OV-kaartjes aanbiedingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door marvinkok »

Krijgen we weer de vraag waar de eerste klas is, en dan rare blik als het maar 2 stoelen zijn en ze er niet mogen komen _O-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Als je ze nou naar mij opstuurt, kan ik ze als prijs weggeven :Y

Overigens zijn die spoorpakkers het enige nadeel van mijn Nee/Nee sticker, want ook die krijg ik dus niet -o-

En als ik ze dan via de site van NS probeer te bestellen krijg ik een melding dat ik maar één boekje per adres aan kan vragen, terwijl ik dat deze ronde nog heulemaal niet gedaan heb :6
Je kunt zo'n envelop twee overgangskaartjes en een boekje) ook op de grotere stations bij de loketten ophalen hoor :idea: .

Dit heb ik tijdens de vorige ronde van de spoordeelweken ook gedaan.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Ik denk dat ik mijn NS Flex weekend vrij even ga omzetten naar 2e klas en die upgrades ga gebruiken :D
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Op http://www.b-europe.com krijg je alleen vandaag met de kortingscode AABLACKFRIDAY2018 10 euro korting op internationale treinkaartjes. Je moet de kortingscode ingeven op de pagina waar je ook de betaalmethode kiest.

Dit is bijvoorbeeld te gebruiken voor Thalys, Eurostar en IC Brussel.
en-es schreef:De enige manier om erachter te komen is om morgen op de site te kijken. *O*
Als je Roosendaal invoert krijg je zoals verwacht niet de optie een Black Friday Ticket te bestellen. :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Jammer. Maar het was te proberen. :x

Enne, die aanbieding van 10 euro is alleen voor bestellingen vanaf 100 euro. :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

De site van de NMBS is ergens halverwege de middag gecrashed door de Black Friday-actie, het e-ticketsysteem kon de vraag niet aan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dylanwild94 »

Sterker nog rond 10 uur deze avond stond dit op de nmbs website. Afbeelding
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Je kunt de actie natuurlijk ook langer door laten lopen zodat iedereen rustig de tijd heeft...

Maar dat is natuurlijk klantvriendelijk en dat moeten we niet willen :X
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

FlixBus: €11,99 Enkele reis, €19,99 Retour

Bericht door michiel71 »

Nieuwe Flixbus actie op Groupon:
https://www.groupon.nl/deals/flixbus-bu ... -nederland

Busticket voor Nederland en Europa met FlixBus - Enkele reis €11,99
Busticket voor Nederland en Europa met FlixBus - Retour €19,99
  • Directe enkele reis of retour met FlixBus
    Geldig voor alle bestemmingen van FlixBus in Nederland en Europa
    Voor alle beschikbare reizen in de periode vanaf 7 januari tot 31 maart 2019
Geldigheid: ticket te boeken t/m 31 januari 2019 voor alle beschikbare busritten tussen 7 januari en 31 maart 2019.
Aankoop: maximaal 1 groupon per boeking te gebruiken, maar meer te koop als kado.
Reserveren: verplicht online via https://gr.pn/2PLTRdI of via de FlixBus App, met gebruik van je groupon-code.
Annuleren: niet mogelijk.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Ik kon rond 12.40 zonder problemen mijn black friday ticket boeken op nmbs.be.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Op zondag 2 december is al het openbaar vervoer van de MIVB in Brussel gratis in verband met een klimaatmanifestatie. Je hoeft geen vervoerbewijs te valideren in de voertuigen en op de stations. Door de manifestatie zal de dienst op de lijnen 14, 20, 21, 29, 36, 47, 58, 60, 61, 63, 65, 66, 79, 88, 92 en 93 verstoord raken in de loop van de dag.

Hier had een link naar een informatiepagina van de MIVB kunnen staan, maar helaas is het plaatsen van links naar de website van de MIVB niet toegestaan. Daarom volgt nu een link naar een nieuwsartikel waar hetzelfde staat: https://www.bruzz.be/samenleving/mivb-g ... 2018-11-26
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

En ook de NMBS heeft een aanbieding voor aankomende zondag:

https://www.belgiantrain.be/nl/leisure/ ... een-ticket

En "overal in België"/"heel België" impliceert dat de tickets dus tot aan de grens geldig zijn. Dus met een netabbo in Nederland kun je dus voor 5 euro een dagje naar België *O* (En deze implicatie is zojuist op Facebook bevestigd door de NMBS)

(En nu maar hopen dat je deze tickets wél daadwerkelijk kunt boeken :X :') )
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door quakkerillo »

Als je de PDF onder 'meer informatie' downloadt zie je dat het alleen geldig is van/naar Belgische stopplaatsen, niet grenspunten.
dus je hebt nog steeds een Wezet (grens) - Wezet / Roosendaal (gr) - Essen, of Breda (gr) - Noorderkempen ticket nodig als je een NL net-abbo hebt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Ja op Facebook zijn ze ondertussen ook teruggekrabbeld... -o-

Kudtbelgen! :Y :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Het blijft een terugkerende discussie, maar de binnenlandse tak van de NMBS verkoopt alleen maar tickets naar/van daadwerkelijke stations, nooit naar grenspunten. En om meteen maar alle terugkomende vragen ook vooraf te beantwoorden:
Visé Grens is geen station.
Roosendaal ligt niet in België.
NMBS verkoopt geen binnenlands assortiment voor Breda.

(:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dylanwild94 »

En eventueel in de toekomst. Vanaf Weert kan je dus ook nooit met een binnenlands product van de NMBS reizen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Suus schreef:Het blijft een terugkerende discussie, maar de binnenlandse tak van de NMBS verkoopt alleen maar tickets naar/van daadwerkelijke stations, nooit naar grenspunten.
Dan moeten ze niet adverteren met overal in België/heel België. Dat hun blijkbaar een andere definitie hebben heb ik weinig mee te maken natuurlijk...

"nee meneer de rechter, ik heb de wet nog nooit overtreden! Wat zegt u? Wetboek van strafrecht? Ja, die telt niet mee natuurlijk"

"Je kunt die laptop helemaal gratis bij mij op komen halen hoor, ik reken alleen wel 500 euro om de deur open te doen"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Hainje »

Daarmee haal je de stelling van Suus echt niet onderuit. Want Breda en Roosendaal liggen nog steeds niet in België, tot 1830 lagen die twee steden én Antwerpen wél in hetzelfde land. Maar inmiddels is het al een paar jaar geen 1830 meer, dus staat de NMBS nog steeds in haar recht. Hetzelfde geldt ook voor de NS.
🍉
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door PatrickM »

Ja, maar Essen-Grens, Hazeldonk-Grens en Visé-Frontiere zijn wel België. "Heel België" zou dus betekenen dat je met die dagkaart en 100% NL geen grenskaartje hoeft te kopen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dylanwild94 »

Een dagkaart van de NS is natuurlijk ook niet geldig op station Noorderkempen, Essen en Wezet/Visé.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Hainje »

Zijn er eigenlijk überhaupt wel spoorwegmaatschappijen in Europa/EU die kaartjes tot aan de grens verkopen?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

Volgens mij zijn alle producten van NS geldig tot aan de GRENS en dus niet tot aan het Grensstation, en in bijvoorbeeld Duitsland is dat volgens mij precies hetzelfde
Hainje schreef:Daarmee haal je de stelling van Suus echt niet onderuit. Want Breda en Roosendaal liggen nog steeds niet in België
PatrickM schreef:Ja, maar Essen-Grens, Hazeldonk-Grens en Visé-Frontiere zijn wel België. "Heel België" zou dus betekenen dat je met die dagkaart en 100% NL geen grenskaartje hoeft te kopen.
Dat dus
dylanwild94 schreef:Een dagkaart van de NS is natuurlijk ook niet geldig op station Noorderkempen, Essen en Wezet/Visé.
Maar wél tot Essen-Grens, Hazeldonk-Grens en Visé-Frontiere, en laat dat nu net mijn punt zijn *O*
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dylanwild94 »

Ja probeer dan eens kaartje uit een NS-automaat te halen waarmee je tot aan de grens kan reizen. :') Maar dan wel precies op grens uitstappen hé!!!!!!!!

Dus een hele simpele conclusie Kaartjes van de NS/NMBS zijn theoretisch geldig tot de GRENS maar in de praktijk geldig tot aan een GRENSSTATION.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Als we zo gaan beginnen kan je natuurlijk ook gaan beweren dat ze in de bus geldig moeten zijn, want anders kan je niet in heel België komen. Ik vind het vooral gezever over ambigue taalgebruik waarvan je vooraf al weet dat je geen gelijk gaat krijgen van de regels. De NMBS heeft op de informatiepagina een fiche van twee pagina's waarin alle voorwaarden uitgelegd staan, dan is de discussie gewoon klaar volgens mij.

En dan kan je je ook alvast gaan voorbereiden op de regels voor andere acties van de NMBS, want het zijn inhoudelijk steeds dezelfde fiches die terugkeren maar dan met een andere productnaam erop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Aking »

dylanwild94 schreef:Ja probeer dan eens kaartje uit een NS-automaat te halen waarmee je tot aan de grens kan reizen. :')
Geef me €50,60 en ik doe het voor je *O* prima mogelijk :Y
Maar dan wel precies op grens uitstappen hé!!!!!!!!
dat is dus nergens voor nodig, want precies van/tot de grens heb ik dus een anders kaartje.

Dus een hele simpele conclusie Kaartjes van de NS/NMBS zijn theoretisch geldig tot de GRENS maar in de praktijk geldig tot aan een GRENSSTATION.[/quote]
Die conclusie is totaal ONJUIST, NS kaartjes zijn namelijk geldig tot de GRENS, tenzij je een point-to-point ticket hebt. Want een kaartje Dronten - Kampen Zuid is NIET tot een grens geldig nee :')

Vandaar ook dat ik sprak over producten en niet over kaartjes.

Dus een hele simpele conclusie, u zit fout :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten