OV-kaartjes aanbiedingen

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Daniel
OVNL-beheerder

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Berichtdoor Daniel » Wo 15 Mei 2019, 16:15

cassie127 schreef:Voor de mensen die zich afvragen waarom het de laatste tijd nou drukker is in de 1e klasse...

Het Superdalticket is alleen geldig in de 2e klas. Je kunt tijdens de verzilvering wel een upgrade naar de 1e klas kopen.
die upgrades kun je tegenwoordig zowat ieder actie e-ticket kopen

Idioot druk zelfs. En dat actieticket-publiek is ook veel irritanter aanwezig in de eerste klasse.
Met de treinpakkers viel het meestal nog wel mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Bollenstad

Berichtdoor Bollenstad » Wo 15 Mei 2019, 16:37

Maar ook "dat soort mensen" heeft recht op een plek in de eerste klas. Net zoveel als jij en ik, mits voorzien van een geldig plaatsbewijs... :D

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Wo 15 Mei 2019, 18:02

Alleen vond je die er nooit voordat ze het bij elk actiekaartje gingen aanbieden. Sowieso is de eerste klasse eigenlijk te klein om aangeboden te worden bij zo massaal aangeboden kaartjes: als je nu op een mooie zaterdag rond 11.00 uur in Amersfoort instapt kan je met een beetje pech zelfs in de 1e klasse staan richting Utrecht.

Ooit werd de eerste klasse optie bij WeekendVrij aangeboden met de vermelding "geniet van de rust in de 1e klasse voor 5 euro per maand extra", maar die rust is tegenwoordig ver te zoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Terug naar “Vragen & Meldingen”