OVer je reiservaringen in augustus 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

Dank voor de toelichting, verder weinig bijzonders namelijk :mrgreen:

(nu nog steeds niet trouwens, het blijft tenslotte België :') )
jensch_
Berichten: 25
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 13:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door jensch_ »

Suus schreef:Nieuwe maand, nieuwe mensen die op de boete gaan voor het niet hebben van een toeslag in de Intercity Direct. Goudmijntje is het.
Het is echt crimineel hoeveel reizigers de toeslag niet betalen. Vorige week hebben ik en mijn collega er in de 9211 (in de zomer is die trein geen sardienenblik dus kunnen we controle doen) 15 opgeschreven in 1 rijtuig!!!
Valt mij wel op dat enkele reizigers het niet pikken dat ze door een Belg beboet worden en deze gaan dan ook nog eens graag in discussie.
Gelukkig betalen de meesten zonder veel discussie.
Sinds de Benelux over de HSL rijdt is mijn premie op ticketverkoop in de trein verdriedubbeld :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Hainje »

Jullie krijgen een premie per UvB? :shock:

Edit: Oh nee wacht, het zijn geen boetes natuurlijk. Maar dan nog, dat jullie er premie op krijgen had ik niet verwacht.
🍉
jensch_
Berichten: 25
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 13:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door jensch_ »

Wij hebben bij de NMBS een premiesysteem per verkocht ticket. Deze premie loopt aardig op als je in de hoogste schaal raakt. Dit stimuleert ons echt om toeslagen te 'jagen' tussen Rotterdam en Schiphol.
Misschien moet de NS ook een verkoopspremie invoeren voor hun HC's als ze willen dat er meer gecontroleerd wordt in de treinen.
Er is wel enkel een premie voorzien als er cash of gepind wordt. Geen premie voor een uvb of c170 in België.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Jullie krijgen een premie per UvB? :shock:

Edit: Oh nee wacht, het zijn geen boetes natuurlijk. Maar dan nog, dat jullie er premie op krijgen had ik niet verwacht.
Waarom denk je dat die Belgen ALTIJD moeilijk doen over tickets :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

Deed het personeel van NS maar zo moeilijk over het niet hebben van de toeslag, misschien dat zelfs de dame die door de marechaussee werd afgevoerd op Schiphol omdat het de zoveelste keer was het eens leert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door dylanwild94 »

jensch_ schreef:Wij hebben bij de NMBS een premiesysteem per verkocht ticket. Deze premie loopt aardig op als je in de hoogste schaal raakt. Dit stimuleert ons echt om toeslagen te 'jagen' tussen Rotterdam en Schiphol.
Misschien moet de NS ook een verkoopspremie invoeren voor hun HC's als ze willen dat er meer gecontroleerd wordt in de treinen.
Er is wel enkel een premie voorzien als er cash of gepind wordt. Geen premie voor een uvb of c170 in België.
Dat verklaart dus ook waarom de trefkans van een HC zo verschrikkelijk hoog Is. In vergelijking tot Nederland.

In Nederland kan je namelijk rustig een afstand zo lang als Hasselt - Brugge afleggen zonder een HC te zien.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

In Nederland kun je de afstand Eupen - Oostende afleggen zonder een HC te zien :')
VIRM
Berichten: 7598
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door VIRM »

• De 3323 vertrok vanochtend met +6 uit Zaandam. Dit werd teruggebracht tot +4. Op de Westtak liep dit echter op tot +8, aangezien er een [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] voor zat die wel op tijd reed. Dan maar op Schiphol overgestapt op de 1816 (anders had ik op Leiden van perron moeten switchen), die vervolgens +2 opliep omdat hij achter de vertraagde 3323 zat tot Leiden.

Op de terugweg de [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] uit Leiden van 21:17. Bij aankomst op Schiphol werd er omgeroepen dat er een defecte trein tussen Hoofddorp en Leiden was. Treinen vielen links en rechts uit, waaronder uiteindelijk mijn geplande [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 21:45. De omroepster liep telkens zo’n vijf minuten achter de feiten aan, en riep alternatieven om die even later werden geannuleerd. Uiteindelijk de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] van 22:11 genomen en op Sloterdijk overgestapt op de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] op spoor 9 (die trein kwam net uit Hoorn en keerde in zo’n 4 minuten op spoor 9). |Aankomst in Zaandam was voor mij met +30.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Mikos »

jensch_ schreef:Misschien moet de NS ook een verkoopspremie invoeren voor hun HC's
Die hebben we al, alleen ingebakken in ons salaris.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Meltrain »

Deze week heb ik 5x een poging gedaan om over te stappen van de (5 minuten verlate) 5014 op de 2414, iets wat volgens de NS niet mogelijk was.
Van die 5 keer haalde ik de overstap 2 keer zonder moeite en 2 keer door te rennen. Alleen dinsdag miste ik de overstap, maar dat kwam voornamelijk omdat de 5014 moest roestrijden bij Rotterdam Stadion.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

Intercity Direct 905 rijdt vandaag niet. En daarmee heb ik voor dit jaar meer geld uit GtbV-claims van NS gehaald dan ik voor één maand aan abonnementsgeld betaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7598
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door VIRM »

Zou nS voor abonnementhouders die gebruik maken van de HSL gewoon niet 12 maanden voor de prijs van 11 kunnen rekenen? Scheelt een hoop claims en administratieve rompslomp.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Hainje »

Ik denk dat veel mensen dan in de knoei komen met de aftrek van reiskostenvergoeding bij de Belastingdienst.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Mikos »

Met een Jaarabonnement betaal je sowieso geen 12 maanden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door ODRAIL »

Bij de RET betaal je voor een jaarabonnement 10 maanden. Is dit bij de NS ook zo?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

Je krijgt inderdaad een korting, oplopend tot maximaal 77 euro per maand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door ODRAIL »

En als je dit maal 12 doet kom je uit op € 924 per jaar.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Wubbo »

Het is niet helemaal mijn week deze week:

* Maandag (was nog juli) was 8823 al in de planning opgehven, 8821 op de dag zelf dus reisde ik via Schiphol: +30
* Woensdag mocht ik op de heenweg 25 minuten in Alphen overstappen van 8823 op 8825, doordat eerder 8814 defect ging in Alphen. De terugweg heb ik door een aanrijding tussen Leiden en Den Haag en een wisselstoring bij Leiden maar uitgesteld tot na het eten: rond 23.00 uur thuis
* Gisteren +25 opgelopen doordat 2274 om onduidelijke redenen werd opgeheven en er een defecte trein stond tussen Leiden en Hoofddorp

Blij dat ik vandaag niet met de trein hoef, nu alleen maandag nog overleven. Dan zijn die werkzaamheden bij Gouda weer voorbij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Met een Jaarabonnement betaal je sowieso geen 12 maanden.
Wel twaalf maanden, maar niet 12 maandabonnementen ;)
Net anders dan met de BTM abonnementen waarvoor daadwerkelijk maar 10x een incasso plaatsvindt, daar wordt de korting voor een jaarkaart immers niet direct in de maandelijkse termijnen verrekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door en-es »

Vandaag naar Londen afgereist. Het ging prima allemaal, geen problemen met hitte of vertragingen. Nou was ik ook een uur eerder vertrokken dus ik had speling. Mijn Beneluxtrein vertrok uit Den Haag dus omreizen via Amsterdam was geen optie. En er was geen treinverkeer tussen Utrecht en Rotterdam dus moest ik de Beneluxtrein in Breda gaan pakken. Om 9.22 vertrokken uit Baarn, in Utrecht de IC van 10.03 naar den Bosch genomen. Een dame vroeg me op het perron waar de ICE naar Frankfurt was en ik zei dat ik geen flauw idee had. Vanaf Den Bosch met de IC van 10.42 naar Breda alwaar ik een half uur moest wachten op de Beneluxtrein van 11.42. Tot mijn verrassing was die op tijd en in mijn 1e klasse wagon zat niet bijster veel volk. Direct na vertrek was er een luide ruzie tussen een van de Belgische conducteurs en een reiziger die blijkbaar met een 2e klasse kaartje in de 1e klasse zat. In Noorderkempen was het perron druk met mensen waaronder een groep kinderen en begeleiders die papieren punthoedjes droegen. Ik zag ook hoe twee reizigers instapten en een van hun koffers vergat die op het perron achterbleef. Een andere Belgische conducteur had lang nodig om mijn kaartje naar Londen te controleren. Ik moet ook zeggen dat dit A4 velletje niet echt duidelijk is, met de complimenten van NS Internationaal. Bij het inchecken op Brussel Zuid kreeg ik ineens een geel papiertje met daarop de mededeling dat ik ergens anders moest zitten. Wagon 3 i.p.v. wagon 2. Ik zat in zo'n nieuwe treinstel die er erg gelikt en modern uitziet maar ik moet zeggen dat de 1e klasse stoelen in de oude eurostars comfortabeler zijn. Trein vertrok 5 minuten later om 15.01 want op het laatste moment kwam nog een groepje bejaarden instappen. En met een paar minuten vertraging ook aangekomen op St.Pancras in een heet en warm Londen. Dan is het best wel fijn als je onderweg naar het hotel een kraampje ziet waar ze gratis kleine blikjes Coca Cola Zero uitdelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

en-es schreef:Een dame vroeg me op het perron waar de ICE naar Frankfurt was en ik zei dat ik geen flauw idee had.
Ik moet zeggen dat dat je verhaal wel compleet maakt :Y

Overigens zou het gebruik van een aantal alinea's het afmaken *O*
rooddolfijn
Berichten: 767
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door rooddolfijn »

VIRM schreef:Aankomst in Zaandam was voor mij met +30.
Geld terug vragen bij de NS *trein*
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
firas
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 05 aug 2018, 03:55

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door firas »

in 1-8-2018 number bus is 53 from Utrecht to Zeist and the complaint about the driver, I had two children and the driver asked me to cut two children's tickets worth nine euros, which means four and a half euros for each ticket from Utrecht to Zeist. I told him the ticket for one child is one euro but he insisted that I pay him nine euros or get out the bus and I did not have cash money and he do not agree to pay by bank card and i forced to get out the bus after midnight with my children and I waited for the next bus and get up
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door nvdw »

Any official complaint can be sent to U-OV, the company that runs the 53 service, here: https://www.u-ov.info/service-contact/contact

U-OV charges full price for children, and most of the buses are still a cash-only business.

Apparently you took the Syntus bus 50 to Zeist earlier: they do have a €1 fare for children and they do accept cards. The last 50 service from Zeist to Utrecht runs around 00.30 so I do sincerely hope you were able to get that one.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten