OV-kaartjes aanbiedingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Ohj a het waren trouwens 2 fietsen... Een vriend van mij ging ook nog mee (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door michiel71 »

Tot woensdag 19 december 2018 kun je via Groupon.de een goedkope voucher voor Flixbus kopen.
Voor €19,99 heb je dan een Europees retourtje met een rechtstreekse Flixbus of Flixtrein.

Elke Flixbus code van deze actie begint met NGP39xxxxxx

Geldigheid: ticket te boeken t/m 31 januari 2019 voor alle beschikbare ritten tussen 7 januari en 31 maart 2019.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 17 dec 2018, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: wat minder wervend herschreven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Op treinreiziger.nl is haast een volksopstand uitgebroken vanwege dit nieuws, maar nieuwe acties met goedkope treinkaartjes zijn sinds 1 januari altijd met e-tickets en nooit meer met kaartjes die je fysiek koopt.

Dit geldt ook voor de kaartjes van Kruidvat die vanaf aanstaande maandag te koop zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dennistd »

Voor de verkrijgbaarheid is het wel beter: anders heb je winkels die door de voorraad heen zijn en nee moeten verkopen, terwijl andere winkels nog stapels hebben liggen.

Het is wel minder gebruiksvriendelijk helaas, zeker voor tante Mientje van 78 die digitaal niet verder komt dan haar tablet met een paar apps.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door trolly »

Je tante Mientje kan toch haar vrij-reizendagen gebruiken, of mis ik iets?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door isadora »

Ja zelfs gewoon ouderwets, als papieren kaartjes.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Nope, keuzedagen moet je tegenwoordig bij de kaartautomaat ophalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door isadora »

Oh, NS zegt het volgende:
Papieren Keuzedagen bestellen voor Voordeelurenabonnement

Heeft u een Voordeelurenabonnement en wilt u uw Keuzedagen liever niet ophalen bij de kaartautomaat? Dan kunt u ervoor kiezen om Keuzedagen op een eenmalige chipkaart te bestellen. De kosten hiervan zijn echter wel hoger, u betaalt dan € 35 voor Keuzedagen 2e klas en € 60 voor Keuzedagen 1e klas.

U kunt de papieren Keuzedagen bestellen via de NS Klantenservice. Het bestellen van papieren Keuzedagen voor Altijd Voordeel en Dal Voordeel abonnement is helaas niet mogelijk.
https://www.ns.nl/klantenservice/keuzed ... ellen.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Mikos »

Keuzedagen zijn inderdaad op papieren kaartjes beschikbaar.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Anne »

Papieren Keuzedagen bestellen voor Voordeelurenabonnement
Heeft u een Voordeelurenabonnement en wilt u uw Keuzedagen liever niet ophalen bij de kaartautomaat? Dan kunt u ervoor kiezen om Keuzedagen op een eenmalige chipkaart te bestellen. De kosten hiervan zijn echter wel hoger, u betaalt dan € 35 voor Keuzedagen 2e klas en € 60 voor Keuzedagen 1e klas.
De CT-kaartjes kosten je dus 9,50 of 10,00 euro extra.

Verder begrijp ik niet waarom er zoveel problemen worden gezien bij het gebruik van E-tickets.
Je hoeft alleen in of uit te checken bij poortjes. Bij overstappen naar een andere vervoerder hoef je niets te doen.
(voor mijn verzameling maar CT-kaartjes mooi; maar voor gemak ga ik voor E-ticket - ook al moet ik even thuis het ticket maken)

Grootste probleem zal voor velen zijn dat je er niet mee in de spits mag reizen. Maar dat kan ik mij vanuit NS goed voorstellen.
Als je nu voor 16.00 uur je reis begint kan je bij langere reizen nog op het drukste tijdstip in de trein zitten.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door isadora »

Ik vermoed, dat het volgende wel eens het verschil maakt:
De papieren keuzedagen zijn in tegenstelling tot de digitale producten allemaal het hele jaar te gebruiken ipv gedurende bepaalde perioden in het jaar.
Bron: Rover
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Daantje »

Ik heb geen problemen met e-tickets zolang ik ze me maar in de app kan laden. Ik heb geen printer thuis.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door isadora »

E-tickets vormen voor mij ook geen probleem.
Heb geen app, maar juist wel een printer. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dennistd »

Hoe zijn de regels eigenlijk op het gebied van doorreizen in de spits door vertraging? Er is immers ook geen inchecktijdstip en geen vertrekstation te achterhalen door de conducteur ter controle.
sumazuyq
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 15:35

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door sumazuyq »

Daar gaan mijn dagen met om 6:25 inchecken en lekker in de spits reizen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Michael »

dennistd schreef:Hoe zijn de regels eigenlijk op het gebied van doorreizen in de spits door vertraging? Er is immers ook geen inchecktijdstip en geen vertrekstation te achterhalen door de conducteur ter controle.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Want als een trein plant die om 15:55 op een station aankomt en die trein 30 minuten vertraging oploopt en dus om 16:25 aankomt reis je een deel in de spits terwijl dat dus niet de bedoeling was. Ik mag hopen dat daar coulant mee om word gegaan
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door reisthijs »

In dat geval zie ik het probleem niet zo. Dan heb jij je als reiziger toch gewoon aan de regels gehouden?

Maar wat als je door vertraging de aansluiting mist op de trein die om 15:55 op je bestemming aan zou komen, mag je dan nog met de volgende trein mee?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Milco »

Het wordt dus niet meer de inchecktijd die bepalend is voor de geldigheid maar de daadwerkelijke tijd? Dat zou dus betekenen dat er niet gereisd mag worden met een trein die om 16:01 uur aankomt op je uitstapstation omdat je ook dan na 16:00 uur aan het reizen bent? :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Ervaar Het OV is maar druk met alle acties. Momenteel hebben ze weer een nieuwe actie
De daldagkaart Oost is nu tijdelijk €5,- ipv €11,50 en alleen verkrijgbaar voor deze prijs via hun website.
Daarnaast is ook de Meermanskaart in de aanbieding. Deze is nu tijdelijk €10,- ipv €17,50 en hiermee mag je met 2 personen en ik meen 3 kinderen reizen. Deze kaart is overigens ook geldig in de buurtbus, dat zijn de daldagkaarten dan weer niet.
Http://ervaarhetov.nl
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Daniel »

Milco schreef:Het wordt dus niet meer de inchecktijd die bepalend is voor de geldigheid maar de daadwerkelijke tijd? Dat zou dus betekenen dat er niet gereisd mag worden met een trein die om 16:01 uur aankomt op je uitstapstation omdat je ook dan na 16:00 uur aan het reizen bent? :?
Voor e-tickets wel ja. Zal aanzienlijk schelen in de spits als de actiekaartjes dan niet meer gelden. In schoolvakanties wilde bv. de laatste trein die je met een check in te Rotterdam voor 16.00 uur kon nemen nogal eens bomvol zitten met dagjesmensen op weg naar Groningen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door AppleMoose »

Het is toch al een geruime tijd zo dat je niet in de spits mag reizen met dit soort kaartjes, ook al was je daarvoor al ingecheckt?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Daniel »

Dat was alleen met de actiekaartjes die al e-tickets waren. Bij wegwerp chipkaarten bepaalt het poortje of je nog mag reizen of niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dennistd »

Nee hoor: bij chipkaarten is het enige dat telt het inchecktijdstip.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door AppleMoose »

Ik heb helaas de kaartjes niet meer, maar in mijn beleving stond er al duidelijk op dat je in de spits niet mocht reizen. Daar stond niks over inchecktijden vermeld.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Ook daar was gewoon de inchecktijd bepalend als je maar binnen die 35 minuten begon aan je reis.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten