OVer je reiservaringen in juli 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door cassie127 »

Het is nou niet echt een ervaring maar momenteel ligt wel een erg groot deel van het spoor vervoer stil in Overijssel
Alles rondom Zwolle, Almelo - Hengelo heeft last van een seinstoring en Almelo - Deventer van een bermbrand waar ze op de N35/A35 ook last van hebben. En dan zijn er ook nog problemen op Zutphen - Oldenzaal

Edit: Storingen lijken opgelost, behalve Zutphen - Oldenzaal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door jelmerrr »

Bermbrand was ter hoogte van de tunnel waar het spoor onder de weg duikt en de brandweer bluste vanaf de N35. Een goederentrein ontdekte de brand, en stond toen een overweg beetje dicht te houden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

20:07, vertrektijd van de ICD naar Rotterdam op Amsterdam Centraal. De conducteurs sluiten de deuren en vervolgens valt de airco uit. Na twee minuten volgt een omroep dat de locomotief kapot is en na nog eens vijf minuten, als de sprinter naar Den Haag Centraal al vertrokken is, gaan we het toch proberen, wel op een slaapverwekkend tempo. Vervolgens haalt ProRail een trucje uit door ons bij de Singelgracht Aansluiting naar links te sturen, zodat we ook links Sloterdijk rijden en bij De Vlugtlaan de sprinter naar Den Haag links inhalen. Bij de Postjesweg gaan we terug naar rechts, terwijl er al een sprinter naar Amsterdam Centraal stond te wachten. Vertraging in Rotterdam Centraal uiteindelijk maar +6.

Dat ik twee keer op een dag meemaak dat de locomotief kapot gaat is uiteraard wel een treurige bedoening. :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Bemined »

Ondanks vertraging de sprinter nog voorbij mogen, daar dacht men in Rotterdam vanmiddag anders over. Van trein 559 zaten 5 minuten voor vertrek de deuren van het achterste stel nog op slot omdat het niet goed gecombineerd was (DDZ, wat anders). Twee minuten voor vertrek werden ook de deuren van het voorste stel gesloten, en zaten de reizigers opgesloten. Vervolgens worden de stellen losgekoppeld en volgde er een nieuwe poging tot combineren. Na enkele minuten werden de deuren weer ontgrendeld, en kwam de mededeling dat het combineren gelukt was :D En 30 seconden later besloot men de sprinter die op het spoor ernaast zat veilig te geven en reed die weg :evil: Oftewel in plaats van +5 werd het uiteindelijk +15 voor de intercity, want deze zat tot Gouda achter een boemeltje.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Mikos »

Suus schreef: bij De Vlugtlaan de sprinter naar Den Haag links inhalen.
Ze vroegen me of we de Suus Express voorrang wilden geven of dat we zelf door wilden, we kozen voor het eerste. Graag gedaan. (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Ardan »

Volgens mij is toch wel zo'n beetje de helft van de Mikossen op de RE19 Nederlands. Opvallend wel dat bij een personeelswissel in Emmerich vaak de Duitstalige Mikos aan Nederlandse kant wordt gewisseld voor een Nederlandstalige aan de Duitse kant (of andersom, afhankelijk van de richting). Kan alleen als reden bedenken dat het is om taalervaring op te doen?
Net ook weer op de terugweg naar Arnhem gingen de beide (!) Nederlandse Mikossen er in Emmerich af en kwam er een Duitstalige op.
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Milco »

Trein 2418 gaat straks Almere Buiten overslaan omdat de trein met 2x VIRMm-VI rijdt en dat past niet langs het perron.

Trein 2420 rijdt met 2x VIRM-VI dus ook deze trein gaat Almere Buiten overslaan. :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

Toch wel handig dat men in Amersfoort omroept dat de trein naar Berlijn niet in Hilversum stopt. :Y

En er is geen fietsenrijtuig aanwezig, dus binnenlandse reizigers kunnen gebruik maken van binnenlandse treinen (en over de internationale reizigers met fiets geen woord :') )
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dennistd »

Ik denk eerder dat het fietsrijtuig gewoon vol stond, dat gebeurt ook nog wel eens in deze tijd.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Hendrik »

Gisteravond moest de 2870 (vertrektijd 20.52 uur) wachten totdat de 7868 (vertrektijd 20.54 uur) was vertrokken. Dat leverde +5 op voor de 2870. Geen idee waarom dit nodig was, want de 2870 was gewoon op tijd in Gouda aangekomen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

dennistd schreef:Ik denk eerder dat het fietsrijtuig gewoon vol stond, dat gebeurt ook nog wel eens in deze tijd.
De hele trein zat stampvol en reed maar tot Bentheim, aldaar stond een Ersatzzug bestaande uit ouwe meuk klaar, die ons verder naar Berlijn brengt *O*

Oh, en het voordeel van die ouwe meuk is dan weer wel dat de ramen vol open kunnen *O* *O* *O*
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Bemined »

Treindienstleider en bijsturing zaten vanmiddag niet goed op te letten in Rotterdam. Trein 4055 kwam door een eerdere verstoring niet vanuit Uitgeest maar was in Breukelen gestart, afkomstig van de kerende 4046. En deze reed hierdoor dus ook niet met solo SLT4 maar met SLT12. En dan moet je dus niet gaan proberen om daar nóg een zesje bij te plaatsen...

Resultaat was dat er 18 bakken SLT op spoor 16 stonden, en dat past niet, waardoor het achterste stel de wisselstraat blokkeerde. Sporen 14 en 15 waren volledig gestremd, treinen 559 en 7761 konden met geen mogelijk vertrekken, maar ook trein 2850 kon het station niet binnen (deze reed met DDZ4 en zou omgewisseld worden voor een DDZ6 die op spoor 13 gereed gezet was, spoor 12 was ook bezet door een uitgevallen ICD, en sporen 7-8-9-11 waren ook bezet). Trein 650 kon nog uitwijken naar spoor 2, maar voor trein 7750 kon men ook geen plek vinden en deze moest wachten buiten het station. Kortom, alles stond muurvast.

Het afrangeren van trein 4055 liet erg lang op zich wachten, pas na circa 20 minuten had men het achterste stel afgetrapt en afgerangeerd, waarna het treinverkeer weer op gang kon. Om het goed te maken liet men zowaar alle treinen gewoon vertrekken, de 559 mocht met +24 als eerst, trein 2861 met +15 mocht er kort achteraan, gevolgd door de 661 die slechts minimale vertraging opliep doordat deze naar spoor 2 was uitgeweken (maar miste wel het tweede stel). Sprinters 7761, 4056 en 7763 mochten achter de intercity's aan met circa +30, +18 en +5 (vertragingen van ovtijden, ik heb zelf de 559 gepakt die vooraan de stoet reed).
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door SLToilet »

Feestje in de trein met een stuk of zes man uitgedost in Gullit '88-stijl :mrgreen: . Kedeng-kedeng, kedeng-kedeng, oe-oe! *trein*
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

De afgelopen 3 dagen op drie treinen ruim 5 uur vertraging gehad... -o-

Beat that Suus! 8-)
Laatst gewijzigd door Aking op za 07 jul 2018, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Chrysa »

Ik miste gisteren de laatste bus naar huis. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Aking schreef:De afgelopen 3 dagen op drie treinen ruim 5 uur vertraging gehad... -o-

Beat that Suus! 8-)
Ja uh, de trein die vandaag ook zou stoppen in Clacy-Mons, Vauxaillon, Margival, Crouy, Vierzy, Corcy en Vaumoise richting Crépy-en-Valois is zonder vervanging opgeheven wegens een staking, de eerstvolgende trein gaat volgende week zaterdag. Kom ik uit op 168 uur vertraging.

Vooral kut omdat de stations alleen tijdens hoogzomer met daglicht te fotograferen zijn en ik nogal vrees voor het voortbestaan van de stations (ze worden niet voor niets maar 2x/week bediend).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door julsteren »

Vandaag 1,46 en 3,66 uitgegeven aan Keolis, omdat ik Bn-Hgl en Zp-Odz heb afgelegd (terug van Odz naar Hgl toen ik er achter was maar gewoon zwart, de eurobahnpipo kan toch geen chippert uitlezen), met mijn Weekend Vrij 1e klas, waar dus de ritprijs gratis zou moeten zijn -o-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door diederickx »

Ik zat in de trein van Enkhuizen naar Hoorn, die van 16:25. Dat was een speciale trein van de SSN met stoomtractie. Bijzonder was dat half Westfriesland langs de kant stond te zwaaien. Nog bijzonderder was dat een echtpaar in de trein mij absoluut wilde fotograferen met hun piepjonge pleegkind op mijn arm. Het wicht was blijkbaar wel wat gewend want ze gaf geen kik. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door diederickx »

julsteren schreef:Vandaag 1,46 en 3,66 uitgegeven aan Keolis, omdat ik Bn-Hgl en Zp-Odz heb afgelegd (terug van Odz naar Hgl toen ik er achter was maar gewoon zwart, de eurobahnpipo kan toch geen chippert uitlezen), met mijn Weekend Vrij 1e klas, waar dus de ritprijs gratis zou moeten zijn
waldo79 schreef:Vandaag is er bij in ieder geval Blauwnet en Arriva een storing bij de incheckpalen. Hierdoor wordt er bij een Vrij abonnement (met saldo) alsnog een bedrag in rekening gebracht.

Dat wordt claimen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Ik zit nu in een Régio2N XL van TER Hauts-de-France en ik ben bepaald geen fan. Wie heeft deze dingen in vredesnaam ingericht?

Afbeelding

Hoe lukt het om een zeszitter schuin te positioneren t.o.v. van het raam, met een tafel voor vier stoelen en door een kabelgoot totaal geen beenruimte voor de stoelen bij het raam? Echt lekker zitten de stoelen ook niet. Bovendien doet de verlichting ook nog eens spastisch.

Om toch met een pluspunt af te sluiten: ze hebben betere rij-eigenschappen dan de hotseklotsende Autorail à Grande Capacité.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Ferdinand »

Als alles goed zou werken zou het wel een beetje saai worden. Veel plezier nog gewenst in La France!
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door VIRM »

Vandaag ook naar Hoorn geweest voor de stroomtreinen. Vanaf Zanadam met de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] naar Sloterdijk en vervolgens met een VIRM8 in de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] naar Hoorn.

Vanaf Hoorn vertrok de SSN naar Enkhuizen om 12:36. Er moest na vertrek worden teruggestoken om op spoor 3 in Hoorn terecht te komen. Vlak voor het terugsteken werd er nog omgeroepen dat er iet smet een breekijzer moest worden rechtgezet, maar dat leek snel te zijn verholpen. :pos: In Hoorn vertrokken van spoor 3, en ons vertrek werd zelfs door de reguliere omroep omgeroepen. *O* En net zoals bij Diederickx leek half West-Friesland te zijn uitgelopen om te zwaaien of om de trein op de foto te zetten. :d In Hoogkarspel bleef de achterste loc overigens op de voetgangersoverweg staan, terwijl die open ging. Overigens kwam ik daar waarschijnlijk de VIRM8 tegen waa rik eerde rin zat.

Daarna met de boot van Enkhuizen naar Medemblik, en vervolgens met de stoomtram van Medemblik naar Hoorn. Leuk dagje, enthousiaste mensen en goed weer. :D
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door en-es »

Gisteren met een kruidvatkaartje naar het oosten geweest. Via Amersfoort en Ede Wageningen naar Arnhem. Ik kwam om 9.16 aan in Ede Wageningen en volgens de reisplanner moest ik de IC van 9.33 nemen voor Arnhem. Echter ik kon de IC van 9.18 al pakken. Die was een minuut of twee te laat en dus lukte de overstap. Na een koffiepause in Arnhem vertrok ik om 10.08 richting de achterhoek. Na onderbrekingen in Zevenaar en Doetinchem kwam ik rond 12.45 in Winterswijk. Het was lang geleden dat ik in de achterhoek was, mijn laatste reis hier was nog met NS. Prachtig stationsgebouw heeft Winterswijk maar ook triest dat dit grote gebouw vrijwel leeg staat. Onderweg naar Zutphen zag ik ook nog dat het stationsgebouw van Vorden er nog triester bij stond: ramen die met planken dicht gespijkerd waren. Na een korte intermezzo in Deventer nam ik de IC van 15.45 richting Arnhem. Op datzelfde moment reed er een Berlijntrein het station binnen met aan beide kanten een locomotief. In de IC naar Roosendaal moest de conducteur twee reizigers aanspreken op hun in/uitcheck-gedrag. Ook in de aansluitende sprinter van Dieren naar Arnhem werd een dame hierop aangesproken. De omgeving van station Dieren is trouwens een grote bouwput. In Arnhem Velperpoort uitgestapt en naar Arnhem Centraal gelopen. Via Utrecht en Amersfoort naar huis gegaan. In Amersfoort zag ik dat twee jongedames tegelijk door een poortje gingen waardoor die flink ging piepen.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dennistd »

Niet even bij Transit Oost geweest in Winterswijk? http://www.transitoost.nl
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

en-es schreef: Op datzelfde moment reed er een Berlijntrein het station binnen met aan beide kanten een locomotief.
Dat komt omdat die momenteel pendelen tussen Amsterdam en Bentheim, wegens materieeltekort.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast