OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

In de t20581 zat vanavond Plan V, in ieder geval twee stuks. In de bijbehorende t581 zat gewoon ICM. (Gezien om 21:55 in Gouda)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Tjonge, nou begin ik weer achtervolgd te worden door een nieuwe IRM-IV... heb ik vanmorgen toevallig een treintje eerder (de t2114), zit weer die 9557 erin :P
Schreef gisteren nog dat'ie onafscheidelijk was van z'n grote broer 8745 bij het ontkoppelen in Dordrecht en dat bleek nog waar ook: hij reed weer samen met de 8745 vanmorgen :lol:

Verder stond de t4212 rond vertrektijd met vergrendelde deuren op spoor 1 van Rotterdam Centraal, maar vertrekken deed'ie niet. Na een paar minuten zijn de deuren maar weer ontgrendeld en uiteindelijk werd met +7 vertrokken.
In de spitspendels op de Hoekse Lijn rijdt trouwens weereens een SGMm-II rond, de 2123 neemt de t14127 en wat daar op volgt voor z'n rekening.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Over je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door deadlock »

Ik heb vanochtend 160KM gereden om het stukje van 35km van Zl naar Dv te overbruggen :D
Laatst gewijzigd door Daantje op wo 01 okt 2008, 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naar het juiste topic geschopt
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:
KM46 schreef:Om 12:45 stond Arriva stel 505 (ja die nieuwe) te Rotterdam Centraal op spoor 8. Deze reed naar het opstelterrein om vervolgelgen gekoppeld te worden met een onbekend stel. Het hele spul vertrok vervolgens in de richting van Rotterdam Blaak, en ik neem aan naar Dordrecht.
Die twee stellen zullen inderdaad naar Dordrecht gegaan zijn. Doordeweeks tussen de spitsen in komen er altijd twee stelletjes naar Rotterdam om daar de wasstraat te bezoeken.
Gebeurt dit dagelijk of wekelijks?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Over je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door JeePee »

Trein t147 wordt gereden door de reserveset uit Hannover volgens mij. Treintje kwam in ieder geval met slechts 7 bakken net onder ons kantoor door te Amf ri Bh. Zal men leuk vinden; een drukke spitstrein met 6 bakken 1e klas en 1 bak 2e klas zonder bistro :)
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 02 okt 2008, 08:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van september-topic naar oktober-topic
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Over je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Sinds vorige week zet Veolia af en toe een nieuwe GTW in om reizigers kennis te laten maken met dit materieel. Meestal werd het stel tussen 09:00 en 15:00 vanuit Heerlen ingezet op de sneltrein. Het is mij echter nog niet geluk om ermee te reizen:

Vorige week maandag moest ik nog naar school en mocht ik in Heerlen kijken hoe het treinstel vertrok ('s middags was hij uit dienst gehaald), vorige week woensdag reed het stel op de "andere" omloop van de sneltrein en werd voor m'n neus weggerangeerd, afgelopen vrijdag en vandaag was ik vroeg klaar met school maar reed er geen.

Ergens heb ik zo'n vermoeden dat Veolia weet wanneer ik op het station ben :mrgreen: :wink:...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

- t1956 met ICRm i.p.v. ICK
- vertragingen vaststellen is overduidelijk niet het sterkste punt van ProRail Rotterdam... als de t2165 achter de t1965 zit weet je dat toch echt al in Den Haag en kan je dus minstens op vertrektijd van de t2165 in Rotterdam (de t1965 is dan al 8 minuten uit Den Haag HS weg!) al omroepen dat het ding +20 heeft. Maar nee, ze bleven stug volhouden dat'ie +10 had.
Uiteindelijk dan zelf maar naar het andere perron gelopen, want als het aan de omroepster had gelegen had ik +30 i.p.v. +15 gehad :roll:
- de t1965 zou volgens de actuele vertrektijden op Dordrecht niet verder dan Eindhoven rijden, toch weer probleempjes in Venlo opgetreden?
- de E-GTW's van Arriva zijn duidelijk in trek bij de reizigers: in de Plan V-tijd bestond de t32567 nog uit een los V'tje wat nog net niet zitvol was op het moment dat de eerste reizigers van de zondvloed aan overstappers uit de t1965 instapten. Tegenwoordig rijdt het ding met vijf bakken GTW en vond ik pas in de allervoorste bak 'n zitplaatsje (toen de rest van de overstappers ook binnen was waren er inmiddels de nodige staanplaatsen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Over je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef: - de t1965 zou volgens de actuele vertrektijden op Dordrecht niet verder dan Eindhoven rijden, toch weer probleempjes in Venlo opgetreden?
Nee, er was een aanrijding met een persoon tussen Horst-Sevenum en Deurne.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

KM46 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:
KM46 schreef:Om 12:45 stond Arriva stel 505 (ja die nieuwe) te Rotterdam Centraal op spoor 8. Deze reed naar het opstelterrein om vervolgelgen gekoppeld te worden met een onbekend stel. Het hele spul vertrok vervolgens in de richting van Rotterdam Blaak, en ik neem aan naar Dordrecht.
Die twee stellen zullen inderdaad naar Dordrecht gegaan zijn. Doordeweeks tussen de spitsen in komen er altijd twee stelletjes naar Rotterdam om daar de wasstraat te bezoeken.
Gebeurt dit dagelijk of wekelijks?
Ja, dit gebeurt volgens mij elke dag. Wel met elke keer 2 andere stellen, tenminste dat lijkt me wel.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Freek »

Wederom een slechte dag voor de punctualiteit. Door een draadbreuk bij olst waren er vanmorgen grote verstoringen in de s3700 serie. De trein van 8.04 had bij vertrek uit Zp naar Zwolle een +20. De trein van 8.28 van Zp naar Nm heeft niet gereden. De s7500 van 8.36, die werd aangeprezen als alternatief maar wonderbaarlijk genoeg niet vol zat, vertrok met +10 vanwege, volgens de omroep, een versperring tussen Dieren en Rheden, niets van gemerkt overigens. Verder heeft bijna alles richting Zwolle (lees Deventer) met een +15 gereden. Dit kwam onder andere omdat deze treinen extra stopten op Ahp. Joost mag weten waarom, 10 minuten later vertrekt uit Ah ook de stopper.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend was er bij Rotterdam Noord was er een draadbreuk. Het infoscherm op Rotterdam Centraal wenst iedereen nog steeds een warm welkom, maar repte niets over verstoringen... Later bleek dat de stoptreinen in de richting van Gouda wel reden (extra ingelegde intercity's via Delft-Den Haag HS-Voorburg-Gouda). Tussen Rtd en Rta reden de stoptrein linkerspoor. Bij Rtn werd duidelijk waarom: de draad was geknapt.
Afbeelding
Afbeelding

Hulde dat de treindienst deels overeind werd gehouden, terwijl er op het nevenspoor hard gewerkt werd :pos: Even verderop bij het goederenemplacement stond de 2949 geparkeerd.

Later die dag ook rommeligheid tussen Amsterdam en Schiphol. De t2667 vertrok met +10 uit Asd, maar werd nog voor Lelylaan ingehaald door de t9256 en de t2167! :shock: Knap staaltje bijsturing :P
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 02 okt 2008, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Layout hersteld
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Frank »

Freek schreef:Dit kwam onder andere omdat deze treinen extra stopten op Ahp. Joost mag weten waarom, 10 minuten later vertrekt uit Ah ook de stopper.
Je bedoelt Arnhem Presikhaaf? Die stop is toegevoegd vanwege de drukte in de stoptrein Arnhem-Zutphen naar dat station. 's Ochtends vanuit Arnhem; 's middags vanuit Zwolle (alleen in de spits natuurlijk).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

- vertragingen vaststellen is overduidelijk niet het sterkste punt van ProRail Rotterdam... als de t2165 achter de t1965 zit weet je dat toch echt al in Den Haag en kan je dus minstens op vertrektijd van de t2165 in Rotterdam (de t1965 is dan al 8 minuten uit Den Haag HS weg!) al omroepen dat het ding +20 heeft. Maar nee, ze bleven stug volhouden dat'ie +10 had.
De VL verkeersleiding registreert alleen de actuele vertraging en niet de kans of deze wel of niet wordt ingelopen. In het schermpje van de omroeper stond dus keurig netjes +8 (= 10 minuten vertraging).
Later die dag ook rommeligheid tussen Amsterdam en Schiphol. De t2667 vertrok met +10 uit Asd, maar werd nog voor Lelylaan ingehaald door de t9256 en de t2167! :shock: Knap staaltje bijsturing :P
Zow, dat was een overactieve treindienstleider. Wordt tegenwoordig niet veel meer gedaan, want als daardoor de treinen uit Schiphol vertraging krijgen wordt je daarop keihard afgerekend.
Hulde dat de treindienst deels overeind werd gehouden, terwijl er op het nevenspoor hard gewerkt werd
Nou laat IVW daar maar niet achterkomen... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door M57 »

Vinny schreef:De VL verkeersleiding registreert alleen de actuele vertraging en niet de kans of deze wel of niet wordt ingelopen. In het schermpje van de omroeper stond dus keurig netjes +8 (= 10 minuten vertraging).
Dat valt onder inzicht van de ProRail-medewerker, dat blijkbaar niet aanwezig was.

Waarom verdedig of belicht je álles wat ProRail doet? Het komt vrij irritant over, voor mij althans.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door playertwo »

Hij werkt bij Prorail. Misschien is het wel werktijd om de fora te volgen. :cool:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:
- vertragingen vaststellen is overduidelijk niet het sterkste punt van ProRail Rotterdam... als de t2165 achter de t1965 zit weet je dat toch echt al in Den Haag en kan je dus minstens op vertrektijd van de t2165 in Rotterdam (de t1965 is dan al 8 minuten uit Den Haag HS weg!) al omroepen dat het ding +20 heeft. Maar nee, ze bleven stug volhouden dat'ie +10 had.
De VL verkeersleiding registreert alleen de actuele vertraging en niet de kans of deze wel of niet wordt ingelopen. In het schermpje van de omroeper stond dus keurig netjes +8 (= 10 minuten vertraging).
Als die t2165 +8 had gehad in Den Haag, had 'ie voor de t1965 uit gereden en niet erachter gezeten :wink: Weliswaar zou de vertraging dan ook zijn opgelopen doordat 'ie dan achter de t5065 blijft hangen, maar dan had'ie nog altijd heel dicht bij de +10 gezeten in Rotterdam.
Oftewel: de vertraging moet in Den Haag al meer dan 10 minuten geweest zijn :wink:

@M57: inzicht lijken ze inderdaad niet te hebben op de post in Rotterdam. Zo zal een s1900 met +5 bij Lage Zwaluwe een op tijd rijdende s5100 voor moeten laten volgens de regeltjes (zowiezo is dat in dit voorbeeld al een te letterlijke uitvoering die alleen maar meer ellende oplevert voor achteropkomende treinen, maar het is nou eenmaal zo). En ja, dan presteren ze alsnog dat ding in Dordt met +5 aan te kondigen, wat dus al gegarandeerd minstens +10 is. 'tis ook nog eens niet eenmalig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Freek »

Frank schreef:
Freek schreef:Dit kwam onder andere omdat deze treinen extra stopten op Ahp. Joost mag weten waarom, 10 minuten later vertrekt uit Ah ook de stopper.
Je bedoelt Arnhem Presikhaaf? Die stop is toegevoegd vanwege de drukte in de stoptrein Arnhem-Zutphen naar dat station. 's Ochtends vanuit Arnhem; 's middags vanuit Zwolle (alleen in de spits natuurlijk).
Ik bedoel inderdaad Presikhaaf. Zijn die stoppen standaard?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Ach, over rare acties van ProRail gesproken: ik zat vanmiddag in een omgeleide intercity van Utrecht naar Rotterdam (via de Binckhorstboog in Den Haag dus). Vanaf Den Haag HS reden we met volle vaart richting Rotterdam, maar bij Delft remden we af en gingen we naar spoor 4 (!) alwaar we enige tijd stilstonden. Nadat een Beneluxtrein ons gepasseerd was konden we weer verder. Nu vraag ik mij af: waarom moesten we daar stilstaan? Die omgeleide intercity hoefde echt niet nog ergens te stoppen onderweg en die Benelux stond ook nog op Rotterdam Centraal toen wij binnenkwamen, dus erg hard nodig lijkt die inhaalactie mij niet ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door webguy »

Freek schreef:Ik bedoel inderdaad Presikhaaf. Zijn die stoppen standaard?
Ja, sinds vrijdag 26 september... Er was een tijdje geleden op somda een overzicht met welke treinen extra stoppen. Het heeft er mee te maken dat door de veiligheid (lees: splinternieuw perron mag niet helemaal gebruikt worden) er maar 1x Plan V mag rijden in de s17500. Vorig jaar was 2x Plan V al te weinig ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Dat valt onder inzicht van de ProRail-medewerker, dat blijkbaar niet aanwezig was.
Toevallig vandaag 'treindienstleidertje' mogen spelen 8-); het is toch moeilijker dan je denkt hoor, vooral als ARI er geen zin in heeft ;)
Op het scherm staat gewoon aangegeven hoeveel minuten een bepaald treinnummer vertraging heeft. Ik weet zelf ook wel hoe irritant het is. Een intercity naar Amsterdam wordt bij Leiden wel eens met vijf minuten vertraging aangekondigd, maar vanwege het extreem lange stationnement vertrekt dat bakbeest dan gewoon op tijd. Erg vervelend als je denkt nog even koffie te kunnen halen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Vinny schreef:Toevallig vandaag 'treindienstleidertje' mogen spelen 8-); het is toch moeilijker dan je denkt hoor, vooral als ARI er geen zin in heeft ;)
Ja zelf nadenken is lastig. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Die omgeleide intercity hoefde echt niet nog ergens te stoppen onderweg en die Benelux stond ook nog op Rotterdam Centraal toen wij binnenkwamen, dus erg hard nodig lijkt die inhaalactie mij niet
Tussen Delft Zuid en Rotterdam Centraal is de treinopvolging redelijk kritiek. Waarschijnlijk geeft men liever prioriteit aan een niet-vertraagde Internationale trein dan aan een extra (routevreemde) trein. Ik kan me daar wat bij voorstellen, ik zou als treindienstleider waarschijnlijk een andere keuze gemaakt hebben ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Ja zelf nadenken is lastig
Nadenken gaat nog wel, maar handmatig rijwegen instellen en om de haverklap foutmeldingen binnenkrijgen omdat er een wissel niet goed gelegd is... *oef*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Tis dus eigenlijk gewoon een te moeilijk systeem. Of wennen?
Zou bijna zeggen dat we tot de kern van het probleem Amersfoort gaan komen. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Vinny schreef:men liever prioriteit aan een niet-vertraagde Internationale trein dan aan een extra (routevreemde) trein. Ik kan me daar wat bij voorstellen, ik zou als treindienstleider waarschijnlijk een andere keuze gemaakt hebben ;)
Als die 2 conflicten gaan krijgen is dat te begrijpen, maar hoe is dat te rijmen als ze allebei met 140 door willen jekkeren naar Rtd met genoeg perrons?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten