OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
In de t20581 zat vanavond Plan V, in ieder geval twee stuks. In de bijbehorende t581 zat gewoon ICM. (Gezien om 21:55 in Gouda)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Tjonge, nou begin ik weer achtervolgd te worden door een nieuwe IRM-IV... heb ik vanmorgen toevallig een treintje eerder (de t2114), zit weer die 9557 erin
Schreef gisteren nog dat'ie onafscheidelijk was van z'n grote broer 8745 bij het ontkoppelen in Dordrecht en dat bleek nog waar ook: hij reed weer samen met de 8745 vanmorgen
Verder stond de t4212 rond vertrektijd met vergrendelde deuren op spoor 1 van Rotterdam Centraal, maar vertrekken deed'ie niet. Na een paar minuten zijn de deuren maar weer ontgrendeld en uiteindelijk werd met +7 vertrokken.
In de spitspendels op de Hoekse Lijn rijdt trouwens weereens een SGMm-II rond, de 2123 neemt de t14127 en wat daar op volgt voor z'n rekening.
Schreef gisteren nog dat'ie onafscheidelijk was van z'n grote broer 8745 bij het ontkoppelen in Dordrecht en dat bleek nog waar ook: hij reed weer samen met de 8745 vanmorgen
Verder stond de t4212 rond vertrektijd met vergrendelde deuren op spoor 1 van Rotterdam Centraal, maar vertrekken deed'ie niet. Na een paar minuten zijn de deuren maar weer ontgrendeld en uiteindelijk werd met +7 vertrokken.
In de spitspendels op de Hoekse Lijn rijdt trouwens weereens een SGMm-II rond, de 2123 neemt de t14127 en wat daar op volgt voor z'n rekening.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Over je treinreiservaringen in oktober 2008
Ik heb vanochtend 160KM gereden om het stukje van 35km van Zl naar Dv te overbruggen :D
Laatst gewijzigd door Daantje op wo 01 okt 2008, 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naar het juiste topic geschopt
Reden: Naar het juiste topic geschopt
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Gebeurt dit dagelijk of wekelijks?Reiziger Ddrs schreef:Die twee stellen zullen inderdaad naar Dordrecht gegaan zijn. Doordeweeks tussen de spitsen in komen er altijd twee stelletjes naar Rotterdam om daar de wasstraat te bezoeken.KM46 schreef:Om 12:45 stond Arriva stel 505 (ja die nieuwe) te Rotterdam Centraal op spoor 8. Deze reed naar het opstelterrein om vervolgelgen gekoppeld te worden met een onbekend stel. Het hele spul vertrok vervolgens in de richting van Rotterdam Blaak, en ik neem aan naar Dordrecht.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Over je treinreiservaringen in oktober 2008
Trein t147 wordt gereden door de reserveset uit Hannover volgens mij. Treintje kwam in ieder geval met slechts 7 bakken net onder ons kantoor door te Amf ri Bh. Zal men leuk vinden; een drukke spitstrein met 6 bakken 1e klas en 1 bak 2e klas zonder bistro :)
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 02 okt 2008, 08:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van september-topic naar oktober-topic
Reden: Verplaatst van september-topic naar oktober-topic
Re: Over je treinreiservaringen in oktober 2008
Sinds vorige week zet Veolia af en toe een nieuwe GTW in om reizigers kennis te laten maken met dit materieel. Meestal werd het stel tussen 09:00 en 15:00 vanuit Heerlen ingezet op de sneltrein. Het is mij echter nog niet geluk om ermee te reizen:
Vorige week maandag moest ik nog naar school en mocht ik in Heerlen kijken hoe het treinstel vertrok ('s middags was hij uit dienst gehaald), vorige week woensdag reed het stel op de "andere" omloop van de sneltrein en werd voor m'n neus weggerangeerd, afgelopen vrijdag en vandaag was ik vroeg klaar met school maar reed er geen.
Ergens heb ik zo'n vermoeden dat Veolia weet wanneer ik op het station ben ...
Vorige week maandag moest ik nog naar school en mocht ik in Heerlen kijken hoe het treinstel vertrok ('s middags was hij uit dienst gehaald), vorige week woensdag reed het stel op de "andere" omloop van de sneltrein en werd voor m'n neus weggerangeerd, afgelopen vrijdag en vandaag was ik vroeg klaar met school maar reed er geen.
Ergens heb ik zo'n vermoeden dat Veolia weet wanneer ik op het station ben ...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Over je treinreiservaringen in oktober 2008
- t1956 met ICRm i.p.v. ICK
- vertragingen vaststellen is overduidelijk niet het sterkste punt van ProRail Rotterdam... als de t2165 achter de t1965 zit weet je dat toch echt al in Den Haag en kan je dus minstens op vertrektijd van de t2165 in Rotterdam (de t1965 is dan al 8 minuten uit Den Haag HS weg!) al omroepen dat het ding +20 heeft. Maar nee, ze bleven stug volhouden dat'ie +10 had.
Uiteindelijk dan zelf maar naar het andere perron gelopen, want als het aan de omroepster had gelegen had ik +30 i.p.v. +15 gehad
- de t1965 zou volgens de actuele vertrektijden op Dordrecht niet verder dan Eindhoven rijden, toch weer probleempjes in Venlo opgetreden?
- de E-GTW's van Arriva zijn duidelijk in trek bij de reizigers: in de Plan V-tijd bestond de t32567 nog uit een los V'tje wat nog net niet zitvol was op het moment dat de eerste reizigers van de zondvloed aan overstappers uit de t1965 instapten. Tegenwoordig rijdt het ding met vijf bakken GTW en vond ik pas in de allervoorste bak 'n zitplaatsje (toen de rest van de overstappers ook binnen was waren er inmiddels de nodige staanplaatsen)
- vertragingen vaststellen is overduidelijk niet het sterkste punt van ProRail Rotterdam... als de t2165 achter de t1965 zit weet je dat toch echt al in Den Haag en kan je dus minstens op vertrektijd van de t2165 in Rotterdam (de t1965 is dan al 8 minuten uit Den Haag HS weg!) al omroepen dat het ding +20 heeft. Maar nee, ze bleven stug volhouden dat'ie +10 had.
Uiteindelijk dan zelf maar naar het andere perron gelopen, want als het aan de omroepster had gelegen had ik +30 i.p.v. +15 gehad
- de t1965 zou volgens de actuele vertrektijden op Dordrecht niet verder dan Eindhoven rijden, toch weer probleempjes in Venlo opgetreden?
- de E-GTW's van Arriva zijn duidelijk in trek bij de reizigers: in de Plan V-tijd bestond de t32567 nog uit een los V'tje wat nog net niet zitvol was op het moment dat de eerste reizigers van de zondvloed aan overstappers uit de t1965 instapten. Tegenwoordig rijdt het ding met vijf bakken GTW en vond ik pas in de allervoorste bak 'n zitplaatsje (toen de rest van de overstappers ook binnen was waren er inmiddels de nodige staanplaatsen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Over je treinreiservaringen in oktober 2008
Nee, er was een aanrijding met een persoon tussen Horst-Sevenum en Deurne.Reiziger Ddrs schreef: - de t1965 zou volgens de actuele vertrektijden op Dordrecht niet verder dan Eindhoven rijden, toch weer probleempjes in Venlo opgetreden?
Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008
Ja, dit gebeurt volgens mij elke dag. Wel met elke keer 2 andere stellen, tenminste dat lijkt me wel.KM46 schreef:Gebeurt dit dagelijk of wekelijks?Reiziger Ddrs schreef:Die twee stellen zullen inderdaad naar Dordrecht gegaan zijn. Doordeweeks tussen de spitsen in komen er altijd twee stelletjes naar Rotterdam om daar de wasstraat te bezoeken.KM46 schreef:Om 12:45 stond Arriva stel 505 (ja die nieuwe) te Rotterdam Centraal op spoor 8. Deze reed naar het opstelterrein om vervolgelgen gekoppeld te worden met een onbekend stel. Het hele spul vertrok vervolgens in de richting van Rotterdam Blaak, en ik neem aan naar Dordrecht.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Wederom een slechte dag voor de punctualiteit. Door een draadbreuk bij olst waren er vanmorgen grote verstoringen in de s3700 serie. De trein van 8.04 had bij vertrek uit Zp naar Zwolle een +20. De trein van 8.28 van Zp naar Nm heeft niet gereden. De s7500 van 8.36, die werd aangeprezen als alternatief maar wonderbaarlijk genoeg niet vol zat, vertrok met +10 vanwege, volgens de omroep, een versperring tussen Dieren en Rheden, niets van gemerkt overigens. Verder heeft bijna alles richting Zwolle (lees Deventer) met een +15 gereden. Dit kwam onder andere omdat deze treinen extra stopten op Ahp. Joost mag weten waarom, 10 minuten later vertrekt uit Ah ook de stopper.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Vanochtend was er bij Rotterdam Noord was er een draadbreuk. Het infoscherm op Rotterdam Centraal wenst iedereen nog steeds een warm welkom, maar repte niets over verstoringen... Later bleek dat de stoptreinen in de richting van Gouda wel reden (extra ingelegde intercity's via Delft-Den Haag HS-Voorburg-Gouda). Tussen Rtd en Rta reden de stoptrein linkerspoor. Bij Rtn werd duidelijk waarom: de draad was geknapt.
Hulde dat de treindienst deels overeind werd gehouden, terwijl er op het nevenspoor hard gewerkt werd :pos: Even verderop bij het goederenemplacement stond de 2949 geparkeerd.
Later die dag ook rommeligheid tussen Amsterdam en Schiphol. De t2667 vertrok met +10 uit Asd, maar werd nog voor Lelylaan ingehaald door de t9256 en de t2167! Knap staaltje bijsturing
Hulde dat de treindienst deels overeind werd gehouden, terwijl er op het nevenspoor hard gewerkt werd :pos: Even verderop bij het goederenemplacement stond de 2949 geparkeerd.
Later die dag ook rommeligheid tussen Amsterdam en Schiphol. De t2667 vertrok met +10 uit Asd, maar werd nog voor Lelylaan ingehaald door de t9256 en de t2167! Knap staaltje bijsturing
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 02 okt 2008, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Layout hersteld
Reden: Layout hersteld
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Je bedoelt Arnhem Presikhaaf? Die stop is toegevoegd vanwege de drukte in de stoptrein Arnhem-Zutphen naar dat station. 's Ochtends vanuit Arnhem; 's middags vanuit Zwolle (alleen in de spits natuurlijk).Freek schreef:Dit kwam onder andere omdat deze treinen extra stopten op Ahp. Joost mag weten waarom, 10 minuten later vertrekt uit Ah ook de stopper.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
De VL verkeersleiding registreert alleen de actuele vertraging en niet de kans of deze wel of niet wordt ingelopen. In het schermpje van de omroeper stond dus keurig netjes +8 (= 10 minuten vertraging).- vertragingen vaststellen is overduidelijk niet het sterkste punt van ProRail Rotterdam... als de t2165 achter de t1965 zit weet je dat toch echt al in Den Haag en kan je dus minstens op vertrektijd van de t2165 in Rotterdam (de t1965 is dan al 8 minuten uit Den Haag HS weg!) al omroepen dat het ding +20 heeft. Maar nee, ze bleven stug volhouden dat'ie +10 had.
Zow, dat was een overactieve treindienstleider. Wordt tegenwoordig niet veel meer gedaan, want als daardoor de treinen uit Schiphol vertraging krijgen wordt je daarop keihard afgerekend.Later die dag ook rommeligheid tussen Amsterdam en Schiphol. De t2667 vertrok met +10 uit Asd, maar werd nog voor Lelylaan ingehaald door de t9256 en de t2167! Knap staaltje bijsturing
Nou laat IVW daar maar niet achterkomen...Hulde dat de treindienst deels overeind werd gehouden, terwijl er op het nevenspoor hard gewerkt werd
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Dat valt onder inzicht van de ProRail-medewerker, dat blijkbaar niet aanwezig was.Vinny schreef:De VL verkeersleiding registreert alleen de actuele vertraging en niet de kans of deze wel of niet wordt ingelopen. In het schermpje van de omroeper stond dus keurig netjes +8 (= 10 minuten vertraging).
Waarom verdedig of belicht je álles wat ProRail doet? Het komt vrij irritant over, voor mij althans.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Hij werkt bij Prorail. Misschien is het wel werktijd om de fora te volgen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Als die t2165 +8 had gehad in Den Haag, had 'ie voor de t1965 uit gereden en niet erachter gezeten Weliswaar zou de vertraging dan ook zijn opgelopen doordat 'ie dan achter de t5065 blijft hangen, maar dan had'ie nog altijd heel dicht bij de +10 gezeten in Rotterdam.Vinny schreef:De VL verkeersleiding registreert alleen de actuele vertraging en niet de kans of deze wel of niet wordt ingelopen. In het schermpje van de omroeper stond dus keurig netjes +8 (= 10 minuten vertraging).- vertragingen vaststellen is overduidelijk niet het sterkste punt van ProRail Rotterdam... als de t2165 achter de t1965 zit weet je dat toch echt al in Den Haag en kan je dus minstens op vertrektijd van de t2165 in Rotterdam (de t1965 is dan al 8 minuten uit Den Haag HS weg!) al omroepen dat het ding +20 heeft. Maar nee, ze bleven stug volhouden dat'ie +10 had.
Oftewel: de vertraging moet in Den Haag al meer dan 10 minuten geweest zijn
@M57: inzicht lijken ze inderdaad niet te hebben op de post in Rotterdam. Zo zal een s1900 met +5 bij Lage Zwaluwe een op tijd rijdende s5100 voor moeten laten volgens de regeltjes (zowiezo is dat in dit voorbeeld al een te letterlijke uitvoering die alleen maar meer ellende oplevert voor achteropkomende treinen, maar het is nou eenmaal zo). En ja, dan presteren ze alsnog dat ding in Dordt met +5 aan te kondigen, wat dus al gegarandeerd minstens +10 is. 'tis ook nog eens niet eenmalig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Ik bedoel inderdaad Presikhaaf. Zijn die stoppen standaard?Frank schreef:Je bedoelt Arnhem Presikhaaf? Die stop is toegevoegd vanwege de drukte in de stoptrein Arnhem-Zutphen naar dat station. 's Ochtends vanuit Arnhem; 's middags vanuit Zwolle (alleen in de spits natuurlijk).Freek schreef:Dit kwam onder andere omdat deze treinen extra stopten op Ahp. Joost mag weten waarom, 10 minuten later vertrekt uit Ah ook de stopper.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Ach, over rare acties van ProRail gesproken: ik zat vanmiddag in een omgeleide intercity van Utrecht naar Rotterdam (via de Binckhorstboog in Den Haag dus). Vanaf Den Haag HS reden we met volle vaart richting Rotterdam, maar bij Delft remden we af en gingen we naar spoor 4 (!) alwaar we enige tijd stilstonden. Nadat een Beneluxtrein ons gepasseerd was konden we weer verder. Nu vraag ik mij af: waarom moesten we daar stilstaan? Die omgeleide intercity hoefde echt niet nog ergens te stoppen onderweg en die Benelux stond ook nog op Rotterdam Centraal toen wij binnenkwamen, dus erg hard nodig lijkt die inhaalactie mij niet ;)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Ja, sinds vrijdag 26 september... Er was een tijdje geleden op somda een overzicht met welke treinen extra stoppen. Het heeft er mee te maken dat door de veiligheid (lees: splinternieuw perron mag niet helemaal gebruikt worden) er maar 1x Plan V mag rijden in de s17500. Vorig jaar was 2x Plan V al te weinig ;)Freek schreef:Ik bedoel inderdaad Presikhaaf. Zijn die stoppen standaard?
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Toevallig vandaag 'treindienstleidertje' mogen spelen ; het is toch moeilijker dan je denkt hoor, vooral als ARI er geen zin in heeft ;)Dat valt onder inzicht van de ProRail-medewerker, dat blijkbaar niet aanwezig was.
Op het scherm staat gewoon aangegeven hoeveel minuten een bepaald treinnummer vertraging heeft. Ik weet zelf ook wel hoe irritant het is. Een intercity naar Amsterdam wordt bij Leiden wel eens met vijf minuten vertraging aangekondigd, maar vanwege het extreem lange stationnement vertrekt dat bakbeest dan gewoon op tijd. Erg vervelend als je denkt nog even koffie te kunnen halen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Ja zelf nadenken is lastig. :)Vinny schreef:Toevallig vandaag 'treindienstleidertje' mogen spelen ; het is toch moeilijker dan je denkt hoor, vooral als ARI er geen zin in heeft ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Tussen Delft Zuid en Rotterdam Centraal is de treinopvolging redelijk kritiek. Waarschijnlijk geeft men liever prioriteit aan een niet-vertraagde Internationale trein dan aan een extra (routevreemde) trein. Ik kan me daar wat bij voorstellen, ik zou als treindienstleider waarschijnlijk een andere keuze gemaakt hebben ;)Die omgeleide intercity hoefde echt niet nog ergens te stoppen onderweg en die Benelux stond ook nog op Rotterdam Centraal toen wij binnenkwamen, dus erg hard nodig lijkt die inhaalactie mij niet
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Nadenken gaat nog wel, maar handmatig rijwegen instellen en om de haverklap foutmeldingen binnenkrijgen omdat er een wissel niet goed gelegd is... *oef*Ja zelf nadenken is lastig
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Tis dus eigenlijk gewoon een te moeilijk systeem. Of wennen?
Zou bijna zeggen dat we tot de kern van het probleem Amersfoort gaan komen.
Zou bijna zeggen dat we tot de kern van het probleem Amersfoort gaan komen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Als die 2 conflicten gaan krijgen is dat te begrijpen, maar hoe is dat te rijmen als ze allebei met 140 door willen jekkeren naar Rtd met genoeg perrons?Vinny schreef:men liever prioriteit aan een niet-vertraagde Internationale trein dan aan een extra (routevreemde) trein. Ik kan me daar wat bij voorstellen, ik zou als treindienstleider waarschijnlijk een andere keuze gemaakt hebben ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten