op station Barendrecht op de trein te wachten om 1 station terug te gaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Aking schreef:Fissa! *O*
Wist je dat het stationsgebouw van Barendrecht een stuk of 5 verdiepingen heeft trouwens? :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

Heerlijk! *O*

Net een overijverige Mikos die, ondanks mijn uitleg, zeker wist dat mijn klassewissel niet geldig was. Dus voorgesteld om in Ht V&S er bij te halen, aangezien het al een jaartje of 5 speelt en die al minimaal een keer of 5 mee zijn gelopen naar de kaartautomaat en/of het loket en telkens concludeerden dat ik niks fout deed. Daar had meneer geen zin in, maar hij moest toch in Ht van die trein af, dus we zouden het uitzoeken.

Ook na het uitstappen vond meneer het niet nodig om naar de kaartautomaat te lopen, en was hij druk bezig met bladeren door zijn voorwaarden-pdf's. Uiteraard hielpen die niet met het bewijzen van zijn gelijk.

Als laatste strohalm werd het MCC gebeld, en daar kreeg meneer te horen dat de reiziger gelijk was, en deze combinatie gewoon geldig.

Dus met excuses, begeleid door een hand van meneer de conducteur mocht ik, net op tijd, weer instappen en plaatsnemen in de eerste klasse :Y

Als ze nou wat vaker naar de reiziger luisteren, en niet meteen dreigen met het schrijven van uitstellen (want ja, de reiziger heeft wel eens gelijk :roll: ) dat zou het leven van verschillende Mikossen (al is dit na Twitterbram de tweede in 5 jaar die mij ook daadwerkelijk de eerste klas uitbonjourde onder bedreiging van een uitstel) en mijzelf toch een stuk prettiger maken :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Z2N »

Vandaag voor de eerste keer in de VIRMm 8608 gereisd, de eerste VIRM-6 van de serierenovatie. Jammer genoeg had deze een lek aan de WC, vers water gelukkig, want het stroomde naar de onderverdieping van de bak
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door VIRM »

Aking schreef:Heerlijk! *O*

Net een overijverige Mikos die, ondanks mijn uitleg, zeker wist dat mijn klassewissel niet geldig was. Dus voorgesteld om in Ht V&S er bij te halen, aangezien het al een jaartje of 5 speelt en die al minimaal een keer of 5 mee zijn gelopen naar de kaartautomaat en/of het loket en telkens concludeerden dat ik niks fout deed. Daar had meneer geen zin in, maar hij moest toch in Ht van die trein af, dus we zouden het uitzoeken.

Ook na het uitstappen vond meneer het niet nodig om naar de kaartautomaat te lopen, en was hij druk bezig met bladeren door zijn voorwaarden-pdf's. Uiteraard hielpen die niet met het bewijzen van zijn gelijk.

Als laatste strohalm werd het MCC gebeld, en daar kreeg meneer te horen dat de reiziger gelijk was, en deze combinatie gewoon geldig.

Dus met excuses, begeleid door een hand van meneer de conducteur mocht ik, net op tijd, weer instappen en plaatsnemen in de eerste klasse :Y

Als ze nou wat vaker naar de reiziger luisteren, en niet meteen dreigen met het schrijven van uitstellen (want ja, de reiziger heeft wel eens gelijk :roll: ) dat zou het leven van verschillende Mikossen (al is dit na Twitterbram de tweede in 5 jaar die mij ook daadwerkelijk de eerste klas uitbonjourde onder bedreiging van een uitstel) en mijzelf toch een stuk prettiger maken :pos:
Met welke productne reisde je dan precies? En heb je als compensatie voor he tongemakt wel om een overgangsbewijs gevraagd? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Daniel »

Dat moet haast wel WeekendVrij met een klassewissel Weekenddag zijn. Kennelijk geeft de automaat op vrijdagavond na 18.30 uur alleen de optie voor een Weekenddag-overgang (omdat WeekendVrij al geldig is) terwijl je als je de voorwaarden op de NS-site letterlijk leest op dat moment een klassewissel Daluren zou moeten hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door VIRM »

De 3048 reed eerder vanmiddag met een solo VIRM6. Vanwege allerlei werkzaamheden rijden er een stuk minder treinen tussen Amsterdam Centraal en Sloterdijk, waardoor het qua reizigersbezetting net op de spits leek.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Aking »

In de DB lounge te Köln Hbf zijn alle glazen en kopjes vervangen door papieren bekers...

Beter voor die Umwelt ofzo? :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Meltrain »

Wegens een bermbrand net ten zuiden van Hoofddorp kunnen er daar geen treinen rijden. Dit heeft ook gevolgen voor de HSL.
De ICD werd daarom ontruimd in Hoofddorp en ik ben nu bezig om via Schiphol en Utrecht naar Rotterdam te reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Daniel »

Kennelijk staat er ook nog een Thalys vast op de HSL, die werd even voor 19.00 op Amsterdam Centraal aangekondigd als aankomend met een onbekende vertraging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2018

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Wegens een bermbrand net ten zuiden van Hoofddorp kunnen er daar geen treinen rijden. Dit heeft ook gevolgen voor de HSL.
De ICD werd daarom ontruimd in Hoofddorp en ik ben nu bezig om via Schiphol en Utrecht naar Rotterdam te reizen.
Zo zie je maar weer. Zo heb je nooit vertraging, zo zorgt de ICD twee keer in een week voor geld op je rekening :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten