OVer je reiservaringen in juli 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door waldo79 »

Dat zie ik ook nog wel eens gebeuren. En in DDZ menen medereizigers dat de werk- en praatcoupé bovenin ook een stiltecoupé is...

Iets heel anders. Het is mij in de avonduren niet altijd duidelijk waar de [serie=Sprinter|2018|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie] naar Den Bosch halteert in Geldermalsen. Ene keer spoor 4a en andere keer 4b. Dat betekent zo nu en dan een flinke wandeling naar de uitgang van het station.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

Dat hoort zo :Y

"NS, supporter van bewegen" *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Wubbo »

Dat zit ook lekker complex in elkaar. Als de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en de [serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] richting Utrecht niet rijden maar de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] wel, moet de trein naar Tiel 2 minuten later weg uit Geldermalsen. Dan kan de [serie=Sprinter|2018|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie] niet op 4b binnenkomen omdat daar die trein naar Tiel nog staat, en komt hij dus op 4a.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door waldo79 »

Zit ook lekker suboptimaal in elkaar die dienstregeling. Ik ben zelfs sneller in Tiel door de [serie=Sprinter|2018|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie] te combineren met de auto. Zo kan ik 11 minuten later weg uit Utrecht en toch op hetzelfde moment thuis zijn als met de [serie=Sprinter|2018|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] te reizen :x Daarentegen is een reisje van Den Bosch naar Tiel wel lekker snel met 27 à 29 minuten :D
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door cassie127 »

Na een weekje Twentse bussen op lijn 879 tussen Zwolle en Raalte rijden er nu ook Syntus Overijssel bussen rond
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dennistd »

Vanmiddag was er al geen reguliere Citea/Amba meer op stalling Enschede waardoor er een Amba uit de 5100-serie ingezet moest worden. Die mogen eigenlijk alleen op de spitsversterkers zitten.
Bemined
Berichten: 5826
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Bemined »

Elke week gaat trein 559 wel eens stuk in Rotterdam, maar welke dag is altijd een verassing. Dit keer was het dus op woensdag. Nadat de twee stellen DDZ gecombineerd waren, en het sein voor vertrek veilig kwam... viel de verlichting in de trein uit. Belletje naar de treindienstleider en het sein werd herroepen, waarna ik maar naar trein 7761 ben gelopen die kort daarop inderdaad veilig kreeg en vertrok. Probleem was dit keer blijkbaar relatief snel opgelost, met een kleine 10 minuten vertraging zag ik de 559 even later bij Rotterdam Alexander rijden, maar ja hij zat achter de sprinter dus die vertraging ging gegarandeerd nog oplopen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door reisthijs »

Vanavond nam ik de GVB-metro (lijn 51) van Overamstel richting Amstelstation. Achteraf had ik net zo goed gelijk kunnen gaan lopen
Bij Spaklerweg kwam de mededeling dat we niet verder zouden rijden omdat station Nieuwmarkt werd ontruimd. We konden verder met lijn 54. Die kwam al snel, maar bleef vervolgens minutenlang stilstaan. Toen duidelijk was dat ik mijn trein toch niet meer ging halen ben ik maar uitgestapt en gaan lopen naar het Amstelstation, nu was ik tenminste zeker op tijd voor de volgende trein.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

NS heeft zojuist op Amsterdam Centraal in een klap de ICD van 16:51 en 17:07 opgeheven. Goed begin van het weekend...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Chrysa »

Mijn ICDs vandaag zowel heen als terug waren op tijd, en weer niemand die controleert. Zoals gewoonlijk bij mij. Zelfs degene uit België was perfect op tijd. *O*
Ik heb ooit van een NS'er papieren toeslagkaartjes gekregen waar je alleen de datum op in moet vullen. Met een beetje strategisch zitten en een pen in de aanslag kom je een heel eind. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

FRAUDEUR! :evil: :Y
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Etienne »

Op Laan van N.O.I. hoog moeten nu de tramlijnen 3 en 4 op linkerspoor keren, omdat de tramtunnel en de halte Beatrixkwartier gesloten zijn door werkzaamheden. Met een 10-minutendienst moet daar ook nog een metro tussendoor gepropt worden, want eigenlijk best wel krap is. Vanmiddag stond de metro op tijd voor het sein om binnen te kunnen rijden richting Slinge, maar er mochten nog wel ff 3 trams van de HTM voorlangs. Uiteindelijk kon de metro er met +9 weer uit.... -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5826
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Bemined »

Dienstregeling is ook een puinhoop, RET en HTM hebben hun ritten op dezelfde tijd lopen plannen. In de dienstregeling van vanmiddag is lijn 3 richting Laan van NOI 30 seconden voor lijn E naar Den Haag Centraal gepland, terwijl de minimale opvolgtijd zo'n 90 seconden is. Toen ik op Leidschenveen stond vanmorgen piepte de RET ook nog eens voor, waardoor lijn 3 dus 2 minuten vertraging kreeg, dan haal je de kering in Laan van NOI dus ook niet meer.

Komende twee weken hebben metro en tram op werkdagen overdag zelfs op de seconde precies dezelfde vertrektijd vanaf Leidschenveen richting Laan van NOI, terwijl in de andere richting er een opvolgtijd van 45 seconden gepland is (wat niet haalbaar is).
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dylanwild94 »

Waarom rijden lijn 3 en 4 niet gewoon door naar Den Haag centraal via het traject van metro E?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Bemined
Berichten: 5826
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Bemined »

Zijn de wissels bij Laan van NOI al aangepast daarvoor? Daar moest geloof ik een nieuw (bewegend) puntstuk in komen voordat de trams naar het eindpunt van lijn E door konden rijden. Vraag me trouwens af of dat smalle tramperron daar wel alle reizigersaantallen in de spits aan kan.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door SLToilet »

Bemined schreef:Dienstregeling is ook een puinhoop, RET en HTM hebben hun ritten op dezelfde tijd lopen plannen. In de dienstregeling van vanmiddag is lijn 3 richting Laan van NOI 30 seconden voor lijn E naar Den Haag Centraal gepland, terwijl de minimale opvolgtijd zo'n 90 seconden is. Toen ik op Leidschenveen stond vanmorgen piepte de RET ook nog eens voor, waardoor lijn 3 dus 2 minuten vertraging kreeg, dan haal je de kering in Laan van NOI dus ook niet meer.

Komende twee weken hebben metro en tram op werkdagen overdag zelfs op de seconde precies dezelfde vertrektijd vanaf Leidschenveen richting Laan van NOI, terwijl in de andere richting er een opvolgtijd van 45 seconden gepland is (wat niet haalbaar is).
Komt dat ook door werkzaamheden of is dit vooral te wijten aan een gebrek aan coördinatie rond de vakantiedienstregeling? Die eerste is vooral pech, de tweede moet eens serieus naar gekeken worden.

In hoeverre lijkt de RET trouwens geleerd te hebben van drukte op lijn E in de vakantie?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

De RET heeft de zomervakantie ingekort en vandaag een poging gedaan lijn E te versterken (vorig jaar gebeurde dat niet toen Den Haag HS - Rotterdam Centraal er een week uitlag)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5826
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Bemined »

SLToilet schreef:Komt dat ook door werkzaamheden of is dit vooral te wijten aan een gebrek aan coördinatie rond de vakantiedienstregeling? Die eerste is vooral pech, de tweede moet eens serieus naar gekeken worden.

In hoeverre lijkt de RET trouwens geleerd te hebben van drukte op lijn E in de vakantie?
Ik vermoed dat het iets van de eerste twee weken is, HTM dienstregeling is aangepast, die van de RET niet. Wat betreft de drukte: de RET rijdt in de ochtendspits tussen grofweg 7:45 en 8:30 elke 7,5 minuut tussen Nootdorp en Slinge en de rest van de dag om de 15 minuten, dus men heeft er niet heel veel van geleerd. Gedurende de laatste twee weken van de zomervakantie vervallen die spitsritten ook nog eens vanwege werkzaamheden bij Rijnhaven. Pas vanaf 27 augustus gaan er in de middagspits extra metro's rijden op lijn E, in eerste instantie alleen van 17:00 tot 17:30, over een paar jaar de gehele spits. Vanaf volgend jaar zouden die extra ritten in de middag ook in de vakantie gaan rijden zie ik net staan in het vervoersplan.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Bartjk »

Gisteren met het Treinvervangend vervoer van Zwolle naar Olst gereisd. Bij station Olst maakte de chauffeur de draai naar het station toe maar daar stond een andere bus geparkeerd. Dit is de bestuurder denk ik niet opgevallen waarna de oud connexxion gaswagen vol met de zijkant in de geparkeerde bus reed. Enorm schrikken, ook wel wat spierpijn aan over gehouden van het opvangen van de klap maar gelukkig verder ongedeerd er uit gekomen. Er waren een paar passagiers met wat kleine wondjes van het rondvliegend glas.

Afbeelding
Afbeelding
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dennistd »

Tja, bochtje iets te krap genomen. Kan zomaar gebeuren als je even afgeleid bent.... :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Een Brit kotst zojuist een coupé onder in de t905. Gelukkig gaat de trein naar het opstelterrein..,
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:De RET heeft de zomervakantie ingekort
Dit onder druk van het gemeente en regiobestuur. De eerste en laatste twee weken van de zomerdienst was het gewoon haring-in-ton-vervoer :? .
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door cassie127 »

Bartjk schreef:Gisteren met het Treinvervangend vervoer van Zwolle naar Olst gereisd. Bij station Olst maakte de chauffeur de draai naar het station toe maar daar stond een andere bus geparkeerd. Dit is de bestuurder denk ik niet opgevallen waarna de oud connexxion gaswagen vol met de zijkant in de geparkeerde bus reed. Enorm schrikken, ook wel wat spierpijn aan over gehouden van het opvangen van de klap maar gelukkig verder ongedeerd er uit gekomen. Er waren een paar passagiers met wat kleine wondjes van het rondvliegend glas.
https://www.destentor.nl/salland/bussen ... ~af7e995f/
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 16 jul 2018, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dylanwild94 »

Suus schreef:Een Brit kotst zojuist een coupé onder in de 905. Gelukkig gaat de trein naar het opstelterrein..,
Er is altijd wel iets met die 905. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Ik kan er toch ook niets aan doen dat de 905 alle ellende aantrekt.

Rijdt ook een ICD-stam rond waarbij in een aantal rijtuigen de verlichting uitvalt bij een spanningsonderbreking. Ik heb alleen nog niet het nummer te pakken, het was nogal donker in de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten